het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maks

Vandaar mijn verwarring[emoji1][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

clicquot

vandaag nieuw kaartje ingestopt - rtx 2080 super (ja toch gekozen voor factuur en wat garantie :-))

geen stotter meer met NGU high (rendering ts 26-30ms) , wel een beetje op very high quality (rendering 45 ms) en enkel op die hdr-21:9... zal later nog wat settings proberen
ook in kodi alles ok !

wat een beeld zeg! bye bye shield  ;D

heb ook de vertex2 binnen, om DV eens te gaan testen - wordt kijkweekend denk ik

Maks

En welke Nvidia driver heb je geïnstalleerd? Ik heb mijn rtx2080 super op 446.12 nog... Gr Max


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

Maks

446,14 was het en die geeft idd geen HDR door. Zal zo de 442.92 installeren.,.thx

@Clicquot, met profile 1080<30fps  kan ik de met rtx 2080 super zowel chroma als image upscaling op very high zetten en dan zit de rendertijd tegen de 30 aan. Let wel, bij NGU Anti Alias.....verder heb ik die DXVA Copyback aan staan in LAV

Met profile 4K HDR (tonemapping) heb ik beide op HIGH staan en dan zit ik tegen de 40 aan...met hier en daar wat dropped frames. Dus als compromis (zie tip van Williams) heb ik hem op D3D11 gezet en zit ik nu tegen de 35 aan zonder dropped frames en verder geen processing in MADVR.
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

clicquot

Quote from: Maks on January  8, 2021, 14:42:03
446,14 was het en die geeft idd geen HDR door. Zal zo de 442.92 installeren.,.thx

@Clicquot, met profile 1080<30fps  kan ik de met rtx 2080 super zowel chroma als image upscaling op very high zetten en dan zit de rendertijd tegen de 30 aan. Let wel, bij NGU Anti Alias.....verder heb ik die DXVA Copyback aan staan in LAV

Met profile 4K HDR (tonemapping) heb ik beide op HIGH staan en dan zit ik tegen de 40 aan...met hier en daar wat dropped frames. Dus als compromis (zie tip van Williams) heb ik hem op D3D11 gezet en zit ik nu tegen de 35 aan zonder dropped frames en verder geen processing in MADVR.

Dag Max

ja driver 442.92 zoals eerder geadviseerd door jullie - sorry als ik zaken nog niet 100% door heb, ben vollebak aan het "leren/ervaren" :-)

Als ik bv een film 1080p opzet, zie ik:
D3D11 fulscreen windowed, h264,8bit, 4:2:0 -> NV12, 8 bit, 4:2:0, chrome NGU anti alias very high, matrix NT.709... rendering ts 15-16 ms average
in madvr zie ik dit naar "2160p" scaling profieltje... ? moet dat dan niet naar 1080p gaan ofzo? (hopelijk heb ik alle rules goed overgetypt :-))
ja HDR is HIGH - waar doe je die D3D11 specieke settings dan? wil "D3D11 fullscreen windowed" niet zeggen dat het die directx gebruikt dan?

enige film die nog stottert is die gemini man (die is 3840x1076, P010, 10bit, 4:2:0 en gaat naar de 55 ms rendering gemiddeld) - om het even wat ik daar kies NGU etc - blijft stotteren precies

riwi

Quote from: Maks on January  8, 2021, 14:42:03
...verder heb ik die DXVA Copyback aan staan in LAV

Met profile 4K HDR (tonemapping) heb ik beide op HIGH staan en dan zit ik tegen de 40 aan...met hier en daar wat dropped frames. Dus als compromis (zie tip van Williams) heb ik hem op D3D11 gezet en zit ik nu tegen de 35 aan zonder dropped frames en verder geen processing in MADVR.

Je kan het beste aan de veilige kant gaan kwa render tijd. Afhankelijk van het materiaal kan de rendertijd nog wel eens verschillen. Als je bv een film in 16x9 hebt ipv 21x9 is al zwaarder. En als er nogal wat grain in zit ook. Ik zat The Crown te kijken 2x1 en bij de tweede aflevering begon er wat te haperen ineens. Toen de PC kast open gezet en was het weer goed. Dus als de temperatuur te veel oploopt kan ook wel problemen geven.

DXVA copyback heb je alleen nodig als je black bar detectie wil doen en dan de ondertitels afh. van wel of geen blackbars verschuiven. Ik gebruik dat niet.
D3D11 is wel 10-20% sneller.

Ik weet niet of de very high versus de gewone high veel verschil maakt kwa PQ. Met de RTX2060 moet ik kiezen tussen medium en high op sommige punten.

Hebben jullie al de uitgebreide statistieken in het ctrl-j scherm? Ik bedoel met de rendersteps en zo. Vind ik wel handig om te zien welke stap nu het meeste kost kwa rendertijd per frame. Je kan dat doen door een folder "ShowRenderSteps" aan te maken in de MadVR folder.

riwi

Quote from: clicquot on January  8, 2021, 14:57:37
enige film die nog stottert is die gemini man (die is 3840x1076, P010, 10bit, 4:2:0 en gaat naar de 55 ms rendering gemiddeld) - om het even wat ik daar kies NGU etc - blijft stotteren precies
Gemini man is een 60fps film. Dus dan moet je rendering onder de 16ms zitten. Anders is de rendering niet op tijd klaar voor het volgende frame begint :)

Bij mij (en Reza destijds ook) heeft het spelen van Gemini Man tot gevolg dat in windows de custom resolutie van 3860x2160p23.976 niet meer actief is. Je moet dat dan in het nvidia control panel handmatig weer goed zetten. Lijkt me een nvidia bugje.
Ik speel Gemini men niet meer met de HTPC omdat ie het niet echt kan. Dus ik speel die wel met de Oppo en dan doet de JVC N5 wel de tone mapping.

hifiman

Quote from: riwi on January  8, 2021, 16:02:38
Gemini man is een 60fps film. Dus dan moet je rendering onder de 16ms zitten. Anders is de rendering niet op tijd klaar voor het volgende frame begint :)

Bij mij (en Reza destijds ook) heeft het spelen van Gemini Man tot gevolg dat in windows de custom resolutie van 3860x2160p23.976 niet meer actief is. Je moet dat dan in het nvidia control panel handmatig weer goed zetten. Lijkt me een nvidia bugje.
Ik speel Gemini men niet meer met de HTPC omdat ie het niet echt kan. Dus ik speel die wel met de Oppo en dan doet de JVC N5 wel de tone mapping.
+1

Maks

Gisteren toch nog even getest met firmware 446.14 en die geeft toch de HDR door wanneer ik bij calibration het vinkje set bij "output video in HDR format" . Het infoscherm geeft dan netjes BT2020 en HDR10 aan.

Alleen nu had ik andere vraag, waanneer ik vervolgens de tonemapping gebruik van madvr en de JVC in SDR met profiel BT2020 heb staan...dan zie ik het JVC info scherm RGB 8bit en sRGB staan....klopt dit wel? Had hier dan toch ook niet BT2020 moeten staan in het info scherm?
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

clicquot

Quote from: Maks on January 10, 2021, 14:13:13
Gisteren toch nog even getest met firmware 446.14 en die geeft toch de HDR door wanneer ik bij calibration het vinkje set bij "output video in HDR format" . Het infoscherm geeft dan netjes BT2020 en HDR10 aan.

Alleen nu had ik andere vraag, waanneer ik vervolgens de tonemapping gebruik van madvr en de JVC in SDR met profiel BT2020 heb staan...dan zie ik het JVC info scherm RGB 8bit en sRGB staan....klopt dit wel? Had hier dan toch ook niet BT2020 moeten staan in het info scherm?

als ik dat aanvink krijg ik purper scherm (die magenta bug dacht ik ??) :-) maar er verschijnt sowieso geen info op het JVC schermpje hier - is dat van belang of is van belang wat je ziet op madvr (ctrl +j) ?

Welke hdmi gebruiken jullie ts htpc en AV als ik vragen mag? Mijn 4K kabels die ik liggen heb, die geven hier een pokkelawaai van de vga ventilator door te speakers, niet om aan te horen. Maar als ik swap naar een fiber, is het doodstil, zoals het hoort. Maar die fiber is 10 meter en ligt er dus wat lullig bij (afstand van pc/htpc anderehalve meter ofzo). Dus vroeg me af wat jullie gebruiken qua kabel?
Verder, amaai, ik ben verliefd of het beeld al, wat een verschil zeg! Nog es dikke merci voor het gidsen afgelopen week ! ik zou jullie alleen een pint willen betalen  :P
In de JVC gebruik in profiel "neutraal" -> jullie heb andere profielen ingeladen dacht ik? Ook ergens te downloaden die settings? Om eens te proberen hier? Thx en fijne zondag nog!

williams

Hoi Max ik denk dat het antwoord al in je vraag zit .
Ik heb het gevoel dat de JVC ALEEN bij 10bit of hoger i.c.m. een HDR vlaggetje denkt dat het dan ook alsmede automatisch rec2020 is .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Quote.    als ik dat aanvink krijg ik purper scherm (die magenta bug dacht ik ??) :-) maar er verschijnt sowieso geen info op het JVC schermpje hier - is dat van belang of is van belang wat je ziet op madvr (ctrl +j) ?

Welke hdmi gebruiken jullie ts htpc en AV als ik vragen mag? Mijn 4K kabels die ik liggen heb, die geven hier een pokkelawaai van de vga ventilator door te speakers, niet om aan te horen. Maar als ik swap naar een fiber, is het doodstil, zoals het hoort. Maar die fiber is 10 meter en ligt er dus wat lullig bij (afstand van pc/htpc anderehalve meter ofzo). Dus vroeg me af wat jullie gebruiken qua kabel?
Verder, amaai, ik ben verliefd of het beeld al, wat een verschil zeg! Nog es dikke merci voor het gidsen afgelopen week ! ik zou jullie alleen een pint willen betalen  :P
In de JVC gebruik in profiel "neutraal" -> jullie heb andere profielen ingeladen dacht ik? Ook ergens te downloaden die settings? Om eens te proberen hier? Thx en fijne zondag nog! 



Dit is een bug tussen madVR en de X series van JVC de  series hebben hier geen last meer van .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Maks

Quote from: williams on January 10, 2021, 20:12:03
Hoi Max ik denk dat het antwoord al in je vraag zit .
Ik heb het gevoel dat de JVC ALEEN bij 10bit of hoger i.c.m. een HDR vlaggetje denkt dat het dan ook alsmede automatisch rec2020 is .
Hi will, begrijp ik hieruit dat ik in madvr hem op 10bit zetten? Geeft hij dan wel bt2020 aan in het infoscheem? In de handleiding van hifiman staat 8 bit? Ter aanvulling ik wil tonemappen, niet HDR passtrough uitsturen. Gr Max


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

williams

Quote.   Hi will, begrijp ik hieruit dat ik in madvr hem op 10bit zetten? Geeft hij dan wel bt2020 aan in het infoscheem? In de handleiding van hifiman staat 8 bit? Ter aanvulling ik wil tonemappen, niet HDR passtrough uitsturen. Gr Max
   

Nee zeker niet daar madVR inderdaad alles naar 8 bit zet en zo ook uitstuurt .
Wat je eigenlijk wilt is dat de jvc automatische naar een setting/profiel gaat van SDR rec2020 zodra je madVR gebruikt met tonemappping .
Je kunt hier bij uitstek je intergral voor gebruiken die dan een profiel aanstuurt ( die je dan hebt aangemaakt in je jvc ) in je beamer .
Wat je ook kunt doen is report BT2020 aanvinken in madVR en deze stuurt dan ook een HDR vlaggetje naar je jvc die dan in de HDR stand schiet .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

pameijer

Zijn er al mensen met de nieuwe beta firmware met DTM2.0?

Uit de mail die ik net kreeg:

We are excited to share with you we just debuted our next-generation dynamic tone mapping engine, version 2.0. Simply choose Test Build from the Firmware menu to download and install this update in under thirty seconds. It's that easy, just like everything Envy.

DTM 2.0 enables you to optimize the appearance of your HDR content, choosing from several different looks. Everything from very natural and pure, with crazy levels of detail, to images with more punch and the deepest contrast and depth you've seen yet. Coupled with our unique Profile System, different HDR looks can easily be customized for different displays, sources, content type, and more.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Quote from: pameijer on March  5, 2021, 09:32:18
Zijn er al mensen met de nieuwe beta firmware met DTM2.0?

Uit de mail die ik net kreeg:

We are excited to share with you we just debuted our next-generation dynamic tone mapping engine, version 2.0. Simply choose Test Build from the Firmware menu to download and install this update in under thirty seconds. It's that easy, just like everything Envy.

DTM 2.0 enables you to optimize the appearance of your HDR content, choosing from several different looks. Everything from very natural and pure, with crazy levels of detail, to images with more punch and the deepest contrast and depth you've seen yet. Coupled with our unique Profile System, different HDR looks can easily be customized for different displays, sources, content type, and more.


Van wie kreeg je deze mail?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Ik... gedeeltelijk...
De Envy software draait gedeeltelijk op de curves van de htpc software.
Athans de Envy software is gebaseerd op sommige punten van de htpc software en er is in beta vorig weekend een update verschenen met die nieuwe curves en eerlijk gezegd vond ik het een reuze stap.
Skin tones vond ik beter en het contrast in zijn geheel maar het oogt ook veel filmisher maar het het meest opvallende is dat het beeld er enorm veel diepte bij heeft gekregen.
Vrij moeilijk allemaal te beschrijven maar ik vond het echt een enorm grote verbetering (terwijl ik het al heel goed vond).

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Ik weet dat de Envy gebaseerd is op de htpc uitvoering.
Dit is constant in ontwikkeling om de bug er uit te krijgen die er in zit. Manni, Neo, Javs, zijn "de" mannen die mede madVR helpen ontwikkelen en hebben het zo ver gebracht als het nu is.

Ik vroeg me af van wie dit kwam omdat de mail die doorgestuurd werd indd afkomstig was en is voor de Envy gebruikers. En dus niet direct in dit topic hoort.
Dit soort beta uitvoeringen worden wekelijks geupgrade door madshi voor de htpc. Dus de meeste gebruikers in deze thread werken niet met de 2.0 versie.  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Ik vind dat toch wel interessant om te lezen wat er met de Envy/MadVR gebeurt kwa ontwikkeling.

De AVS mannen die je noemt zijn "testers" he, die ontwikkelen niks, maar geven wel waardevolle feedback. Dat doet Madshi en ik neem aan dat hij sinds het commercieel gaan wat helpers heeft aangetrokken, ook voor het gebruikers/gebruiks vriendelijk maken van de Envy vs. de "nerds only" HTPC/MadVR variant.

Sinds de expiry datum op de gratis versie zit heb ik niet meer geupdate.

reza

De mannen zijn indd testers, hierdoor kan  madshi madVR verder ontwikkelen :tounge2:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Quote from: reza on March  5, 2021, 10:45:43
Van wie kreeg je deze mail?
Gewoon van Manshi. Had me ooit aangemeld als geïnteresseerde en krijg af en toe updates. Niks geks aan toch?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Quote from: pameijer on March  5, 2021, 18:23:35
Gewoon van Manshi. Had me ooit aangemeld als geïnteresseerde en krijg af en toe updates. Niks geks aan toch?

Nee hoor, helemaal niet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

The Luggage

Op dit moment zijn er veel beta updates van de HTPC versie van MadVR. Madshi laat de testers momenteel vrij intenstief custom tonemap curves testen en blijkbaar zijn de testers er zeer over te spreken. Het staat nog niet op punt maar de tussentijdse resultaten zijn blijkbaar al erg goed.

Zie deze commentaar van Manni (waarin hij vergelijkt met de JVC Tonemapping):

I used to think that the new JVC DTM (with f/w 3.50) was getting quite close to madVR (at least close enough for many to think it was "good enough") with build 113, but I compared it today using B128 with a couple of titles including Lucy and Pacific Rim and it's not even close, which shows how much of an improvement the new curves are. It is a significant improvement, even with a "conservative" choice such as 100 steepness, which remains my favorite as I find it very balanced: natural, great pop and excellent saturation.

https://www.avsforum.com/threads/improving-madvr-hdr-to-sdr-mapping-for-projector.2954506/post-60542097

Ik vermoed dat de vooruitgang die gemaakt is via die custom curves van de HTPC-versie de basis is voor de DTM 2.0 van de Envy.

Ik draai zelf momenteel met nog met versie 113 maar door de positieve feedback begint het wel te kriebelen om de meest recente beta eens te testen samen met de aanbevolen instelling van van iemand van AVS.

Door de tijdslimiet zal je dan inderdaad wel regelmatig een nieuwe beta moeten installeren (of vals spelen en de datum van je HTPC veranderen, Madshi heeft dit zelf gesuggereerd als omweg). De tijdslimiet is blijkbaar ingevoerd omdat er mensen waren die op commerciële basis HTPC's met daarop de Madr software begonnen te verkopen.

reza

Ik heb mijn htpc verkocht toen ik de N5 haalde, omdat ik de DTM van JVC goed genoeg, misschien wel net zo goed vond als madVR. Daar kom ik na een aantal maanden wel op terug. Ik zie steeds meer "foutjes"in de tonemapping van JVC die bij madVR 113 er niet in zitten. Ik ben dus eigenlijk ook wel benieuwd naar de nieuwste versie, alleen de "time clock" is natuurlijk wel ruk.

Als ik weet eens een gekke bui heb, koop ik een nieuwe htpc voor madVR, want het speelt wel mooier. Alleen het gebruik is vergelijk met de FA is een stuk minder aantrekkelijk..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"