Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: Baardmannetje on August 23, 2017, 17:29:20
Prima. Veel plezier met de hobby dan maar.
Dank je, komt goed. En je bent meer dan welkom hoor, ik wil je zeker niet wegjagen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

op eigen verzoek verwijderd.

Ik laat mij ook zeker niet wegjagen hoor!

Voor mij is deze hobby onlosmakelijk verbonden met techniek. Jouw zwart kan voor mij blauw zijn. Subjectieve meningen doen er dus voor mij niet toe. Als dat echter de grondslag is van de discussie die jij hier wenst te voeren, wat zou ik mij en jullie dan verder vermoeien..?

Wat niet let dat als ik iets opmerkelijks lees ik daar soms iets over zal vragen. Als men dan aangeeft dat het een ervaring of beleving is...

Geniet!

Bas Akkerman

Gelukkig.
Voor de rest, mooie post! Ik vind het mooi verwoord hoe jij "de hobby" ervaart. :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Roon 'warm' noemen in zijn klankleur vind ik persoonlijk ook wel ERG ver gaan.... Om dat vast te kunnen stellen, moet je de keten extreem goed kennen en als enige variabele de software wisselen 'on the fly' om zo via een A/B vergelijk de klankkleur van de software te kunnen horen. Daarna moet je vaststellen of de ene software 'kil' klinkt en de andere software 'neutraal', of misschien toch 'neutraal' en 'warm'? Want wat is je referentie en hoe hoort de opname te klinken? Zelfs ik pretendeer niet zo absoluut te kunnen horen.

Bas, je kunt erg goed horen, maar je conclusies over waarom iets klinkt zoals het klinkt zijn soms extreem 'kort door de bocht'. Ik snap dus de verbazing van Baardmannetje, mede omdat ik ook een techneut ben. Wel met een open mind en open oor, dat wel... ;)

Sorry voor de kritische toon, maar als je dit bovenste beseft, ga je waarschijnlijk ook gemakkelijker de juiste keuzes maken en daar heb je zelf baat bij.

Bas Akkerman

Nee hoor, geen probleem. Ik heb, toen ik Roon testte, de keten hetzelfde gehouden en alleen geswitcht tussen LMS en Roon. Toen had ik het idee dat Roon wat warmer en smoother klonk. Dus niet op zich dat Roon warm klinkt, alleen in vergelijking met LMS destijds warmer klonk. Roon ga ik tezijnertijd nog eens testen met de microRendu. Het vergelijken wordt dan wat makkelijker, omdat ik dan alleen het "protocol" binnen Orbiter hoef te veranderen.

Neemt niet weg dat ik inderdaad te snel aannames doe en een "schuldige" aanwijs, dat herken ik niet alleen in het audiofiele gedeelte. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Potver, Harbeth in combinatie met Luxman is toch wel erg fijn! Er is ook een nieuwe Harbeth Monitor 30.2 op de markt. Daar ga ik eens goed over nadenken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Als je bij Harbeth wil blijven zou ik zeker de SHL5  (40th ann.) Zeker ook eens in overweging nemen  ;D
mainly British stuff

evilniek

Quote from: garmtz on August 23, 2017, 20:27:11
Roon 'warm' noemen in zijn klankleur vind ik persoonlijk ook wel ERG ver gaan.... Om dat vast te kunnen stellen, moet je de keten extreem goed kennen en als enige variabele de software wisselen 'on the fly' om zo via een A/B vergelijk de klankkleur van de software te kunnen horen. Daarna moet je vaststellen of de ene software 'kil' klinkt en de andere software 'neutraal', of misschien toch 'neutraal' en 'warm'? Want wat is je referentie en hoe hoort de opname te klinken? Zelfs ik pretendeer niet zo absoluut te kunnen horen.

Bas, je kunt erg goed horen, maar je conclusies over waarom iets klinkt zoals het klinkt zijn soms extreem 'kort door de bocht'. Ik snap dus de verbazing van Baardmannetje, mede omdat ik ook een techneut ben. Wel met een open mind en open oor, dat wel... ;)

Sorry voor de kritische toon, maar als je dit bovenste beseft, ga je waarschijnlijk ook gemakkelijker de juiste keuzes maken en daar heb je zelf baat bij.

