het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Even een zeer late update. Madvr draait al lang weer als een malle. 1vinkje stond anders, daarna alles weer koek en ei. Binnenkort ga ik de dynamische Madvr eens proberen. Van de week bij Richard zag dat er wel heel mooi uit. Komt natuurlijk ook door de nieuwe JVC van hem, maar voor mij zelf zit daar ook nog wel wat winst volgens mij..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: reza on August  6, 2019, 07:06:42
Even een zeer late update. Madvr draait al lang weer als een malle. 1vinkje stond anders, daarna alles weer koek en ei. Binnenkort ga ik de dynamische Madvr eens proberen. Van de week bij Richard zag dat er wel heel mooi uit. Komt natuurlijk ook door de nieuwe JVC van hem, maar voor mij zelf zit daar ook nog wel wat winst volgens mij..

Hier is de post van Madshi met de laatste versie :
https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2954506-improving-madvr-hdr-sdr-mapping-projector-200.html#post58096506

Ik heb hem ook op mn servertje gezet (ik heb versie 86) :
http://riwi.noip.me/ht/htpc/

Zip file uitpakken in je madvr folder.
Eerst even een backup maken van je madvr folder (zodat je terug kan)

Deze meet dus realtime de helderheid van scene's en regelt dan bij. Je hoeft niet zoals met de Soulnight tool eerst je hele film/folder te scannen om meet files aan te maken, die madvr dan in leest en gebruikt.

reza

Als ik een avontuurlijke bui heb ga ik dat zeker eens proberen :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Vandaag had ik een avontuurlijke bui :D
En wat hulp.... ;D

De dynamische tonemapping voegd wat mij betreft ontzettend veel toe! Het beeld wordt.. ja ja je raad het al: dynamischer meer diepte, betere kleuren, dynamischer :D
Ik had het vorige week al gezien bij Riwi maar nu zie ik het ook echt terug bij mijn eigen projector.
Waar de statische tonemapping alles hetzelfde houd kwa kleur en diepte, is dit wel echt anders.
Persoonlijk had ik niet zoveel verschil verwacht maar het wordt/is nu nog echt mooier geworden.

Ik snap niet dat er zo weinig mensen hier mee bezig zijn, terwijl er zat mensen zijn met projectoren.
Madvr is echt niet te kloppen hoor door een Oppo of Panasonic speler. En ik denk ook niet door een lumagen van een paar duizend euro..

Jammer dat Werner niet meer actief is, ik had graag ook zijn bevindingen gelezen. Hij heeft immers alles wel naast elkaar gezien volgens mij.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

hoe heb je deze geinstald (upgedate). thxs

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


reza

Door de file die Riwi in zijn link had gepost te openen. En uit te pakken in de reeds bestaande map van Madvr. Dan overschrijf je de oude gegevens, opnieuw opstarten en voila.
Je moet alleen wel even de rendertijden in de gaten houden die gaan wel omhoog. Daar moest ik wel wat vinkjes veranderen om dit naar beneden te krijgen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on August  9, 2019, 15:06:56
Door de file die Riwi in zijn link had gepost te openen. En uit te pakken in de reeds bestaande map van Madvr. Dan overschrijf je de oude gegevens, opnieuw opstarten en voila.
Je moet alleen wel even de rendertijden in de gaten houden die gaan wel omhoog. Daar moest ik wel wat vinkjes veranderen om dit naar beneden te krijgen.
En even tonemapping aanvinken en bij de tonemapping instellingen de best bij jouw passende nits instellen. De laatste settings van neo-xp gebruiken in de tonemappings thread van avs forum is aan te raden.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Welke settings geeft hij aan als tip?
Heb je een link naar die post?

Ik zelf heb nu 150/75.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Thanks!
Hij heeft 150/50.

Vanochtend hebben we zitten testen met de opnenings scène van Infiniti War. Toen ik daar 100/50 invulde hadden we uiteraard meer licht maar wel met washed out kleuren. Dan liever wat minder licht maar meer contrast/HDR.

Heb jij 150/50?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on August  9, 2019, 16:31:08
Thanks!
Hij heeft 150/50.

Vanochtend hebben we zitten testen met de opnenings scène van Infiniti War. Toen ik daar 100/50 invulde hadden we uiteraard meer licht maar wel met washed out kleuren. Dan liever wat minder licht maar meer contrast/HDR.

Heb jij 150/50?
Ja ik gebruik zijn laatste settings.
Geen last van washed out kleuren. Je hebt neem ik aan wel bt2020 aan staan.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Yes.

De N5 vind ik sowieso heel dynamisch, daar ligt denk ik ook wel het kantel punt tussen onze projectoren. ( Heel blij met mijn 5900 hoor :D )
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

QuoteEn even tonemapping aanvinken en bij de tonemapping instellingen de best bij jouw passende nits instellen. De laatste settings van neo-xp gebruiken in de tonemappings thread van avs forum is aan te raden. 


Ga vanavond ook even kijken daar neo-xp zijn setting maar deze jongen kijkt wel op een oled tv vandaar dat wij misschien op wat andere waardes uitkomen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: reza on August  9, 2019, 15:06:56
Door de file die Riwi in zijn link had gepost te openen. En uit te pakken in de reeds bestaande map van Madvr. Dan overschrijf je de oude gegevens, opnieuw opstarten en voila.
Je moet alleen wel even de rendertijden in de gaten houden die gaan wel omhoog. Daar moest ik wel wat vinkjes veranderen om dit naar beneden te krijgen.
thxs, nu even nog op vakantie maar als ik terug ben direct keer testen. heb de file al van riwi. moet je dan ook best de bin file met settings backuppen?
en de profielen die iknu heb blijven gewoon?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

reza

Kan (handig).

Je profielen blijven hetzelfde. Je krijgt er alleen een extra optie bij.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on August  9, 2019, 19:24:32
Kan (handig).

Je profielen blijven hetzelfde. Je krijgt er alleen een extra optie bij.
top. [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

die 86 van de zipfile is het buildnummer? en heeft niets te maken met u windowsversie dat je gebruikt?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


maximus79

Quote from: angelo41 on August  9, 2019, 19:34:12
die 86 van de zipfile is het buildnummer? en heeft niets te maken met u windowsversie dat je gebruikt?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Ja
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

angelo41


maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

oke..
Bij mij staat no compression limit op 150.
Ik vond de dynamic turning op 75 mooier ( iets dynamischer ) maar dat is natuurlijk ook smaak/weergever afhankelijk.

Riwi, wat heb jij ingesteld?
Williams, jij?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Ik heb gisteren ook Neo zijn settings overgenomen maar ik heb maar even kunnen testen dus ik moet er nog wat langer naar kijken .
Heb wel het gevoel dat het iets te donker is met wat dichtgelopen zwart .
Zoals ik boven al had geschreven kijkt Neo op zijn oled dus mischien dat zijn settings daar wat beter tot zijn recht komen .
Ga vanavond er nog mee aan de gang en dan zal ik ook de gamma iets aanpassen om te kijken of ik er wat meer blacklevel uit kan krijgen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Ik heb gisteren al de settings zitten bekijken op het avs. Neo heeft indd een oled. Zijn settings vallen voor mij af.
De settings van soulnight komen volgens mij wel redelijk overheen met die van mij. Hij heeft een Epson laser met 50 echte nits op het scherm.

Ik moet wel echt eerlijk bekennen, dat die dynamische tonemapping mij blijft verbazen!
Soms zit ik met open mond te kijken en echt te genieten wat ik zie. Dat had ik voorheen met sommige titels maar nu is echt alles veel meer in balans en zijn de highlights ook weer highlites, die waren wel vlakker geworden met de andere versie.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on August 10, 2019, 21:26:14
Ik heb gisteren al de settings zitten bekijken op het avs. Neo heeft indd een oled. Zijn settings vallen voor mij af.
De settings van soulnight komen volgens mij wel redelijk overheen met die van mij. Hij heeft een Epson laser met 50 echte nits op het scherm.

Ik moet echt wel echt eerlijk bekennen, dat die dynamische tonemapping mij blijft verbazen!
Soms zit ik met open mond te kijken en echt te genieten wat ik zie. Dat had ik voorheen met sommige titels maar nu is echt alles veel meer in balans en zijn de highlights ook weer echt highlites, die waren wel vlakker geworden met de andere versie.
Heb je een link naar soulnight zijn settings?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2