Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

En de meerwaarde van de 30.1 ten opzichte van de 30.2 zit vooral in het hoog. Dat loopt verder door.
Ik ben allergisch voor aangezet hoog, maar de 30.2 geeft net dat beetje meer, wat ik erg prettig vind.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Soundsgood

Quote from: Bas Akkerman on January  7, 2020, 18:44:57
En de meerwaarde van de 30.1 ten opzichte van de 30.2 zit vooral in het hoog. Dat loopt verder door.
Ik ben allergisch voor aangezet hoog, maar de 30.2 geeft net dat beetje meer, wat ik erg prettig vind.

Zit er echt zo veel verschil tussen de 30.1 en de 30.2? Enig idee wat de technische verklaring is voor dit verschil? De andere condensatoren?
Dutch & Dutch 8c

Bas Akkerman

Geen idee. Ik begrijp je scepsis wel, is de 30.2 niet gewoon een andere finish en wat andere kekke uiterlijke wijzigingen?

Net nog wat reviews gelezen en daar werden wat metingen getoond. Daaruit bleek ook dat het hoog net wat langzamer afloopt. Dat zou een technische verklaring kunnen zijn. Hier een van de reviews: https://www.avhub.com.au/product-reviews/hi-fi/harbeth-302-anniversary-loudspeakers-review-test-496810.

Nou ben ik zelf overigens veel meer van het op basis van mijn gehoor oordelen of iets anders is. Niet op basis van metingen. Met andere woorden, klinkt het voor mij beter? Dan is het voor mij beter. Dat hoeft voor mij technisch niet onderbouwd zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Deze zag ik niet aankomen Bas.  Ik denk dat de minimale winst (verandering?) in geen verhouding staat tot de enorme bedragen die er nu bij moeten.

Tel daarbij op dat AS zelf ooit riep dat hij de LE versies alleen maar uitbracht omdat de markt erom vroeg en men er riant voor wilde betalen wat m natuurlijk wel beviel en de conclusie moet luiden dat je eigenlijk gewoon weer eens lekker poen aan audio wil verbrassen :tounge:

Ik deed t nooit, of t moest voor de overstap naar een SHL5 zijn....

Enfin, je hoeft niet alle beslissingen in het leven rationeel te onderbouwen. Als t goed voelt is t ook al goed.

Bas Akkerman

Toch wel opvallend dat veel mensen die SHL5 noemen. En ik zo'n ander beeld heb. ;D

De 30.2 stond al een tijdje op mijn radar. Tel daarbij een aanbieding en extra geld uit mijn dertiende maand en je krijgt een "impulsieve" aankoop die niet des Bas lijkt. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Whaha, lekker bezig, Bas! Wanneer mag je je nieuwe aanwinst in huis verwachten?  :clapping:

Nog andere impulsieve aankopen in de planning? Je mag ons echt niet nog een keer zó choqueren hoor  :blink:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Nee, zeker geen aankopen in de planning. Ja, van een huis dit jaar. Met een mooie luisterruimte voor muziek. En een aparte voor HT. Dat wordt de inzet.

De Luxman DA-06 en de Luxman LUXMAN L-509X staan in ieder geval op mijn lijstje van referenties in hun prijsklasse.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Bas Akkerman on January  8, 2020, 10:23:23
Toch wel opvallend dat veel mensen die SHL5 noemen. En ik zo'n ander beeld heb. ;D

De 30.2 stond al een tijdje op mijn radar. Tel daarbij een aanbieding en extra geld uit mijn dertiende maand en je krijgt een "impulsieve" aankoop die niet des Bas lijkt. ;)

SHL5 is de hemel op aarde.

Als ik mezelf weer zo`n grote set-up in m'n kamer zou toestaan.........

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Staan de 30.2's al in huize Akkerman?
mainly British stuff

Bas Akkerman

Nog niet. Het is even kijken wanneer Garmt en ik allebei kunnen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

 :bored:
Quote from: Bas Akkerman on January 30, 2020, 13:34:39
Nog niet. Het is even kijken wanneer Garmt en ik allebei kunnen.

Spannend  :thumbs-up:
mainly British stuff

Mitch--

Quote from: Bas Akkerman on January 30, 2020, 13:34:39
Nog niet. Het is even kijken wanneer Garmt en ik allebei kunnen.

Chapeau Bas, jij hebt echt absurd engelengeduld.... ;)

Als ik iets nieuws zou krijgen heb ik echt engelen-ongeduld.... :blink:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Haha, geduld heb ik zeker. Het is ook maar luxe, dat scheelt een hoop.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Je hebt smaak 👍🏻 maar dat wisten we al.

Quote from: Bas Akkerman on January  8, 2020, 12:29:43
Nee, zeker geen aankopen in de planning. Ja, van een huis dit jaar. Met een mooie luisterruimte voor muziek. En een aparte voor HT. Dat wordt de inzet.

De Luxman DA-06 en de Luxman LUXMAN L-509X staan in ieder geval op mijn lijstje van referenties in hun prijsklasse.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on January 31, 2020, 14:43:41
Je hebt smaak 👍🏻 maar dat wisten we al.
Heb jij die combinatie ook gehoord? Ik vond het echt een fijne combinatie. Dus wie weet in de toekomst...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

#4192
Quote from: doorofnight on February 28, 2020, 17:30:40
Ben je al verhuisd? Of verbouwd?
Oh, wordt "je" verbouwd Bas :tongue2:??
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Bas Akkerman

Nee, nee en nee. We zijn nog steeds in de oriëntatiefase. Vooral de kosten van een verbouwing zijn we mee bezig.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Gezien je onderschrift; blijft 't in het Haagse?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Dat hoeft zeker niet. In tegendeel, elders in het land heb je veel meer waar voor je geld. Streven blijft om, net als nu, maximaal anderhalf uur (eerder ruim een uur) enkele reis te hebben naar mijn werk in Leiden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

En de voorkeur gaat uit haar nieuwbouw? Of zijn verbouw of 'enkel' verhuizen ook een optie?

Quote from: Bas Akkerman on February 28, 2020, 19:52:19
Dat hoeft zeker niet. In tegendeel, elders in het land heb je veel meer waar voor je geld. Streven blijft om, net als nu, maximaal anderhalf uur (eerder ruim een uur) enkele reis te hebben naar mijn werk in Leiden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

#4197
Succes met zoeken, Bas. Leuke zoektocht, zeker als je ook zeker wil weten dat je muziek er goed gaat klinken!

Ik kom van oorsprong uit Drenthe, daar staan voor een paar ton best aardige boerderijen te koop. Als ik mijn appartement hier in Rotterdam verkoop, en met de overwaarde, en met behoud van salaris kan ik wel iets leuks kopen op het platteland. Een boerderij met een enorme stal met rietgedekte kap.. :P doe maar!

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on February 28, 2020, 20:03:13
En de voorkeur gaat uit haar nieuwbouw? Of zijn verbouw of 'enkel' verhuizen ook een optie?
Liefst zelfs een kluswoning of ex-bedrijfsruimte.

Quote from: doorofnight on February 28, 2020, 21:43:27
Succes met zoeken, Bas. Leuke zoektocht, zeker als je ook zeker wil weten dat je muziek er goed gaat klinken!

Ik kom van oorsprong uit Drenthe, daar staan voor een paar ton best aardige boerderijen te koop. Als ik mijn appartement hier in Rotterdam verkoop, en met de overwaarde, en met behoud van salaris kan ik wel iets leuks kopen op het platteland. Een boerderij met een enorme stal met rietgedekte kap.. :P doe maar!


Vandaar dus de kluswoning. Veel meer keuze wat betreft inrichting. De idee is twee lagen met op de begane grond de woonkamer, open keuken (loft) en veranda. Op de 1e verdieping de HT/stereo (of zelfs deze gescheiden), slaapkamer met aangrenzende badkamer en balkon.
Een liftje is relatief goedkoop ten opzichte van de ruimte die je er mee wint.

Genoeg plannen dus. Maar zoals gezegd eerst een prijsindicatie van de verbouwingskosten, zodat we weten hoeveel de kluswoning "mag" kosten.
Streven is om tot maximaal zuidelijk Noord-Holland, Utrecht of zuidelijk Zuid-Holland te gaan. Dit in verband met vrienden en familie. Al staan we er zeker Voor open om verder te verhuizen als dat komt door een goede functie op een andere locatie. Of je eens in de maand nou een half uur of anderhalf uur moet reizen om je familie of vrienden te zien, maakt ook niet uit. Nederland is en blijft wat dat betreft klein.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Dat zijn geen halve plannen, een flinke klus waar de nodige tijd voor zal staan. Kunnen jullie t.z.t. tijdens de verbouw het huidige aanhouden?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT