het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

The Luggage

De positieve berichten over de nieuwe versies doen het bij mij toch kietelen om Madvr ook eens te testen.

De versies met HSTM zijn blijkbaar nog wel extra belastend voor de grafische kaart.

Begrijp ik het juist dat een RTX 2070 Super nog voldoende zou moeten zijn?

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Ja hoor. Zeker de laatste versies zijn weer stabiel.
Een aantal versies hadden een bug waardoor bijna alle kaarten gebukt gingen onder zeer hoge rendertijden.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Nieuwe versie van mijn documentje, gebaseerd op een RTX2070 videokaart, met up to date madvr screenshots (madvr beta build 112b) en laatste stand van zaken HDR tonemapping.

http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc-4k.pdf

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Heeft iemand al geëxperimenteerd met het knijpen van de DI zoals Manni dat doet?
Ik ben er gisteren even mee bezig geweest, het kon mij niet bekoren. Sterker nog, ik hield geen licht meer over..

Ook ben ik nog steeds een aanhanger van L80 curve van Manni/Neo xp.
Ik vind de laatste curve van Neo ook mooi maar net niet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

QuoteNieuwe versie van mijn documentje, gebaseerd op een RTX2070 videokaart, met up to date madvr screenshots (madvr beta build 112b) en laatste stand van zaken HDR tonemapping.

Begint toch al een aardig boekwerkje te worden zo .Leuk om te zien dat onze madVR sessies iedere keer weer een aanvulling zijn op het documentje .

Misschien ook leuk om te vermelden hoe te switchen tussen verschillende profielen via shortkeys op je keyboard .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

QuoteHeeft iemand al geëxperimenteerd met het knijpen van de DI zoals Manni dat doet?
Ik ben er gisteren even mee bezig geweest, het kon mij niet bekoren. Sterker nog, ik hield geen licht meer over..

Ook ben ik nog steeds een aanhanger van L80 curve van Manni/Neo xp.
Ik vind de laatste curve van Neo ook mooi maar net niet.


Nee hier ben ik nog niet aan toegekomen ,misschien vanavond is testen .
Verder kom ik zelf ook steeds terug op de L-80 curve van Manni .

Heb trouwens wel een meting gedaan van de hoeveelheid nits die ik op het doek hebt .
-120 Nits bij mijn 16/9 scherm
-80   Nits bij mijn 235/9 scherm

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: williams on November 27, 2019, 16:48:51

Nee hier ben ik nog niet aan toegekomen ,misschien vanavond is testen .
Verder kom ik zelf ook steeds terug op de L-80 curve van Manni .

Heb trouwens wel een meting gedaan van de hoeveelheid nits die ik op het doek hebt .
-120 Nits bij mijn 16/9 scherm
-80   Nits bij mijn 235/9 scherm
Low lamp, iris op 0 en met BT2020 filter toch?

Ik kom op ongeveer dezelfde waarden met mijn X5000 bij 1500 lampuren, low lamp, iris op -4, REC709.

riwi

Ik zit op 380 Lux in 21x9 zoom en 350 Lux in 16x9 (beide low lamp).
Als ik dat deel door pi 3.14 dan kom je op respectievelijk 120 en 110 Nits uit met de N5 bij mij.

https://sciencing.com/convert-nits-lux-7448702.html

williams

QuoteLow lamp, iris op 0 en met BT2020 filter toch?

Ik kom op ongeveer dezelfde waarden met mijn X5000 bij 1500 lampuren, low lamp, iris op -4, REC709. 

Dat klopt inderdaad iris 0 en bt2020 filter .
Gisteren ook even op rec709 gezet en dan heb ik rond de 140 nits en dit oogt wat beter .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Quotek zit op 380 Lux in 21x9 zoom en 350 Lux in 16x9 (beide low lamp).
Als ik dat deel door pi 3.14 dan kom je op respectievelijk 120 en 110 Nits uit met de N5 bij mij.
   

Zo te lezen hebben we bijna allemaal dezelfde hoeveelheid licht ter beschikking .
Riwi was de meting bij jouw ook met rec709 of met een Bt2020 filter ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Quote from: williams on November 28, 2019, 21:21:37
Zo te lezen hebben we bijna allemaal dezelfde hoeveelheid licht ter beschikking .
Riwi was de meting bij jouw ook met rec709 of met een Bt2020 filter ?

Mijn projector heeft geen rec2020 filter  :) 't is de armelui's versie de N5  ;D
Alleen de N7, X7900, x7500 etc hebben zo'n extra filter in de lichtweg dat voor ruimer kleur bereik zorgt en daarmee 100% P3 geeft.

Mijn metingen zijn met bluray 1080p 100 IRE en de projector ook op de Rec709 stand. Ik zou eens op zoek moeten naar een 100IRE testbeeld voor Rec2020. Misschien heb ik die al wel ergens.

snapo6

Quote from: hifiman on November 27, 2019, 11:29:23
Nieuwe versie van mijn documentje, gebaseerd op een RTX2070 videokaart, met up to date madvr screenshots (madvr beta build 112b) en laatste stand van zaken HDR tonemapping.

http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc-4k.pdf

Mooie uitgebreide manual.
Heb zelf geen projector maar gekeken naar Kodi settings die voor mij bruikbaar zijn en die zijn er.

Één van de dingen is de advancedsettings.xml om dubbele iconen te voorkomen. Als ik het goed interpreteer geldt dit alleen voor schijfjes, klopt dit?
Kan doublure ook voorkomen worden voor iso en mkv bestanden?
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

reza

Het is stil op AVS..
Het mag van mij wel weer door.
Madshi zal denk ik heel druk zijn met de Envy.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Quote from: snapo6 on December 10, 2019, 15:50:59
Mooie uitgebreide manual.
Heb zelf geen projector maar gekeken naar Kodi settings die voor mij bruikbaar zijn en die zijn er.

Één van de dingen is de advancedsettings.xml om dubbele iconen te voorkomen. Als ik het goed interpreteer geldt dit alleen voor schijfjes, klopt dit?
Kan doublure ook voorkomen worden voor iso en mkv bestanden?
Vandaag weer nieuwe versie neergezet met een extra hoofdstuk over 3DLUT calibratie. Nee hoor, dat geldt ook voor bestanden! ISO weet ik niet, die pak ik zelf altijd eerst uit voor ik ze aan kodi voer.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

QuoteVandaag weer nieuwe versie neergezet met een extra hoofdstuk over 3DLUT calibratie. Nee hoor, dat geldt ook voor bestanden! ISO weet ik niet, die pak ik zelf altijd eerst uit voor ik ze aan kodi voer.     

Zo je bent er snel bij met 3Dlut.
Ik ben er zelf ook druk mee bezig en de resultaten zijn veelbelovend.
Wat het mooie is aan 3DLUT is dat je zelf geen verstand van calibratie hoeft te hebben daar het programma alles zelf doet ,mits alle settings goed staan maar dit is niet zo veel.
Het enige wat je nodig hebt is een meter die door displaycal wordt ondersteunt en eventueel een statief  om de meter op te plaatsen .
Zelf de software is gratis te downloaden en de installatie is vrij simpel.
Afhankelijk van hoe je displaycal insteld kan je al binnen 20 minuten een calibratie rond hebben en deze kan je zelfs naast je bestaande calibratie behouden of laten draaien .
Waar normaal de calibratie in je weergever wordt gedaan wordt nu de calibratie file (3Dlut file) opgeslagen in madVR en deze wordt dan aangesproken als je een film gaat afspelen .
Voor de mensen die hiermee aan de gang gaan en hun eigen calibratie willen behouden ,
neem gewoon een lege user op je projector en laat de oude calibratie met rust .
Mocht je dus een andere bron als madVR gebruiken dan schakel je dus gewoon tussen je oude calibratie en je nieuwe user.
Nu we het toch over calibratie hebben wil ik wel als daar behoefte aan is een stukje opsommen over de het gamma driften (gamma droop) wat op alle jvc beamers voorkomt en hier op het forum eigenlijk nooit over gesproken wordt of niet weet .
Waar de JVC's  een rechte gamma (2,2) hebben als ze nieuw gaat dit dus verlopen na een 100 tot 200 uur met als gevolg dat de gamma niet meer recht is .
Wat ziet als je gaat meten is dat de gamma dan b.v. begint bij 2,5 en eindigt bij 1,8 en dit vertaald zich dan in het beeld wat niet meer is zoals het moet zijn .
Dit is heel simpel weer recht te krijgen met autocal maar misschien moeten we daar een ander topic voor openen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Hierbij een afbeelding waar je ziet dat 3DLUT actief is.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

QuoteMooi Will. Ik kom snel weer eens checken in real life   

Ben vandaag thuis .

Hier nog een foto met splitscreen ,links zonder 3dlut en rechts met .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Quote from: williams on December 13, 2019, 14:45:19
Ben vandaag thuis .

Hier nog een foto met splitscreen ,links zonder 3dlut en rechts met .

Dus als ik het goed begrijp is het nu wel mogelijk om 'simpel' 4k/hdr met 3Dlut je pj te kalibreren .... 8)
Links lijkt de huid tint te veel rood in te zitten...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

QuoteDus als ik het goed begrijp is het nu wel mogelijk om 'simpel' 4k/hdr met 3Dlut je pj te kalibreren ....
Links lijkt de huid tint te veel rood in te zitten...   

Ik heb zelf geen 4K hdr projector maar een JVC X7900,en draai dus gewoon zonder hdr mode maar wel met madVR tonemapping .
Maar ik neem aan dat je bedoelt of je rec2020 kan calibreren >
Dat kan dus ook door gewoon aan te geven in displaycal welk patroon je wilt calibreren .

Heb vanmiddag een p3 calibratie gedaan met displaycal daar dit het dichtst ligt bij het maximale kleurenberijk ligt van mijn x7900.
Ik heb eerst de x7900 mijn user gekozen met het rec2020 filter ervoor en toen de ps3 calibratie gedaan .
Na de calibratie heb ik dan een ps3 3DLUT file die ik dan in madvr laad voor zowel mijn sdr alsmede mijn hdr profielen .
Ik heb nu dan een situatie  waarmee ik met maar 1 user (rec2020) alle bestanden kan af spelen ,dus zowel SDR kleuren rec709 alsmede HDR kleuren rec2020 of ps3.
Je moet het zeg maar zien als dat rec2020 de grote kleurendriehoek is waar de kleinere ps3 en rec709 inpassen.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Ja! Hier wil ook al een tijd mee aan de slag!
Welke meter kan je beste gebruiken?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2