het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman


riwi

Quote from: maximus79 on December 31, 2019, 08:37:36
Ok ben nog steeds in de war met die benodigde meters.....

Voor gamma is die Spyder X PRO het beste en kan gebruikt worden voor auto-cal toch? Deze is +- 129 euro.
En voor kleur heb je een andere nodig, een x-Rite i1Pro 2?? Die best prijzig 1500 euro??

Voor autocal heb je de spyder nodig ja. De Spyder 5 pro of de Spyder X.
Met die i1pro 2 kan je ook autocal doen maar die is erg duur.
Als je dan de i1 Display2 bekijkt (is maar 200 ero) maar daar kan je dus geen autocal mee doen, maar je kan wel met een programma als DisplayCal (gratis, 3DLUT calibratie) of ChromaPure (normale kleur calibratie) een calibratie zelf doen.
https://chromapure.com/products-chromapure-new.asp   (kost 200 euro en werkt met 2 meters, 100 euro extra voor additionele meter).
Volgens mij is er ook nog HCFR als software. Is gratis maar ondersteunt niet alle meters.

williams heeft de mijne nagelopen met ChromaPure en de Gamma was nog best OK na 1000 uren op de teller. Dus we hebben geen autocal gedraaid (met autocal verlies je in principe ook al je oude calibratie settings omdat de 'basis' aangepast wordt. Daarna hebben we met Displaycal en de i1display2 de 3dlut calibratie gedaan. Op Rec709 en een poging op P3. De P3 poging moet nog een keer opnieuw want daar ging iets mis.
Kleuren met rec709 lut zijn veel correcter en echter. Contrastmatig is het ook vooruit gegaan. Ik ben dan wel een paar procent licht kwijt geraakt omdat vooraf er veel te veel blauw in beeld was.

williams

De Spyder is in principe voldoende om beide metingen te doen ,dus deze werkt met autocal alsmede displaycal .
De i1 is wel betere meter van de 2 maar met de spyder lukt het ook.
Heb  van de week hier thuis een meting gedaan met de spyder en zag op het oog geen verschil met de i1 .

Het is wel zo dat de spyder een heel stuk trager is met meten t.o.v. de i1 ,de meting duurde ongeveer 3 maal zo lang .

Dus voor de mensen die hier mee willen testen geen dure investeringen doen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Ik heb wel gemerkt als je in de BT2020 gaat kalibreren het resultaat er niet mooi uit ziet.
Er waren allerlei artifacts te zien in het beeld.
Dus voor de projector eigenaars onder ons denk ik dat het beste is om P3 te kiezen in de 3dlut kalibratie.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Vorige week ook rec709 gekalibreerd via 3dlut.
In eerste instantie wilde ik het niet omdat de kalibratie van de projector ( pas gebeurt ) gewoon perfect was
( dacht ik :blink: )
Nu dus de 3dlut gedaan, wat is die Madshi toch een wizard..
Beeld ziet er gewoon beter uit. Gezichten zijn veel echter geworden, nog meer diepte in het beeld gekregen, zwart is zwarter geworden, zonder detail verlies ^^ echt heel blij mee!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Quote from: reza on December 31, 2019, 13:22:41
Ik heb wel gemerkt als je in de BT2020 gaat kalibreren het resultaat er niet mooi uit ziet.
Er waren allerlei artifacts te zien in het beeld.
Dus voor de projector eigenaars onder ons denk ik dat het beste is om P3 te kiezen in de 3dlut kalibratie.
Sinds ik een DCI-P3 kleurenprofiel in mijn JVC X5000 geladen heb, ziet een DCI-P3 3Dlut calibratie er super uit als ik BT2020 materiaal afspeel.  :headbanging:

BT2020 calibreren is niet aan te raden als je weergever dat ook niet echt haalt, vanwege een grotere kans op color banding.

riwi


hifiman

Quote from: riwi on January 15, 2020, 16:45:14
Is dat weer een andere calibratie dan de 3Dlut calibratie ?  >:D :P :clapping: :D
Haha heb het snel even aangepast  :P

angelo41

klein vraagske? sederd een paar dagen wa veranderd in de setup, namelijk nieuwe beamer. maar nu het volgende, ik merk dat de htpc geen hdr meer doorgeeft. niet in plex, niet in madvr dus. bij de shield geeft ie wel netjes hdr door. dus ligt niet aan de kabel. iets in de nvidia control iets verkeerd ms?

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


riwi

Als je mapping doet met MadVR voor HDR naar SDR dan stuurt de PC toch geen HDR meer uit? Da's normaal.
Tenzij je HDR op passthrough zet, maar dan gebruik je MadVR dus niet meer voor de HDR mapping maar alleen voor de scaling.

angelo41

da doe ik in madvr maar bij hdr toont ie ook geen bt2020 meer maar 709.in plex ook geen hdr doorgave.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


angelo41

Quote from: riwi on January 16, 2020, 16:46:46
Als je mapping doet met MadVR voor HDR naar SDR dan stuurt de PC toch geen HDR meer uit? Da's normaal.
Tenzij je HDR op passthrough zet, maar dan gebruik je MadVR dus niet meer voor de HDR mapping maar alleen voor de scaling.
ik gebruik nog altijd jou screenshot profiel. hdr to sdr2020. maar toont dus 709bipv 2020.en dit omdat ie denk ik geen hdr doorgeeft. kzie dit in plex ook. geen bt2020 bij hdr film. terwijl mijn shield wel netjes het doet

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


angelo41

als ik kijk bij control j toont ie wel bt2020 maar niet bij info beamer. daar toont ie 709.sdr

tzou toch sdr met bt2020 moeten zijn?
Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk

riwi

je stuurt geen HDR, je stuurt SDR. Dus moet je in de weergever zelf het REC2020 kleurprofiel kiezen, evt handmatig.

angelo41

Quote from: riwi on January 16, 2020, 16:57:15
je stuurt geen HDR, je stuurt SDR. Dus moet je in de weergever zelf het REC2020 kleurprofiel kiezen, evt handmatig.
dacht dit vanmiddag al eens getest te hebben en toch nog bij info 709 dan.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


angelo41

iets nieuws in de setup=nieuwe problemen. [emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


hifiman

Quote from: angelo41 on January 16, 2020, 16:58:49
dacht dit vanmiddag al eens getest te hebben en toch nog bij info 709 dan.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk
Dan is de vraag waarom het niet meer lukt een ander kleur profiel in de projector te kiezen, heeft niks met de bron te maken.

angelo41

inderdaad. het rare is met de shield werkt alles netjes en schakelt ie om zonder iets handmatig te veranderen.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


angelo41

[emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji848]morgen nog wa verder testen enz. tgaat trouwens over een epson 9400 die er is ipv optoma uhd 51.


eventueel wa screenshots eens posten van de settings in pj.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk

riwi


angelo41

Quote from: riwi on January 16, 2020, 17:25:28
gefeliciteerd met de nieuwe projector dan :)
Ben je mooi klaar mee ;)
[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on January 16, 2020, 18:34:47
Heb je in de 9400 wel het bt2020 profiel gekozen?
dacht dit vanmiddag al eens gedaan te hebben. al paar uren bezig geweest ermee vandaag. zal morgenvroeg verder testen. (zit toch thuis met discus hernia) tijd zat dus. screenshots volgen morgen zeker.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


angelo41

moet ook nog gecalibreerd worden. [emoji106] [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk