Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

 :D

Dat zie jij dan weer....ouwe audiofiel dat je er bent.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


chansig

Quote from: Bas Akkerman on January  6, 2019, 14:39:02
Voor de fotoliefhebbers...

Eh, ik lig op mijn zij, zoals je ziet! ;D

foto geroteerd  :)

Welke is dat nu ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

De HT....misschien heb ik eroverheen gelezen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Nee, dit is de slaapkamer. De HT is in de kamer ernaast.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

#4107
 :nowink: silly me

De Audeze LCD2 heb ik nu op proef met Luxman DA-150 en Cardas-bekabeling.
Nog met de Squeezebox Touch als streamer. Maar die gaat vervangen worden. Het laag is minder
"visceral" bij gebrek aan een Nederlands woord. Ook het hoog, al vanaf de top van stemmen, is gruiziger. In mijn herinnering ook de punten die destijds veranderde toen ik naar de MicroRendu overging. Samen met meer scheiding van instrumenten en stemmen.

Los daarvan hoor ik heul veul meer detail. Dat is vooral ook wennen, vooral voor mijn hersenen. Ook erg verslavend merk ik nu al.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

De Linda-test is geslaagd! Zonder akoestisch paneel! ;)

Ik moet alleen een netwerkkabel demonteren en assembleren, omdat met plug deze niet door de kabelgoot door de muur gaat. Daarna nog eens testen hoe de SBT blijft klinken en de MicroRendu ter vergelijking even uit de woonkamerset halen om te testen in de hoofdtelefoonset.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

Quote from: Bas Akkerman on January  7, 2019, 13:18:27
De Linda-test is geslaagd! Zonder akoestisch paneel! ;)

Ik moet alleen een netwerkkabel demonteren en assembleren, omdat met plug deze niet door de kabelgoot door de muur gaat. Daarna nog eens testen hoe de SBT blijft klinken en de MicroRendu ter vergelijking even uit de woonkamerset halen om te testen in de hoofdtelefoonset.

Wat een vrouw! Ik zeg nooit meer weg doen, Beste audio investering ooit. ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

Quote from: evilniek on January  7, 2019, 13:26:34
Welke Cardas is dat?
Goede! Ga ik zo voor je kijken.

Quote from: evilniek on January  7, 2019, 13:30:08
Wat een vrouw! Ik zeg nooit meer weg doen, Beste audio investering ooit. ;)
Nou, echt hoor. De luidsprekers staan hier ook in het midden van de woonkamer. Ik heb de quote vaker verteld, maar dit zei ze destijds letterlijk: 'De kamer moet om de luidsprekers worden gebouwd, niet andersom.'.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

evilniek

Mooie setup Bas, heb zelf de Audeze LCD2C icm Audio-GD DAC19 & NFB1AMP, fatsoenlijke streamer heb ik nog niet maar volg even jouw bevindingen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Sol

Quote from: Bas Akkerman on January  6, 2019, 22:30:35
Los daarvan hoor ik heul veul meer detail. Dat is vooral ook wennen, vooral voor mijn hersenen. Ook erg verslavend merk ik nu al.

Dat is alleen maar positief, toch? En goed voer voor de verslaving eh... hobby. Geniet ervan!
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

B-art

Bas, ik zie daar bij jou ook een Burson en een Questyle staan. Allemaal apparaten die ik ook bij Beterbeeldengeluid wil gaan beluisteren. Welke vind je het mooist klinken? Heb je ook nog gedacht aan de nieuwe Questyle CMA Twelve die binnenkort uitkomt? Ik heb van Bjorn begrepen dat de Luxman DA150 een uitlopend model is.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Bas Akkerman

#4115
Quote from: evilniek on January  7, 2019, 13:44:11
Mooie setup Bas, heb zelf de Audeze LCD2C icm Audio-GD DAC19 & NFB1AMP, fatsoenlijke streamer heb ik nog niet maar volg even jouw bevindingen.
Over Audio-GD hoor ik goede verhalen! Natuurlijk zal ik ook mijn ervaringen met een aantal streamers delen.

Quote from: Sol on January  7, 2019, 13:54:15
Dat is alleen maar positief, toch? En goed voer voor de verslaving eh... hobby. Geniet ervan!
Ja, vind ik toch wel. Je hoort simpelweg meer van de opname en dat heeft juist wel iets charmants.

Quote from: B-art on January  7, 2019, 17:29:43
Bas, ik zie daar bij jou ook een Burson en een Questyle staan. Allemaal apparaten die ik ook bij Beterbeeldengeluid wil gaan beluisteren. Welke vind je het mooist klinken? Heb je ook nog gedacht aan de nieuwe Questyle CMA Twelve die binnenkort uitkomt? Ik heb van Bjorn begrepen dat de Luxman DA150 een uitlopend model is.
Moet ik even mijn aantekeningen teruglezen, maar in mijn herinnering had de Burson een wat warmer geluid met meer inzicht in het totaal en de Questyle meer gedetailleerd. Maar luister vooral zelf, wat jij fijn vindt is het belangrijkste.
Edit: de Questyle heb ik volgens mij niet beluisterd. De Astell wel en die vond ik dus (te) gedetailleerd. De Questyle leek daar volgens Garmt wel op meen ik en heb ik daarom destijds niet beluisterd.

Klopt, de 150 gaat eruit. Ben dus nog net op tijd denk ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

evilniek

Quote from: Bas Akkerman on January  7, 2019, 17:53:23
Over Audio-GD hoor ik goede verhalen! Natuurlijk zal ik ook mijn ervaringen met een aantal streamers delen.
Ja, vind ik toch wel. Je hoort simpelweg meer van de opname en dat heeft juist wel iets charmants.
Moet ik even mijn aantekeningen teruglezen, maar in mijn herinnering had de Burson een wat warmer geluid met meer inzicht in het totaal en de Questyle meer gedetailleerd. Maar luister vooral zelf, wat jij fijn vindt is het belangrijkste.
Edit: de Questyle heb ik volgens mij niet beluisterd. De Astell wel en die vond ik dus (te) gedetailleerd. De Questyle leek daar volgens Garmt wel op meen ik en heb ik daarom destijds niet beluisterd.

Klopt, de 150 gaat eruit. Ben dus nog net op tijd denk ik.

Ze hebben nu ook Chord bij BB&G, misschien ook wel interessant?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

Ja, die lag dus klaar, maar heb ik niet meer getest.
Paar jaar geleden een aantal keer Chord getest op hoofdtelefoon, maar dat was toen niet helemaal mijn geluid. Wel goed hoor.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#4118
Ik moest tot laat (22u) werken, dus maar even geluisterd.
Dit was fijne muziek om langzaam in slaap te komen.



Michael Brook - Cobalt Blue

Quote from: evilniek on January  7, 2019, 13:26:34
Welke Cardas is dat?
Heb vanochtend nog snel even gekeken. Maar zag er alleen Cardas en headphone cable op staan. Volgens mij is het deze: http://www.cardas.com/headphone_cable.php.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen


Bas Akkerman

Had ik de juiste link gelukkig. :smile:

Ik heb ook nog eens zitten denken aan wat ik nou het verschil vind tussen luisteren via een hoofdtelefoon en via luidsprekers. Uiteraard spelen er allerlei factoren mee, apparatuur, akoestiek.

Toch is het in algemene zin wel verschillend. Luisteren via een hoofdtelefoon is voor mij als het bekijken van een landschap in een kijkdoos. Luisteren via luidsprekers is als kijken naar het landschap zelf of een grote foto van dat landschap.

Belangrijk? Nee. Wel leuk om deze beide belevenissen in huis te mogen hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Sjonge. Er gaan sterke geruchten dat Mark Hollis is overleden. Nou heb ik meestal niet zoveel daarmee, ik ken de muziek dan niet zo goed. Maar dit vond ik echt een bijzondere man...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Qobuz heeft ECM-muziek in de aanbieding. Ik wil mijn slag slaan, maar welke albums raden jullie aan? Ben zelf niet zo van de klassiek, wel van de jazz en wereldmuziek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Binnenkort hebben we een afspraak met een financieel adviseur. Om te zien hoeveel,we zouden kunnen lenen.

Nu ben ik wel benieuwd naar een schatting van de kosten om een ruimte in ruimte te bouwen en deze akoestisch aan te passen. Of het akoestisch aanpassen van een bijgebouw. Heeft iemand daar ervaring mee? Uiteraard ga ik ook mijn licht opsteken bij firma's die dit doen.
Stuur me gerust een PM als je dat liever hebt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten