Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on February 29, 2020, 09:06:10
Dat zijn geen halve plannen, een flinke klus waar de nodige tijd voor zal staan. Kunnen jullie t.z.t. tijdens de verbouw het huidige aanhouden?
Dat is wel de bedoeling. Of tijdelijk huren. Niet ideaal, maar als het half zo mooi zou worden zoals ik in mijn hoofd heb de moeite waard.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Quote from: doorofnight on February 28, 2020, 21:43:27
Succes met zoeken, Bas. Leuke zoektocht, zeker als je ook zeker wil weten dat je muziek er goed gaat klinken!

Ik kom van oorsprong uit Drenthe, daar staan voor een paar ton best aardige boerderijen te koop. Als ik mijn appartement hier in Rotterdam verkoop, en met de overwaarde, en met behoud van salaris kan ik wel iets leuks kopen op het platteland. Een boerderij met een enorme stal met rietgedekte kap.. :P doe maar!

Hier bij ons in het dorp (kop van Drenthe) koop je zoiets niet meer beneden de 6 ton hoor. Misschien in het aardbevingsgebied in Groningen.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

leuke plannen, kijk al uit naar jullie beslissingen.
vooral benieuwd naar de keuzes betreffende de dedicated ruimtes uiteraard ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

Quote from: Maro on February 29, 2020, 09:22:12
Hier bij ons in het dorp (kop van Drenthe) koop je zoiets niet meer beneden de 6 ton hoor. Misschien in het aardbevingsgebied in Groningen.  :D

https://www.funda.nl/koop/foxwolde/huis-41640840-roderwolderweg-34/#foto-15

Geen riet..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Quote from: Maro on February 29, 2020, 09:22:12
Hier bij ons in het dorp (kop van Drenthe) koop je zoiets niet meer beneden de 6 ton hoor. Misschien in het aardbevingsgebied in Groningen.  :D
In die laatste omgeving heb je vooral veel kluskelders denk ik. ;D

Quote from: Dynky on February 29, 2020, 09:27:00
leuke plannen, kijk al uit naar jullie beslissingen.
vooral benieuwd naar de keuzes betreffende de dedicated ruimtes uiteraard ;)

Wij ook! Linda is het er in ieder mee eens om een aparte ruimte maken. Twee zou perfect zijn, maar één uiteraard ook prima. Meer en meer zit ik dan aan een gespiegelde ruimte te denken. Zitgedeelte iets uit het midden en aan ene kant stereo, andere kant HT.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Quote from: doorofnight on February 29, 2020, 11:04:56
https://www.funda.nl/koop/foxwolde/huis-41640840-roderwolderweg-34/#foto-15

Geen riet..

Wil je daar 2020 luxe in wonen komt er nog wel een tonnetje of 2 of 3 aan verbouwingskosten overheen. Zit je weer aan die 6 ton.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

DofN

Zeker en met een zwembad nog eens 80K :D

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maro

Quote from: doorofnight on February 29, 2020, 12:05:17
Zeker en met een zwembad nog eens 80K :D

Nou ik kan je inmiddels uit ervaring vertellen dat als je zo'n groot huis modern wilt verbouwen je flink aan de bak zal moeten. Maar toegegeven je zou er zo in kunnen wonen.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

DofN

(Sorry Bas)

Je hebt gelijk Maro, ik zou er zo niet in willen. En dan wordt het toch al snel te duur op één inkomen. Maar een schuur als ultieme luisterplek, ik zou er veel voor over hebben.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on February 29, 2020, 11:07:31
Wij ook! Linda is het er in ieder mee eens om een aparte ruimte maken. Twee zou perfect zijn, maar één uiteraard ook prima. Meer en meer zit ik dan aan een gespiegelde ruimte te denken. Zitgedeelte iets uit het midden en aan ene kant stereo, andere kant HT.

Twee aparte ruimtes is inderdaad perfect, maar ook erg kostbaar.

Wat bedoel je precies met spiegelen bas? (180 graden gedraaid tov elkaar of 90 graden).
Weet je al wat je 'prioriteit' gaat krijgen als je een combi-ruimte wilt gaan maken?


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LS2

Quote from: doorofnight on February 29, 2020, 13:21:31
(Sorry Bas)

Je hebt gelijk Maro, ik zou er zo niet in willen. En dan wordt het toch al snel te duur op één inkomen. Maar een schuur als ultieme luisterplek, ik zou er veel voor over hebben.
Je zou het misschien kunnen delen met een Oostenrijker  ;D

Maar leuke zoektocht. Verbouwen is inmiddels wel echt duur!! Heb afgelopen jaar hier verbouwd. Een langgevelboerderij van 34m lang, voor ruim onder de 3 ton kunnen kopen. Maar na 14 van de 34m is het geld allemaal op  :laugh: en heb de ht nog niet eens af  :crazy:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

LS2

Quote from: Jean Sibelius on February 29, 2020, 15:16:45
Twee aparte ruimtes is inderdaad perfect, maar ook erg kostbaar.

Wat bedoel je precies met spiegelen bas? (180 graden gedraaid tov elkaar of 90 graden).
Weet je al wat je 'prioriteit' gaat krijgen als je een combi-ruimte wilt gaan maken?


Groeten, Jan
Dat maakt dan toch niet uit? Ene kant veel absorptie voor HT, andere kant wat levendiger voor stereo. Of stel ik het dan te simpel?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

Jean Sibelius

Quote from: LS2 on February 29, 2020, 15:31:39
Dat maakt dan toch niet uit? Ene kant veel absorptie voor HT, andere kant wat levendiger voor stereo. Of stel ik het dan te simpel?

Een HT-ruimte heeft typische een korte nagalmtijd dan een stereo ruimte. Nagalmtijd is iets wat je bepaalt voor de ruimte (incl. alle akoestische maatregelen die daarbij horen). Dus helaas is het niet mogelijk om de splitsing in de ruimte te maken die jij voorstelt.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DofN

Ik zou HT en stereo combineren in 1 set en 1 opstelling. Maar dat had ik al eens geadviseerd.. Voor ruimtelijkheid in stereo in een voor ht aangepaste sterk absorberende ruimte voeg je twee 'fluisteraars' toe. Je kan proberen of het je bevalt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

#4214
Quote from: Jean Sibelius on February 29, 2020, 15:16:45
Twee aparte ruimtes is inderdaad perfect, maar ook erg kostbaar.

Wat bedoel je precies met spiegelen bas? (180 graden gedraaid tov elkaar of 90 graden).
Weet je al wat je 'prioriteit' gaat krijgen als je een combi-ruimte wilt gaan maken?


Groeten, Jan
Aan de ene kant van de ruimte een stereo-setup, aan de andere kant de HT-setup. Even kijken of ik het kan tekenen.

Edit: uit de losse pols. Links bijvoorbeeld stereo-setup en rechts HT-setup. Groene is dan de zitplek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

:'( Laatst heb ik de QNAP TS-459 Pro II geupgrade naar de laatste firmware versie (4.2.6). Het lijkt er op dat die Logitech Media Server niet meer ondersteunt.

LMS gebruik ik via de MicroRendu en iPeng om muziek van mijn NAS te draaien. Ik kan nergens vinden of het klopt dat de nieuwste firmware versie LMS niet meer ondersteunt.

Dat zou betekenen dat ik een vervanger voor iPeng moet gaan zoeken. Op den duur wil ik overstappen naar Roon, maar tot die tijd zoek ik iets anders. Ik ben geen fan van Bubble UpnP. Welke alternatieven die je kan bedienen vanaf de iPad en die overeenkomsten hebben met iPeng (Qobuz, playlists maken en makkelijk aanpassen van muziek op Qobuz en op de NAS) raden jullie aan?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

#4216
De Linn app wellicht? Weet niet zeker of die alles doet maar bij bevalt ie goed.

( en dan de minimserver op de NAS)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

En dan nu op jacht naar nieuwe speakers. Of zijn die al besteld?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Quote from: clockwork on April 23, 2020, 17:22:51
En dan nu op jacht naar nieuwe speakers. Of zijn die al besteld?
Sterker, die zijn al een tijdje bij Garmt. Mede door Corona is het er nog niet van gekomen ze hier neer te zetten. Ben ik de hoofdschuldige van overigens!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Super! Was tot de verkoop van je huidige speakers ook geen aanleiding om je te haasten. Dat is nu wel anders neem ik aan.... :colgate:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Nou, de huidige Harbeths zijn wel gekocht. Maar ik heb met de koper een afspraak gemaakt waardoor de huidige luidsprekers hier nog even staan. Die gaan de originele doos in op het moment dat Garmt langs komt.

Zucht, ik en computers. Minimserver wil maar niet goed installeren op de NAS. Gedoe met QPKG waar ik helemaal niet bekend mee ben en op zit te wachten.
Nu de NAS opnieuw aan het opstarten en dan zien of ik hier wat verder mee kom.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Quote from: Bas Akkerman on April 23, 2020, 18:34:39

Zucht, ik en computers. Minimserver wil maar niet goed installeren op de NAS. Gedoe met QPKG waar ik helemaal niet bekend mee ben en op zit te wachten.
Nu de NAS opnieuw aan het opstarten en dan zien of ik hier wat verder mee kom.

O ja. Dat kan soms even een klusje zijn maar uiteindelijk gaat het (met Garmt als hulplijn  ;D) vast wel lukken neem ik aan. En anders de qnap server tijdelijk even gebruiken om te kijken of je de Linn app wat vindt?

Vergeet Minim niet flac te laten transcoden naar Wav. Dat scheelt echt in de kwaliteit.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Xander32

In mijn herinnering was de install van MiniMserver op de Syn nas redelijk plug and play. Dat moet ook wel, anders had ik deze nooit zelf kunnen installeren. Ik ben echt een noob wat dat aangaat en kan dan echt gestresst reageren indien het anders loopt dan dat ik verwacht/gehoopt had.

Ik lees dat je voornemens bent om uiteindelijk op Roon over te stappen; meerdere keren heb ik gelezen dat Roon kwalitatief de muziek er minder goed neerzet dan de MiniMserver ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Inmiddels is Minimserver up and running! Ik kan dus draaien vanaf de NAS. Echter wil Qobuz nog niet werken. Als ik de gebruikersnaam en wachtwoord intik, geeft de Linn app aan dat die niet goed zijn. Ook e-mailadres in plaats van gebruikersnaam biedt geen oplossing.

En inderdaad, ik vond destijds Roon ook wat omfloerster klinken. Maar men loopt er toch mee weg. Misschien maar weer eens een proefabonnement nemen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten