soundbar is dat wat ???

Started by remcor, September 16, 2012, 03:03:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

remcor

In mijn vorig topic over HT in de caravan werd het idee gegeven om een soundbar te gebruiken .
Wat ik gelezen heb is het een systeem met een ingebouwde versterker voor onder de TV.
Hoe doe ik het dan met de rears, kan ik hier ook zo'n soundbar voor gebruiken.
Het voordeel is natuurlijk wel dat het mooi compact is, maar een redelijke kost ook wel weer de nodige muntjes.
Zie ook dat de weergaven vanaf zo'n 100 hz is dus een sub is echt nodig.
Bij mijn huis setje gaan mijn fronts tot 25 HZ , heb voor de ondersteuning daar ook een sub bij staan maar die kapt al af bij 35HZ, als ik dat ding op 100 zet kan ik echt horen waar de sub staat en dat het er maar een is. klinkt dan niet lekker.
Zou ik dan bij en soundbar al minimaal twee subs nodig hebben ? Liniks en recht of front en rear.
Hard hoeft het niet te spelen, maar gewoon een goed geluid zowel radio als TV/ bluray.


Remco

henkt1

even volgen. voor de woonkamer.

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

donaldk


aklasse

Ik heb de soundbar harman kardon sb 10 gehad nadeel dat je dan wel een receiver en blu ray erbij moet zetten.maar klonkt wel zeeeer goed.Ik heb ook een lg gehad met ingebouwde blu ray speler die klonk ook zeer goed en had een geweldig beeld.Philps 1 week gehad toen ging het schuifje niet meer open. succes