Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bas Akkerman

Sjonge, wat speelt dit toch goed...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Klopt het dat de foto's van je nieuwe set wat onscherp zijn Bas? ;D

Bas Akkerman

#27
Quote from: twani on September 25, 2012, 20:57:05
Klopt het dat de foto's van je nieuwe set wat onscherp zijn Bas? ;D
Klopt! Donkere luidsprekers en apparatuur en 's avonds genomen, dan krijg je dat. Hier een eerste foto, morgen meer!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on September 25, 2012, 21:25:40
Klopt! Donkere luidsprekers en apparatuur en 's avonds genomen, dan krijg je dat. Hier een eerste foto, morgen meer!


dat is wel erg donker ???

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on September 25, 2012, 21:30:40
dat is wel erg donker ???
Wel een strakke inrichting, niet? Ik zal skyfox eens vragen of hij het leuk vindt goede foto's te maken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on September 25, 2012, 21:32:44
Wel een strakke inrichting, niet? Ik zal skyfox eens vragen of hij het leuk vindt goede foto's te maken.

Ik kan de foto niet zien...

Martijnst1990

Same here.

Lekker dat het eindelijk thuis staat na die lange zoektocht :) En maar genieten nu!  :music:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Maro

Al upgrade kriebels?  :popcorn:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Deleted Member 2

#33
Quote from: Maro on September 25, 2012, 22:36:54
Al upgrade kriebels?  :popcorn:

;D Het zal stil worden bij de diverse audio-dealers nu ze Bas als gast gaan missen.

Ik hoorde zelfs van één van de dealers die vereert is door een bezoek van Bas dat hij dacht dat het om mistery-shopping ging ;D

Geniet er van. Veel bewondering voor de manier waarop jij tot de samenstelling van je droomset bent gekomen!

)p(

Quote from: Bas Akkerman on September 25, 2012, 08:32:50
Welkom op dit live-blog. Ondergetekende zal jullie vandaag op de hoogte houden van de ontwikkelingen in huize Akkerman. Daar zal vandaag het één en ander aan mooie muziekapparatuur worden afgeleverd.
Dank u voor jullie aandacht!
Bas de Blije

Ik heb met veel plezier je zoektocht gevolgd in het andere topic. Geweldig dat het resultaat helemaal naar wens is  :clapping: Veel plezier met  :music:

Softpower

Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

YamahaRXV

Veel plezier met je nieuwe set Bas, en dat je er maar van mag genieten  ;) 

(aan je eerdere reactie te zien ontbreekt dat er niet aan  ;D)

Ik zeg verder: Fotooooooooooo,s  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pinohelmond

Quote from: Bas Akkerman on September 25, 2012, 19:35:05
Over de lengte van het kamerbrede vloerkleed twijfel ik nog; of de polen 80 cm of 82 cm hoog worden. Dat luistert nogal nauw hè?

Als jij een dergelijke opmerking maakt ben ik altijd even in twijfel of je het nu meent of niet..  ;D

Maar erg gaaf dat je je set eindelijk hebt. Ben echt heel erg benieuwd naar de foto's. Zie echt een woonkamer voor me met speakers in het midden van een doorgang etc.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on September 25, 2012, 21:55:25
Ik kan de foto niet zien...
Quote from: Martijn90 on September 25, 2012, 21:57:45
Same here.

Lekker dat het eindelijk thuis staat na die lange zoektocht :) En maar genieten nu!  :music:
Het was via mijn mobiel dat ik het berichtje plaatste en dat lukte niet zo goed blijkbaar. ;)

Quote from: Maro on September 25, 2012, 22:36:54
Al upgrade kriebels?  :popcorn:
Quote from: Onder013 on September 25, 2012, 22:44:37
;D Het zal stil worden bij de diverse audio-dealers nu ze Bas als gast gaan missen.

Ik hoorde zelfs van één van de dealers die vereert is door een bezoek van Bas dat hij dacht dat het om mistery-shopping ging ;D

Geniet er van. Veel bewondering voor de manier waarop jij tot de samenstelling van je droomset bent gekomen!
Ja, morgen gaat alles weer in de verkoop. De set speelt toch niet zoals gedacht en ik mis het bezoeken van winkels enorm! ;D :P

Quote from: )p( on September 25, 2012, 22:45:28
Ik heb met veel plezier je zoektocht gevolgd in het andere topic. Geweldig dat het resultaat helemaal naar wens is  :clapping: Veel plezier met  :music:
Dank je. Als ik nu weer zo luister, ben ik echt enorm blij dat ik zo uitgebreid heb geluisterd. Dit combineert zoveel van wat ik mooi vind en die combinatie is echt moeilijker te vinden dan je in eerste instantie zou denken.

Quote from: Softpower on September 25, 2012, 23:15:56
Geniet ze!
Quote from: YamahaRXV on September 25, 2012, 23:23:31
Veel plezier met je nieuwe set Bas, en dat je er maar van mag genieten  ;) 

(aan je eerdere reactie te zien ontbreekt dat er niet aan  ;D)

Ik zeg verder: Fotooooooooooo,s  :pompom:
Doe ik zeker. Ik ben enorm enthousiast en daar ben ik altijd een beetje huiverig voor als ik dat bij anderen lees. Maar heb echt het idee dat het gewoon echt mooi blijft en met akoestiekaanpassingen nóg mooier! Ik bedoel, als het nu al zo goed klinkt...

Foto's komen zo snel mogelijk!

