Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

#4050
Hét probleem is dat je juist in die markt, al is het in de woningbouw helaas de laatste tijd ook aan de orde, opbokst tegen projectontwikkelaars en investeerders.
Die hebben inmiddels weer diepe zakken en dito praatjes.

Kan zijn dat je een project vind dat strikt voor particulieren is bedoeld, maar ook dat is geen waarborg meer.
Ik ken te veel voorbeelden waarin dat omzeild werd.

Ook met dank aan looselips Blok die in het buitenland onze markt fijn gepromoot heeft.
In Amsterdam is iig nauwelijks nog iets fatsoenlijks te huren of kopen voor normale inkomensgroepen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on December  1, 2018, 19:14:22
Gewoon even een kleine update.

De buurvrouw heeft eenzelfde appartement als dat van ons laatst verkocht. Met een flink hogere prijs dan dat wij het hebben gekocht. We zitten er dus sterk aan te denken ons appartement op niet al te lange termijn ook te gaan verkopen.

We zouden dan tijdelijk gaan huren totdat we een geschikte woning vinden. Steeds meer en meer denken we daarbij aan een ex-bedrijfsruimte die we dan om willen toveren tot woning. Een wild plan, waarbij we veel hulp nodig zullen hebben, maar misschien toch best haalbaar. De ruimte om dan een mooie luisterruimte te creëeren is ook iets dat daar mooi in past.

Hoi Bas,

Heldere overwegingen! Het blijft inderdaad lastig om een ideale plek te vinden (die past binnen alle randvoorwaarden). Zelf je droomplek realiseren is natuurlijk het allermooiste :).

Wat ik jullie mee wil geven, als je zwaar gaat investeren in een dedicated ruimte neem, ter overweging:
a) blijven jullie er heel lang wonen? (bv. > 10 jaar).
b) maak je alle aanpassingen zodanig dat je relatief makkelijk de grootste investeringen mee kan nemen?

Ad a) wij hebben destijds afgesproken dat we nog minimaal 10 jaar na afronding van het project hier zouden blijven wonen. Al met al is mijn Mansion een flinke investering geweest qua geld en tijd. Het heeft twee jaar geleden heel even gekriebeld, maar we hebben uiteindelijk besloten dat we hier nog heel lang blijven wonen. 

Ad b) als je wat (zelf) gaat bouwen, probeer het dan in ieder geval zo te maken dat het relatief makkelijk is mee te nemen. Kant en klaar panelen til je van de muur en stop je in de vrachtwagen. Met grote massieve basstraps is dat wat lastiger (maar zeker niet onmogelijk). Alle investeringen qua stoom zijn 'sowieso' verloren, tenzij de nieuwe eigenaar een audiofiel is.

Heel veel succes met het vinden van jullie droomlocatie :pompom:!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Quote from: Staaled on December  7, 2018, 13:11:52
Hét probleem is dat je juist in die markt, al is het in de woningbouw helaas de laatste tijd ook aan de orde, opbokst tegen projectontwikkelaars en investeerders.
Die hebben inmiddels weer diepe zakken en dito praatjes.

Kan zijn dat je een project vind dat strikt voor particulieren is bedoeld, maar ook dat is geen waarborg meer.
Ik ken te veel voorbeelden waarin dat omzeild werd.

Ook met dank aan looselips Blok die in het buitenland onze markt fijn gepromoot heeft.
In Amsterdam is iig nauwelijks nog iets fatsoenlijks te huren of kopen voor normale inkomensgroepen.
Een gewaarschuwd mens...
Ik lees ook tussen de regels dat wat in eerste instantie particuliere bewoning was, door aannemers werd overstemd. Dat is wel serieus iets om rekening mee te houden.

Quote from: Jean Sibelius on December  9, 2018, 12:02:05
Hoi Bas,

Heldere overwegingen! Het blijft inderdaad lastig om een ideale plek te vinden (die past binnen alle randvoorwaarden). Zelf je droomplek realiseren is natuurlijk het allermooiste :).

Wat ik jullie mee wil geven, als je zwaar gaat investeren in een dedicated ruimte neem, ter overweging:
a) blijven jullie er heel lang wonen? (bv. > 10 jaar).
b) maak je alle aanpassingen zodanig dat je relatief makkelijk de grootste investeringen mee kan nemen?

Ad a) wij hebben destijds afgesproken dat we nog minimaal 10 jaar na afronding van het project hier zouden blijven wonen. Al met al is mijn Mansion een flinke investering geweest qua geld en tijd. Het heeft twee jaar geleden heel even gekriebeld, maar we hebben uiteindelijk besloten dat we hier nog heel lang blijven wonen. 

Ad b) als je wat (zelf) gaat bouwen, probeer het dan in ieder geval zo te maken dat het relatief makkelijk is mee te nemen. Kant en klaar panelen til je van de muur en stop je in de vrachtwagen. Met grote massieve basstraps is dat wat lastiger (maar zeker niet onmogelijk). Alle investeringen qua stoom zijn 'sowieso' verloren, tenzij de nieuwe eigenaar een audiofiel is.

Heel veel succes met het vinden van jullie droomlocatie :pompom:!

Groeten, Jan

Goede punten! Stroomaanpassingen lijken me relatief goedkoop. Dus daar maak ik me niet zo heel druk om. Maar misschien vergis ik me erin.
Akoestische aanpassingen is een lastige. Aan de ene kant zijn veel materialen los en dus ook weer te verwijderen. Aan de andere kant zijn die aanpassingen ook ruimtespecifiek en daardoor misschien weer minder breed inzetbaar in een nieuw huis.
We willen er overigens zeker langer blijven wonen.

Onze interesse ligt nu een beetje in de omgeving tussen Leiden en Utrecht. Zeg maar Woerden dus. Dat biedt goede opties voor auto (sport) en over (werk).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

De paar verbouwingen die ik de afgelopen jaren mee heb gemaakt stond ik iedere keer te kijken van de prijzen die elektriciens rekenen.
Ik zeg niet TE veel. Maar wel "veel".
Liep steeds meer op dan ik dacht.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Ik was aan arbeid iets van 200 euro kwijt voor het aanleggen van een aparte groep. Moet wel zeggen dat hij ook andere werkzaamheden deed in huis, dus het was onderdeel van een grotere klus. Het was wel relatief simpel omdat ik een kruipruimte heb waar de kabel door kon. Qua materiaal kan je het natuurlijk zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Ok, nou de arbeidskosten zijn in ieder geval geen reden om het niet te doen. Zal eens op het forum speuren naar materiaalkosten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

#4057
Ligt eraan welke aanvoer kabel je wilt gebruiken. Standaard en dus zeker niet het beste is belden en ollflex maar die zou ik afraden, zo n kabel doet veel dus laat je goed informeren.

Ik heb hier 2 stekkerdozen met twee verschillende aanvoer snoeren, een daarvan was belden en is nu vervangen door een hifi tuning die ik nog had, is niet meer leverbaar, het verschil was behoorlijk, belden is warm verstopt, hft is een stuk opener.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ralf67

En wat voor kabel zit er dan tussen de E meter en de groepenkast ?

Bas Akkerman

Haha, als je over stroom begint, ontstaan de oorlogen. Jan had het, terecht, over wat je investeert in akoestiek versus hoe lang je daar gebruik van gaat maken. Het gaat mij dus puur om een globale inschatting van de aanpassingen aan de elektriciteit. Meer ter info, want ik ben nog zeker niet verhuisd!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Tip: Bas ga eens naar peacock audio die heeft in z'n winkel diverse groepenkasten met diverse verschillende zekeringen en aanvoer kabels demo klaar dan kun je goed het verschil horen. Ik weet jij een bijzonder goed gehoor hebt, je hoort meteen het verschil en geeft je inzicht.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

 :D

Bijzonder goed gehoor...ben benieuwd welke criteria Frank dan hanteert om dat vast te stellen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: chansig on December 22, 2018, 17:44:19
:D

Bijzonder goed gehoor...ben benieuwd welke criteria Frank dan hanteert om dat vast te stellen.

Gr. Hans
Hij is ooit hier geweest...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Oke...dan is het inderdaad een gegeven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Stelletje wijven ouwehoeren! ;D

Ik ben nog helemaal zo ver niet om al echt te gaan oriënteren op stroom en aanverwanten. Gaat me echt puur om een prijsindicatie. En die is er ook alleen maar uit nieuwsgierigheid, omdat Jan de tip gaf. Ik - nieuwsgierigheid - plannen - uitvoering. Ergens in een volgend leven joh! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Ik ben overigens ooit ook bij Frank geweest.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Ik ook. En ook toen niet het idee gehad een bijzonder goed gehoor te hebben (wel bedankt voor het compliment hoor, Frank!). Wel tof om toen weer iemand te hebben ontmoet met dezelfde hobby!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Heb nu sinds een dikke maand een aparte stroomgroep voor mijn hifi set. Tevens hebben wij een volledig nieuwe groepenkast aangelegd.
Ik had heel wat stroomkabel meters nodig voor naar de ruimte te gaan, slordige 20 meter. Ik heb In-Akustik 2503M en een dubbele ECD doos Furutech NCF.
Blij dat ik even geïnvesteerd heb want in principe is het een eenmalige investering. Of anders gezegd een langdurige investering. ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Fransosowitz

Ca 2,5 jaar geleden heb ik een aparte audiogroep laten aanleggen tijdens de renovatie van mijn woning. Ik heb destijds voor de Kemp KE-Power cable 5 MKIV gekozen en de Siemens Cylindric Fuse Cartridge als 16 ampere zekering. Stopcontacten heb ik niet van een audio merk, maar Busch Jaeger met schroefverbinding (ipv klemverbinding).
Mocht je het interessant vinden:

10 meter Kemp KE-Power cable 5 MKIV was toen ca €400
De Cylindric Fuse Cartridge was ca €100

DofN

#4070
Quote from: chansig on December 22, 2018, 19:02:40
Ik ben overigens ooit ook bij Frank geweest.

Gr. Hans

Uitgaande van Franks logica moet je dan een zeer goed gehoor hebben. Zou de redenering dan ook kloppen dat iedereen die niet bij Frank is geweest een slecht gehoor heeft?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

#4071
Quote from: Fransosowitz on December 22, 2018, 22:12:24
Ca 2,5 jaar geleden heb ik een aparte audiogroep laten aanleggen tijdens de renovatie van mijn woning. Ik heb destijds voor de Kemp KE-Power cable 5 MKIV gekozen en de Siemens Cylindric Fuse Cartridge als 16 ampere zekering. Stopcontacten heb ik niet van een audio merk, maar Busch Jaeger met schroefverbinding (ipv klemverbinding).
Mocht je het interessant vinden:

10 meter Kemp KE-Power cable 5 MKIV was toen ca €400
De Cylindric Fuse Cartridge was ca €100
Dank je. Heb ik een beetje een idee. Met dat soort prijzen ben ik niet zo bang voor een investering. Een simpele akoestische aanpassing zal meer kosten.

Quote from: doorofnight on December 22, 2018, 22:22:25
Uitgaande van Franks logica moet je dan een zeer goed gehoor hebben. Zou de redenering dan ook kloppen dat iedereen die niet bij Frank is geweest een slecht gehoor heeft?
Ik heb het vriendelijk gevraagd, maar blijkbaar komt de hint niet aan. Je mag me altijd kritisch bevragen op mijn eigen keuzes, maar dit soort non-discussies wil ik niet in mijn topic.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Nee je hint is volledig langs me heen gegaan en ik zie hem nog steeds niet, maar het is nu duidelijk. Het was overigens een grapje.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Hoi Bas,

Nog een toevoeging vwb 'stroomupgrade', die ik hierboven nog niet heb gelezen (of ik heb er overheen gelezen). Als extra stap kun je ook nog overwegen om een dedicated fase te gebruiken (met eigen aardpen) en die uitsluitend voor de audiogroep(en) te gebruiken. Dan ben je qua investering weer wat verder. Dus met 3 fase je huis in en er daarvan 1 pakken uitsluitend voor je audio.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)