Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on December 29, 2020, 15:00:31
Nee joh, dat zal erg gaan meevallen. Tiel is een groot dorp. Je hebt daar prima wijken, met prima mensen waar het volgens mij heerlijk wonen is. De Passewaaij is zo'n wijk.

Het centrum is wel wat karakterloos, Tiel mist smoel. Maar op tien minuten rijden/30 minuten fietsen heb je het gezellige, dorpse centrum van Lauwe 👍🏻 Wel heeft Tiel een prima theater waar we graag komen. En aan de andere kant van de straat, de A15 heb je het dorpje Buren, daar is Audio-Life gevestigd. Ook altijd fijn om zo'n zaak in de omgeving te hebben.

En in Tiel woon je ook heerlijk centraal, je rijdt zo de A15 op, dan ben je binnen een uur in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Arnhem, Nijmegen.
Dat gaan we allemaal uitvinden. En inderdaad we zijn feitelijk overal zo, dat is ook prettig!

Quote from: VlisChris on December 29, 2020, 15:26:26
En 1 van de betere duikwinkels van Nederland zit in Tiel.

Erg relevant voor jou :tongue2:
Wanneer ik daar weer eens ga duiken stuur ik je dan wel een berichtje ;)
Heb al jaren de wens om duikdiploma te halen. Maar komt er niet echt van, toch andere prioriteiten. En zeker doen! Als alles af is, willen we weer wat makkelijker mensen gaan uitnodigen. Met een aparte HT en tuin is dat toch net even wat makkelijker.

Quote from: Marino on December 29, 2020, 15:50:14
Gefeliciteerd! Dat zal best even wennen zijn zo uit de randstad.
Lijkt mij inderdaad een heerlijke fietsomgeving, je kunt genoeg kanten op.
Denk ik ook. Je bent in de Randstad toch gewend alles in de buurt te hebben. Hoewel dat ook relatief is, want naar het centrum van Den Haag zijn we nu ook een half uur bezig. Dus zo af en toe lekker eten in Den Haag blijven we doen.

Quote from: Jean Sibelius on December 29, 2020, 17:39:46
Hey Bas,

Ben ik een dagje niet op het forum, hebben jullie gewoon even een huis gekocht :D

Van harte gefeliciteerd (ook Linda natuurlijk). Zie dat je Mutrox erbij gaat halen, dus dit gaat weer gaaf worden :headbanging:.

Heel veel succes de komende tijd en ik ben benieuwd naar de vorderingen en het eindresultaat natuurlijk :popcorn:

Groeten, Jan
Haha, voor ons was het iets langer dan een dag beslissen. Maar ook niet heel veel langer. Is allemaal veel sneller gegaan dan gedacht. Als alles gedaan is, ga ik zeker M&G's organiseren. Maar Mutrox zal toch veel afhangen van de financiële reserves. Tot die tijd maken we er zelf zo goed mogelijk iets moois van.

Quote from: Maximus_Aurelius on December 29, 2020, 17:55:09
Van harte gefeliciteerd. Je komt nu in de buurt van Noord-Limburg te wonen  ;D
Haha, dichterbij inderdaad. Eens jouw mooie stekkie bewonderen.

Quote from: Bama on December 29, 2020, 18:20:02
Gefeliciteerd Bas! Het is nog net geen Brabant maar gelukkig ver genoeg van Limburg ;)
Haha, ach. Zelfs daar zal ik vast nog wel eens komen. Denk ik...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Ernstig2005


Maximus_Aurelius

Quote from: Bas Akkerman on December 29, 2020, 21:19:07

Haha, dichterbij inderdaad. Eens jouw mooie stekkie bewonderen.


Jij bent van harte welkom.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Quote from: Ernstig2005 on December 30, 2020, 16:24:27
Gaaf huis Bas! Gefeliciteerd!
Ha die Ernst! Lekker dicht bij Driebergen. ;D En zal het er dan toch eens van komen om samen film in de HT te kijken?

Quote from: Maximus_Aurelius on December 30, 2020, 17:46:23
Jij bent van harte welkom.
Tof! Ben benieuwd naar je YG's.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Hoi Bas.  Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe huis en wens jullie alvast een heel mooi en gezond 2021!  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Quote from: vik on December 31, 2020, 14:17:48
Hoi Bas.  Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe huis en wens jullie alvast een heel mooi en gezond 2021!  8)
Dank je wel. Jij ook, Viktor!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#4331
Dit wordt de werkplek en luisterruimte op de 1e etage. Idee is de werkplek in de linker bovenhoek tegen de badkamer te plaatsen. De plaatsing van de luisterplek en luidsprekers zijn vrij. Ik zal straks nog wat opstellingen plaatsen.

Deze ruimte is ook geheel vrij om akoestisch aan te passen. Dus tips, opstellingen, wat dan ook, roep ze maar!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

addesmo

Heel simpel Bas, koop een Lyngdorf 1120 met Room perfect, speakers eraan en klaar. Niks geen gedoe met accoustiek materialen of anderszins! Leen er een op proef en je weet hoe easy het kan zijn.

Bas Akkerman

Quote from: addesmo on January  1, 2021, 11:03:09
Heel simpel Bas, koop een Lyngdorf 1120 met Room perfect, speakers eraan en klaar. Niks geen gedoe met accoustiek materialen of anderszins! Leen er een op proef en je weet hoe easy het kan zijn.
Dank je voor de tip, maar ik heb al ervaring met room perfect systemen. Helaas niet mijn geluid en vind een akoestische oplossing fijner en rustiger luisteren. Bovendien is dat ook fijn als werkplek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

addesmo

Quote from: Bas Akkerman on January  1, 2021, 11:41:50
Dank je voor de tip, maar ik heb al ervaring met room perfect systemen. Helaas niet mijn geluid en vind een akoestische oplossing fijner en rustiger luisteren. Bovendien is dat ook fijn als werkplek.
Heb je daadwerkelijk ervaring met het systeem van Peter Lyngdorf?

Bas Akkerman

#4335
Ja, meermaals. En er daardoor geen interesse in. Ieder zijn voorkeur uiteraard!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

addesmo


Bas Akkerman

#4337
Dit zijn de twee opstellingen die ik heb bedacht. In de hoek mijn werkplek (vanwege de lichtinval en omdat ik in een ligvoorziening werk en rechts ben) en dan of de luisterstoel in de lengte of in de breedte. De ruimte is ongeveer 5,90 meter lang en 4,60 meter breed.

Opstelling 1 heeft, denk ik, als voordeel dat er wat meer symetrie is achter de luidsprekers. Opstelling 2 het voordeel dat de zijreflecties hetzelfde kunnen zijn. Nadeel zijn de ramen als reflectiepunten. Daarom zou opstelling 3 misschien nog wel het beste kunnen werken.

Ik ben vrij om alles in te delen. Ook de werkplek als dat betere opstellingen geeft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Tabcam

Het lijkt alsof je bij opstelling 3 het meest met de luidsprekers kan schuiven en dus de plaatsing het beste kan optimaliseren?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Hoi Bas,

Ik zou inzetten op opstelling 2. Die geeft de meeste symmetrie qua plaatsing van de speakers in de ruimte en de mogelijkheid om te tweaken qua plaatsing (zowel in de lengte als breedte van de ruimte). Dat reflectie-punt van het raam zou ik 'voor lief nemen'. Als het echt een issue is (wat het uiteindelijk wel gaat worden), dan zou ik daar een mobiel reflectiepaneel neerzetten.

Bijkomend voordeeltje... heb je ook op je werkplek lekker 'stereo' geluid :colgate:

Hoe definitief wordt een bepaalde keuze op dit moment? (Ga je bv. Extra stroomcontacten plaatsen oid)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Bij opstelling 3 heb ik ook goed stereogeluid op mijn werkplek. Veel zal afhangen van de reflecties in het raam. Dus dat wordt met een spiegel in de weer.

Stopcontacten zijn nog vrij in te delen. Donderdag gaan we er weer naar toe en zal ik eens kijken waar ze nu zitten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#4342
Voor een toekomstig thuiskantoor wil ik graag de Gipsen akoestische wanden van Sjettepet (https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=178975.msg3456226#new) overnemen.

Zo technisch ingesteld als ik ben, had ik mijn bolide alleen compleet verkeerd ingeschat. De platen zijn 3 stuks. Afmeting 133(h) x 121,5(b) cm exclusief poten. Op poten 143,5 hoog. Bekleed met grijs/beige stof, alu frame.

Wie is er bereid tegen een vergoeding van vervoer de platen van omgeving Zwolle naar Tiel te brengen? Omdat ik zelf rolstoelgebonden ben, kan ik zelf geen passend vervoer regelen.
Als het niet lukt, geen man overboord, maar niet geschoten...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

ben je 100% zeker van de afmetingen? Ik lees wat anders in post #4 van dat verkooptopic
die afmeting zonder poten lijkt me nogal cruciaal, die moeten immers meer dan waarschijnlijk even worden gedemonteerd voor transport ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dirk on March 26, 2021, 08:58:38
ben je 100% zeker van de afmetingen? Ik lees wat anders in post #4 van dat verkooptopic
die afmeting zonder poten lijkt me nogal cruciaal, die moeten immers meer dan waarschijnlijk even worden gedemonteerd voor transport ;)
Je hebt helemaal gelijk. Aangepast.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Iemand tips en ervaringen met installateurs voor vloerverwarming in Tiel en omstreken? Die kogel is door de kerk (lekker op tijd) en zouden we toch wel graag willen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Krechting in Lauwe, pardon, in Beneden Leeuwen.

Quote from: Bas Akkerman on April 23, 2021, 08:05:14
Iemand tips en ervaringen met installateurs voor vloerverwarming in Tiel en omstreken? Die kogel is door de kerk (lekker op tijd) en zouden we toch wel graag willen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sjettepet

Bas, de Gispen panelen zijn nog steeds beschikbaar hoor! Lijken mij inderdaad een mooie oplossing voor nu.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on April 23, 2021, 08:47:36
Krechting in Lauwe, pardon, in Beneden Leeuwen.
Dank je, ga ik eens kijken.

Quote from: Sjettepet on April 23, 2021, 09:42:02
Bas, de Gispen panelen zijn nog steeds beschikbaar hoor! Lijken mij inderdaad een mooie oplossing voor nu.
Had ze ook heel graag overgenomen, maar het vervoer lukte niet.

Akoestiek wordt nog wel een dingetje. Het is een grote galmbak nu. In augustus wordt de muur doorgebroken en wordt het een grotere kamer. Dan komt er ook een pvc-vloer met vloerverwarming. Ook een groot vloerkleed uiteraard, dus misschien dat er toch een ltv-radiator geplaatst moet worden. Maar dat is iets voor volgend jaar.

Voor volgend jaar, als de financiën dat toelaten, denk ik ook sterk aan een akoestisch plafond. Zowel in de stereoruimte als HT.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#4349
Quote from: Bas Akkerman on May  3, 2021, 07:39:04
Akoestiek wordt nog wel een dingetje. Het is een grote galmbak nu. In augustus wordt de muur doorgebroken en wordt het een grotere kamer. Dan komt er ook een pvc-vloer met vloerverwarming. Ook een groot vloerkleed uiteraard, dus misschien dat er toch een ltv-radiator geplaatst moet worden. Maar dat is iets voor volgend jaar.

Voor volgend jaar, als de financiën dat toelaten, denk ik ook sterk aan een akoestisch plafond. Zowel in de stereoruimte als HT.
Nu, na een aantal weken aandacht aan andere zaken te hebben besteed te hebben, eindelijk toegekomen om de set provisorisch op te stellen. Nog in een vrij kleine kamer (een van de twee kamers die uiteindelijk één kamer worden), zonder spikes (in welke doos, zak, kier zijn die krengen!?) en ruwe akoestiek van matrassen en losse cd's aan de wand. Maar dat klinkt toch al niet verleerd. Een meer naar field opstelling waar de Harbeths natuurlijk ook voor gemaakt zijn. Meer detail vooral. Maar misschien is het ook wel gewoon de lol om weer op de set te kunnen luisteren.

Nog zonder subwoofer ook. Ik heb een stuk of 6 losse stroomkabels die ook bij apparatuur in de HT kunnen horen. Kortom, ik heb geen idee welke stroomkabel bij de DD12 hoort. Ja, de DD18 blijft hoogstwaarschijnlijk in de HT. Maar dat kan, met wat hulp, nog veranderen. Op de achterkant van de DD12 staat 230V, 50hz, 6.3A. Ik heb alleen kabels van 240V en 10A. Dus wil niet gaan experimenteren. Iemand tips welke kabel past of ik moet kopen?

Lang verhaal, daar houd ik van, kort: zo snel opgesteld ben ik nu al blij met een dedicated luisterruimte die alleen nog maar beter kan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten