het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angelo41

Nog geen tijd gehad verder om me er even voor te zetten.3jarige kid hier in huis en vroeg nogal veel aandacht dit weekend en ben der zelf moe van[emoji1787].was dan nog vrijdagnacht als zaterdagnacht wakker geweest en wilde bij ons slapen.
deze week even poging doen.ik hou jullie op de hoogte.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk


angelo41

eens je begint ben je een tijdje vertrokken he,en das nog nie gelukt.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk


angelo41

niet evident een woonkamer ht met 3kids in huis.ms moet ik eens mijn fitneskamer opofferen voor een ht kamer.zo dat ik rustig er kan in vertoeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk


Teejoo

Hoe groot is een blu-ray en een uhd rip van een film van 2 uur eigenlijk? En dan ga ik uit van gelijke beeldkwaliteit als het orgineel.

williams

QuoteHoe groot is een blu-ray en een uhd rip van een film van 2 uur eigenlijk? En dan ga ik uit van gelijke beeldkwaliteit als het orgineel.


Een blu ray zit tussen de 25 en 50 gig en een uhd tussen de 50 en 90 gig .
het is natuurlijk wel een beetje afhankelijk of je alle extra's meeript ( audio tracks ,extra content)
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

blue-eyes

Ik zou dan niet alle sporen rippen, maar alleen die spoor die je kijkt, wellicht de engelse track. De duitse, franse, etc. kan je laten vervallen.
De naam van de tool die ik gebruikte ben ik kwijt, maar ik weet nog dat ik tracks, ondertiteling, etc. kon kiezen.

Dat scheelt veel ruimte.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: williams on October 13, 2019, 20:18:54
Een blu ray zit tussen de 25 en 50 gig en een uhd tussen de 50 en 90 gig .
het is natuurlijk wel een beetje afhankelijk of je alle extra's meeript ( audio tracks ,extra content)
Dat is wel stevig dan. Ik zou idd alleen de film en originele audiotrack rippen, maar dan nog met mijn collectie van actueel 1170 discs. Dat zijn heel wat terrabytes, waarvan je natuurlijk ook een backup wilt hebben.

Misschien zijn discs nog niet zo slecht 😊

reza

Nog eentje of topic :unhappy:

@Teejoo,

Je kan bij diverse sites 1op1 rips DL
De tijd dat alles gecomprimeerd werd is allang voorbij :D bijna al mijn UHD files zijn 1op1.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Ja,en waarom moeilijk doen als het zò makkelijk voor je gemaakt word... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: Teejoo on October 13, 2019, 21:46:02
Dat is wel stevig dan. Ik zou idd alleen de film en originele audiotrack rippen, maar dan nog met mijn collectie van actueel 1170 discs. Dat zijn heel wat terrabytes, waarvan je natuurlijk ook een backup wilt hebben.

Misschien zijn discs nog niet zo slecht 😊

1170 disks x 35GB is ongeveer 40TB

Kleine 1000 euro voor een 8 disk synology : https://tweakers.net/pricewatch/1274579/synology-diskstation-ds1819+.html
En dan 8x een 14TB disk erin 8x 375 euro = 3000 euro: https://tweakers.net/pricewatch/1319518/seagate-skyhawk-ai-14tb.html:
Evt een 6 disk versie..

Dus 4k€ afgezien van de uren die het gaat kosten om 1170 disks te rippen.

En nog een tweede NAS kopen voor de backup :) Maargoed je hebt ook de disks nog dus misschien is backup niet nodig.

Ik rip zelf niks. Als ik de schijven die ik in de kast heb staan op file wil hebben dan download ik die wel.

reza

Ik heb nu build 96 er op, dit draait echt heel mooi.
Afgelopen week samen met Riwi FA met Madvr zitten vergelijken.

FA maakt het beeld op de hoogste stand donker maar wel mooi. Het zwart gaat in eerste instantie dieper door met FA. Na wat instellen met Madvr krijg je je zwart ook mooi zwart maar het gehele beeld wordt lichter waardoor je toch meer informatie ziet en dit dus niet hoeft te missen.
Mijn voorkeur was duidelijk voor Madvr. FA is een heel mooi alternatief. Ik ben heel benieuwd wat Sony gaat doen..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on October 17, 2019, 07:16:28

Mijn voorkeur was duidelijk voor Madvr.

Zou ik ook zeggen als ik geen N serie had hangen/staan  :tounge:  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Shadowfox

Ik merkte tijdens het film kijken dat het beeld heel erg donker is. Zo erg dat je soms het gezicht van een persoon niet eens kan zien. Helemaal als er enig schaduw is
Toen ik bij de instelling van de pc levels keek staat dat op 0-255.
Dat kun je wel aanpassen als je het black level omhoog zet naar rond de 12.

Ik bekijk het op een pioneer plasma de 5090. Ligt het aan de tv met afstellen of ervaren jullie dat ook? Als ik het vergelijk op mn computer monitor is het een stuk meer helder met het gezicht zichtbaar.
Terug naar de 0-255 settings en ermee dealen omdat het zo hoort te staan of....

reza

Quote from: papaleo on October 17, 2019, 07:47:57
Zou ik ook zeggen als ik geen N serie had hangen/staan  :tounge:  :D

Haha, grappenmaker..
:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: Shadowfox on October 17, 2019, 07:49:46
Ik merkte tijdens het film kijken dat het beeld heel erg donker is. Zo erg dat je soms het gezicht van een persoon niet eens kan zien. Helemaal als er enig schaduw is
Toen ik bij de instelling van de pc levels keek staat dat op 0-255.
Dat kun je wel aanpassen als je het black level omhoog zet naar rond de 12.

Ik bekijk het op een pioneer plasma de 5090. Ligt het aan de tv met afstellen of ervaren jullie dat ook? Als ik het vergelijk op mn computer monitor is het een stuk meer helder met het gezicht zichtbaar.
Terug naar de 0-255 settings en ermee dealen omdat het zo hoort te staan of....


Je moet niet op pc levels draaien aangezien je niet naar een pc beeldscherm zit te kijken. Daarom is je beeld zo donker..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Quote
Je moet niet op pc levels draaien aangezien je niet naar een pc beeldscherm zit te kijken. Daarom is je beeld zo donker..
Dat ligt er aan op welke settings je madVR en je grafische kaart hebt staan .
Het kan juist wenselijk zijn om je beamer pc levels te zetten daar de voorkeur is on je grafische kaart op full range te zetten is .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Hey Will,

Als ik lees dat zijn beeld zo ontzettend donker is en hij daarna ook verteld over pc levels, dan denk ik dat daar het probleem wel ligt voor hem.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Met pc levels wordt het beeld juist lichter .
Zal wel ergens in de keten iets niet goed staan of iets in de gamma .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Shadowfox

Dus ik moet echt voornamelijk bij de madvr settings kijken kwa gamma en niet bij mn tv.

Bij tv levels is het beeld idd lichter van kleur maar tè vergeleken met pc levels. Moet dus iets er tussen vinden

williams

Zo op afstand is moeilijk in te schatten waar het mis zit .
Gaat het om alle bestanden die je afspeelt of alleen hdr ?
En gebruik je de tonemapping of stuur je hdr uit , mocht het tonemapping zijn dan kan het ook nog aan de hoeveelheid nits liggen die je hebt ingevuld.
Laat is wat screenshots zien van madvr en je gratische kaart om te kijken hoe alles staat ?
Het is ook nutig om de tutorial van hifiman is terug te lezen hier een aantal pagina's terug .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Quote from: reza on October 17, 2019, 07:16:28
Ik heb nu build 96 er op, dit draait echt heel mooi.
Afgelopen week samen met Riwi FA met Madvr zitten vergelijken.

FA maakt het beeld op de hoogste stand donker maar wel mooi. Het zwart gaat in eerste instantie dieper door met FA. Na wat instellen met Madvr krijg je je zwart ook mooi zwart maar het gehele beeld wordt lichter waardoor je toch meer informatie ziet en dit dus niet hoeft te missen.
Mijn voorkeur was duidelijk voor Madvr. FA is een heel mooi alternatief. Ik ben heel benieuwd wat Sony gaat doen..

Gisteravond nog een stukje met MadVR dynamic versie 96 zitten te kijken, maar ik vind de flakkeringen die er in de 96 build zitten te irritant om een hele film mee te kijken. Dus dat moeten ze eerst oplossen de mannen van MadVR.

Als ik de stabiele versie 86 vergelijk met FA HDR is de FA HDR iets mooier vanwege de beter gesatureerde kleuren.
Maar in het schaduw detail is madVR86 weer iets beter. Maar zoals Werner al opmerkte kan je binnen FA HDR in de projector het zwart level ook nog wat tweaken zodat je iets minder zwart maar wel alle detail ziet.

Ben benieuwd wat williams en hifiman er vrijdag van gaan zeggen :)

riwi

Gebruikt er ook iemand binnen MadVR/Kodi dat je met toetscombinaties een profiel kan selecteren?

Dus niet met het scriptje "if (HDR) then HDRSDR2020" maar dmv een toets combo wisselen van profiel?

Mij lukt dat nog niet. De toetsen lijken door Kodi al te worden gevangen en komen niet bij MadVR.

Ik wil nu voor HDR materiaal kiezen tussen een "HDR" profiel dat HDR als HDR output zonder mapping (voor FA HDR van de JVC). En anderzijds mijn HDRSDR2020 profiel. Liefst zo dat je default naar 1 van de beide gaat mbv het script regeltje en dan met toets kan swappen tijden de film :)

maximus79

Quote from: riwi on October 17, 2019, 16:06:44
Gebruikt er ook iemand binnen MadVR/Kodi dat je met toetscombinaties een profiel kan selecteren?

Dus niet met het scriptje "if (HDR) then HDRSDR2020" maar dmv een toets combo wisselen van profiel?

Mij lukt dat nog niet. De toetsen lijken door Kodi al te worden gevangen en komen niet bij MadVR.

Ik wil nu voor HDR materiaal kiezen tussen een "HDR" profiel dat HDR als HDR output zonder mapping (voor FA HDR van de JVC). En anderzijds mijn HDRSDR2020 profiel. Liefst zo dat je default naar 1 van de beide gaat mbv het script regeltje en dan met toets kan swappen tijden de film :)
Dan draai je zeker op fullscreen exclusive? Dat moet je uitschakelen om dat te laten werken dacht ik.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Quote from: maximus79 on October 17, 2019, 16:08:31
Dan draai je zeker op fullscreen exclusive? Dat moet je uitschakelen om dat te laten werken dacht ik.
Ja ik heb fullscreen exclusive dacht ik. Zal daar eens mee spelen. Thx

maximus79

Quote from: riwi on October 17, 2019, 16:01:30
Gisteravond nog een stukje met MadVR dynamic versie 96 zitten te kijken, maar ik vind de flakkeringen die er in de 96 build zitten te irritant om een hele film mee te kijken. Dus dat moeten ze eerst oplossen de mannen van MadVR.

Als ik de stabiele versie 86 vergelijk met FA HDR is de FA HDR iets mooier vanwege de beter gesatureerde kleuren.
Maar in het schaduw detail is madVR86 weer iets beter. Maar zoals Werner al opmerkte kan je binnen FA HDR in de projector het zwart level ook nog wat tweaken zodat je iets minder zwart maar wel alle detail ziet.

Ben benieuwd wat williams en hifiman er vrijdag van gaan zeggen :)
Daarover gesproken, ik moest mijn helderheid 13 omhoog gooien met de dtm van jvc.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2