het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Ik heb een 5900 zelfde serie als de 7900.
Maar ik ervaar geen problemen met bewegingsonscherpte.. Iedereen is anders uiteraard.
Waar ik wel eens mee experimenteert is cmd op hoog, daar zie ik ook weinig artifacts en kan dat dus gewoon goed kijken. Is dat niks voor je?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

Quote from: reza on January 19, 2020, 15:19:53
Ik heb een 5900 zelfde serie als de 7900.
Maar ik ervaar geen problemen met bewegingsonscherpte.. Iedereen is anders uiteraard.
Waar ik wel eens mee experimenteert is cmd op hoog, daar zie ik ook weinig artifacts en kan dat dus gewoon goed kijken. Is dat niks voor je?


ik ben daar dus idd nogal gevoelig voor, met svp krijg je ook artefacts, je kunt het wel zo instellen dat het minimaal is maar ze zijn er, en toch kies ik dan voor de veel mindere bewegingsonscherpte en accepteer de artefacts.
Het is allemaal persoonlijk.
Madvr heeft ook optie smooth en idd is er CMD maar deze software matige frame interpolatie progs zijn toch anders dan svp, ik vind svp met CMD op laag het mooist werken, in Madvr zet ik FI uit.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Quoteik ben daar dus idd nogal gevoelig voor, met svp krijg je ook artefacts, je kunt het wel zo instellen dat het minimaal is maar ze zijn er, en toch kies ik dan voor de veel mindere bewegingsonscherpte en accepteer de artefacts.
Het is allemaal persoonlijk.
Madvr heeft ook optie smooth en idd is er CMD maar deze software matige frame interpolatie progs zijn toch anders dan svp, ik vind svp met CMD op laag het mooist werken, in Madvr zet ik FI uit.   

Hoi Simon leuk om weer is wat te horen van je,alles goed daar  ?
Zo te lezen heb je dezelfde setup als ik inclusief de x7900 dus we zouden tot dezelfde prestaties moeten kunnen komen met madVr en SVP4.
Zoals je een aantal posts hierboven heb kunnen lezen werkt de combi bij nog niet optimaal ik heb dan ook een aantal vragen.

-met welke settings draai je in SVP 4
-wat voor waardes heb je bij performance van zowel je gpu en je cpu
-staat je videokaart standaard nu op 60frames of schakelt deze om naar 60frames
-wat zijn je settings bij scaling in madvr
-wat is je rendertijd in madVR als je ook SVP4 gebruikt
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

simsatit

Quote from: williams on January 19, 2020, 17:19:16
Hoi Simon leuk om weer is wat te horen van je,alles goed daar  ?
Zo te lezen heb je dezelfde setup als ik inclusief de x7900 dus we zouden tot dezelfde prestaties moeten kunnen komen met madVr en SVP4.
Zoals je een aantal posts hierboven heb kunnen lezen werkt de combi bij nog niet optimaal ik heb dan ook een aantal vragen.

-met welke settings draai je in SVP 4
-wat voor waardes heb je bij performance van zowel je gpu en je cpu
-staat je videokaart standaard nu op 60frames of schakelt deze om naar 60frames
-wat zijn je settings bij scaling in madvr
-wat is je rendertijd in madVR als je ook SVP4 gebruikt

Hoi William,

Gaat goed, zit veel in t HT👍

Qua setup:

ik heb alleen Madvr 4K upscaling van bluray materiaal.

ik moet nog helemaal up to date komen met alle nieuwe stand van zaken.
Ik kijk mijn HDR via de Pana 424.
Zou best eens bij jou, of een van jullie willen komen kijken hoe alles nu draaid.
Ik wil me dus wel gaan verdiepen in svp weer, vandaar dat ik graag zou weten wat voor CPU en GPU daar nu best geschikt voor is, kan ik mij gaan oriënteren.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Geweldige hobby trouwens he :pompom:
En wat een waanzinnig mooie resultaten behalen we tegenwoordig met een goede HTPC en een 'relatief eenvoudige projector', de Xx900 serie (vergeleken met t native 4K geweld).
Ben nog nooit zo blij geweest met t beeld, MAAR, t kan natuurlijk nog mooier met HDR tonemapping via Madvr, 4K FI via SVP4.
Dat wordt dus de volgende stap.
En dan een goede calibratie voor zowel SDR als HDR als 3D.
Daar ben ik nog volledig een noob in...
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

williams

QuoteGaat goed, zit veel in t HT👍

Qua setup:

ik heb alleen Madvr 4K upscaling van bluray materiaal.

ik moet nog helemaal up to date komen met alle nieuwe stand van zaken.
Ik kijk mijn HDR via de Pana 424.
Zou best eens bij jou, of een van jullie willen komen kijken hoe alles nu draaid.
Ik wil me dus wel gaan verdiepen in svp weer, vandaar dat ik graag zou weten wat voor CPU en GPU daar nu best geschikt voor is, kan ik mij gaan oriënteren.   

Oh ik was onder de indruk dat je op dit moment al gebruik maakte van SVP vandaar mijn vragen .
De Pana 242 is zeker niet mis met hdr met de optimizer maar als je ziet hoe madVr daar mee omgaat dat is toch andere koek dus ik zou zeggen verdiep je er weer is in .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Quote from: simsatit on January 19, 2020, 17:31:06
Hoi William,

Gaat goed, zit veel in t HT👍

Qua setup:

ik heb alleen Madvr 4K upscaling van bluray materiaal.

ik moet nog helemaal up to date komen met alle nieuwe stand van zaken.
Ik kijk mijn HDR via de Pana 424.
Zou best eens bij jou, of een van jullie willen komen kijken hoe alles nu draaid.
Ik wil me dus wel gaan verdiepen in svp weer, vandaar dat ik graag zou weten wat voor CPU en GPU daar nu best geschikt voor is, kan ik mij gaan oriënteren.

Je bent welkom..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

Quote from: reza on January 19, 2020, 19:47:51
Je bent welkom..

top, heb jij ook inmiddels in de vingers qua callibratie van alle profielen? HDR, SDR, 3D?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

williams

Quote
top, heb jij ook inmiddels in de vingers qua callibratie van alle profielen? HDR, SDR, 3D?   

Tegenwoordig doe ik de calibratie via 3dlut hier en dan loop ik het na met chromapure en heb dan erg mooie resultaten voor sdr en hdr naar sdr getonemaped ,3d doe ik zelf niets mee .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Quote from: simsatit on January 19, 2020, 20:03:32
top, heb jij ook inmiddels in de vingers qua callibratie van alle profielen? HDR, SDR, 3D?

Zie de post van Williams.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

zou dat ook graag leren..
ben op calibratie gebied best nog een noob.
Wil ook graag een nieuwe meter hebben. (welke is goed nu?)

Verder wil ik mijn hele 1080P verzameling (meer dan 400 titels op HTPC), die ik nu afspeel met hoge instellingen qua luma op Madvr, in de toekomst ook wel weer SVP onder hebben, zal misschien terzijnertijd wel overstappen naar Ryzen 3900x AMD CPU, GPU weet ik nog niet, ben op zich wel tevreden met de GTX1070.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

williams

Quotezou dat ook graag leren..
ben op calibratie gebied best nog een noob.
Wil ook graag een nieuwe meter hebben. (welke is goed nu?)

Verder wil ik mijn hele 1080P verzameling (meer dan 400 titels op HTPC), die ik nu afspeel met hoge instellingen qua luma op Madvr, in de toekomst ook wel weer SVP onder hebben, zal misschien terzijnertijd wel overstappen naar Ryzen 3900x AMD CPU, GPU weet ik nog niet, ben op zich wel tevreden met de GTX1070.   

de gtx1070 is op zich niets mis mee maar loopt wel op zijn tenen met de tonemapping ,zelf wil ik op termijn overstappen naar een rtx2070 super .
Voor te beginnen met een calibratie zou ik de spyder 5 aanraden daar kun je zowat alles mee kunt doen wat wij willen ,deze wordt ondersteunt zowel in autocal en displaycal en chromapure en kost ook niet zoveel .
De metingen zijn niet zo spannend hoor en vrij makkelijk te leren zeker met displaycal en een aantal posts terug heb ik alle informatie daarvoor geschreven .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

simsatit

Quote from: williams on January 19, 2020, 22:31:39
de gtx1070 is op zich niets mis mee maar loopt wel op zijn tenen met de tonemapping ,zelf wil ik op termijn overstappen naar een rtx2070 super .
Voor te beginnen met een calibratie zou ik de spyder 5 aanraden daar kun je zowat alles mee kunt doen wat wij willen ,deze wordt ondersteunt zowel in autocal en displaycal en chromapure en kost ook niet zoveel .
De metingen zijn niet zo spannend hoor en vrij makkelijk te leren zeker met displaycal en een aantal posts terug heb ik alle informatie daarvoor geschreven .


Ah top, ik heb een oude Xrite meter en een Spyder 5, autocal lukt me wel maar met Chromapure en displaycal heb ik nog geen ervaring.
Ik ga je posts als basis nemen, top!
De 2070s wil ik zelf ook mijn 1070 terzijnertijd voor vervangen, lijkt me een prachtkaart, wel met 550€ prijzig, maar dan heb je ook wat lol.

Ik weet trouwens niet of mijn Spyder 5 nog wel helemaal goed is, ik had hem dichtbij een radiator op een kastje liggen.. kan dat kwaad?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

williams

QuoteIk weet trouwens niet of mijn Spyder 5 nog wel helemaal goed is, ik had hem dichtbij een radiator op een kastje liggen.. kan dat kwaad? 

Zou niet weten maar zou zeggen draai is een test met displaycal en kijk hoe het eruit ziet.
Als je de korte versie testpatronen neemt ben je met de spyder5 ongeveer 15 a 20 minuten bezig .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

simsatit

ga ik van de week eens mee aan de slag, displaycal is freeware?
Gaat dat van Madvr uit? qua 3dlut, of zet je het gewoon in het CMS van de JVC?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

reza

Displaycal is gratis indd.
Je past de instellingen aan in cms.
Werkt echt heel snel/gemakkelijk/goed.
Een simpele kalibratie duurt max 6a7 min.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

QuoteDisplaycal is gratis indd.
Je past de instellingen aan in cms.
Werkt echt heel snel/gemakkelijk/goed.
Een simpele kalibratie duurt max 6a7 min. 

In het cms ( color management setting) hoef je niet te zijn maar gewoon bij een user van color de gain van blauw en groen iets terug draaien tot displaycal groen wordt en je precies bij 100 ire op 6500 temp uitkomt .
Dus gewoon ff de witbalans goed zetten en dan 1 druk op de knop en displaycal doet de rest.

Met een i1 duurt het inderdaad 6a 7 minuten maar met de spyder ongeveer 3 maal zo lang .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Bedankt voor de aanvulling Will.
Ik dacht dat dat ook al het cms heette.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

Bedankt mannen.
Ik zal er anders eerdaags even een topic over maken?
dan vervuil ik het HTPC software topic er niet verder mee.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Maks

Hi All, met dank aan dit topic en de extra hulp van William :clapping: ben ik ook in de tonemapping wereld van madvr met 3dlut beland. Het ontbreek me jammer genoeg te vaak aan tijd om er mee te experimenteren....want zoals zovelen op dit forum, je kan jezelf hierin totaal verliezen.... ;) ;) Maar goed, ik heb de 3dlut calibratie gedaan, maar dan de 5 minuten variant, alleen ik ben even vergeten wat nu de basisinstellingen van mijn kvc x7900 moeten zijn voordat ik ga starten met een 3dlut calibratie van bijv een 30min:

Zijn dit de juiste waarden voor de 1e stap wanneer BT709 wilt kalibreren?
Beeldmode user 1 (BT709)
Kleurprofiel  standaard (kleurmangement off)
Color temp 6500k
Gamma aangepast op 2.2  (ik meet 77 candela op mijn scherm, of moet ik naar 2.4)
contrast 0
helderheid 0
CMD uit
Clear black uit
Lamp power low
Lens aperture op 0
MPC uit
INput level op Standaard, dus niet op auto

Zijn dit de juiste waarden voor de 1e stap wanneer ik DCIP3/BT2020 wilt kalibreren?
Beeldmode user 2 (DCI3)
Kleurprofiel  Reference (kleurmangement off)
Color temp 6500kGamma aangepast op 2.2 (ik meet 77 candela op mijn scherm, of moet ik naar 2.4)
contrast 0
helderheid 0
CMD uit
Clear black uit
Lamp power low
Lens aperture op 0
MPC uit
INput level op Standaard, dus niet op auto 

En dan is de eerste stap voor beide kalibraties dus de patterns white clipping (contrast) en black clipping(helderheid) goed af te stellen....en dan pas met displaycal de 3dlut kalibratie te doen?
Voor de rest heb ik de HTPC met gtx1070ti op 8 bit full range staan met 23 fps. In madvr heb ik de settings van william overgenomen...dus 16-235 qua input level.

Of mis ik hier een setting of een stap? Ben benieuwd...alvast bedankt!  Groet Max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

reza

Hoi Max,

Ik lees geen gekke dingen, dus je bent goed op weg.
Gamma mag je uiteraard zelf bepalen maar default is 2.2.
Ik zelf heb meerdere kalibraties gedaan o.a ook op 2.3 maar kom zelf altijd terug op 2.2 met 3dlut.
Voor een kalibratie van 30 min zit je op 1200 punten ongeveer, heeft uiteraard ook te maken hoe snel je meter/htpc is. Veel plezier.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Wat de lens aperture betreft, die zet je voor de calibratie op de waarde (wel op manual) die je tijdens kijken ook gebruikt. Niet achteraf weer wijzigen dus!