het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Quote from: papaleo on February  7, 2022, 18:59:27
En een sterke vent die het er nu nog uit gaat krijgen... :tongue2:

Maaarrr zo heb je 'goed' , 'beter' en 'best'...


Maw...,Jouw kenende is het nog lang niet: i rest my case  :D
:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Quote.  Een tijdje geleden las ik ergens dat er een Italiaan bezig was met een MadVR HTPC icm een HDMI input card. Ik kan er verder niks meer over vinden, maar ik neem aan dat dat nog niemand gelukt is 


Ja hoor  dat is zeker gelukt en de ontwikkelaar komt gewoon vanuit ons eigen kikkerlandje 😊

Er loopt hier al een tijdje een topic over op het avs forum waar je alle info kunt vinden om het werkend te krijgen .
Zelf heb ik het hier ook draaien maar heb nog problemen om beeld en geluid synchroon te krijgen .
Het ligt wel een beetje gevoelig dit topic daar de capture kaarten beveiligd zijn met HDCP zodat je niet alles er zo maar op aan kunt sluiten .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Quote from: williams on February  7, 2022, 20:32:17

Ja hoor  dat is zeker gelukt en de ontwikkelaar komt gewoon vanuit ons eigen kikkerlandje [emoji4]

Er loopt hier al een tijdje een topic over op het avs forum waar je alle info kunt vinden om het werkend te krijgen .
Zelf heb ik het hier ook draaien maar heb nog problemen om beeld en geluid synchroon te krijgen .
Het ligt wel een beetje gevoelig dit topic daar de capture kaarten beveiligd zijn met HDCP zodat je niet alles er zo maar op aan kunt sluiten .
Heb je dit inmiddels op kunnen lossen? Is het de moeite waard? Werk het ook met games?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

QuoteHeb je dit inmiddels op kunnen lossen? Is het de moeite waard? Werk het ook met games?
   

Nee nog niet daar ik er even geen aandacht aan had gegeven .
Had ook op het moment van testen een moederboard waar niet een juist pci slot op zat dus het was een beetje behelpen . Ben nu bezig met een nieuwe htpc te bouwen met daarin een beter moederboard en beter GPU .
Zodra de pc draaiende is ga ik er weer mee aan de gang .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman


riwi

Mijn MadVR is momenteel ouder dan de 2 maanden limiet. Ik krijg nu een korte tekst melding in het hoekje links boven met "please update your madVR build". Deze blijft enkele seconden staan en verdwijnt dan weer.  Heel bescheiden dus deze waarschuwing. Ik was er best bang voor omdat ik dacht dat je hem niet meer zou kunnen gebruiken na de 2 maanden, maar dat valt dus erg mee.

hifiman

Quote from: riwi on May 15, 2022, 13:58:34
Mijn MadVR is momenteel ouder dan de 2 maanden limiet. Ik krijg nu een korte tekst melding in het hoekje links boven met "please update your madVR build". Deze blijft enkele seconden staan en verdwijnt dan weer.  Heel bescheiden dus deze waarschuwing. Ik was er best bang voor omdat ik dacht dat je hem niet meer zou kunnen gebruiken na de 2 maanden, maar dat valt dus erg mee.
Dat valt inderdaad mee. De vraag is of dat zo blijft?

riwi

Quote from: hifiman on May 16, 2022, 08:45:23
Dat valt inderdaad mee. De vraag is of dat zo blijft?

Ik las op AVS dat mensen zeiden dat "ie het niet meer deed". Maar die kletsen dan uit hun nek denk ik.
Gisteravond nog een HDR file getest en de mapping deed het gewoon nog (met ctrl-j te zien).
Ik heb wel vast 159 gedownload. Dat is de meest actuele. Maar ik moet me dan ook weer inlezen in alle settings en waarop die moeten staan met weer een nieuwe MadVR build. En ik moet zeggen dat ik van die lum3/4 methodes en curves weinig verschil merk.

Ik heb 159 er maar op gezet nu. Weinig verschil te zien verder. Min of meer dezelfde settnigs als van 145 die ik eerst had.

maximus79

Twijfel echt heel erg om die DIY envy te bouwen, draait er hier iemand nu met die video processor?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 4 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

Ik heb hier op het moment Videoprocessor draaien i.c.m. madVR en op de ingang van de capture kaart heb ik mijn Zidoo mediaplayer staan .
Dit draait redelijk stabiel voor nu en ziet er mooi uit en is ook op deze manier wat gebruiksvriendelijker als dat je met Kodi draait .
Houd er wel alvast rekening mee dat er redelijk wat audio ofset ontstaat van om nabij de 300 ms en dit moet dan gecorrigeerd worden door of je versterker / reciever of in mijn geval in de player .
Ben ook bezig met de Apple TV erop aan te sluiten maar dit werkt wat moeilijker vooralsnog daar de auto EDID iedere keer de boel door de war schopt .Maar hier ga ik me ook nog in vast bijten om het werkend te krijgen .Denk dat ik hiervoor de HDfury ertussen moet gaan zetten om dit op te lossen .

Mijn set up voor nu is de Zidoo gewoon in mijn Marantz sr7011 en hier ga ik dan via zone 2 uit naar de ingang van de HTPC  waar dus het tooltje videoprocessor en madVR opdraait .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Nog een aanvulling t.o.v. het bovenstaande verhaal om het zonder problemen te laten draaien moet je de que in madVR terug draaien naar 4 of lager want ander gaan er wat frames gedropt worden ondanks dat de rendertijden ok zijn .
Houd ook rekening dat alleen versie 113 of lager van madVR werkend is in combinatie met videoprocessor .Dit is verder geen probleem daar versie 113 een erg mooie versie is die stabiel draait zonder al te veel toeters en bellen ,plus hier zit ook geen verval datum op zoals latere nummers .

Mochten er mensen die hier ook mee gaan testen houd dan ook rekening dat de que terug moet naar 4 in madVR of zelfs naar 1 maar dat KODI hier interactief op werkt en de que weer overschrijft zodra je deze gebruikt .

Waar ikzelf ook nog mee aan het testen ben is om de Zidoo alle content uit te laten sturen door de vs10 engine ( dolby vision ) en dit dan weer aan te bieden in videoprocessor / madVR .
Ik draai dan bv een 1080p ( mkv ) af met de Zidoo die er dan een VS10 bestand ( HDR) van maakt en deze wordt dan door videoprocessor doorgegeven aan madVR die er dan weer vervolgens SDR BT 2020 van maakt en aanbiedt aan mijn JVC .

Je krijgt dan
- bron. Zidoo  (mkv) 1080p. > VS10 ( HDR Dolby 1080p bt 2020 ) > Videoprocessor > madVR ( SDR 2160p BT 2020 )

Het is een aantal conversies maar vooralsnog ziet het er wel erg mooi uit en je draai dan met alle content maar in 1 gebruikersstand op je beamer ( SDR BT 2020 ).
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Bedankt voor de info...... klinkt toch wel weer een beetje als gedoe[emoji28].
Moet er maar eens goed over nadenken, DTM van JVC blijft natuurlijk ook niet verkeerd......

Verstuurd vanaf mijn Pixel 4 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Quote from: williams on July  4, 2022, 23:04:13
Nog een aanvulling t.o.v. het bovenstaande verhaal om het zonder problemen te laten draaien moet je de que in madVR terug draaien naar 4 of lager want ander gaan er wat frames gedropt worden ondanks dat de rendertijden ok zijn .
Houd ook rekening dat alleen versie 113 of lager van madVR werkend is in combinatie met videoprocessor .Dit is verder geen probleem daar versie 113 een erg mooie versie is die stabiel draait zonder al te veel toeters en bellen ,plus hier zit ook geen verval datum op zoals latere nummers .

Mochten er mensen die hier ook mee gaan testen houd dan ook rekening dat de que terug moet naar 4 in madVR of zelfs naar 1 maar dat KODI hier interactief op werkt en de que weer overschrijft zodra je deze gebruikt .

Waar ikzelf ook nog mee aan het testen ben is om de Zidoo alle content uit te laten sturen door de vs10 engine ( dolby vision ) en dit dan weer aan te bieden in videoprocessor / madVR .
Ik draai dan bv een 1080p ( mkv ) af met de Zidoo die er dan een VS10 bestand ( HDR) van maakt en deze wordt dan door videoprocessor doorgegeven aan madVR die er dan weer vervolgens SDR BT 2020 van maakt en aanbiedt aan mijn JVC .

Je krijgt dan
- bron. Zidoo  (mkv) 1080p. > VS10 ( HDR Dolby 1080p bt 2020 ) > Videoprocessor > madVR ( SDR 2160p BT 2020 )

Het is een aantal conversies maar vooralsnog ziet het er wel erg mooi uit en je draai dan met alle content maar in 1 gebruikersstand op je beamer ( SDR BT 2020 ).

