Probleem in OSX Lion met USB aangesloten HDI Dune D1

Started by Douma, September 18, 2012, 21:27:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Douma

Ik heb een HDI Dune D1 met interne harde schijf. De schijf is HFS geformatteerd. Om materiaal op de schijf te zetten sluit ik deze aan via USB. Normaal gesproken verscheen de Dune netjes als extra schijf in Finder, maar sinds een maand of twee is dit niet meer zo vanzelfsprekend. De Dune verschijnt alleen nog na een herstart. Na een herstart kan ik de Dune gebruiken net als een externe schijf. Maar zodra de Dune afgekoppeld wordt en vervolgens na een dag weer aangesloten dan verschijnt deze niet meer in Finder of Disk Utility. Een herstart is dan perse nodig. Hiervoor hoef ik de Dune dan niet eerst af te koppelen.

Waar zou dit door veroorzaakt kunnen worden en hebben meer mensen hier last van?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Niemand die dit probleem bekend voorkomt? Ik heb het trouwens ook met een standaard externe schijf (ntfs geformatteerd) geprobeerd en daar heb ik dezelfde problemen mee.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Corne H

Kun je hem met schijfhulpprogramma wel activeren ? Anders even door schijfhulpprogramma laten controleren / herstellen.

Douma

Quote from: Douma on September 18, 2012, 21:27:21
...dan verschijnt deze niet meer in Finder of Disk Utility.

;)

Controleren of herstellen is niet mogelijk aangezien de schijf ook in Disk Utility niet verschijnt.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

alexander2

#4
Herkent de Mac een externe harde schijf die je aansluit met usb 2.0 wel?
Sluit alles aan en ga met terminal de schijven opzoeken dat doe je dmv het commando:

diskutil list

Ik heb een 500 gb eraan gehangen en die zie je dit :



Heb je dit al geprobeerd?

http://www.youtube.com/watch?v=E8tqZSBs-4k