het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Wil ik best doen maar ik krijg ze nooit op het forum..
We kunnen van tel nr wisselen, dan kan je ze via de app krijgen, dan kan jij ze hier posten als je dat zou willen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

posten die settings niels[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


jeroen_v

Geen idee of deze vraag in dit supertoffe topic al eens voorbijgekomen is.

Een HTPC heb ik nog niet, maar ik denk dat dit niet lang zal duren. Zojuist heb ik m'n normale pc met RTX2080 even naar naast projector (JVC X5500) gezet om eens flink met MadVR aan de gang te gaan.
Voor een HTPC lees ik dat een RTX2060 GPU prima voldoet, maar zou het (veel) voordeel hebben een nog zwaarde GPU (zoals de 2080) te hebben in een HTPC en dan vooral op het (dynamic) tone mapping vlak?

Thanks!



angelo41

Quote from: jeroen_v on October 12, 2020, 16:29:09
Geen idee of deze vraag in dit supertoffe topic al eens voorbijgekomen is.

Een HTPC heb ik nog niet, maar ik denk dat dit niet lang zal duren. Zojuist heb ik m'n normale pc met RTX2080 even naar naast projector (JVC X5500) gezet om eens flink met MadVR aan de gang te gaan.
Voor een HTPC lees ik dat een RTX2060 GPU prima voldoet, maar zou het (veel) voordeel hebben een nog zwaarde GPU (zoals de 2080) te hebben in een HTPC en dan vooral op het (dynamic) tone mapping vlak?

Thanks!
een rtx 2060 zoals ik heb voldoet zeker. maar een rtx 2080 doet nog beter. en denk dan aan bv u rendertijd die lager gaat liggen waardoor je nog hogere settings kan kiezen in madvr. al draaid de 2060 ook al hoge settings[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

dus voordeel? zeker.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

jeroen_v


Ok, nice! Thanks voor dit.

Eerst maar eens wat proberen met mn pc. Ik vrees dat een HTPC vrij snel volgt ;-)

Quote from: angelo41 on October 12, 2020, 16:34:09
een rtx 2060 zoals ik heb voldoet zeker. maar een rtx 2080 doet nog beter. en denk dan aan bv u rendertijd die lager gaat liggen waardoor je nog hogere settings kan kiezen in madvr. al draaid de 2060 ook al hoge settings[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

dus voordeel? zeker.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

angelo41

Quote from: jeroen_v on October 12, 2020, 16:38:38
Ok, nice! Thanks voor dit.

Eerst maar eens wat proberen met mn pc. Ik vrees dat een HTPC vrij snel volgt ;-)
heb hier ook een pc samengesteld alleen voor madvr[emoji123][emoji123][emoji123]crazy [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


jeroen_v


Alleerst onwijs bedankt iedereen voor alle goede info in dit topic. De HTPC-pdf is natuurlijk helemaal perfect  ;D

Het duurde even, maar ik heb MAdVR werkend op m'n pc.

Paar vraagjes:
- Sturen jullie HDR uit vanuit MAdVR? Ik bedoel de optie: "output video in HDR format". Als ik dat doe, dan moet ik nog even sleutelen aan de instellingen, want m'n JVC X5500 geeft dan paars beeld. Maar goed, als HDR output niet nodig/gewenst is, dan ga ik hier verder niet naar kijken uiteraard  ;)
- Ik gebruik als test voor nu m'n normale pc (dus grote lompe kast met extra PCI-X kaarten etc). Ik hoor over alle speakers de "pc geluiden". Een HTPC is een stuk simpeler qua inhoud gelukkig, maar hoe is dat bij jullie dedicated HTPCs? Hoor je de HTPC activiteit over je speakers?


Thanks!

angelo41

Quote from: jeroen_v on October 19, 2020, 09:20:59
Alleerst onwijs bedankt iedereen voor alle goede info in dit topic. De HTPC-pdf is natuurlijk helemaal perfect  ;D

Het duurde even, maar ik heb MAdVR werkend op m'n pc.

Paar vraagjes:
- Sturen jullie HDR uit vanuit MAdVR? Ik bedoel de optie: "output video in HDR format". Als ik dat doe, dan moet ik nog even sleutelen aan de instellingen, want m'n JVC X5500 geeft dan paars beeld. Maar goed, als HDR output niet nodig/gewenst is, dan ga ik hier verder niet naar kijken uiteraard  ;)
- Ik gebruik als test voor nu m'n normale pc (dus grote lompe kast met extra PCI-X kaarten etc). Ik hoor over alle speakers de "pc geluiden". Een HTPC is een stuk simpeler qua inhoud gelukkig, maar hoe is dat bij jullie dedicated HTPCs? Hoor je de HTPC activiteit over je speakers?


Thanks!
sturen geen hdr uit hier. is tenslotte de bedoeling om te tonemappen van hdr naar sdr met kleurbehoud bt2020. ik hoor niks over de speakers hier. vanavond eens een fototje sturen van mn htpc in mijn set. [emoji106] [emoji106] [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


jeroen_v

Quote from: angelo41 on October 19, 2020, 09:45:17
sturen geen hdr uit hier. is tenslotte de bedoeling om te tonemappen van hdr naar sdr met kleurbehoud bt2020. ik hoor niks over de speakers hier. vanavond eens een fototje sturen van mn htpc in mijn set. [emoji106] [emoji106] [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

Cool! Dank je. Deed ik het toch goed  ;)
Nu nog even de instellingen tweaken in de MadVR settings.

Ben benieuwd naar je HTPC  ;D


maximus79

Quote from: jeroen_v on October 19, 2020, 09:20:59
Alleerst onwijs bedankt iedereen voor alle goede info in dit topic. De HTPC-pdf is natuurlijk helemaal perfect  ;D

Het duurde even, maar ik heb MAdVR werkend op m'n pc.

Paar vraagjes:
- Sturen jullie HDR uit vanuit MAdVR? Ik bedoel de optie: "output video in HDR format". Als ik dat doe, dan moet ik nog even sleutelen aan de instellingen, want m'n JVC X5500 geeft dan paars beeld. Maar goed, als HDR output niet nodig/gewenst is, dan ga ik hier verder niet naar kijken uiteraard  ;)
- Ik gebruik als test voor nu m'n normale pc (dus grote lompe kast met extra PCI-X kaarten etc). Ik hoor over alle speakers de "pc geluiden". Een HTPC is een stuk simpeler qua inhoud gelukkig, maar hoe is dat bij jullie dedicated HTPCs? Hoor je de HTPC activiteit over je speakers?


Thanks!
Zit je pc in een geaard stopcontact?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

jeroen_v

Quote from: maximus79 on October 19, 2020, 09:49:33
Zit je pc in een geaard stopcontact?

Jazeker, alles is geaard. Ik zal eens een andere groep proberen voor de zekerheid.


angelo41

als je hdr uitstuurt en je hebt paars beeld is dit een instelling in je pj die je moet nakijken. ik had dat vroeger ook op mn vorige beamer. bekijk eens u dynamic range in de pj.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


maximus79

Quote from: jeroen_v on October 19, 2020, 09:52:50
Jazeker, alles is geaard. Ik zal eens een andere groep proberen voor de zekerheid.

Ik heb er zelf ook wel last van, maar het is zo zacht dat ik het niet hoor. Wel heb ik last van mijn mini-dsp, dan hoor ik de pc over mijn boss platform en subwoofer.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

hifiman

Quote from: jeroen_v on October 19, 2020, 09:20:59
- Ik gebruik als test voor nu m'n normale pc (dus grote lompe kast met extra PCI-X kaarten etc). Ik hoor over alle speakers de "pc geluiden". Een HTPC is een stuk simpeler qua inhoud gelukkig, maar hoe is dat bij jullie dedicated HTPCs? Hoor je de HTPC activiteit over je speakers?
Die windows geluiden kun je uitzetten in de sound instellingen van windows.

jeroen_v

Quote from: hifiman on October 19, 2020, 11:20:37
Die windows geluiden kun je uitzetten in de sound instellingen van windows.

Excuus, misschien was ik niet duidelijk. Het zijn echt bijgeluiden (van de hardware?) die ik over de speakers hoor.

hifiman

Quote from: jeroen_v on October 19, 2020, 11:23:10
Excuus, misschien was ik niet duidelijk. Het zijn echt bijgeluiden (van de hardware?) die ik over de speakers hoor.
Ehhhhhhh dat is uiteraard niet normaal  :crazy:

reza

Quote from: angelo41 on October 19, 2020, 10:09:40
als je hdr uitstuurt en je hebt paars beeld is dit een instelling in je pj die je moet nakijken. ik had dat vroeger ook op mn vorige beamer. bekijk eens u dynamic range in de pj.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk



Hij krijgt paars beeld omdat madVR HDR uitzend en de projectort in een 709rec stand staat.
Als hij de projector in bt2020 zet klopt het beeld weer. Maar zoals je al hebt vermeld is dat niet de bedoeling van madVR.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jeroen_v

Quote from: hifiman on October 19, 2020, 13:03:35
Ehhhhhhh dat is uiteraard niet normaal  :crazy:

Misschien omschrijf ik het heftiger dan het werkelijk is hoor!  ;D
Vergelijk het maar met geluiden die componenten van zichzelf kunnen maken. Als je je oor er naast houdt, hoor je gewoon iets, "coil whine".  Vergelijk het daar maar een beetje mee en dat hoor ik dan over alle speakers.
Ik heb ook goede hoop dat een dedicated HTPC hier geen of amper last van heeft.


Quote from: reza on October 19, 2020, 13:08:50
Hij krijgt paars beeld omdat madVR HDR uitzend en de projectort in een 709rec stand staat.
Als hij de projector in bt2020 zet klopt het beeld weer. Maar zoals je al hebt vermeld is dat niet de bedoeling van madVR.

Dat is het gekke, de JVC staat op BT2020. Maar wat je zegt, het is verder ook niet interessant.


Hoe zetten jullie de lamp mode? Gewoon in Low neem ik aan?

angelo41

Quote from: reza on October 19, 2020, 13:08:50
Hij krijgt paars beeld omdat madVR HDR uitzend en de projectort in een 709rec stand staat.
Als hij de projector in bt2020 zet klopt het beeld weer. Maar zoals je al hebt vermeld is dat niet de bedoeling van madVR.
ik had dit vroeger ook met de uhd51.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


hifiman

Quote from: jeroen_v on October 19, 2020, 13:37:26
Misschien omschrijf ik het heftiger dan het werkelijk is hoor!  ;D
Vergelijk het maar met geluiden die componenten van zichzelf kunnen maken. Als je je oor er naast houdt, hoor je gewoon iets, "coil whine".  Vergelijk het daar maar een beetje mee en dat hoor ik dan over alle speakers.
Ik heb ook goede hoop dat een dedicated HTPC hier geen of amper last van heeft.
Maak er maar GEEN van, dat is echt niet normaal!

reza

Ik kijk meestal in highlamp modes (HDR)
Dat geeft meer pop wat ik mooi vind maar Hifiman kijkt weer op low lamp modes ( als ik het goed heb )
Er is geen goed of fout, wat jij het mooist vind!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jeroen_v

Quote from: reza on October 19, 2020, 14:44:56
Ik kijk meestal in highlamp modes (HDR)
Dat geeft meer pop wat ik mooi vind maar Hifiman kijkt weer op low lamp modes ( als ik het goed heb )
Er is geen goed of fout, wat jij het mooist vind!

Ah dank je.
Ik zal eens testen door te wisselen tussen de HDR stand en de 'SDR2020' stand (met low lamp mode).

reza

De HDR stand moet je niet gebruiken. SDR 2020 wel.
Ik zet de lamp in high modes als ik HDR kijk ;D
Als ik sdr kijk ( waar madVR ook niet te kloppen in is) dan heb ik de lamp meestal in low.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"