Zo Wil je bent weer lekker bezig... :clapping:

Ik snap alleen niet dat wanneer je een origineel in sdr-709 color gamma/video-opname mooier kan maken door er bt2020 van te maken dat kan toch niet ongestraft?
...ik snap wel dat het beeld mooier kan worden om het van 1080 naar 2160 te upscalen maar de conversie van 709 naar 2020....,dan kloppen de kleuren toch niet meer,of mis ik iets?  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Hoi Leo alles goed daar ?
Je moet het zo zien dat de kleuren driehoek BT 2020 groter is als REC 709 dus de laatste past hier dan gewoon in zonder over gesauteerd te worden . Ook de meeste uhd blu Ray films halen de rec2020 niet maar zitten wel in deze kleuren container gestopt .
Zelf vind ik het gewoon leuk om hier is mee te spelen en dan te kijken hoe dit eruit ziet .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Quote from: riwi on May 15, 2022, 13:58:34
Mijn MadVR is momenteel ouder dan de 2 maanden limiet. Ik krijg nu een korte tekst melding in het hoekje links boven met "please update your madVR build". Deze blijft enkele seconden staan en verdwijnt dan weer.  Heel bescheiden dus deze waarschuwing. Ik was er best bang voor omdat ik dacht dat je hem niet meer zou kunnen gebruiken na de 2 maanden, maar dat valt dus erg mee.

Quote from: hifiman on May 16, 2022, 08:45:23
Dat valt inderdaad mee. De vraag is of dat zo blijft?

Nu uitgetest met de 159. Eerst een maand de subtiele melding "Please update your MadVR build", maar per 1 september speelde het niet meer. MadVR wordt niet actief, Kodi laat of in een klein window de film zien, of laat een zwart blok zien. Daarna heb ik snel 113 even terug gezet en toen speelde het weer.
Afgelopen weekend de huidige 163 versie erop gezet en dat gaf enorm hoge render tijden (67ms) dus stotterend beeld. Ik kreeg de tip om een folder genaamd "FastBlur" aan te maken onder MadVR, ik weet niet of dat geholpen heeft, maar na wat heen en weer geswitch met of zonder de FastBlur folder doet ie het weer met 37 a 38ms render tijd. Dus alles weer OK (onder de 41ms is goed, want 24 frames per seconde geeft 1000/24 = 41ms)

Ik heb inmiddels een Asus RTX3060ti kaart besteld die deze week geleverd zal worden hopelijk. Deze vervangt dan de huidige RTX2060.

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Quote from: williams on September  7, 2022, 18:18:30
Hoi Riwi vergeet niet de buffer op 1 te zetten 😊

Bij mijn RTX2060 moest je buffer (render frames in advance) al op 1 zetten dus daar staat ie al op. Met de default 8 zie van die rare judder achtige dingen bij bewegingen.

nielvm

Na een jaartje weer met madvr bezig. Mijn graka was stuk gegaan met een stroompiek en de prijzen waren nogal gek...

Nu dus terug madvr geïnstalleerd. Wat zijn die settings voor tone mapping nog gekker geworden  :crazy:.
Gebruiken jullie steeds de nieuwste versie, of is het verstandiger om bij de oudere en eenvoudigere huiles te blijven?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

williams

Hoi het is aan jezelf welke versie je gebruikt maar versie 113 is eigenlijk best ok en stabiel ,alle versies hierna zijn eigenlijk nog meer beta versie dan 113 met dus inderdaad nog meer ( ondoorgrondelijke) mogelijkheden .
Zelf draai ik met versie 159 met de settings in HDR op
Display peak Lumiance  ( Nits)     100
Dynamic target Nits                      50
Color tweaks.                              Balanced
Highlight recovery.                        Low
Contrast recovery                         Manni L80
Shadow recovery.                          Low
Use TM curve                                 Mars.    10
Use shadow recovery  only of at least 10% of the pixels are below 1 Nits

Hou er wel rekening mee dat alle versies na 113 een tijdslimiet hebben die dus verlopen ,dit kun je omzeilen door je window htpc terug in tijd te zetten .


Mocht je eventueel in de knoop komen met hoge rendertijden dan kun je om te beginnen met Highlight recovery uit te zetten daar dit een aardige opvreter is van je GPU .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

nielvm

Bedankt voor de info.

Blijft altijd wat zoeken en instellen met de PC.
Alles lijkt nu vlot te lopen, maar DTS-HD geeft nog geen (of erg vervormd) geluid weer.

Een mediaspeler heeft toch zijn waarde voor het gebruiksgemak  ;D
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

ik lees zojuist in de AVS thread dat mijn probleempje met de rendertijden waarschijnlijk werd veroorzaakt doordat ik even naar 113 versie was geswitched met de settings van 159.

Quote from: javsAs you know I have done a lot of testing with VP's and such over the past few months and this included going back to 113. Every time I do that it completely breaks my settings page and I have to redo it, I just forgot that one.

MadVR slaat zijn settings op in de settings.bin file, maar ook in de registry onder Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\madshi\madVR
Hij gebruikt die die het nieuwste zijn (dwz register of settings.bin)
In regedit kan je hier naartoe navigeren en dit deel van de registry exporteren. Om deze dan later te kunnen importeren.

Als je dus wisselt tussen MadVR versies moet je wel de settings nemen die horen bij de versie.

Quote from: madshi
I usually just backup the "settings.bin" file from the madVR folder. Restoration is a tiny bit more complicated than just copying it back in, though, because the settings are also stored in the registry, and madVR always uses whatever settings storage (file or registry) is newer. So in order to restore a previously stored "settings.bin" file, you need to: 1) run the "restore default settings.bat" batch file. Which removes any and all settings. 2) Copy the old "settings.bin" file back into the madVR folder. Done.

williams

Hoi Rich ik heb hier zelf geen last van met het switchen tussen de versies daar ik regelmatig wisselt tussen 113 en de laatste nieuwe .
Wat ik wel merkt is als er een andere weergever aan wordt gehangen dat er dan een nieuw profiel wordt gemaakt en dit komt ook soms voor met een eventuele reciever die er nieuw tussen komt.

Ik val regelmatig terug op versie 113 omdat deze de enige werkende is met de video capture kaart die in de htpc zit maar ik kan tot op heden hier nog steeds geen positief advies aangeven om hierin te investeren .
Tot op heden heb ik alleen de Zidoo en mijn oude Oppo hier goed werkend op kunnen krijgen maar mijn andere bronnen blijven maar problemen geven kwa resolutie ,framerate en bugs met vastlopers .

In mijn beleving  zou ik nu de voorkeur geven aan de LLDV truc om bv de Apple TV de dynamische tonemapping te laten doen als dit niet op je beamer aanwezig is i.p.v. de video capture kaart met madVR .

MadVR in combinatie met dsplayer blijft natuurlijk wel geweldig 😊
Gisteren ben ik aan het testen geweest met een zelfgemaakt NLS ( non lineaire stretch ) in madVR om te kijken of dit ging .😉
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Het ligt er ook hoe je switcht denk ik.
Je kan bv de laatste madVRhdrMeasure163.zip in je MadVr folder unzippen, maar dan heb je dus dat je de nieuwe software en de oude settings. Wat dus soms mis kan gaan.
Je kan dan beter een madvr113 folder en een madvr163 folder maken in die met het install script actief maken. Dan heb je 2 sets settings.

Maargoed blijft dus nog het feit dat de settings ook in het register staan dus beter om wat mashi aanbeveelt om de "restore default settings.bat" te runnen en dan de settings.bin terug te kopieren uit de juiste folder.

Mijn rtx2060 staat te koop op tweakers voor 210 euro. Het loopt nog niet storm :) Ik zie dat een nieuwe nu 299 kost. Dus misschien moet ik nog wat zakken met de prijs. hij is verkocht

Dat NLS zou ik alleen handig vinden voor films waar de aspect ratio wisselt tijdens de film zoals met Topgun Maverick. Bij topgun heb ik tijdens de film 10x mijn doek versteld van 16x9 naar 21x9 en terug :)

williams

Quote.   Dat NLS zou ik alleen handig vinden voor films waar de aspect ratio wisselt tijdens de film zoals met Topgun Maverick. Bij topgun heb ik tijdens de film 10x mijn doek versteld van 16x9 naar 21x9 en terug :)   


Laat nou net Top Gun Maverick de film zijn waarmee ik aan het testen ben 😉
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Hier nog even mijn MadVR HDR tab van 163

Ik ga niet zeggen dat deze de juiste settings zijn, maar ik vind het resultaat super mooi. Het is een beetje samen geraapt van wat anderen op AVS gepost hebben van mensen die weten waar ze het over hebben en die ook een projector gebruiken.