Quote from: Bas Akkerman on August 23, 2017, 22:30:42
Nee hoor, geen probleem. Ik heb, toen ik Roon testte, de keten hetzelfde gehouden en alleen geswitcht tussen LMS en Roon. Toen had ik het idee dat Roon wat warmer en smoother klonk. Dus niet op zich dat Roon warm klinkt, alleen in vergelijking met LMS destijds warmer klonk. Roon ga ik tezijnertijd nog eens testen met de microRendu. Het vergelijken wordt dan wat makkelijker, omdat ik dan alleen het "protocol" binnen Orbiter hoef te veranderen.

Neemt niet weg dat ik inderdaad te snel aannames doe en een "schuldige" aanwijs, dat herken ik niet alleen in het audiofiele gedeelte. ;)

Ik meen ook kleine verschillen te hebben gehoord tussen, in mijn geval, Roon & Jriver via een koptelefoon, waarbij ik Jriver een tikkie strakker vond klinken vooral in het laag, Roon voor mij ook wat losser(middengebied wellicht toch minimaal "geboost"?), iets minder "goed" misschien. Dus persoonlijk "denk" ik ook verschil te hebben gehoord, maar zoals Garmt al aanhaalt is een A/B vergelijk de enige manier om dat op een eerlijke manier vast te stellen, en toch herken ik wel een beetje wat Bas zegt.

Edit: Oh, ik heb blijkbaar niet heel goed gelezen, maar evengoed heb je misschien toch nog iéts aan mijn post.



Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

Quote from: Martin!!! on October  8, 2017, 14:25:37
Als je bij Harbeth wil blijven zou ik zeker de SHL5  (40th ann.) Zeker ook eens in overweging nemen  ;D
Die heb ik al eens vaker gehoord volgens mij. Grootser dan de 30.1, maar daardoor ook wat minder precies. Wie weet vergelijk ik ze nog eens naast elkaar. Het is wat mij betreft ook een sidegrade als ik zou besluiten om tot een 30.2 over te gaan. De luistersessies met duurdere luidsprekers (Vivid, Wilson Audio) hebben me ook wel laten inzien dat duurder niet op alle vlakken beter is. Dat moet ik anders zeggen. Ook daarbij, juist daarbij is matchen van vitaal belang om niet alleen een technisch, maar ook een emotie opwekkend (een voor mij secuurder beschrijving van muzikaal) systeem te krijgen.

Quote from: evilniek on October  8, 2017, 16:45:37


Ik meen ook kleine verschillen te hebben gehoord tussen, in mijn geval, Roon & Jriver via een koptelefoon, waarbij ik Jriver een tikkie strakker vond klinken vooral in het laag, Roon voor mij ook wat losser(middengebied wellicht toch minimaal "geboost"?), iets minder "goed" misschien. Dus persoonlijk "denk" ik ook verschil te hebben gehoord, maar zoals Garmt al aanhaalt is een A/B vergelijk de enige manier om dat op een eerlijke manier vast te stellen, en toch herken ik wel een beetje wat Bas zegt.

Edit: Oh, ik heb blijkbaar niet heel goed gelezen, maar evengoed heb je misschien toch nog iéts aan mijn post.




Er is wat mij betreft ook zeker niet het laatste (technische) woord over gezegd, een hint voor sommigen... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Bas Akkerman on October  8, 2017, 21:59:30
Er is wat mij betreft ook zeker niet het laatste (technische) woord over gezegd, een hint voor sommigen... ;)

Quote from: Bas Akkerman on August 23, 2017, 08:13:09
Ja. Maar ik heb totaal geen zin in een technische discussie in mijn showcase. ;)

Ja maar, ja maar..?

;D

Bas Akkerman

Je mag het lezen in chronologische volgorde. Ik sta er dus meer voor open dan in augustus. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

De nieuwe SHL5 40th. Ann. is in mijn oren zelfs nog net wat preciezer dan de 30.1.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Bas Akkerman on October  9, 2017, 19:53:32
Je mag het lezen in chronologische volgorde. Ik sta er dus meer voor open dan in augustus. ;)

Interessant, waarom is dat?

:bigsmile:

Bas Akkerman

Quote from: Martin!!! on October  9, 2017, 20:08:58
De nieuwe SHL5 40th. Ann. is in mijn oren zelfs nog net wat preciezer dan de 30.1.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Mmm, interessant. Dat zal ik zeker meenemen in mijn overweging. Dank je voor je tip!

Quote from: Baardmannetje on October  9, 2017, 20:40:38
Interessant, waarom is dat?

:bigsmile:
Nou, je bent nooit te oud om te leren. Niet dat ik een enorm technisch beest zal worden en echt wel meer van de smaak ben, dat bleek zaterdag wel, het technische gedeelte vind ik wel interessant. Zolang het maar een open discussie is, waarbij ik kan leren van andere inzichten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Afgelopen donderdag bij AudioXperience in Nuenen geweest. Toffe dag gehad en zal daar binnenkort wat over schrijven.

Ik plug ook even brutaal mijn topic in het board Gezocht.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Goed om weer wat van jou te lezen Bas; ik ben ook benieuwd naar 't verslag over AudioXperience.


Quote from: Bas Akkerman on March 17, 2018, 19:52:47
Afgelopen donderdag bij AudioXperience in Nuenen geweest. Toffe dag gehad en zal daar binnenkort wat over schrijven.

Ik plug ook even brutaal mijn topic in het board Gezocht.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lazybird

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Bas Akkerman

Jazeker, een erg drukke periode achter de rug. Nu gelukkig een kleine 5 dagen vrij. Dus ik ga zeker aan de slag met het verslag.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Bas Akkerman

Nuenen. Een plaatsje in Noord-Brabant, vlakbij Eindhoven. En, of all places, de bestemming van een aanpassing voor op mijn werk. Ik krijg namelijk een ligvoorziening op maat en om die goed af te leveren, moest ik nog testslapenliggen. Ik doe kortom liggend mijn werk. ;D

Of all places heeft alleen nog wel een andere trekpleister, de hifiwinkel AudioXperience. En die winkel heeft weer een merk in haar aanbod dat mij al een tijdje nieuwsgierig maakte: dCS. High-end, maar gezien mijn toekomstplannen wellicht toch wel iets dat binnen budget zou kunnen komen. In de mail voorafgaand aan mijn bezoek vertelde Martijn me dat er een mooie set zou klaarstaan. Erik was vervolgens degene die mij bij hartelijk welkom heette. Een mooi pand op een bedrijventerrein met een aantal kamers. We gaan naar de achterste en de grootste.
800

De mooie set bestond voor vandaag uit: dCS Rossini cd-speler/DAC met masterclock, Spectral DMC-30SC voorversterker en DMA-240 eindversterker, B&W 800 D3. Verder een Shunyata DENALI D2000/T powerconditioner, bekabeling zoals wel vaker gebruikelijk bij Spectral van MIT.
Een flinke set dus met als enige "herkenningspunt" Spectral. Een wat oudere voorversterker had ik namelijk al eens eerder gehoord bij Studio Alkmaar. Een merk ook dat een indruk op me had achtergelaten. Omdat er echter zoveel variabelen zijn, is het lastig precies aan te wijzen welke apparatuur wat doet. Toch zal ik her en der een kleine poging wagen.
Maar eerst kan ik niet onvermeld laten dat de ruimte akoestisch was aangepast op een erg fraaie manier. Het zette mij ook meteen aan het denken wat thuis mogelijk zou zijn. Al zal dat thuis wellicht een andere plek krijgen dan waar mijn huis nu staat. Niet dat ik in een caravan woon, maar we hebben verhuiswensen. Wie weet worden dat ook -plannen als we een gesprek met de hypotheker hebben gehad. Ik ben dus in twijfel of ik wel alle moeite zal gaan doen om het huis hier akoestisch aan te gaan passen.

Goed, dat zijn toekomstplannen en die plannen zijn dezelfde reden dat ik naar dCS wilde gaan luisteren, puur ter oriëntatie.
Erik begint met wat stukken die hij graag wil laten horen. In de komende tijd zal ik ze nog met naam en toenaam noemen, maar vooralsnog heb ik geen overzichtje gekregen van hem wat we hebben gedraaid. Verschillende muziek wordt er gedraaid met een eerste nadruk op klassiek in kleine bezetting. Daarbij valt op dat de plaatsing van de zangers en instrumenten heel precies is en strak in de ruimte staat. Je zou er haast omheen kunnen lopen. Erik vertelt ook dat hij dit een belangrijk punt in de weergave vindt. Persoonlijk vind ik dat minder boeiend, live is voor mij meer een ovaalvormige wolk waarbij je zowel het geheel als de individuele instrumenten kan aanwijzen. Deze set legt wat meer nadruk op de individuele plaatsing dan het samenspel. Waarbij ik het idee heb dat de luidsprekers, hun plaatsing en de Shunyata daar hun deel aan hebben.

De dCS lijkt zich weg te cijferen. Mak zou ik het niet willen noemen, maar eerder wat terughoudend. Een goede keuze in vergelijking met de "dress to impress" van de luidsprekers. Die naar mijn idee toch iets van hardheid in zich hebben. De klankkleuren zijn erg goed getroffen. Bij mij bekender werk is "Two Skaters" van Nits, een nummer dat ik graag als testnummer gebruik. Op 6:10 is er een vermoedelijk plukken aan de kop van de gitaar. Als je dit zelf wel eens hebt gedaan, weet je dat dit een apart, haast blikkerig, maar melodieus geluid geeft. Dit stukje is op deze set heel duidelijk. Een klein detail wellicht, maar de nummers van Nits zitten juist vol met dit soort kleine uitvindinkjes. Ander voorbeeld, het luciferdoosje in Nicolas Jaars "Keep Me There' van zijn debuutalbum 'Space Is Only Noice'. Een detail dat meestal maar gedeeltelijk wordt ingevuld, als het al hoorbaar is. Nu hoor ik niet alleen het strijken, maar ook de binnenkant van het doosje wanneer de lucifer tegen de doos tikt. Allemaal kleine details die je hersenen erbij moeten bedenken, maar die er nu gewoon zijn.
Nils Frahm met Spaces. Ik kende hem eigenlijk alleen van naam en dat is toch wel het fijne van dit soort luistersessies, je wordt weer muzikaal rijker. Mooi pianospel dat nu eens niet de uitvoerder als uitgangspunt maar het geluid van een piano. Ook dat geluid is vermoedelijk weer treffend. Vermoedelijk, omdat ik het dus nog niet kende. Wat ik wel hoor, is dat Nils Frahm verschillende piano's heeft en die ook express apart heeft aangesteld. Zodat niet alleen de piano's onderling, maar ook de snaren in de piano iets anders zijn afgestemd. Dat geeft een heel wonderlijk, haast op een bevreemdende manier een fantasierijk geluid. Alsof je bij elke aanslag een beetje op het verkeerde been wordt gezet.

Details zijn leuk, ik denk dat er een hoop mensen zijn die hier de focus op hebben, haast op een studio-achtige manier luisteren. En dat is natuurlijk prima, ze zijn zeker een identiteit van de muziek. Zelf ben ik meer van het geheel. Dat geheel heb ik zelf ook thuis, maar -gechargeerd- zonder de details. En, wederom gevaarlijk met zoveel variabelen, hier tonen de Spectrals hun kunsten. Net als in Oterleek hoor ik het snelle geluid. Lekker, weer zo'n hifiterm. Voor mij is een snel geluid geen haast in het geluid, geen ritme dat iets sneller loopt dan zou moeten, geen nadruk op PRAT. Snelheid is voor mij het begin en eind van een geluid. Met snelheid gaat dynamiek hand in hand. Beide zorgen ervoor dat je geluiden op zichzelf hoort, zonder dat ze worden overschaduwd, overschreeuwt door andere geluiden. Mits dat in de opname zit natuurlijk. 'Run' van Snow Patrol heeft dat dus niet en ook met de loudness war kan Spectral niet zoveel.
Is er wel dynamiek, dan trakteert de Spectral je op een feestje. Niet alleen is de macrodynamiek meer dan op orde, ook de microdynamiek is dat. Door deze snelheid en dynamiek krijgt alles zijn plaats. Het knappe van de Spectral is dat het geen losse stukken worden, losse geluiden die elkaar opvolgen. De samenhang blijft altijd en dat vind ik bijzonder verslavend. Het zorgt ervoor dat de muziek als vanzelfsprekend, als flow wordt gepresenteerd.

Want presenteren blijft het helaas, ik mis soms net wat urgentie in de muziek. Niet wat betreft de audiofiele zaken, wel het waarom achter de muziek. Of beter, wat maakt de beluisterde stukken nou zo speciaal of mooi? 'Two Skaters' staat bol van details en muziek en die zijn allemaal te horen. Het lome begin gevolgd door de uithalen mag wat mij betreft meer onderhuidse spanning hebben. Of neem 'The Wider Sun' van Jon Hopkins, een nummer van een "pittig" album. Hout en snaar, allemaal te horen in het openingsnummer. Maar de weemoed mist wat. 'Riders On The Storm', niet opgepast een audiofiel nummer dat grijsgedraaid kan worden. Niet als de spanning te horen is, als je als ware het onweer op een late zomerdag tegemoet krijgt en je langzaam het gevoel bekruipt dat je maar beter geen pech kan krijgen. Omdat er iets onheilspellends op de weg is. Meer dan genoeg details, de fluisterende tweede stem van Morris bijvoorbeeld. Het broeit alleen te weinig.
Nieuw op de luisterlijst, juist om deze emotionele reden, is Björks 'Lionsong'. Verdriet is een dankbaar onderwerp, helaas ook al snel cliché en hoe neem je dat in godsnaam op?
"Once it was simple, one feeling at a time
It reached its peak then transformed
These abstract complex feelings
I just don't know how to handle them"
Zo dus! Vol emotie gezongen en deze zinnen kunnen me letterlijk overvallen, zoals het haar ook leek te overvallen. Dat komt er echter toch wat minder goed uit, imperfect perfect. Het blijft beschouwend, niet meeslepend.

Allemaal mooi en aardig, maar emotie is toch gewoon een gemoedstoestand? Elke moment weer anders en daarom een slecht ijkpunt. Deels waar, een mens is absoluut niet objectief. Toch heeft kunst, waar muziek onder kan vallen, die prachtige eigenschap je innerste te overvallen. Schoonheid kan je overal treffen. En als het muziek betreft, kennen we allemaal wel het gevoel dat je volop meegezogen wordt. Ik ben ervan overtuigd dat een echt goede set dat keer op keer weet te doen. Daar is een vanzelfsprekendheid voor nodig, een rust. Door het niet weglaten van details, dynamiek zijn gang te laten gaan en klankkleuren treffend te tonen. Wat mij betreft het doel om daarin thuis zo ver mogelijk te komen.

Gevaarlijk, weer gevaarlijk. Maar ik heb het idee dat Spectral dat in deze set als beste kon, die spanning, de urgentie in de muziek tonen. En misschien nog wel belangrijker, meer en meer begin ik de meerwaarde van de versterking te zien. Waar ik eerst volop overtuigd was dat de bron het belangrijkste was, zou dat wel eens de versterker kunnen zijn. Natuurlijk moeten bron en luidsprekers wel naar je smaak zijn. Een duurdere versterker ten opzichte van luidsprekers is echter consistent de conclusie die ik uit mijn luistersessies haal. Iets om rekening mee te houden dus voor de toekomst.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Markus2

Leuk verslag Bas. Veel succes met alle plannen! Bij mij zou akoestiek de belangrijkste factor vormen, mits mogelijk. Ach, ieder z'n ding.

Ik ben benieuwd waarmee je uiteindelijk thuis komt.

:)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Lazybird

Hoi Bas, bedankt leuk om te lezen. Ik ben juist tot de conclusie gekomen dat de voorversterker misschien wel de belangrijkste rol speelt bij de weergave van de muziek. Ik ben zelf net overgestapt van de Array B10 naar Linn Klimax K/1/D en zoals mij dochter het verwoord (speelt zelf viool in een orkest) de melodielijn is makkelijker te volgen. Het overal plaatje klopt beter diepte, breedte, plaatsing en de instrumenten klinken natuur getrouw.

Ik heb zelf natuurlik lang met de B&W gespeeld en vind deze t.ov. Vivid hard klinken in het hoog m.a.w. Veel detail maar lang niet altijd prettig. Terwijl ik zelf erg aan het analitische kant van het spectrum zit. Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Maximus_Aurelius

Heel leuk verslag Bas 👍🏻👍🏻. Een goede versterker is zijn geld absoluut waard en is, althans dat vind ik een van de belangrijkste schakels in je set, zo niet de belangrijkste.

Ik lees dat jij (in de toekomst) verhuisplannen hebt  ;). Tof.
Dit herken ik wel. Hier ook verhuisplannen maar zit al verder in dat stadium. Woningen bezichtigingen uiteraard kijken of mijn stereoset een eigen goede ruimte kan krijgen  ;D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Quote from: Markus2 on April 13, 2018, 14:16:15
Leuk verslag Bas. Veel succes met alle plannen! Bij mij zou akoestiek de belangrijkste factor vormen, mits mogelijk. Ach, ieder z'n ding.

Ik ben benieuwd waarmee je uiteindelijk thuis komt.

:)
Oh, bij mij ook zeker hoor. Alleen is de vraag of dat in de huidige woning zou zijn of in een nieuw huis in een aparte ruimte.

Quote from: Lazybird on April 13, 2018, 14:43:13
Hoi Bas, bedankt leuk om te lezen. Ik ben juist tot de conclusie gekomen dat de voorversterker misschien wel de belangrijkste rol speelt bij de weergave van de muziek. Ik ben zelf net overgestapt van de Array B10 naar Linn Klimax K/1/D en zoals mij dochter het verwoord (speelt zelf viool in een orkest) de melodielijn is makkelijker te volgen. Het overal plaatje klopt beter diepte, breedte, plaatsing en de instrumenten klinken natuur getrouw.

Ik heb zelf natuurlik lang met de B&W gespeeld en vind deze t.ov. Vivid hard klinken in het hoog m.a.w. Veel detail maar lang niet altijd prettig. Terwijl ik zelf erg aan het analitische kant van het spectrum zit. Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Kun je nagaan, de Vivid kan al wel wat fel klinken als je niet oppast. De Vivid met Linn Klimax vond ik erg goed trouwens, mooie match.

Quote from: Maximus_Aurelius on April 13, 2018, 16:17:23
Heel leuk verslag Bas 👍🏻👍🏻. Een goede versterker is zijn geld absoluut waard en is, althans dat vind ik een van de belangrijkste schakels in je set, zo niet de belangrijkste.

Ik lees dat jij (in de toekomst) verhuisplannen hebt  ;). Tof.
Dit herken ik wel. Hier ook verhuisplannen maar zit al verder in dat stadium. Woningen bezichtigingen uiteraard kijken of mijn stereoset een eigen goede ruimte kan krijgen  ;D.
Ja, we moeten dat maar eens gaan onderzoeken. Eens zien wat we kunnen lenen en wat we daar van kunnen kopen. Bouwen is en blijft een droom maar hoogstwaarschijnlijk niet voor ons te betalen.
Een aparte ruimte zou helemaal tof zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten