het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Ik ben de laatste week ontzettend veel bezig geweest met de instellingen te optimaliseren.
Ook heb ik alle posts in de Madvr topics op AVS gelezen.  :baaa:

Hierdoor ben ik behoorlijk met de dynamic tuning aan de slag gegaan. Dit lijkt nu in Madvr (voor mij dan) 1 van de belangrijkste settings te zijn omdat je hiermee in feite bepaald hoeveel HDR effect je terug wilt zien in het beeld. Dit stond bij mij op 75 maar dan gebeurt er eigenlijk niks. Pas boven de 100 wordt het echt actief. Bij mij staat het nu op 160.
Daarnaast heb ik real display nits op 200 staan.
Highlight recovery staat bij mij op low omdat als je het op high zet er artifacts te zien kunnen zijn in het beeld.

P.s is er al iets meer bekend over de Envy?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Mijn highlight recovery is grayed out zoals jij ook had eerst. Maar al mijn "trade quality for performance" vinkjes staan al uit.

Bij mij is de dynamische nits setting op 100 en de statische op 200.


't is alleen jammer dat het door die judder onkijkbaar is. Kjelt komt zaterdag langs en searcher zondag :) Kunnen ze mooi naar het gejudder van een HTPC kijken :)

reza

Ik moest indd de vinkjes in performance uit zetten om dit voor elkaar te krijgen.
Dit lukte niet zonder de rendertijden toren hoog te hebben..
Ik kreeg dat ook steeds maar niet naar beneden, tot van de week. Ik zag in de renderfiles (contr J) dat er heel veel performance weg genomen werd door alle enhanchment zaken zoals sharpening enz. Die stonden bij mij allemaal aangevinkt, toen ik deze uit had gezet gingen de rendertijden naar beneden.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: riwi on September  5, 2019, 20:04:16
Mijn highlight recovery is grayed out zoals jij ook had eerst. Maar al mijn "trade quality for performance" vinkjes staan al uit.

Bij mij is de dynamische nits setting op 100 en de statische op 200.


Wat bedoel je met statische?

Voordat Kjelt en Searcher bij je komen is het toch wel gefixed..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Statisch bedoelde ik die target / real display peak nits waarde die er al was voor de dynamische dingen er waren.

Quote from: reza on September  5, 2019, 20:22:32
Wat bedoel je met statische?

Voordat Kjelt en Searcher bij je komen is het toch wel gefixed..

Hij doet het weer nu, maar heeft weer veel tijd gekost.
Ik heb een backup van MadVR terug gezet van voor de dynamische toestand. En alle LAV settings weer na gelopen. Dan draait ie weer goed.
Als ik dan de dynamische madVRhdrMeasure86.zip er overheen zet en de NeoXP setting apply dan hapert het weer als een gek.
Dus weer terug naar de basis gegaan, daarna alleen de default madVRhdrMeasure86.zip waardes gebruikt en daar draait ie wel goed mee.

Ik heb nu ook de ShowRenderSteps aangezet. Maar het haperen zit niet in rendertijden want die zijn gewoon OK onder 30ms ook als de haperingen er zijn.

Net MIB international gekeken. Waardeloze film, maar wel eyecandy.

reza

Mooi te horen.
Ik had gelezen dat er nog een bug in een versie zat, weet alleen even niet meer in welke dat was. Misschien is het de zip file wel die je nu wilde gebruiken?

Mooie verhalen van Werner over de N5 Riwi!
Met de Oppo erbij heb je straks drie apparaten die je kan inzetten om het beste plaatje te krijgen :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Quote from: reza on September 18, 2019, 18:41:51
En.. Iemand de Envy al besteld :D
Ja hier. 2 base models en 2 pro's. Kan ik goed vergelijken op mijn projectiescherm en op mijn TV tegelijkertijd. En acht, ik gun die Duitser wel een zakcentje  O0
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

maximus79

Quote from: reza on September 18, 2019, 18:41:51
En.. Iemand de Envy al besteld :D

No way. Gun madshi wel een zakcentje, maar dit schiet zijn doel voorbij....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Ik heb volgens mij alles wel gelezen en gezien wat er op dit moment is voor info rondom de Envy.
Het lijkt er op dat de htpc nog steeds "meer" gaat kunnen. Dan maar geen plug en play ( wat het voor mij nu wel is) maar genieten des te meer ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: reza on September 18, 2019, 21:13:53
Ik heb volgens mij alles wel gelezen en gezien wat er op dit moment is voor info rondom de Envy.
Het lijkt er op dat de htpc nog steeds "meer" gaat kunnen. Dan maar geen plug en play ( wat het voor mij nu wel is) maar genieten des te meer ^^

Het is voor jou ook geen plug & play denk ik. Je hebt geplugd (installatie gedaan), veel getweaked, veel gelezen, dynamic mapping toegevoegd, meer getweaked en gelezen en nu ben je tevreden en zit je in de "play" mode. je kan hem nu aan en uit zetten zonder te tweaken. Dat is bij mij nu ook wel het geval. Maar plug&play kan je het niet noemen (kan wel, maar is niet waar). Ook als er een nieuwe versie van MadVR of de dynamische mapping uitbreiding komt zijn we weer aan het tweaken verwacht ik.

Ik heb ook nog altijd rest/actie punten die ik nog moet uitzoeken :
- BDMV folders spelen niet vanzelf, maar pas als ik de index.bdmv file aanklik
- 1080i .ts files spelen niet bij mij.
- Art work is nog een hobby project dat ik nog moet starten. Maar als je regelmatig films/series verplaatst of hernoemd dan heeft kodi daar veel moeite mee.

hifiman

Quote from: riwi on September 19, 2019, 13:24:43
- BDMV folders spelen niet vanzelf, maar pas als ik de index.bdmv file aanklik
Blu-Ray Playback mode op Main Movie staan in Settings -> Videos -> Discs?

reza

Uiteraard heb je een punt met de hoeveelheid tijd ( frustratie :withstupid: ) en energie het mij en anderen heeft gekost om het nu plug en play te hebben.
Maar als ik heel eerlijk ben, dan valt het eigenlijk allemaal wel mee, zeker als je het onder de knie hebt en snapt waar alles voor dient.
Om dan 10K neer te moeten leggen om te bereiken wat we nu ook hebben, dat vind ik het niet waard. Dan is de ''reis er naar toe'' toch ook wel leuk :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

@Maximus,

ik ben heel benieuwd naar je bevindingen van de sofware update van je JVC tov Madvr..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on October  2, 2019, 13:14:28
@Maximus,

ik ben heel benieuwd naar je bevindingen van de sofware update van je JVC tov Madvr..
Ik ook![emoji16]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on October 10, 2019, 16:26:54
En? Wat vind je er van Maximus in vergelijk met Madvr?

Heb niet heel veel tijd nog gehad, 2 dagen in cursus gezeten. Maar mijn conclusie nu is dat Madvr zeker wel wint van de DTM van JVC. Al vind ik het verschil niet heel groot, maar het is er wel degelijk. Vooral bij hele heldere films zoals Aquaman word het snel minder dynamisch en vrij vlak bij de DTM van JVC.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Oke..
Wel een ontzettend mooie upgrade van JVC.

Ik heb build94 er op gezet van de week naar daar zitten nog wel wat bugs in.
96 vanochtend er op proberen te zetten naar dat mocht ik niet doen? Ik kreeg 3 fout meldingen..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on October 11, 2019, 11:03:07
Oke..
Wel een ontzettend mooie upgrade van JVC.

Ik heb build94 er op gezet van de week naar daar zitten nog wel wat bugs in.
96 vanochtend er op proberen te zetten naar dat mocht ik niet doen? Ik kreeg 3 fout meldingen..
Ik zou zelf even wachten met die build en blijven bij 89 tot ze verder zijn met testen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Ik kijk het deze week/paar dagen nog aan. En dan komt 87 er weer op bij mij, die draaide goed.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Quote from: reza on October 11, 2019, 11:51:57
Ik kijk het deze week/paar dagen nog aan. En dan komt 87 er weer op bij mij, die draaide goed.
90 doet het hier ook uit de kunst

Wat voor foutmeldingen?

reza

90 schijnt ook niet stabiel te zijn. Vanaf de 90 serie zijn er haperingen.

Welke fout meldingen er precies zijn weet ik niet, ik heb ze niet onthouden :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"