het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Wie kan er bij het instellen van de min target/real display nits.
de twee kopjes er onder ook veranderen? color tweaks/highlight recovery, ik krijg geen toegang hiervoor?
Volgens mij wil ik hier wel mee spelen..
Zeker met de highlight recovery strength.

Ook vraag ik mezelf nou af wat de ''belangrijkste'' setting is: no compression limit of dynamic turning?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on August 29, 2019, 17:56:32
Wie kan er bij het instellen van de min target/real display nits.
de twee kopjes er onder ook veranderen? color tweaks/highlight recovery, ik krijg geen toegang hiervoor?
Volgens mij wil ik hier wel mee spelen..
Zeker met de highlight recovery strength.

Ook vraag ik mezelf nou af wat de ''belangrijkste'' setting is: no compression limit of dynamic turning?
Bij trade quality for performance, alle vinkjes uit zetten.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Oh..
Da's jammer, want dan gaat mijn rendering sky high.
Dat werkt dus niet bij mij. Heb jij hier al een keer iets mee gedaan?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

The Luggage

Ik heb een vraag voor degenen onder jullie die al wat ervaring hebben met de Mad VR Tonemapping.

Ik heb een Panasonic 820/824 speler, dus ik kan nu gebruik maken van de HDR naar SDR conversie van de speler. Blijkbaar is de Mad VR Tonemapping nog heel wat beter (ze is dan ook dynamisch). Ik heb het verschil zelf nooit kunnen zien (ik kon niet aanwezig zijn tijdens het Cinedream event).

Ik heb enkel UHD dics, ik werk niet met downloads. Dus om Mad VR te gebruiken, zou ik de film telkens eerst moeten rippen. En dan is er nog de extra omslachtigheid om een HTPC te bedienen.

Vinden jullie dat het extra gedoe en de prijs van een HTPC het waard is ten opzichte van de Panasonic? Is het werkelijk een duidelijk verschil of gaat het eerder om details?

Ik weet dat de Mad VR Envy er nog aankomt (er zijn geruchten dat er op de Cedia beurs een officiele aankondinging zou komen), maar ik vermoed dat hij veel meer gaat kosten dan een HTPC. En dus veel meer dan wat ik voor een "tone mapper" kan/wil betalen. Om dezelfde reden is een Lumagen Radiance Pro geen optie.

Alvast bedankt.

reza

Hoi,

Ik heb een htpc en een Panasonic er naast.
De Panasonic speelt fantastisch! Maar zoals je zelf ook al schreef is Madvr dynamisch en er zit veel meer rekenkracht achter, dit speelt gewoon beter PUNT. Ook de envy zal naar alle waarschijnlijkheid niet kunnen gaan tippen aan de htpc omdat dit ook een statisch apparaat gaat worden. Uiteraard wel met software updates maar niet met hardware updates, wat bij een htpc uiteraard wel kan.

Ik weet niet hoe lang je er over doet om een UHD film te rippen? Maar wat ik wel weet is dat Madvr gewoon onverslaanbaar is. Er zijn er een hoop die zelfs zeggen dat het beter zou zijn dan de dure lumagen.
Als je gaat kijken naar prijs/kwaliteit is de htpc niet te verslaan.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on August 29, 2019, 22:24:43
Oh..
Da's jammer, want dan gaat mijn rendering sky high.
Dat werkt dus niet bij mij. Heb jij hier al een keer iets mee gedaan?
Ja, ik heb geen vinkjes aan staan bij performance. Explosions op balanced en highlights op high nu. Maakt het toch af.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79



Quote from: reza on August 29, 2019, 23:34:12
Hoi,

Ik heb een htpc en een Panasonic er naast.
De Panasonic speelt fantastisch! Maar zoals je zelf ook al schreef is Madvr dynamisch en er zit veel meer rekenkracht achter, dit speelt gewoon beter PUNT. Ook de envy zal naar alle waarschijnlijkheid niet kunnen gaan tippen aan de htpc omdat dit ook een statisch apparaat gaat worden. Uiteraard wel met software updates maar niet met hardware updates, wat bij een htpc uiteraard wel kan.

Ik weet niet hoe lang je er over doet om een UHD film te rippen? Maar wat ik wel weet is dat Madvr gewoon onverslaanbaar is. Er zijn er een hoop die zelfs zeggen dat het beter zou zijn dan de dure lumagen.
Als je gaat kijken naar prijs/kwaliteit is de htpc niet te verslaan.

Even om verwarring te voorkomen, envy word misschien wel een statische machine, maar gaat straks wel degelijk tonemapping dynamisch doen en meer. En dat voor al je bronnen.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

denoontje

Quote from: reza on August 29, 2019, 23:34:12
Hoi,

Ik heb een htpc en een Panasonic er naast.
De Panasonic speelt fantastisch! Maar zoals je zelf ook al schreef is Madvr dynamisch en er zit veel meer rekenkracht achter, dit speelt gewoon beter PUNT. Ook de envy zal naar alle waarschijnlijkheid niet kunnen gaan tippen aan de htpc omdat dit ook een statisch apparaat gaat worden. Uiteraard wel met software updates maar niet met hardware updates, wat bij een htpc uiteraard wel kan.

Ik weet niet hoe lang je er over doet om een UHD film te rippen? Maar wat ik wel weet is dat Madvr gewoon onverslaanbaar is. Er zijn er een hoop die zelfs zeggen dat het beter zou zijn dan de dure lumagen.
Als je gaat kijken naar prijs/kwaliteit is de htpc niet te verslaan.

Ben ookwel benieuwd naar de envy,

Mischien meer plug en play? Als ik hier lees wat we allemaal in te stellen in/valt....

Voor de  htpc moeten we ook maar afwachten of software gratis/ beschikbaar blijft natuurlijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Quote from: maximus79 on August 30, 2019, 05:42:20

Even om verwarring te voorkomen, envy word misschien wel een statische machine, maar gaat straks wel degelijk tonemapping dynamisch doen en meer. En dat voor al je bronnen.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

En hopelijk ook met 2 uitgangen waarvoor je verschillende profielen kunt aanmaken.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

The Luggage

Hoi,

Bedankt voor het antwoord.

Ik veronderstel dat jij de Pana dan ook gebruikt om uhd discs af te spelen?

Als Mad VR dan zo veel beter is, dan zou ik verwachten dat je enkel de htpc zou gebruiken voor uhd. Ook voor je discs. Want als het zo veel beter is, dan lijkt het mij zonde om het potentieel van de disc niet helemaal te gebruiken. Dan zou dit het extra gedoe met het rippen het waard zijn. Als het maar gaat om details, dan is het veel eenvoudiger om de Pana (of een Oppo) te gebruiken voor discs..

Als ik zou investeren in een htpc, dan zou het voordeel voldoende groot moeten zijn om de Pana volledig uit de keten te halen.

Quote from: reza on August 29, 2019, 23:34:12
Hoi,

Ik heb een htpc en een Panasonic er naast.
De Panasonic speelt fantastisch! Maar zoals je zelf ook al schreef is Madvr dynamisch en er zit veel meer rekenkracht achter, dit speelt gewoon beter PUNT. Ook de envy zal naar alle waarschijnlijkheid niet kunnen gaan tippen aan de htpc omdat dit ook een statisch apparaat gaat worden. Uiteraard wel met software updates maar niet met hardware updates, wat bij een htpc uiteraard wel kan.

Ik weet niet hoe lang je er over doet om een UHD film te rippen? Maar wat ik wel weet is dat Madvr gewoon onverslaanbaar is. Er zijn er een hoop die zelfs zeggen dat het beter zou zijn dan de dure lumagen.
Als je gaat kijken naar prijs/kwaliteit is de htpc niet te verslaan.

reza

Quote from: The Luggage on August 30, 2019, 10:54:41
Hoi,

Bedankt voor het antwoord.

Ik veronderstel dat jij de Pana dan ook gebruikt om uhd discs af te spelen?

Als Mad VR dan zo veel beter is, dan zou ik verwachten dat je enkel de htpc zou gebruiken voor uhd. Ook voor je discs. Want als het zo veel beter is, dan lijkt het mij zonde om het potentieel van de disc niet helemaal te gebruiken. Dan zou dit het extra gedoe met het rippen het waard zijn. Als het maar gaat om details, dan is het veel eenvoudiger om de Pana (of een Oppo) te gebruiken voor discs..

Als ik zou investeren in een htpc, dan zou het voordeel voldoende groot moeten zijn om de Pana volledig uit de keten te halen.


Nou, dat wil en kan ik je wel uitleggen...

Voor mij zit het zo: Ik ben een ''fan boy'' van HDR. Maar als ik HDR wil kijken zoals ik het graag wil, met spectaculaire highlights, lampjes die zo fel zijn dat het lijkt dat je op de kermis bent, moet ik op high lamp modes draaien. Dan slijt mijn lamp sneller ( kost rond de 400 euro ) dat vind ik zonde, plus hoeveel films zijn daar nu echt werkelijk van? Het merendeel van de films zijn ''normaal'' dus geen sci fi en veel highlights, zelfs de meeste Marvel films hebben geen felle kleuren en lichtjes enz.
Dan vind ik het gewoon zonde om daar steeds mijn lamp op high te moeten hebben staan. 90% van mijn films kijk ik in 4K, dus mijn lamp slijt dan behoorlijk.
Dus voor het merendeel van de films gebruik ik de htpc. Als er een nieuwe film uitkomt met veel ''pop'' en kleurtjes komt die voor mij op schijf en speel ik die met mijn Pana af. Ik heb best wel veel uhd films op schijf maar dat zijn dus alleen maar ''eye candy'' films.
De rest van de ''conversie fanclub'' verklaard mij meestal voor gek omdat ik echte HDR mooi vind op de projector, omdat er banding te zien is in wolken, of geen details in wolken of het vuur is niet gedetailleerd genoeg. Maar zo kijk ik persoonlijk geen film. Ik kijk, nogmaals naar de felle lampjes en de pop in het beeld.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on August 30, 2019, 11:17:44
Nou, dat wil en kan ik je wel uitleggen...

Voor mij zit het zo: Ik ben een ''fan boy'' van HDR. Maar als ik HDR wil kijken zoals ik het graag wil, met spectaculaire highlights, lampjes die zo fel zijn dat het lijkt dat je op de kermis bent, moet ik op high lamp modes draaien. Dan slijt mijn lamp sneller ( kost rond de 400 euro ) dat vind ik zonde, plus hoeveel films zijn daar nu echt werkelijk van? Het merendeel van de films zijn ''normaal'' dus geen sci fi en veel highlights, zelfs de meeste Marvel films hebben geen felle kleuren en lichtjes enz.
Dan vind ik het gewoon zonde om daar steeds mijn lamp op high te moeten hebben staan. 90% van mijn films kijk ik in 4K, dus mijn lamp slijt dan behoorlijk.
Dus voor het merendeel van de films gebruik ik de htpc. Als er een nieuwe film uitkomt met veel ''pop'' en kleurtjes komt die voor mij op schijf en speel ik die met mijn Pana af. Ik heb best wel veel uhd films op schijf maar dat zijn dus alleen maar ''eye candy'' films.
De rest van de ''conversie fanclub'' verklaard mij meestal voor gek omdat ik echte HDR mooi vind op de projector, omdat er banding te zien is in wolken, of geen details in wolken of het vuur is niet gedetailleerd genoeg. Maar zo kijk ik persoonlijk geen film. Ik kijk, nogmaals naar de felle lampjes en de pop in het beeld.
Dan moet je die opties die je niet gebruikt nu met MADVR maar eens aan zetten.....

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on August 30, 2019, 12:18:45
Wat bedoel je? MAdvr pass throu HDR?
Nee highlight recovery en explosions, die geven juist die pop die je zoekt. Welke video kaart heb je?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Ik ga hier vanavond wel even mee aan de slag. Gisteren had ik al gekeken naar mijn render tijden want ik vond ze erg hoog, zo rond de 33/34 dat trekt mijn kaart nog net. Ik kan Chroma naar low zetten ( die staat nu op medium ) en gebruikt iets van van 8.3, daar zit dus nog wel winst.
Ook had ik gekeken naar performance maar daar staat 1 vinkje aangevinkt, als ik die uitzet dan zit ik kwa rendertijd op de 44/45.
Misschien dat ik wel de Chroma op low ga zetten om te kijken wat er dan gebeurt als ik performance uitzet.
Daar ga ik vanavond even mee spelen. Het blijft leuk dat proberen en testen. Soms zit ik gewoon uren te klooien en te kijken ( genieten ) ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: The Luggage on August 30, 2019, 10:54:41
Ik veronderstel dat jij de Pana dan ook gebruikt om uhd discs af te spelen?

Als Mad VR dan zo veel beter is, dan zou ik verwachten dat je enkel de htpc zou gebruiken voor uhd. Ook voor je discs. Want als het zo veel beter is, dan lijkt het mij zonde om het potentieel van de disc niet helemaal te gebruiken. Dan zou dit het extra gedoe met het rippen het waard zijn. Als het maar gaat om details, dan is het veel eenvoudiger om de Pana (of een Oppo) te gebruiken voor discs..

Als ik zou investeren in een htpc, dan zou het voordeel voldoende groot moeten zijn om de Pana volledig uit de keten te halen.

Ik heb een Oppo 203 met hdr/sdr mapping en de MadVR HTPC met dynamische mapping. Ik vind dat de Oppo ook prima speelt met schijven. Ik zie wel dat de HT PC zeker met moeilijker materiaal beter speelt. Ik vind zelf de moeite die het kost om zelf UHD schijven te rippen te groot. Ik heb ook geen PC met een UHD drive erin en geen rip software. Als ik een schijf heb die ik via de HTPC wil kijken moet ik dus een download zoeken. Meestal lukt dat wel.

Als je er geen "hobby" van wil maken is de HTPC niks voor je. Kost zeker initieel veel tijd. En als er een update langskomt kan je soms opnieuw beginnen met troubleshooten. Ik wil binnenkort mijn firewall eens instellen dat de HTPC wel bij de NAS kan maar niet bij internet.
Wat Reza zegt dat ie het leuk vind om met al die settings te spelen heb ik dus helemaal niet. Ik vind dat juist mega irritant al die settings. Ik heb het liefst "Set & Forget".

(btw ik troubleshoot de hele dag op het werk PC/server netwerken, docker meuk, kubernetes zooi, switches, routers etc. daar heb ik 's avonds als ik een filmpje wil kijken geen zin in)

maximus79

Quote from: reza on August 30, 2019, 14:13:49
Ik ga hier vanavond wel even mee aan de slag. Gisteren had ik al gekeken naar mijn render tijden want ik vond ze erg hoog, zo rond de 33/34 dat trekt mijn kaart nog net. Ik kan Chroma naar low zetten ( die staat nu op medium ) en gebruikt iets van van 8.3, daar zit dus nog wel winst.
Ook had ik gekeken naar performance maar daar staat 1 vinkje aangevinkt, als ik die uitzet dan zit ik kwa rendertijd op de 44/45.
Misschien dat ik wel de Chroma op low ga zetten om te kijken wat er dan gebeurt als ik performance uitzet.
Daar ga ik vanavond even mee spelen. Het blijft leuk dat proberen en testen. Soms zit ik gewoon uren te klooien en te kijken ( genieten ) ^^

Ik heb de RTX 2060, en daar kan ik met D3d11 beste goed mee uit de voeten.  Chroma op high en geen vinkjes bij performance. De GTX 1070 is maar een fractie langzamer dan de RTX 2060. Dus de mogelijkheid moet er wel zijn.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Klopt, de 2060 en de 1070 ontlopen elkaar niet zoveel nee.
Dat is wel bijzonder, dan zal er toch ergens anders ook een vinkje niet helemaal goed staan?
Ik heb dus pas een nieuwe reciever gekocht en toen ik hem aansloot was ik alles kwijt. Alles van Madvr en alles van Kodi.
Toen ik alles weer werkend had, liep het voor geen meter ( zie een aantal posts terug ) met de LAV filters weer alles in het normale kunnen krijgen maar wel met vinkjes aan in performance en dat had ik eerst ook niet volgens mij.
Ik begreep van Williams dat hij ook 1 vinkje aan heeft staan in performance (Chroma for Quality ) of zo.. Ik heb precies hetzelfde.

@Riwi,

even ter aanvulling op jouw verhaal. Ik vind het leuk om er ''ongedwongen'' mee te spelen. Als er iets niet goed gaat omdat ik een andere receiver heb gekocht en het werkt niet meer, dan wordt ik niet gelukkig :D Een beetje tweaken met de nadruk beetje, vind ik nu wel leuk.
Het is niet zo dat ik tijdens het film kijken steeds zit te switchen of te klooien.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: reza on August 30, 2019, 15:21:53
Klopt, de 2060 en de 1070 ontlopen elkaar niet zoveel nee.
Ik denk dat de 2060 ongeveer 10% sneller is en wat koeler blijft. Er is nu ook een RTX2060 super die weer ong. 10-20% sneller is dan de normale 2060

Quote from: reza on August 30, 2019, 15:21:53
@Riwi,
Dat snap ik :)

The Luggage

Ik wil er wel wat tijd in steken om de HTPC en Mad VR af te stellen (of het eventueel laten doen door een calibrator als het te ingewikkeld is), maar dat zou voor mij toch ook moeten leiden tot een "set & forget" situatie.

Als ik het goed begrijp, dat gaat het (over een hele film bekeken) toch niet om een echt groot verschil. En dat zou er wat mij betreft toch wel moeten zijn voor ik met een htpc aan de slag ga.

I.v.m. het rippen van UHD: voor zover ik het juist begrepen heb (en het toegelaten is om hier op het forum iets over te zeggen): blijkbaar kan je bepaalde standaard blu ray lezers gebruiken om UHD's te rippen (enkel rippen, niet afspelen). Het gaat maar om bepaalde lezers en ze moeten een oude firmware hebben. Als dat het geval is, dan kan je blijkbaar werken met Make MKV (geen andere software nodig). Als je hier meer over wilt weten, kan je eens "UHD friendly drive" googlen of op het Make MKV forum kijken .

Quote from: riwi on August 30, 2019, 15:04:55
Ik heb een Oppo 203 met hdr/sdr mapping en de MadVR HTPC met dynamische mapping. Ik vind dat de Oppo ook prima speelt met schijven. Ik zie wel dat de HT PC zeker met moeilijker materiaal beter speelt. Ik vind zelf de moeite die het kost om zelf UHD schijven te rippen te groot. Ik heb ook geen PC met een UHD drive erin en geen rip software. Als ik een schijf heb die ik via de HTPC wil kijken moet ik dus een download zoeken. Meestal lukt dat wel.

Als je er geen "hobby" van wil maken is de HTPC niks voor je. Kost zeker initieel veel tijd. En als er een update langskomt kan je soms opnieuw beginnen met troubleshooten. Ik wil binnenkort mijn firewall eens instellen dat de HTPC wel bij de NAS kan maar niet bij internet.
Wat Reza zegt dat ie het leuk vind om met al die settings te spelen heb ik dus helemaal niet. Ik vind dat juist mega irritant al die settings. Ik heb het liefst "Set & Forget".

(btw ik troubleshoot de hele dag op het werk PC/server netwerken, docker meuk, kubernetes zooi, switches, routers etc. daar heb ik 's avonds als ik een filmpje wil kijken geen zin in)

riwi

De mijne is weer naar de hoeren geholpen om onduidelijke reden. Ik had hem even aan mijn TV gekoppeld om de projector niet aan te hoeven zetten.
Nu heb ik weer rare judder effecten terwijl er geen frame drops of frame repeats zijn. Ik heb in mijn firewall nu ingesteld dat de HTPC niet naar het internet mag, dus kan ie ook geen nare updates van microsoft meer downloaden.

Gisteravond ipv een film te kijken weer ong. 3 uur met de windows/nvidia/lavfilter/madvr/kodi instellingen aan het prutsen geweest zonder echt resultaat. Ik vind dat wel triest dat die hele setup zo labiel als de pest is.  :nopompom:
Heb na 3 uur gewoon de Oppo aan gezet en die draait natuurlijk gewoon als een zonnetje  :pompom:

angelo41

als ik dit lees zal ik best eens wa foto's trekken van al mijn instellingen.voor het geval ik dit tegen kom dat ik alles vlug kan terugzetten.heb ik trouwens van mijn pj ook gedaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk


reza

Ooh da's balen Ries :baaa:
Ik heb ook alle updates van Windows en drivers gestopt. Hierdoor kan het hele systeem *#@€&"*
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"