het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DustinV

Quote from: riwi on December 10, 2021, 00:35:36
Voorheen zag je met DV dat er een losse 1080p video track in zat. Die kon je er dan uit muxen eventueel.
Maar bv Star Trek Discovery zijn van die DV dingen die er paars uit zien. En daar zit niet meer de losse 1080p track in.

Dat zijn de dual layer uhd rips. Dit zijn waarschijnlijk streams die geripped zijn.

williams

Wat ik gisteren gelezen hebt op het doom9 forum is dat de huidige LAV filters dolby vision niet ondersteunen vandaar de afspeel problemen.
Of dit in de toekomst wel gaat gebeuren op de pc is twijfelachtig.

Naar aanleiding van de homecinema beurs van Werner en zijn demo met de madVR extreme heb ik ook de laatste versie van madVR erop gezet om is te kijken of dit weer een verbetering is .
En ik kan zeggen dat dit een geweldige stap voorwaarts is en een aanrader voor een ieder die al met een pc als bron draait .
Of dit hetzelfde speelt als de Envy is moeilijk tezeggen daar je niet 1 op 1 kunt vergelijken maar het lijkt er verdraaid  veel op 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Maks

Quote from: williams on December 10, 2021, 11:27:18
Wat ik gisteren gelezen hebt op het doom9 forum is dat de huidige LAV filters dolby vision niet ondersteunen vandaar de afspeel problemen.
Of dit in de toekomst wel gaat gebeuren op de pc is twijfelachtig.

Naar aanleiding van de homecinema beurs van Werner en zijn demo met de madVR extreme heb ik ook de laatste versie van madVR erop gezet om is te kijken of dit weer een verbetering is .
En ik kan zeggen dat dit een geweldige stap voorwaarts is en een aanrader voor een ieder die al met een pc als bron draait .
Of dit hetzelfde speelt als de Envy is moeilijk tezeggen daar je niet 1 op 1 kunt vergelijken maar het lijkt er verdraaid  veel op 😊

Hi William, dat merkte ik idd ook. Ik heb mijn huidige TMsettings gedeeld zoals ik die nu draai op v141....zou jij ze ook willen delen? Kan ik het eea even vergelijken.
Groet Max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

williams

Hoi Max sorry voor de late reactie ( was erg druk ) maar van mijn settings kan ik op dit moment geen screenshot van maken daar mijn bioscoopje gedeeltelijk uit elkaar ligt 😏

Wat ik je wel kan zeggen zo uit mijn hoofd is

-highlight recovery -Low
-contrast recovery - manni 80
-shadow recovery - very high
-preferd TM curve - mars + jupiter
-display peak lumiance - in 16/9 screen 80 Nits met de lamp op low
-display peak lumiance - in 235/1 screen 120 Nits met de lamp op high
-dynamic target Nits -60
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Maks

Hi William , bedankt voor de info....van het weekend maar eens testen!! Thx.
Groet Max


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

nielvm

Hoe zit het nou precies met madvr voor pc?
Ik lees dat de licentie nu maar enkele maanden geldig is en dat de updates eerder zeldzaam worden?

Zaken zoals de non-lineair stretch zullen m.i. nooit op de pc-versie komen vermoed?

Mijn gtx1070 is onlangs helaas overleden, ik zoek nog een alternatief. Laat het nou net een verschrikkelijke periode zijn om een grafische kaart te kopen  >:(
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

williams

QuoteHoe zit het nou precies met madvr voor pc?
Ik lees dat de licentie nu maar enkele maanden geldig is en dat de updates eerder zeldzaam worden?

Zaken zoals de non-lineair stretch zullen m.i. nooit op de pc-versie komen vermoed?

Mijn gtx1070 is onlangs helaas overleden, ik zoek nog een alternatief. Laat het nou net een verschrikkelijke periode zijn om een grafische kaart te kopen  >:(   


Het lijkt er inderdaad op dat NLS niet gaat komen op de pc versie en dat dit alleen geschikt is gemaakt voor de Envy  :(

Kwa licentie is het zo dat deze na een periode verloopt maar dat Madshi daarvoor dan weer en nieuwe Beta ter beschikking stelt voor de testers.
Met versie 113 van de Beta's kun je wel gewoon blijven draaien zonder een verval datum en ook dit speelt erg mooi maar is niet op het niveau als de laatste versie .

Mocht je inderdaad nu instappen in een HTPC dan moet je aardig in je knip duiken kwa grafische kaart en ook de 2e hands hierin is vrij duur op het moment .
Zelf hoop ik ook dat de prijzen op termijn wat gaan zakken daar ik zelf dan zou upgraden van een gtx1070 naar een rtx2070 super .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

nielvm

Zou me wel wat lijken om een soort betalende licentie beschikbaar te stellen voor PC-gebruikers...

De NLS en dynamic tone mapping zijn heel erg mooi bedacht. Dat mag wel wat kosten, maar de Envy-producten zijn toch wel enkel voor de happy few  :P.

Ik heb mijn oog op een rtx3060, maar het is erg zuur om daar nu +- €900 voor te betalen.
Was enkele maanden geleden rond de €500. De voorraad en prijzen lijken de laatste dagen echter positief te evolueren...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Maks

Ja met name die NLS functie zou echt top zijn. Die heb ik gezien op de homecinemahappening bij Werner. Was echt verrast hoe goed die was! Ben je eindelijk van die masking af[emoji16]

Er zijn geen software players die een soortgelijke functie hebben, of iets wat er op lijkt? Zoals zoom player/jriver/powerdvd/mpc etc....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

angelo41

Tijdje terug mijn htpc verkocht ivm nieuw meubel, en was wat groot uiteindelijk. Nu kriebelt het toch weer voor een htpc, alleen geen zelfbouw meer zoals de vorige, Maar wat denken jullie van zoiets?Klein en krachtig genoeg zo te zien.

https://www.zotac.com/us/product/mini_pcs/all

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk



williams

Kwa specs moet dit makkelijk kunnen maar denk dat de prijs wel stevig zal zijn .
Verder wel mooi kastje dit .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on January  7, 2022, 07:45:39
Kwa specs moet dit makkelijk kunnen maar denk dat de prijs wel stevig zal zijn .
Verder wel mooi kastje dit .
Vooral zeer compact die magnus bv. En zou wel kunnen dat stevige prijs word.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk


Paynemaster

Goedendag beste HT leden. Ik zit te kijken om mijn htpc weer op gang te krijgen.
Mijn htpc moet goed overweg kunnen met 4k HDR/DV.

Ik beschik nu over het volgende
Intel Core i7 2600K
GeForce GTX 1060

Hoe interessant is de nieuwe aangekondigde RTX3050?

Ik heb geen flauw idee wat tegenwoordig vereist is voor 4K HDR

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Marantz AV7705 l Marantz MM8003 l Klipsch RP-8000F l Klipsch RP-504C l Klipsch spl 150 l Klipsch RP-600M l Klipsch RP-500SA l Project Essential 3 l Phono Box S2 l HTPC l LG OLED65C9PLA l Projector BenQ W1210ST l Projectiescherm Electro ProHD+

reza

Je kaart is waarschijnlijk een bottleneck..
Ik zelf heb een 1070 gehad en deed het "goed".
Maar ik kon niet alle functies gebruiken.
Dus een 1060 kaart zal nog meer beperken ben ik bang.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Paynemaster

Quote from: reza on January  7, 2022, 09:24:41
Je kaart is waarschijnlijk een bottleneck..
Ik zelf heb een 1070 gehad en deed het "goed".
Maar ik kon niet alle functies gebruiken.
Dus een 1060 kaart zal nog meer beperken ben ik bang.

Je geeft aan een 1070 te hebben gehad. Welke gebruik je nu?
Ik ben nog niet een super user als het gaat om Madvr. Dus ik durf niet te zeggen wat de beperkingen zoal zijn op een zwakkere gpu

Heeft iemand de 3050 voorbij zien komen? advies prijs is ook wel schappelijk €350
Marantz AV7705 l Marantz MM8003 l Klipsch RP-8000F l Klipsch RP-504C l Klipsch spl 150 l Klipsch RP-600M l Klipsch RP-500SA l Project Essential 3 l Phono Box S2 l HTPC l LG OLED65C9PLA l Projector BenQ W1210ST l Projectiescherm Electro ProHD+

reza

Ik ben gestopt met een htpc.
Er hangt een N5 bij mij met DTM aan boord, welke in 85% van de gevallen net zo goed is als madVR.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: Paynemaster on January  7, 2022, 09:05:44
Ik heb geen flauw idee wat tegenwoordig vereist is voor 4K HDR

Als je puur voor MadVR gaat dan is het aantal pixel shaders en cuda cores van belang. Samen met de klokfrequentie.
Ik draai met een RTX2060 (geen super) en die heeft 1920 shaders. De 1070 waar Reza het over had heeft er 2048 dacht ik, maar is iets lager geklokt.
De RTX3050 verwacht ik is iets sneller met 2560 shaders en zal voor MadVR prima geschikt zijn (denk ik)

https://tweakers.net/reviews/9698/3/rx-6500-xt-vs-rtx-3050-vooruitblik-op-twee-budgetvideokaarten-nvidia-geforce-rtx-3050.html
Je kan ook naar de Tflops kijken want dat geeft zo ongeveer de 'rekenkracht' aan.

Wel interessant ook voor mij. Ik zat te kijken naar een RTX3060 (3584 shaders) of RTX 3060ti (4864 shaders), maar 800 of 1000 euro voor een grafische kaart vind ik nogal heftig zeker als je weet dat ze een jaar geleden ongeveer de helft kostten.

Je i7 2600 heeft maar PCI-E 2.0 dat is de helft zo snel als PCI-E 3.0 (dwz doorvoer op de PCI-E bus) en MadVR leunt daar wel op. Dwz elk beeld gaat 1x naar de Graka om te processen met MadVR algoritmes, dan terug van de Graka naar de CPU, en dan terug naar de Graka voor weergave. Dwz alles moet 3x door die PCI-E bus.

Hellbeast

Ik ga binnenkort de wereld van HTPC met MadVR verkennen. Ik heb een Sony VW590es besteld en daar zit geen DTM op. Nu keek ik tot op heden geen HDR omdat mijn vorige projector dat niet ondersteund, maar straks wordt dat misschien anders. Ik heb een vrij krachtige PC met een AMD 5900x en 6900XT videokaart. Nu staat deze PC een verdieping hoger dan de projector. Is een HDMI optical kabel de enige manier om dit werkend te krijgen? Of zijn er manieren om te streamen met mijn Nvidia Shield Pro bijvoorbeeld? HDMI over ethernet had ik al onderzocht, maar dat blijkt qua throughput niet te kunnen volgens veel fora. Het gebruik van Kodi DSplayer op een Shield Pro lijkt ook niet te kunnen i.v.m. een incompatibiliteit met het directshow afspeelformaat?

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Ik stream alle content van mijn PC, dus ik heb niets aan een Bluray speler, want ik bezit geen Bluray disks.
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

Quote from: Hellbeast on January 15, 2022, 10:30:43
Ik ga binnenkort de wereld van HTPC met MadVR verkennen. Ik heb een Sony VW590es besteld en daar zit geen DTM op. Nu keek ik tot op heden geen HDR omdat mijn vorige projector dat niet ondersteund, maar straks wordt dat misschien anders. Ik heb een vrij krachtige PC met een AMD 5900x en 6900XT videokaart. Nu staat deze PC een verdieping hoger dan de projector. Is een HDMI optical kabel de enige manier om dit werkend te krijgen? Of zijn er manieren om te streamen met mijn Nvidia Shield Pro bijvoorbeeld? HDMI over ethernet had ik al onderzocht, maar dat blijkt qua throughput niet te kunnen volgens veel fora. Het gebruik van Kodi DSplayer op een Shield Pro lijkt ook niet te kunnen i.v.m. een incompatibiliteit met het directshow afspeelformaat?

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Ik stream alle content van mijn PC, dus ik heb niets aan een Bluray speler, want ik bezit geen Bluray disks.

Als je de PC ook voor andere dingen gaat gebruiken dan kan ik dat niet aanraden. MadVR 'ziet' welk display er aan hangt en koppelt daar de settings aan. Door er telkens een ander display aan te hangen krijg je vreemde dingen. Ik gebruik de MadVR PC alleen in combi met de projector. Ik sluit de TV er niet meer op aan omdat dan alles kapot gaat. Misschien hebben anderen daar betere ervaringen mee.

Hellbeast

Mijn 6900XT heeft meerdere HDMI poorten. Krijg ik problemen als ik 1 HDMI poort aan mijn projector aansluit en mijn PC gebruik met Displayport?
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

riwi

Ik heb dat niet uitgeprobeerd.

Ik weet ook niet of het 'goed' gaat met een AMD ipv een nvidia kaart.

angelo41

Quote from: Hellbeast on January 15, 2022, 17:27:10
Mijn 6900XT heeft meerdere HDMI poorten. Krijg ik problemen als ik 1 HDMI poort aan mijn projector aansluit en mijn PC gebruik met Displayport?
Zou moeten lukken. hier hangt mijn htpc aan mijn avr(denon). En twee outs. 1 naar pj, 1 naar tv.
enige wat je dan even moet terug controleren of madvr de juiste resolutie dan gebruikt. blame windows.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk

angelo41

Wel zoals riwi al aangeeft, Kweet ook niet hoe het zit met een amd kaart voor madvr.

kijk hier maar even.

https://www.avsforum.com/threads/guide-building-a-4k-htpc-for-madvr.2364113/

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk