Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin!!!

mainly British stuff

Bas Akkerman

#3976
Quote from: activ on May 13, 2018, 09:59:06
Wij hebben een financieel adviseur die ons helpt met dat soort dingen, scheelt een hoop uitzoek werk. Hij komt op de koffie en we bespreken wat de verschillende opties zijn en wat de voor en nadelen zijn. Aan het eind van het gesprek laten we de meest kans hebbende opties doorrekenen en daar denken we dan even rustig over na.
Kost wat geld, maar ik vindt het dat persoonlijk wel waard.
Zeker iets om over na te denken. Is die wel onafhankelijk? Want bij ons eerste huis was het toch wel "wij van wc eend...". Dank je voor je tip in ieder geval! En als je me nog iets meer wilt vertellen over de kosten en dergelijke, stuur me gerust een PM.

Quote from: Martin!!! on May 13, 2018, 11:05:31
Gefeliciteerd Bas, fijn voor jullie  :thumbs-up:
Is ook een fijn gevoel!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on May 12, 2018, 15:31:20
Yes! Na 2,5 jaar op uitzendbasis te hebben gewerkt, heb ik een vast contract gekregen.

Los van dat ik het leuk vind dit te vermelden, heeft dat wel degelijk invloed op het hifi-gebeuren.
Met een vast contract wordt het oriënteren op hypotheekmogelijkheden ook anders. We gaan dus de komende maanden eens zien wat voor hypotheek we kunnen krijgen. Daarna bekijken wat we daar tegenwoordig zoal voor kunnen kopen. In Den Haag, maar ook in de ruime omgeving daarbuiten.

We willen er wat woonoppervlakte zeker niet op achteruit gaan. En een aparte ruimte voor HT en het liefst ook één voor stereo is absoluut iets dat ik in de keuze meeneem.
Hey Bas,

Geweldig nieuws, gefeliciteerd! :)

En wat je nu natuurlijk kunt gaan doen, is helemaal geweldig. Succes!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Nou, jouw ruimte staat natuurlijk wel als referentie in mijn geheugen geprent. Als ik ook maar enigszins die kant op zou kunnen...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

skyfox

Gefeliciteerd Bas! Hopelijk vinden jullie ook een gave woning waarin je al je plannen kan realiseren. Gaaf hoor!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Feli bas....we volgens alles op de voet in dit topoc[emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bas Akkerman

#3982
Quote from: Marco66 on May 13, 2018, 18:42:33
Mooi nieuws Bas!
Zeker, thnx!

Quote from: skyfox on May 13, 2018, 20:25:08
Gefeliciteerd Bas! Hopelijk vinden jullie ook een gave woning waarin je al je plannen kan realiseren. Gaaf hoor!
We hebben al wat rond gekeken. Sjonge, wat een hoop keuze is er nog binnen ons budget!
Wie weet kunnen we toch een stap zetten richting onze droom. Een loftachtige ruimte met veel licht. Juist dan een akoestisch goede oplossing zonder teveel hinder voor Linda wordt dan wel een uitdaging. Maar wie weet...

Hoe gaan jouw plannen?

Quote from: denoontje on May 13, 2018, 22:22:03
Feli bas....we volgens alles op de voet in dit topoc[emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank je! Nou, dat blijkt wel! Had ik eigenlijk niet verwacht. :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Gefeliciteerd Bas en vriendin...veel plezier met zoeken en vinden van een geschikte plek.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Quote from: chansig on May 14, 2018, 08:00:08
Gefeliciteerd Bas en vriendin...veel plezier met zoeken en vinden van een geschikte plek.

Gr. Hans
:thumbs-up: Waar woon jij eigenlijk ook alweer?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Spijkie

Quote from: Bas Akkerman on May 13, 2018, 11:14:32
Zeker iets om over na te denken. Is die wel onafhankelijk? Want bij ons eerste huis was het toch wel "wij van wc eend...". Dank je voor je tip in ieder geval! En als je me nog iets meer wilt vertellen over de kosten en dergelijke, stuur me gerust een PM.
Is ook een fijn gevoel!

Sinds 2013 is het provisieverbod op complexe producten van toepassing , alles behalve schadeverzekeringen Kun je ook zeggen. De adviseur ontvangt niks meer vanuit de maatschappij / het geadviseerde product.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Bas Akkerman

Quote from: Spijkie on May 14, 2018, 09:02:12
Sinds 2013 is het provisieverbod op complexe producten van toepassing , alles behalve schadeverzekeringen Kun je ook zeggen. De adviseur ontvangt niks meer vanuit de maatschappij / het geadviseerde product.

