Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scoc

Quote from: Bas Akkerman on September  4, 2020, 19:10:42
Sorry, zal wat duidelijker zijn.

Op de iPad kan ik in Roon de Mac Mini vinden. In een andere ruimte, op een ander wifisignaal probeer ik met de iPad in Roon de NAS te vinden. Het is een netwerk met een apart wifisignaal voor de woonkamer (waar de NAS staat) en de slaapkamer (waar de Mac Mini en hoofdtelefoonsetup staan).

Ik kan dan in Roon de NAS niet vinden. Ik weet niet welk pad ik moet intypen bij Add Network Share.
De muziekfolder zie ik op de NAS wel als gedeeld staan. Maar als ik het adres invoer: z://multimedia/muziek invul vindt hij niks. Z I'd de stationsletter die ik aan de NAS heb toegekend.
Ik heb het idee dat ik iets anders in plaats van z moet invullen, maar ik weet niet wat. Ook het ip-adres, gevolgd door multimedia/muziek herkent Roon niet.

Eerder vond de SBT de NAS wel. Daar staat LMS op. Kan het daarmee te maken hebben? Of zou Roon wel de folder moeten kunnen toevoegen en de Mac Mini als streamer zien?

Roon kan geen weet hebben van drive letters oid.

Normaal zal het netwerk path iets zijn van \\[ip address]\[shared map]\[folder]\
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Bas Akkerman

#4276
Quote from: scoc on September  4, 2020, 21:57:36
Roon kan geen weet hebben van drive letters oid.

Normaal zal het netwerk path iets zijn van \\[ip address]\[shared map]\[folder]\
Mmm, nou deed ie wel iets. Maar geeft dan toch unexpected error.

Edit: gelukt!!

Heb de Mac mini nu in de woonkamer staan, daar zal ik toch sneller gebruik maken van Roon.

Edit 2: na het initialiseren van de NAS wil de iPad geen verbinding meer maken met de Mac Mini. Ik laat het maar voor nu en straks basismodem resetten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

En nu deed is het toch weer wel. Vermoedelijk toch door het initialiseren.

Eerste indrukken op de Mac Mini in de slaapkamer (Luxman DA-150 en Audeze LCD2) waren al erg positief. Makkelijk geluid, maar zonder verlies van detail of dynamiek. Op de hoofdtelefoon is dat toch makkelijker te horen, vandaag eens testen met wat testtracks op de hoofdset in de woonkamer. Wat ongetwijfeld over zal gaan op een langere luistersessie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Een eeneiige tweeling. Je moet ze goed kennen om de verschillen tussen de een en de ander op te merken.

Zo ook de Harbeth 30.2 die hier zijn of haar tweelingboer of -zus heeft vervangen. Voor het allergrootste gedeelte hetzelfde. De 30.2 is nog wat holografischer (zou misschien zelfs in een ht-opstelling niet misstaan), meer upfront en misschien iets evenwichtiger. Fijne keuze!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Quote from: Bas Akkerman on September 12, 2020, 15:41:02
Een eeneiige tweeling. Je moet ze goed kennen om de verschillen tussen de een en de ander op te merken.

Zo ook de Harbeth 30.2 die hier zijn of haar tweelingboer of -zus heeft vervangen. Voor het allergrootste gedeelte hetzelfde. De 30.2 is nog wat holografischer (zou misschien zelfs in een ht-opstelling niet misstaan), meer upfront en misschien iets evenwichtiger. Fijne keuze!

Zonder foto is het niet gebeurt he Bas.... ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

#4280
Let niet op de troep (en weer ondersteboven :unsure: :happy:). Zelfs (juist?) Linda hoort het ook en vindt het 'hele goede luidsprekers'.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rowdy

Misschien hoort ze verschil, omdat het nu aan het plafond hangt.  ;D

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Quote from: Rowdy on September 13, 2020, 11:35:01
Misschien hoort ze verschil, omdat het nu aan het plafond hangt.  ;D
Vooral het hoog is meer aanwezig ja! 😂

Quote from: eddy135 on September 13, 2020, 11:53:07
Wat een troep! ;D
Niet!? Waar!?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Zoek de luidsprekers tussen de rommel :)

Nee.. Zien er fraai uit!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Zal ook nog even een foto maken van het fineer. Ik kende het al natuurlijk, maar blijft mooi.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

In het half donker de soundtracks van beide Blade Runner-films luisteren. Magisch!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#4290
Een tijdje stilte. Een absolute stilte voor de storm. Waarin we de zoektocht naar een nieuw huis behoorlijk hebben doorgezet.

In onze vakantie in september en oktober zijn we verder gaan kijken dan de omgeving Den Haag en Leiden. En zo kwamen we letterlijk terecht in de Betuwe. Centraal gelegen, meer ruimte en vooral huizenprijzen die een heel stuk vriendelijker zijn dan in de Randstad.

Uiteindelijk zijn we in een buitenwijk van Tiel aanbeland. Op een zondagochtend eens de wijk zien en het huis van buiten bekijken. Dat voelde meteen goed en een week later deden we een bod.

Zoals alle verhalen gingen, dachten we dat dat niet meer dan een vingeroefening zou zijn. Zien hoe dat gaat en honderd keer overboden worden. Maar het bod onder de vraagprijs werd geaccepteerd.

En nu kunnen we in februari dit ons nieuwe huis noemen: https://www.funda.nl/koop/verkocht/tiel/huis-87406044-notarisappel-222/

Er moet echt nog wat aan gedaan worden. Verbouwingen voor de keuken en badkamer, een traplift. Verduurzamingen, muren stucen, verven. Dat is het zeker waard, want alle ruimtes zullen een mooie bestemming krijgen.
De kantoorruimte in de oude garage wordt een HT (3,5 x 6 meter). Eerst zoals hier, maar in de toekomst willen we die professioneel aan laten pakken door Mutrox.
De muur tussen de twee kleine slaapkamers op de eerste etage breken we door. Daardoor wordt dat een thuiswerkplek en luisterruimte ineen (4 x 6,5 meter).
De zolder wordt naast een wasruimte een plek voor Linda om zich lekker terug te kunnen trekken.
In het tuinhuis willen we kijken of we een kleine fitnessruimte kunnen creëren.
In de woonkamer komen de Harbeth 30.1. Ik krijg er een te lage prijs voor en beneden muziek is ook fijn. De Lexicon zal daar dienst doen als DAC, een goede versterker moet er nog komen.

De komende maanden zal ik jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van alle vorderingen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen


modde239

Quote from: Bas Akkerman on December 29, 2020, 11:12:01
Een tijdje stilte. Een absolute stilte voor de storm. Waarin we de zoektocht naar een nieuw huis behoorlijk hebben doorgezet.

In onze vakantie in september en oktober zijn we verder gaan kijken dan de omgeving Den Haag en Leiden. En zo kwamen we letterlijk terecht in de Betuwe. Centraal gelegen, meer ruimte en vooral huizenprijzen die een heel stuk vriendelijker zijn dan in de Randstad.

Uiteindelijk zijn we in een buitenwijk van Tiel aanbeland. Op een zondagochtend eens de wijk zien en het huis van buiten bekijken. Dat voelde meteen goed en een week later deden we een bod.

Zoals alle verhalen gingen, dachten we dat dat niet meer dan een vingeroefening zou zijn. Zien hoe dat gaat en honderd keer overboden worden. Maar het bod onder de vraagprijs werd geaccepteerd.

En nu kunnen we in februari dit ons nieuwe huis noemen: https://www.funda.nl/koop/verkocht/tiel/huis-87406044-notarisappel-222/

Er moet echt nog wat aan gedaan worden. Verbouwingen voor de keuken en badkamer, een traplift. Verduurzamingen, muren stucen, verven. Dat is het zeker waard, want alle ruimtes zullen een mooie bestemming krijgen.
De kantoorruimte in de oude garage wordt een HT (3,5 x 6 meter). De muur tussen de twee kleine slaapkamers op de eerste etage breken we door. Daardoor wordt dat een thuiswerkplek en luisterruimte ineen (4 x 6,5 meter). In het tuinhuis willen we kijken of we een kleine fitnessruimte kunnen creëren. In de woonkamer komen de Harbeth 30.1. Ik krijg er een te lage prijs voor en beneden muziek is ook fijn. De Lexicon zal daar dienst doen als DAC, een goede versterker moet er nog komen.

De komende maanden zal ik jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden.

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning....heel veel woonplezier. :pompom:

addesmo

Je koopt vlotter een huis dan een stereo installatie ;D
Leuk huis!

Bas Akkerman

Quote from: bmateijsen on December 29, 2020, 11:15:19
Gaaf Bas! Gefeliciteerd!!
Dank je. Als het half zo wordt als we in gedachten hebben...

Quote from: modde239 on December 29, 2020, 11:16:07
Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning....heel veel woonplezier. :pompom:
Dank je! Dat wordt nog even geduld betrachten, maar uiteindelijk zeker!

Quote from: addesmo on December 29, 2020, 11:18:01
Je koopt vlotter een huis dan een stereo installatie ;D
Leuk huis!
Nou zijn we hier ook al een paar jaar naar op zoek geweest. Tenminste met het oriënteren. En elke kamer eerst uitvoerig testen, verschillende ruimtes met elkaar vergelijken. Dat gaat met een huis met wat minder makkelijk. Helaas! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Prachtig huis en lekker de ruimte.  :pompom:

Gefeliciteerd!

Mag je jezelf dan nog wel Hagenees noemen?  :tounge2:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

twani

Quote from: Bas Akkerman on December 29, 2020, 11:12:01
Een tijdje stilte. Een absolute stilte voor de storm. Waarin we de zoektocht naar een nieuw huis behoorlijk hebben doorgezet.

In onze vakantie in september en oktober zijn we verder gaan kijken dan de omgeving Den Haag en Leiden. En zo kwamen we letterlijk terecht in de Betuwe. Centraal gelegen, meer ruimte en vooral huizenprijzen die een heel stuk vriendelijker zijn dan in de Randstad.

Uiteindelijk zijn we in een buitenwijk van Tiel aanbeland. Op een zondagochtend eens de wijk zien en het huis van buiten bekijken. Dat voelde meteen goed en een week later deden we een bod.

Zoals alle verhalen gingen, dachten we dat dat niet meer dan een vingeroefening zou zijn. Zien hoe dat gaat en honderd keer overboden worden. Maar het bod onder de vraagprijs werd geaccepteerd.

En nu kunnen we in februari dit ons nieuwe huis noemen: https://www.funda.nl/koop/verkocht/tiel/huis-87406044-notarisappel-222/

Er moet echt nog wat aan gedaan worden. Verbouwingen voor de keuken en badkamer, een traplift. Verduurzamingen, muren stucen, verven. Dat is het zeker waard, want alle ruimtes zullen een mooie bestemming krijgen.
De kantoorruimte in de oude garage wordt een HT (3,5 x 6 meter). Eerst zoals hier, maar in de toekomst willen we die professioneel aan laten pakken door Mutrox.
De muur tussen de twee kleine slaapkamers op de eerste etage breken we door. Daardoor wordt dat een thuiswerkplek en luisterruimte ineen (4 x 6,5 meter).
De zolder wordt naast een wasruimte een plek voor Linda om zich lekker terug te kunnen trekken.
In het tuinhuis willen we kijken of we een kleine fitnessruimte kunnen creëren.
In de woonkamer komen de Harbeth 30.1. Ik krijg er een te lage prijs voor en beneden muziek is ook fijn. De Lexicon zal daar dienst doen als DAC, een goede versterker moet er nog komen.

De komende maanden zal ik jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van alle vorderingen.

Haha leuk huis Bas, gefeliciteerd.

Koop je in Zandvoort net een paar garageboxen voor helaas......

Jumping Jack

Gefeliciteerd Bas. Maak er een warm nest van!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Mitch--

nice Bas!!  :pompom: mooie plannen ook!

stukje uit den haag wel.. ben je bekend daar??

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'