Quote from: Pinohelmond on September 26, 2012, 08:05:25
Als jij een dergelijke opmerking maakt ben ik altijd even in twijfel of je het nu meent of niet..  ;D

Maar erg gaaf dat je je set eindelijk hebt. Ben echt heel erg benieuwd naar de foto's. Zie echt een woonkamer voor me met speakers in het midden van een doorgang etc.
Haha, soms kan het echt heel veel uitmaken. Zo merkte ik het gisteren ook weer met het positioneren van de luidsprekers. Maar een centimeter meer of minder op het kleed lijkt me niets uit te maken. Maar de proof of the pudding is in the eating, dus ik heb de schaar al in de aanslag. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Roland1984

Bas laat ons wel in spanning zitten met zijn foto's... Heb inmiddels al pijn aan mijn vingers van het tromgerofel  ;)
Michi P5 met S5, B&W 804D3, Auralic, Audioquest

skyfox

En ik laat Bas weer in spanning zitten  O0

Het was gezellig vanmiddag! En je hebt een dijk van een set in huis gehaald. Ik weet zeker dat je er de komende 10 (of hoeveel het er ook mogen zijn  :D) jaar nog heel veel plezier mee gaat beleven! De foto's komen straks naar je toe.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on September 26, 2012, 20:04:16
En ik laat Bas weer in spanning zitten  O0

Het was gezellig vanmiddag! En je hebt een dijk van een set in huis gehaald. Ik weet zeker dat je er de komende 10 (of hoeveel het er ook mogen zijn  :D) jaar nog heel veel plezier mee gaat beleven! De foto's komen straks naar je toe.
Was zeker gezellig! Alleen die stands hè? ;) :crazy: Leuk, dan ga ik de foto's posten zodra ik ze binnen heb. 4
Morgen of overmorgen komt er trouwens een wat uitgebreider inleidend verhaaltje in de startpost.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Bas, je stands komen naar verwachting volgende week donderdag bij ons binnen... ;)

Eddye

Lijkt me het beste om dan pas foto's te maken en hier te plaatsen.................
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

garmtz

Er komen denk ik nog genoeg nieuwe foto-momenten... Vloerkleed, diffusie/absorptie etc. etc... :)

Bas Akkerman

Nou, skyfox heeft er veel tijd en moeite in gestopt, dus ik ga ze zeker posten. Daarnaast vind ik de witte stands toch wel wat hebben hoor, ik vind het maar lastig. Ik ga het volgende week merken.

Zeker nog genoeg te posten: stekkers, stekkerblokken, andere meubel, streamer, interlink, et cetera. Nee, ik ben nog lang niet klaar. :bigsmile: En dan klinkt het nu al zo af, kun je nagaan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on September 26, 2012, 21:05:26
Nou, skyfox heeft er veel tijd en moeite in gestopt, dus ik ga ze zeker posten. Daarnaast vind ik de witte stands toch wel wat hebben hoor, ik vind het maar lastig. Ik ga het volgende week merken.

Zeker nog genoeg te posten: stekkers, stekkerblokken, andere meubel, streamer, interlink, et cetera. Nee, ik ben nog lang niet klaar. :bigsmile: En dan klinkt het nu al zo af, kun je nagaan!

Och, je moet doen wat je wil hoor. Het fotograferen (en luisteren!) was voor mij al leuk genoeg  :wub:

Quote from: garmtz on September 26, 2012, 20:51:25
Bas, je stands komen naar verwachting volgende week donderdag bij ons binnen... ;)

Hmmz, die witte stonden er anders ook niet verkeerd onder... Maar daar heb ik met Bas al lekker over zitten sparren, hahaha! En maar denken dat kleuren iets is voor onze vrouwen  O0
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on September 26, 2012, 21:16:56
Hmmz, die witte stonden er anders ook niet verkeerd onder... Maar daar heb ik met Bas al lekker over zitten sparren, hahaha! En maar denken dat kleuren iets is voor onze vrouwen  O0
In dit geval denken wij mannen nogal in zwart-wit. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Bas Akkerman on September 26, 2012, 21:05:26
Nou, skyfox heeft er veel tijd en moeite in gestopt, dus ik ga ze zeker posten. Daarnaast vind ik de witte stands toch wel wat hebben hoor, ik vind het maar lastig. Ik ga het volgende week merken.

Zeker nog genoeg te posten: stekkers, stekkerblokken, andere meubel, streamer, interlink, et cetera. Nee, ik ben nog lang niet klaar. :bigsmile: En dan klinkt het nu al zo af, kun je nagaan!
Mmmmm Bas, als het nu al zo áf klinkt ben je dan niet bang om onrust te creëren/introduceren in je set met al die geplande "stekker upgrades"? Vind je het niet gewoon tijd geworden om veel, heel veel te luisteren :music:

Bas Akkerman

Quote from: twani on September 26, 2012, 21:46:57
Mmmmm Bas, als het nu al zo áf klinkt ben je dan niet bang om onrust te creëren/introduceren in je set met al die geplande "stekker upgrades"? Vind je het niet gewoon tijd geworden om veel, heel veel te luisteren :music:
Tuurlijk doe ik dat nu eerst. Het geld is er simpelweg nu niet ook. Ik zei het ook wel een beetje gekscherend natuurlijk en noemde dingen die je kúnt upgraden. Mijn eerste upgrade zal in ieder geval het aanpakken van de akoestiek zijn, daar is de meeste winst te halen. Maar dat ga ik pas doen als ik weer boven een bepaald bedrag gespaard heb. Daarna kijk ik verder wat ik nog meer zou kunnen doen. En zoals je weet, schaf ik alleen iets aan als de meerwaarde door het zelf testen mij/ons duidelijk is geworden.

Zonder al die upgrades is het nu al heerlijk genieten geblazen hoor. Ik voel dus ook geen dringende behoefte aan upgrades, ze zijn later ter vervolmaking van de meer dan prachtige basis die ik nu heb staan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten