het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angelo41

het staat hier allezins in het topic ergens. maar waar? [emoji23][emoji23]al veel gegroeid dit topic hier.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

Quoteals ik da niet aanvink moet ik manueel aznpassen in de pj. nu gaat dit automatisch. was eens op aangeven van williams dat ik dit aanvinkte.
   

Het is gewoon een vlaggetje dat je rec2020 uitstuurt en zo schakelt je beamer om naar het juiste rec2020 profiel ,dit werkt helaas alleen niet met alle beamers waar onder mijn eigen x790 :(0
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on March 22, 2020, 20:33:09
Het is gewoon een vlaggetje dat je rec2020 uitstuurt en zo schakelt je beamer om naar het juiste rec2020 profiel ,dit werkt helaas alleen niet met alle beamers waar onder mijn eigen x790 :(0
hier dus wel op jou aanraden. [emoji2937][emoji2937][emoji2937][emoji2937][emoji2937][emoji2937][emoji2937][emoji2937][emoji2937]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Quote from: williams on March 22, 2020, 20:33:09
Het is gewoon een vlaggetje dat je rec2020 uitstuurt en zo schakelt je beamer om naar het juiste rec2020 profiel ,dit werkt helaas alleen niet met alle beamers waar onder mijn eigen x790 :(0

Aha, daarom hebben wij het niet.
Wat een boffert ben je toch Angelo

:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on March 22, 2020, 21:26:16
Aha, daarom hebben wij het niet.
Wat een boffert ben je toch Angelo

:D
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji2937][emoji2937][emoji2937][emoji2937][emoji2937]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on March 22, 2020, 21:28:14
:D
allezins content ook met de 9400.geeft prachtig plaatje met madvr nu. en zeker na de calibratie geweest ook beter mooier  beeld op zich.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


reza

Fijn dat je nu eindelijk blij bent. Is toch wel anders als je vorige beamer hè?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on March 22, 2020, 22:26:18
Fijn dat je nu eindelijk blij bent. Is toch wel anders als je vorige beamer hè?
zeker weten[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


nielvm

Ik heb onlangs een GTX1070 2de hands op de kop getikt om af en toe te kunnen gamen en om eens te experimenteren met madvr.
Mijn pc had nog geen aparte videokaart, dus dat was voorlopig onmogelijk.

Met eerste testen is al meteen duidelijk dat madvr hdr tonemapping een enorme meerwaarde is voor de projector.

3DLUT heb ik ook even geprobeerd, maar blijf voorlopig bij mijn manuele calibratie dmv. HCFR. Ik ben nog niet echt gewend met de instellingen van displaycal en vind het niet zo fijn dat ik niets van de settings kan nameten.

Aangezien mijn pc ook nog voor andere doeleinden dan HT gebruikt wordt, vroeg ik me af in welke mate het mogelijk is om de pc in de ruimte naast de HT te plaatsen en te verbinden met een HDMI kabel. Bediening zou dan met een app via een tablet moeten.
Is zoiets realistisch/haalbaar en gebruiksvriendelijk, of zal er tzt toch een aparte HTPC moeten gebouwd worden?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

Het ligt een beetje wat je allemaal met de HTPC wil doen. Ik heb met Kodi/MadVR combi het toetsenbord en muis niet meer nodig en doe alles met de yatse app op de telefoon. Dus met een langere HDMI kabel kan ie best ergens anders staan uit het zicht.

Waarom kan je niks nameten van de 3D LUT calibratie? Je kan toch met HCFR, Chromapure etc. en testbeelden gespeeld via de HTPC gewoon metingen doen? Of mis ik iets?

nielvm

Zou me nog meer moeten verdiepen in 3DLUT, het lijkt me allemaal behoorlijk eenvoudig, maar je weet eigenlijk niet precies wat je doet...

Kan je in HCFR dan al een 3DLUT correctiefile inladen om na te kijken?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

Quote from: nielvm on April 13, 2020, 19:06:22
Zou me nog meer moeten verdiepen in 3DLUT, het lijkt me allemaal behoorlijk eenvoudig, maar je weet eigenlijk niet precies wat je doet...

Kan je in HCFR dan al een 3DLUT correctiefile inladen om na te kijken?

Je hebt verder geen controle over de 3D LUT volgens mij, je kan het ook niet tweaken. Dus het is procedure volgen en aannemen dat het allemaal goed is. Maar daarom zou je dus een "gewone" calibratie meting moeten doen naderhand. En dan wel zo dat de testbeelden wel via de 3D LUT methode met de HTPC gespeeld worden.

nielvm

Allemaal nog uit te zoeken dus...

Ik ervaar ook een vervelende brom uit mijn subwoofers. Enig idee waar ik daarvoor moet beginnen zoeken?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

Als het een 50Hz brom is misschien aardlus? Of met lange subwoofer signaal kabel een beter afgeschermde proberen. Ik had vroeger ook altijd last van een lichte brom in de sub maar sinds ik de subwoofer via XLR kabel heb aangesloten is dat weg.

Je kan eens testen door kabels uit te trekken wanneer het weg gaat. Signaal kabel eruit versterker kant, subwoofer kant, blijft ie dan nog? Versterker uit, brom weg? of komt het uit een bron?

Evt een ander topic voor maken dan want dit hoort over madvr en zo te gaan :)

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

williams

QuoteZou me nog meer moeten verdiepen in 3DLUT, het lijkt me allemaal behoorlijk eenvoudig, maar je weet eigenlijk niet precies wat je doet... 

Hoi  je kunt gewoon een measurement raport laten lopen om de resultaten te bekijken en mocht je het niet vertrouwen dan kun je altijd nog een pre kalibratie met bv. hcfr of chroma pure doen om te checken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Zo ziet het er dan uit.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

En hier een foto van chroma pure na een 3dlut calibratie.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

nielvm

Ok, zal er mij misschien eens in verdiepen...
Voorlopig nog tevreden van de resultaten met hcfr...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

hifiman

Quote from: nielvm on April 14, 2020, 10:13:31
Ok, zal er mij misschien eens in verdiepen...
Voorlopig nog tevreden van de resultaten met hcfr...
HCFR is een prima tool voor grayscale en gamma, echter een stuk minder voor cms calibreren. Ik zou altijd voor 3DLUT gaan voor het beste resultaat!
Met de kanttekening dat dit alleen geldt voor de HTPC natuurlijk aangezien andere bronnen die optie niet hebben en dus het display gecalibreerd dient te zijn. Dit is op te lossen met meerdere user presets in je display.

nielvm

Staat er ergens uitgelegd wat de verschillende settings doen mbt hdr tone mapping?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

Niet in 1 post ofzo.
In de handleiding van hifiman staat het 1 en ander in beschreven.

Wat wil je precies weten?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X