het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on June  3, 2019, 20:47:13
Ja je kunt gewoon je 2 eigen profielen gebruiken .
[emoji106] [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


williams

Nog even een kleine tip ,mocht je met upscaling in madvr ngu sharp bij chroma en luma gebruiken dan is het aan te raden om scherpte op nul te zetten bij je weergever of beamer anders wordt het beeld overdone .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on June  3, 2019, 21:26:04
Nog even een kleine tip ,mocht je met upscaling in madvr ngu sharp bij chroma en luma gebruiken dan is het aan te raden om scherpte op nul te zetten bij je weergever of beamer anders wordt het beeld overdone .
thxs.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

nog even zitn spelen. bij een hdr heb ik nu in de pj eens hdr afgezet zodanig dat ie wel met hdrsim speelt als profiel. en wat gebeurt er nu? bij de pj toont ie nu wel bt2020 ipv 709.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


reza

Werner,

Ik vroeg mezelf af hoe jou avontuur bevalt met de pc? Wat je van de tonemapping met Madvr vind?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

OK, mijn HT PC draait nu goed.
De 23.976 is smooth, de scaling algoritmes werken prima, kodi-dsplayer is min of meer onder controle. MadVR met actieve HDR/SDR mapping werkt ook  O0

Nu zat ik te kijken hoe ik makkelijk netflix en evt youtube kan gebruiken via de HTPC. Je kan natuurlijk met de muis gewoon een browser starten, inloggen op NF of YT en klikken, maar ik wil liefst een oplossing waarmee ik met de telefoon dan de bediening kan doen. Hoe doen jullie dat? Of heb je daar een losse chromecast oid voor nodig?

angelo41

het goeie aan netflix op de htpc dat dolby atmos werkt ook.nf uit de windowsstore. en de dolby app ook installen voor atmos. ik bedien alles met een k400 logitech toetsenbord.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

angelo41

Quote from: maximus79 on June 29, 2019, 12:28:26
Is er een oplossing om Netflix via madvr te kijken?
is dit mogelijk?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


riwi

Quote from: angelo41 on June 29, 2019, 12:11:37
ik bedien alles met een kt400 logitech toetsenbord.

Ik heb een compact keyboard gekocht hiervoor. Logitech MK240 Nano (met een muis erbij) dat werkt opzich wel, maar ik wil voor media selecteren etc. liever niet het toetsenbord gebruiken.

https://tweakers.net/pricewatch/851537/logitech-mk240-nano/specificaties/

angelo41

had ook 1 met aparte muis eerst maar vond dat ambetant werken. heb deze nu en is niet te groot ook.

https://tweakers.net/pricewatch/362925/logitech-k400/specificaties/

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

angelo41

zou ms makkelijker zijn met idd mijn harmony, maar dat werkt niet denk ik. nog nie geprobeerd zelfs.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


maximus79

Quote from: angelo41 on June 29, 2019, 13:56:02
zou ms makkelijker zijn met idd mijn harmony, maar dat werkt niet denk ik. nog nie geprobeerd zelfs.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Harmony werkt, alleen heb je bijvoorbeeld een flirc nodig. Werkt perfect.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

angelo41

Quote from: maximus79 on June 29, 2019, 14:15:30
Harmony werkt, alleen heb je bijvoorbeeld een flirc nodig. Werkt perfect.
aja, zal ik even opzoeken wat een flirc is. thxs

edit/net eentje al besteld se. thxs voor de tip.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

maximus79

En dan nog een programma installeren dat kodi automatisch start of je htpc altijd in slaap modus laten gaan dan kan je de htpc wakker maken met je harmony.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

angelo41

Quote from: maximus79 on June 29, 2019, 14:58:08
En dan nog een programma installeren dat kodi automatisch start of je htpc altijd in slaap modus laten gaan dan kan je de htpc wakker maken met je harmony.
[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

weet er iemand waarom kodi ds nog altijd op een oudere versie zit? of is dit niet van belang?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


riwi

Quote from: angelo41 on June 29, 2019, 15:30:04
weet er iemand waarom kodi ds nog altijd op een oudere versie zit? of is dit niet van belang?

Het wordt niet meer verder ondersteund of ontwikkeld door de DSplayer mensen.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=223175

Om DSplayer als standaard player in Kodi op te nemen waren wijzigingen nodig in Kodi. Dat hebben de mensen van DSplayer dus gedaan. En DSplayer samen met hun gewijzigde Kodi en de LAV filters van toen in 1 pakket geleverd. Nu deze mensen daarmee gestopt zijn krijg je dus geen nieuwe versies meer en ook geen nieuwere Kodi.

En we hebben een "DS" player nodig omdat de DirectShow interface van windows door MadVR gebruikt wordt om in te haken. Misschien dat de ontwikkelaars van Kodi ooit een eigen DS speler mee gaan leveren, maar ik weet niet of ze dat willen of ooit van plan zijn.

Het is volgens mij wel mogelijk om met Kodi een andere externe player te kiezen. Dat kan je zelf doen. Maar dan moet je kijken of je bv de dsplayer daar kan gebruiken. Maar je zult dan alle "DSplayer" config die nu in Kodi zit missen.

Waarom wil je zo graag een nieuwere Kodi versie?

hifiman

Quote from: maximus79 on June 29, 2019, 14:58:08
En dan nog een programma installeren dat kodi automatisch start of je htpc altijd in slaap modus laten gaan dan kan je de htpc wakker maken met je harmony.
Voor beiden heb je geen programma nodig. Shortcut naar Kodi executable in je startup folder zetten en je bios van je pc wake up on lan aanzetten....

hifiman

Quote from: riwi on June 29, 2019, 11:51:46
OK, mijn HT PC draait nu goed.
De 23.976 is smooth, de scaling algoritmes werken prima, kodi-dsplayer is min of meer onder controle. MadVR met actieve HDR/SDR mapping werkt ook  O0
Super!  :headbanging: :popcorn:

Quote from: riwi on June 29, 2019, 11:51:46
Nu zat ik te kijken hoe ik makkelijk netflix en evt youtube kan gebruiken via de HTPC. Je kan natuurlijk met de muis gewoon een browser starten, inloggen op NF of YT en klikken, maar ik wil liefst een oplossing waarmee ik met de telefoon dan de bediening kan doen. Hoe doen jullie dat? Of heb je daar een losse chromecast oid voor nodig?
Die fase heb ik ook gehad een jaar geleden en zo kwam ik dus aan mijn apple TV , need I say more ;-)

hifiman

Quote from: riwi on June 29, 2019, 16:43:02
Het wordt niet meer verder ondersteunt of ontwikkelt door de DSplayer mensen.
Overigens wat dat met de vorige major versie ook al zo. Toch heeft de ontwikkelaar toen de stabiele versie uiteindelijk gecompileerd met (verdere niet meer doorontwikkelde dsplayer). Er was nog iemand die ook af en toe minor releases compileerde met dsplayer dus wie weet komt er toch nog een kodi 18 dsplayer.

That been said, ik zie ook geen enkele reden om naar kodi 18 te willen. Ongetwijfeld gaat er ooit een moment komen dat die wens wel een keer komt.

angelo41

Quote from: riwi on June 29, 2019, 16:43:02
Het wordt niet meer verder ondersteund of ontwikkeld door de DSplayer mensen.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=223175

Om DSplayer als standaard player in Kodi op te nemen waren wijzigingen nodig in Kodi. Dat hebben de mensen van DSplayer dus gedaan. En DSplayer samen met hun gewijzigde Kodi en de LAV filters van toen in 1 pakket geleverd. Nu deze mensen daarmee gestopt zijn krijg je dus geen nieuwe versies meer en ook geen nieuwere Kodi.

En we hebben een "DS" player nodig omdat de DirectShow interface van windows door MadVR gebruikt wordt om in te haken. Misschien dat de ontwikkelaars van Kodi ooit een eigen DS speler mee gaan leveren, maar ik weet niet of ze dat willen of ooit van plan zijn.

Het is volgens mij wel mogelijk om met Kodi een andere externe player te kiezen. Dat kan je zelf doen. Maar dan moet je kijken of je bv de dsplayer daar kan gebruiken. Maar je zult dan alle "DSplayer" config die nu in Kodi zit missen.

Waarom wil je zo graag een nieuwere Kodi versie?
wil niet bepaald een nieuwere maar vroeg me dit plots af waarom. thxs voor de uitleg alvast.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


riwi

Quote from: hifiman on June 29, 2019, 16:48:51
Super!  :headbanging: :popcorn:
Die fase heb ik ook gehad een jaar geleden en zo kwam ik dus aan mijn apple TV , need I say more ;-)

Zo heb ik de Dune 4k pro. De Youtube werkt prima maar de Netflix client is waardeloos

reza

Nou...
Na een nieuwe reciever te hebben gekocht en aangesloten werkte alles nog goed. :D
Maarrr "the day after" rendertijden van 60+ dat trekt mijn kaart gewoon echt niet. Normaal zit ik op de 30, dit gaat soepel en geen problemen.

Wat ik ook geprobeerd heb, ik krijg de rendertijden niet omlaag..
Ik ben vandaag 5 uur er mee bezig geweest, morgen ochtend nog een keer kijken, als ik het niet gefixed krijg, installeer ik alles wel opnieuw.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"