Hi reza/ronald, bedankt voor je hulp...had ik het toch enigszins goed onthouden.

Nu heb ik nog 2 vragen mbt kodi:
Nu heb ook een cinemascope lens ervoor hangen en moet ik de jvc op anamorpic stand A (dus uitrekken) zetten om 21:9 te krijgen....alleen dan zie ik de OSD niet meer van Kodi. Ik heb/kan de beamer niet op het netwerk constant aansluiten, dus de manual van jouw ronald qua settings met het automatisch switchen kan ik niet zo instellen. Ik heb kodi 17.6, met standaard skin en ik heb het OSD al zo ingesteld met 300 pxl en -300pxl zodat ik bij het anamorphic stretchen hij precies 21:9 beeldvullend is.....maar zodra ik een film kijk, zit het OSD in het onderste gedeelte wat ik dus heb onderdrukt met -300pxl. Wat doe ik verkeerd of moet ik in madvr een setting aanpassen?
Andere vraag mbt de subtitles, soms doen ze het en dan weer ff niet en dan weer ff wel....erzit geen patroon in....heel vreemd, lijkt wel of het iets met het bufferen te maken heeft...weet alleen niet de oplossing...moet ik in xy filter iets aanpassen hiervoor?
Wederom dank voor jullie hulp.
Groet
Max