Gr Spijkie
Ach, dat had ik moeten weten, ik heb mijn WFT-zorg. Het is ook een gevoel moet ik zeggen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Zo, ons ingeschreven op wat nieuwsbrieven over nieuwbouw in de buurt. Er zijn nog veel meer projecten, dus dat wordt hopelijk een volle inbox. :smile: Zo zag ik ook best gave projecten/ruimtes in Almere. Almere? Ja, Almere. Met een uur reistijd in gedachten is dat ook zeker nog goed te doen. Wat ik al zei, Nederland is klein.

Andere plannen heb ik ook, ik en maar één ijzer in het vuur bestaat natuurlijk niet.
Donderdag ga ik naar Beter Beeld en Geluid in Hilversum. Ze hebben daar flink wat hoofdtelefoons en aanverwante zaken en daar ga ik naar luisteren. Voor in bed wil ik namelijk een mooie setup. Dat wil ik bekostigen met mijn eerste 8e maanduitkering en verjaardagsgeld. Dus de daadwerkelijke aanschaf zal nog even op zich laten wachten, maar het geeft me wel een budget van pakweg €1500 voor hoofdtelefoon en DAC/versterker. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van alle ervaringen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

op eigen verzoek verwijderd.

Voor mij bed?

Een paar fijne IEM met een leuk versterker/dac ding.

Bas Akkerman

#3989
Mmm, ik ben niet zo happig op in ears. Zitten meestal niet zo lekker, maar ik moet daarbij zeggen dat ik alleen ervaring heb met goedkope in ears. En ik ben altijd bang dat je snel te hard draait. Garmt hintte er ook al naar, dus ik ga het zeker wel een kans geven.

Voor nu luister ik trouwens met een Shure SHR840 en iFi iDSD micro (de eerste versie).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on May 13, 2018, 23:40:46
We hebben al wat rond gekeken. Sjonge, wat een hoop keuze is er nog binnen ons budget!
Wie weet kunnen we toch een stap zetten richting onze droom. Een loftachtige ruimte met veel licht. Juist dan een akoestisch goede oplossing zonder teveel hinder voor Linda wordt dan wel een uitdaging. Maar wie weet...

Hoe gaan jouw plannen?
Een ander huis zoeken kan zó leuk zijn :) Wel heel veel keuzes die je erin moet maken, maar in het begin staat er ook nog zoveel open. Vindt Linda het niet erg om weg te gaan uit het Haagse, gezien ik je Almere zag noemen?

Onze plannen lopen goed, we zijn net afgelopen dinsdag verhuisd. Dus ik ben nu officieel inwoner van het immer pittoreske Utrecht! Nooit gedacht dat me dat ooit zou overkomen. Het is echt wel een tof huis geworden. Het buurtje doet ook heel mediterraans aan met het gebruik van veel kleur en apart getinte dakpannen, itt veel wijken en buurten die juist een sjieke uitstraling opzoeken. Dat bevalt me wel bijzonder goed, ik hou van kleur en hoewel ik sjiek op z'n tijd best kan waarderen, vind ik het qua woonwijken vaak wat doorslaan. Maar dat ben ik.
Qua audio heb ik nu de set in 5.1 neergezet. Even laten bezinken hoe dat staat, voelt en klinkt. En dan later een keuze maken om het zo te laten, terug te gaan naar stereo of misschien toch nog uit te breiden naar 9.1. Ook wil ik nog aan de akoestiek werken, is een flinke galmbak nu nog. Maar eerst de vele andere klussen afmaken en een beetje settelen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maximus_Aurelius

Bas gefeliciteerd met je vast contract 🎊🎉.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

#3992
Quote from: skyfox on May 15, 2018, 20:35:40
Een ander huis zoeken kan zó leuk zijn :) Wel heel veel keuzes die je erin moet maken, maar in het begin staat er ook nog zoveel open. Vindt Linda het niet erg om weg te gaan uit het Haagse, gezien ik je Almere zag noemen?
Nee, Linda zou dan eerder nog richting Rotjeknor gaan. We zijn wat dat betreft breed georiënteerd.

QuoteOnze plannen lopen goed, we zijn net afgelopen dinsdag verhuisd. Dus ik ben nu officieel inwoner van het immer pittoreske Utrecht! Nooit gedacht dat me dat ooit zou overkomen. Het is echt wel een tof huis geworden. Het buurtje doet ook heel mediterraans aan met het gebruik van veel kleur en apart getinte dakpannen, itt veel wijken en buurten die juist een sjieke uitstraling opzoeken. Dat bevalt me wel bijzonder goed, ik hou van kleur en hoewel ik sjiek op z'n tijd best kan waarderen, vind ik het qua woonwijken vaak wat doorslaan. Maar dat ben ik.
Ik geef je groot gelijk, juist tof dat je zo'n keuze hebt gemaakt. Wij zouden heel graag ecologischer willen wonen, ook wat buurt betreft.

QuoteQua audio heb ik nu de set in 5.1 neergezet. Even laten bezinken hoe dat staat, voelt en klinkt. En dan later een keuze maken om het zo te laten, terug te gaan naar stereo of misschien toch nog uit te breiden naar 9.1. Ook wil ik nog aan de akoestiek werken, is een flinke galmbak nu nog. Maar eerst de vele andere klussen afmaken en een beetje settelen.
Nou, 5.1 in je woonkamer is ook niet iedereen gegeven! En akoestiek komt wel joh.

Quote from: Maximus_Aurelius on May 15, 2018, 20:36:59
Bas gefeliciteerd met je vast contract 🎊🎉.

Dank je wel!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

#3993
Je noemde noord Zeeland?

Ik hoop dat landelijk wonen je aanspreekt :D



Zo is de hele regio een beetje. De rust is dan het sterke punt ;)

https://www.funda.nl/koop/dreischor/huis-85115087-zuid-langeweg-4/
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bas Akkerman

#3994
Quote from: VlisChris on May 16, 2018, 02:36:24
Je noemde noord Zeeland?

Ik hoop dat landelijk wonen je aanspreekt :D



Zo is de hele regio een beetje. De rust is dan het sterke punt ;)

https://www.funda.nl/koop/dreischor/huis-85115087-zuid-langeweg-4/
Dat is wel erg landelijk! :D
Ik vind het wel belangrijk om een goede OV-verbinding te hebben. Dus landelijk prima, maar ook weer niet te afgelegen.

Een kavel en eigen bouw lijkt me ook fantastisch, maar dat lijkt me financieel niet haalbaar.

In ieder geval is een aparte, eventueel zelf te realiseren, aparte ruimte voor de audio wel iets waar ik absoluut rekening mee houd. Een garage, kelder, zolder bijvoorbeeld.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Wat een heerlijk vooruitzicht, maar omg wat een boel keuzes gaan er op jullie af komen en dat met jouw keuzesnelheid; is er het streven om nog voor 2040 elders te wonen  :tounge2:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on May 16, 2018, 09:25:17
Wat een heerlijk vooruitzicht, maar omg wat een boel keuzes gaan er op jullie af komen en dat met jouw keuzesnelheid; is er het streven om nog voor 2040 elders te wonen  :tounge2:
Dan al!?  :crazy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Hoe lang ben je nu onderweg naar het werk Bas?

Ik zit zelf in de situatie dat de verplaatsing naar het werk té veel begint te worden. Ik ben dagelijks gemiddeld 3u onderweg, van deur tot deur (55km)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on May 16, 2018, 09:48:42
Hoe lang ben je nu onderweg naar het werk Bas?

Ik zit zelf in de situatie dat de verplaatsing naar het werk té veel begint te worden. Ik ben dagelijks gemiddeld 3u onderweg, van deur tot deur (55km)...
Nu 2,5 uur ongeveer. Mijn werk is tegenover station Leiden. Dat vind ik persoonlijk niet erg, omdat ik met het OV kan. Dan vermaak ik me wel met internet en gamen. Als ik met de auto zou gaan, zou ik me juist ergeren aan de file en de medeweggebruikers. Daarom dat ik ook graag een goede aansluiting wil op het OV.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on May 15, 2018, 20:46:28
Ik geef je groot gelijk, juist tof dat je zo'n keuze hebt gemaakt. Wij zouden heel graag ecologischer willen wonen, ook wat buurt betreft.

Nou, 5.1 in je woonkamer is ook niet iedereen gegeven! En akoestiek komt wel joh.

Wat mag ik me voorstellen bij ecologischer? Energieneutraal? Of gebouwd uit meer ecologisch verantwoorde materialen? Of wellicht een combi van die twee? Wel een dure hobby, denk ik, ecologisch wonen. Wij hebben sinds 7 mei nu zonnepanelen, dat vind ik al wel een heel mooie stap. Ook helpt het mee met het drukken van de maandelijkse lasten, wat sowieso erg fijn is. Het blijft alleen techniek, en over 20 jaar mogen de omvormers vervangen worden. Lekker milieuvriendelijk, denk ik dan... De oude componenten gaan volgens de installateur zo de kliko in.  :unhappy:

Dat is waar, daar heb je helemaal gelijk in! Ik ben voor nu ook heel erg blij met 5.1. En je hebt gelijk, akoestisch komt wel. Eerst het inrichten afmaken, daarmee zal de galm sowieso nog wat afnemen. En dan later misschien plafondpanelen. Daarna zien we wel weer verder.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9