het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maks

Hi reza/ronald, bedankt voor je hulp...had ik het toch enigszins goed onthouden.   ;D

Nu heb ik nog 2 vragen mbt kodi:

Nu heb ook een cinemascope lens ervoor hangen en moet ik de jvc op anamorpic stand A (dus uitrekken) zetten om 21:9 te krijgen....alleen dan zie ik de OSD niet meer van Kodi. Ik heb/kan de beamer niet op het netwerk constant aansluiten, dus de manual van jouw ronald qua settings met het automatisch switchen kan ik niet zo instellen. Ik heb kodi 17.6, met standaard skin en ik heb het OSD al zo ingesteld met 300 pxl en -300pxl zodat ik bij het anamorphic stretchen hij precies 21:9 beeldvullend is.....maar zodra ik een film kijk, zit het OSD in het onderste gedeelte wat ik dus heb onderdrukt met -300pxl. Wat doe ik verkeerd of moet ik in madvr een setting aanpassen?

Andere vraag mbt de subtitles, soms doen ze het en dan weer ff niet en dan weer ff wel....erzit geen patroon in....heel vreemd, lijkt wel of het iets met het bufferen te maken heeft...weet alleen niet de oplossing...moet ik in xy filter iets aanpassen hiervoor?

Wederom dank voor jullie hulp.
Groet
Max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

williams

Hoi Max het aanpassen van het beeld ,ondertitels en osd werkt volgens mij alleen met DXVA copyback .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Maks

Hi William, ja dat heb ik ook zo staan....in de LAV filters toch die ik in kodi moet aapassen?? Daarom zowel met 21:9 als met de subs heb ik issues...vreemd. Hoor het graag gr max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

williams

Hoi Max ik heb in madVR aangegeven dat de subs altijd in het zichtbare deel van het beeld moet staan en niet in Kodi
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Ben gisteren nog wat aan testen geweest met de DCI -p3 calibratie en was hier nog steeds niet tevreden over en ik bleef maar terug vallen op de rec709 calibratie .
Nadat ik een measument file had bekeken van de DCI calibratie  bevestigde dit mijn vermoeden dat het nog niet goed was en ik heb hierna de procedure nog een aantal keer herhaald en iedere keer werd het beter tot het punt dat het goed was .
Heb nog niet helemaal de vinger erop kunnen leggen waarom dit niet in 1 keer goed ging maar heb een vermoeden ,ik kom hier later op terug .
Ga aankomende week hier is met hifiman overleggen wat zijn gedachten zijn .
Heb ook de vraag neergelegd bij het displaycal forum maar het is daar redelijk dood en heb daar dan ook nog antwoordt gekregen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Maks

Ok ben benieuwd....had hem gisteren ook nog even terug geswitched naar 3dlut709, maar dan mis ik toch de grotere kleurendriehoek ;)....dan spat het wel allemaal van het beeld. Hoor graag wat je ontdekt hebt....

Heb die feature aangezet in madvr.....maar dan nog blijft de osd in de zwarte balk staan die ik anamorphic mode dus oprek en dus verdwijnt. Moet ik iets in met de view mode doen of zoom amount in de videosettings.....of moet ik een andere skin nemen?

Hoe heb jij het de beamer staan....ook in anamoprhic mode A...of uit? Maar goed ik meen me te herinneren dat jij geen lens had....gr max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

williams

Nee ik heb inderdaad geen lens meer ervoor .
Volgens mij staat er in hifiman zijn tutorial ook de oplossing om het menu van Kodi in het beeld te houden en zo uit mijn hoofd zit dat in madVR bij de zooming instellingen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Maks

Bedankt....dat maar eens proberen! Hoor graag je bevindingen over 3dlut! Gr max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

maximus79

Ik ben weer een heel stuk wijzer over het hele 3dlut gebeuren. Bedankt William en Reza, vond het erg gezellig dat jullie langs geweest zijn.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Heyy Jeroen, ja was leuk! Je hebt het goed voor elkaar!
Even een metertje scoren en gaan met dat spul ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Zoals ik hierboven al had gezegd dat ik niet content was met de resultaten van een DCI-P3 meting en dat ik steeds terug viel op mijn 3Dlut rec709 calibratie om zo uhd bestanden af te spelen.
Wat was het geval ,nadat ik een 3Dlut calibratie had laten lopen met DCI-P3 gaf het programma mooi aan dat ik ruim meer dan 95 procent deking had in DCI ,mooi toch zou je zeggen ,maar als ik een uhd film ging afspelen in Kodi met madVR tonemapping dan zag ik hier toch dat het niet goed was en kon er zo niet de vinger opleggen wat er nou mis was daar alles naar mijn mening goed stond.Ik draaide bv. een aflevering van Game of Thrones en vond dat dit er te groen uitzag en ook het detail zwart was minder.Liet ik het zelfde bestand afspelen maar dan met mijn rec709 calibratie van 3Dlut dan klopte de kleuren weer en ook mijn detail in het zwart was weer zoals het hoorde,vreemd want het moest toch ook lukken met DCI .
Ik had me verder nog niet verdiept in de settings van verification in 3Dlut en dacht laat ik daar maar is kijken en liet dus een measurement report lopen en wat hier uitkwam klopte met wat ik terug zag in het beeld .
Hieronder een paar foto's van het report en hierop zie je duidelijk waar het mis gaat met veel te hoge foutwaardes (deltaE).
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

simsatit

Is het verschil tussen het p3 profiel en de bt2020 dat de p3 nog wat ruimer is?
Als je rec709 gebruikt maakt dat het kleurenfilter van de 7900 niet overbodig bij wcg?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

williams

Om toch tot goede resultaten te komen heb ik de calibratie 3maal achter elkaar laten lopen en dan klopt alles wel ,waarom dit zo is weet ik niet zeker ,maar misschien moet het een aantal keer  gedaan worden om de hele 3Dlut table zo op te bouwen in DCI-P3

Hierbij de foto's van het report nu.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Interessant Will!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet het gevoel heb dat mijn P3 kalibratie niet klopt..
Ik had het in eerste instantie wel bij jou thuis met de rec709 kalibratie. Dat was voor mij ook de reden om niet aan deze kalibratie te beginnen bij mij thuis.
Zoals je weet ben ik nu ook om :D

Als ik mijn nieuwe projector heb dan gaan we weer aan de arbeid O0
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: reza on January 26, 2020, 22:33:38
Interessant Will!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet het gevoel heb dat mijn P3 kalibratie niet klopt..
Ik had het in eerste instantie wel bij jou thuis met de rec709 kalibratie. Dat was voor mij ook de reden om niet aan deze kalibratie te beginnen bij mij thuis.
Zoals je weet ben ik nu ook om :D

Als ik mijn nieuwe projector heb dan gaan we weer aan de arbeid O0

Cool, ga je aan een andere JVC? Welke?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

QuoteIs het verschil tussen het p3 profiel en de bt2020 dat de p3 nog wat ruimer is?
Als je rec709 gebruikt maakt dat het kleurenfilter van de 7900 niet overbodig bij wcg? 

Nee net andersom bt2020 is de grotere kleurendriehoek maar naar mijn mening overbodig daar de uhd films maar in DCI-P3 op de disc staan .Ik gebruik deze settings daar ik de grote mannen op het avs ook in DCI-P3 zie calibreren dus daar hou ik me maar aan vast.
Als je de rec709 calibratie van 3Dlut gebruikt met uhd maakt dit inderdaad het kleurenfilter in de X7900 overbodig met als voordeel dat je duidelijk meer licht op je doek hebt maar je gooit wel een stukje meer kleurenbereik weg ,een ieder kan voor zichzelf uitmaken wat zijn voorkeur is.
Dit kan zeker als voordeel zijn als je een erg groot doek hebt wat je moet vullen .Zoals je ook in het report ziet heb ik rond de 117 nits ter beschikking bij mij in lowlamp en dit is voor de meesten onder ons voldoende .
Zelf wil ik wel eens in highlampmode draaien daar ik daar zelf wel van hou.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

QuoteInteressant Will!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet het gevoel heb dat mijn P3 kalibratie niet klopt..
Ik had het in eerste instantie wel bij jou thuis met de rec709 kalibratie. Dat was voor mij ook de reden om niet aan deze kalibratie te beginnen bij mij thuis.
Zoals je weet ben ik nu ook om

Als ik mijn nieuwe projector heb dan gaan we weer aan de arbeid   


De rec709 was nooit een probleem dat vond ik er altijd goed uitzien en dit kon ik ook altijd nameten met chromapure en dit klopte .
Mocht je dex7500 hebben dan zie ik je wel verschijnen daar ben ik niet bang voor . :)
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: reza on January 26, 2020, 22:36:17
:D

Ik ga een achterwaartse upgrade, zijstap maken naar een x7500 ^^
die witte cinemike uit het verkooptopic?

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41


simsatit

Quote from: reza on January 26, 2020, 22:36:17
:D

Ik ga een achterwaartse upgrade, zijstap maken naar een x7500 ^^

Gaaf! De CM edition die te koop staat?

Edit, ik lees net idd de cm versie, gaaf, feli!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

The Luggage

Quote from: riwi on December 31, 2019, 10:41:18
Voor autocal heb je de spyder nodig ja. De Spyder 5 pro of de Spyder X.
Met die i1pro 2 kan je ook autocal doen maar die is erg duur.
Als je dan de i1 Display2 bekijkt (is maar 200 ero) maar daar kan je dus geen autocal mee doen, maar je kan wel met een programma als DisplayCal (gratis, 3DLUT calibratie) of ChromaPure (normale kleur calibratie) een calibratie zelf doen.
https://chromapure.com/products-chromapure-new.asp   (kost 200 euro en werkt met 2 meters, 100 euro extra voor additionele meter).
Volgens mij is er ook nog HCFR als software. Is gratis maar ondersteunt niet alle meters.

Ik zou ook eens met de 3DLut willen experimenteren. Ik zoek dus een niet te dure meter, maar ik heb absoluut geen idee van welke geschikt is.

De hierboven vermelde I1 display2 wordt blijkbaar niet meer (nieuw) verkocht. Ik vind wel de i1 Display Pro en de i1 Display Pro Plus terug (dus telkens zonder "2"), maar het is mij niet duidelijk of deze geschikt zijn?

Of zou ik best zoeken naar een tweedehandsmodel?

Ik zou de meter enkel gebruiken voor het testen van de 3D Lut. Mijn projector zelf werd nog vrij recent gecalibreerd, dus van de autocal zou ik afblijven.