Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: denoontje on May 27, 2020, 14:38:01
Ik heb geen probleem met de app...

Ik vind het wel fijn dat ik hij bij zoeken in alle "databses" gaat kijken incl radiozenders/ alle streamingdieinsten en nas.

Welke nas heb je en heb je minimserver niet draaien op de nas?

Kum je wel op de website/app  van quobus inloggen op pc en daar afspelen dan en doet Quobus het wel in kazoo/Kinsky?
Heb je hem bij source wel aangezet (tandwieltje)?
Of check even via de laptop/pc in konfig of ie wel enabled staat met juiste kwaliteit (streamingdevices).
Zeker weten dat je inloggegevens en wachtwoord ok zijn?

Internetradio heb ik via tunein(toevoegen en aanzetten als music source bij het tandwieltje, of ook weer via konfigapp op pc) en dan evt een pin maken van een gewenste zender (op de system pagina van de linn app).
Ik kan blijkbaar ook Calm radio aanzetten (heb ik niet aanstaan), is denk ik ook een radio source?
Daar moet ik dus even induiken... :crazy: ;D

Quote from: clockwork on May 27, 2020, 16:01:24
Jammer dat Linn je niet kan bekoren. Heb je de nieuwste software (2.8 ) op je mR draaien? Toen ik daarheen overstapte kreeg ik de Linn app ook niet meer aan de praat icm Tidal. Dus dat zou het kunnen zijn.

Ik heb toen met Sonore gemaild en die adviseerden mConnectplayer HD. Wel de betaalde versie (6,99 voor IOS) nemen want de gratis versie werkt niet.
Die bevalt op zich redelijk. Zoeken in Tidal is niet zo uitgebreid als de eigen Tidal app maar het is werkbaar.




Goede! Ik heb inderdaad de nieuwste versie van de Microrendu geïnstalleerd. Zal eens informeren bij Sonore.
Blijft dat ik de Linn app zelf niet zo prettig vind werken. IPeng is/was rudimentair, maar ik vond het wel makkelijker playlists te maken.

Quote from: Martin!!! on May 27, 2020, 16:28:35
Nu het virus momenteel zo afzwakt Garmt misschien weer gewoon (al dan niet op gepaste afstand) in huize Akkerman toelaten  ;D :thumbs-up:
Dat moest maar eens gebeuren ja. Moet ik wel Linda overtuigen, die is nog erg voorzichtig. En mezelf ook. Breng nu regelmatig iemand op en neer naar Amsterdam in verband met partner die daar ligt. Ik wil echt niet dat diegene uiteindelijk Covid oploopt omdat ik Jan en alleman heb gezien. En ja, ik weet het, als je ergens het virus op kan lopen, is het wel in het ziekenhuis. Maar toch.

Quote from: TabCam on May 27, 2020, 20:58:03
Raspberry Pi? Kan ook LMS draaien. Digitale hat erbij en je bent klaar. Qobuz weet ik alleen niet. Geloof dat MoOde dat kan maar heb net de nieuwe Tidalaanbieding van €4/ 120 dagen aangeschaft :angel:.
Al vaker aan zitten denken ja. Nu alleen even niet de middelen ervoor.

Quote from: Kerkhoffd on May 29, 2020, 20:32:30
Kan even zo snel niet terugvinden wat je wilde aansturen met de Linn app. Als dat een Linn streamer is, zou je de Lumin app ook eens kunnen proberen. Ik kan ook niet zo goed wennen aan de Linn app en de Lumin app vind ik in vergelijking een verademing. Ook met Qobuz connect, (dus eenmaal inloggen en klaar) en internetradio. Misschien is het ook wat voor jou Bas.
Mijn streamer is de MicroRendu. Eens zoeken of die de Lumin app ook leuk vindt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Dan zit het probleem dus inderdaad in de laatste software update. Als je met Jesus bij Sonore mailt krijg je waarschijnlijk hetzelfde antwoord.

Ik kan het juist niet worden met de Lumin app. Smaken verschillen.
Vergeet je niet in de instellingen van de mR een vinkje op de juist plek te zetten om de Lumin te laten werken?

Daar dus....
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

De Mac Mini van Bjorn overgenomen. Dus binnenkort weer luisteren op de hoofdtelefoon. De SBT deed het niet lekker meer door wegvallen van LMS op de NAS.

Ook knoop doorgehakt en binnenkort over op Roon. Nu ipeng het niet meer doet, mis ik een programma dat alles combineert. Dat mis ik toch wel erg. Zal het Roon-topic weer eens volgen voor alle tips en instellingen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Wat een gekloot met de streamer -Nas- en bijbehorende software. Had ik ook, K was het zat om om de paar dagen de boel weer te resetten. Heb nu de Naim core..Cd erin en een paar minuten later staat die op de Core harde schijf. Niks geen gedoe met allerlei instellingen. Gewoon gaan met die banaan.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Ipeng heeft het lange tijd prima gedaan. Maar de ondersteuning voor LMS lijkt niet meer op mijn NAS te zijn. En dan vallen de streamingprogramma's best tegen.
Dus ik begrijp jouw keuze voor de Naim zeker!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

En dan heb ik dan altijd een irritant stemmetje in de achtergrond die zich afvraagt of je wel alles optimaal hebt ingesteld, en of het misschien met weer een andere Nas of andere software niet iets beter kan.

Daar heb ik nu geen last meer van.0
Quad vintage.

Mitch--

Quote from: fred19633 on September  2, 2020, 10:55:37
Wat een gekloot met de streamer -Nas- en bijbehorende software. Had ik ook, K was het zat om om de paar dagen de boel weer te resetten. Heb nu de Naim core..Cd erin en een paar minuten later staat die op de Core harde schijf. Niks geen gedoe met allerlei instellingen. Gewoon gaan met die banaan.

IK heb ook niks meer met servers enzo, alles doe ik via Qobuz, klinkt goed, meer dan genoeg keus en het werkt gewoon, als je internet verbinding tenminste blijft werken..;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

MarkD

#4257
NAS i.c.m. Minimserver werkt bij mij echt al jaren vlekkeloos. Dus laat maar uitvallen dat internet. ;) En helemaal fijn nu ik weet dat je met Minimserver de boel kunt equalizen, waardoor ik een paar vervelende pieken in het laag heb kunnen wegfilteren. Klinkt nu super!

EDIT
Maar even zelf een topic voor aangemaakt: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=176912.0
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

vergeerr72



Quote from: Bas Akkerman on January  8, 2019, 08:30:45


Michael Brook - Cobalt Blue

Gaaf dat iemand anders dit ook kent. Heb de goede man deze muziek nog eens live zien uitvoeren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Dr.Bedlo

Quote from: MarkD on September  2, 2020, 14:14:59
NAS i.c.m. Minimserver werkt bij mij echt al jaren vlekkeloos. Dus laat maar uitvallen dat internet. ;) En helemaal fijn nu ik weet dat je met Minimserver de boel kunt equalizen, waardoor ik een paar vervelende pieken in het laag heb kunnen wegfilteren. Klinkt nu super!

EDIT
Maar even zelf een topic voor aangemaakt: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=176912.0

Heb geen equalizing nodig...heeflijk...ook geen behoefte aan.9
Quad vintage.

MarkD

Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Mitch--

Quote from: MarkD on September  2, 2020, 14:14:59
NAS i.c.m. Minimserver werkt bij mij echt al jaren vlekkeloos. Dus laat maar uitvallen dat internet. ;) En helemaal fijn nu ik weet dat je met Minimserver de boel kunt equalizen, waardoor ik een paar vervelende pieken in het laag heb kunnen wegfilteren. Klinkt nu super!

EDIT
Maar even zelf een topic voor aangemaakt: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=176912.0

Jaa ik heb ook de backup nog staan ;) de nas staat in de kast, en inderdaad met minimserver want daarvoor heb ik niks beters gevonden wat ook zo gebruiksvriendelijk is :) NAS is wel werkloos want ja, het internet blijkt best stabiel te zijn  ::), staat al een jaar uit denk ik, twijfel om hem weg te doen, gebruik hem eigenlijk nergens anders voor....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Quote from: vergeerr72 on September  2, 2020, 16:11:04

Gaaf dat iemand anders dit ook kent. Heb de goede man deze muziek nog eens live zien uitvoeren.
Oh, gaaf! Hoe was dat, kwam dat een beetje over? Zal nog eens denken of ik soortgelijke muziek ken.

Quote from: Mitch-- on September  2, 2020, 20:21:44
Jaa ik heb ook de backup nog staan ;) de nas staat in de kast, en inderdaad met minimserver want daarvoor heb ik niks beters gevonden wat ook zo gebruiksvriendelijk is :) NAS is wel werkloos want ja, het internet blijkt best stabiel te zijn  ::), staat al een jaar uit denk ik, twijfel om hem weg te doen, gebruik hem eigenlijk nergens anders voor....
En toch... Heb het idee dat via de NAS het nog iets ontspannender en makkelijker klinkt dan via Qobuz.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Quote from: Bas Akkerman on September  3, 2020, 07:19:45
En toch... Heb het idee dat via de NAS het nog iets ontspannender en makkelijker klinkt dan via Qobuz.

Kan ik maar moeilijk ontdekken maar kan zeker zo zijn hoor. Voor mij klinkt Qobuz hier meer dan prima dus heb ook nooit de noodzaak gevoeld, mede door het enorme aanbod in Qobuz, om er echt voor te gaan zitten.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

vergeerr72



Quote from: Bas Akkerman on September  3, 2020, 07:19:45
Oh, gaaf! Hoe was dat, kwam dat een beetje over? Zal nog eens denken of ik soortgelijke muziek ken.

Er is een live CD van, die heb ik ook nog. Hij speelt dan helemaal alleen. Was in het voorprogramma van David Sylvian en Robert Fripp. 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Bas Akkerman

Quote from: Mitch-- on September  3, 2020, 08:13:16
Kan ik maar moeilijk ontdekken maar kan zeker zo zijn hoor. Voor mij klinkt Qobuz hier meer dan prima dus heb ook nooit de noodzaak gevoeld, mede door het enorme aanbod in Qobuz, om er echt voor te gaan zitten.
En om dat aanbod gaat het mij ook. En vind ik iets goed? Dan download ik het via Qobuz

Quote from: vergeerr72 on September  3, 2020, 08:13:44

Er is een live CD van, die heb ik ook nog. Hij speelt dan helemaal alleen. Was in het voorprogramma van David Sylvian en Robert Fripp. 

Tof! Ik zal het eens opzoeken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WickedGame

Quote from: Bas Akkerman on September  2, 2020, 12:01:43
Ipeng heeft het lange tijd prima gedaan. Maar de ondersteuning voor LMS lijkt niet meer op mijn NAS te zijn. En dan vallen de streamingprogramma's best tegen.
Dus ik begrijp jouw keuze voor de Naim zeker!

Welke NAS heb je? (Merk?)

Want LMS krijgt zeker nog wel ondersteuning door de community voor sommige NAS merken.

Bas Akkerman

Quote from: WickedGame on September  3, 2020, 13:00:21
Welke NAS heb je? (Merk?)

Want LMS krijgt zeker nog wel ondersteuning door de community voor sommige NAS merken.
Een al wat oudere, QNAP TS-459 Pro II.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Ik word hier weer zo takke chagrijnig van. Ik probeer de Mac Mini de Qnap Nas te laten vinden. Via Add network share.

In de qnap zie ik wel dat de Muziek-folder is gedeeld. Maar ik weet niet hoe ik deze toe kan voegen of hoe ik het pad kan vinden. Wie kan hiermee helpen, want ik word er bloedchagrijnig van.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

zie je de NAS wel in Finder op je Mac?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Mac mini of Roon?

Quote from: Bas Akkerman on September  4, 2020, 17:50:51
Ik word hier weer zo takke chagrijnig van. Ik probeer de Mac Mini de Qnap Nas te laten vinden. Via Add network share.

In de qnap zie ik wel dat de Muziek-folder is gedeeld. Maar ik weet niet hoe ik deze toe kan voegen of hoe ik het pad kan vinden. Wie kan hiermee helpen, want ik word er bloedchagrijnig van.

Bas Akkerman

#4271
Sorry, zal wat duidelijker zijn.

Op de iPad kan ik in Roon de Mac Mini vinden. In een andere ruimte, op een ander wifisignaal probeer ik met de iPad in Roon de NAS te vinden. Het is een netwerk met een apart wifisignaal voor de woonkamer (waar de NAS staat) en de slaapkamer (waar de Mac Mini en hoofdtelefoonsetup staan).

Ik kan dan in Roon de NAS niet vinden. Ik weet niet welk pad ik moet intypen bij Add Network Share.
De muziekfolder zie ik op de NAS wel als gedeeld staan. Maar als ik het adres invoer: z://multimedia/muziek invul vindt hij niks. Z I'd de stationsletter die ik aan de NAS heb toegekend.
Ik heb het idee dat ik iets anders in plaats van z moet invullen, maar ik weet niet wat. Ook het ip-adres, gevolgd door multimedia/muziek herkent Roon niet.

Eerder vond de SBT de NAS wel. Daar staat LMS op. Kan het daarmee te maken hebben? Of zou Roon wel de folder moeten kunnen toevoegen en de Mac Mini als streamer zien?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WickedGame

Quote from: Bas Akkerman on September  4, 2020, 10:09:59
Een al wat oudere, QNAP TS-459 Pro II.

Zoals verwacht is de community nog volop bezig met ondersteuning.

Op Synology doen ze namelijk hetzelfde en dacht al dat QNAP vast ook wel packages vanuit de community aanbied, en dat doen ze:

https://forums.slimdevices.com/showthread.php?108292-LogitechMediaServer-for-Qnap-x86_64-with-qts-4-2-or-higher

Via QNAPclubstore moet het te fixen zijn:

https://www.qnapclub.eu/en

LMS:
https://www.qnapclub.eu/en/qpkg/545

Mitch--

Quote from: Bas Akkerman on September  4, 2020, 19:10:42
Sorry, zal wat duidelijker zijn.

Op de iPad kan ik in Roon de Mac Mini vinden. In een andere ruimte, op een ander wifisignaal probeer ik met de iPad in Roon de NAS te vinden. Het is een netwerk met een apart wifisignaal voor de woonkamer (waar de NAS staat) en de slaapkamer (waar de Mac Mini en hoofdtelefoonsetup staan).

Ik kan dan in Roon de NAS niet vinden. Ik weet niet welk pad ik moet intypen bij Add Network Share.
De muziekfolder zie ik op de NAS wel als gedeeld staan. Maar als ik het adres invoer: z://multimedia/muziek invul vindt hij niks. Z I'd de stationsletter die ik aan de NAS heb toegekend.
Ik heb het idee dat ik iets anders in plaats van z moet invullen, maar ik weet niet wat. Ook het ip-adres, gevolgd door multimedia/muziek herkent Roon niet.

Eerder vond de SBT de NAS wel. Daar staat LMS op. Kan het daarmee te maken hebben? Of zou Roon wel de folder moeten kunnen toevoegen en de Mac Mini als streamer zien?

Netwerk dingetje dus Bas, waarom heb je twee netwerken en geen extended netwerk? Lijkt mij hopeloos onhandig zoals je het nu hebt....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Quote from: WickedGame on September  4, 2020, 19:55:28
Zoals verwacht is de community nog volop bezig met ondersteuning.

Op Synology doen ze namelijk hetzelfde en dacht al dat QNAP vast ook wel packages vanuit de community aanbied, en dat doen ze:

https://forums.slimdevices.com/showthread.php?108292-LogitechMediaServer-for-Qnap-x86_64-with-qts-4-2-or-higher

Via QNAPclubstore moet het te fixen zijn:

https://www.qnapclub.eu/en

LMS:
https://www.qnapclub.eu/en/qpkg/545
Dank je. Ga ik mee aan de slag.

Quote from: Mitch-- on September  4, 2020, 20:06:14
Netwerk dingetje dus Bas, waarom heb je twee netwerken en geen extended netwerk? Lijkt mij hopeloos onhandig zoals je het nu hebt....
Ja, denk ik ook. Heb ook een extended netwerk hoor. Twee accespoints is misschien een beter woord. Ga er morgen wel weer verder mee aan de slag. Via Roon gebruik ik vanavond wel Qobuz, ook prima natuurlijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten