het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Hoe ziet het beeld eruit als je rec709 terug krijgt met Madvr? En dan bv op HDR slim?
Of een andere setting?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

nieuwe pj he. eens moeten aan haar bil wrijven van de waf[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

Quote from: reza on June  2, 2019, 10:34:12
Hoe ziet het beeld eruit als je rec709 terug krijgt met Madvr? En dan bv op HDR slim?
Of een andere setting?
straks eens die settings aanpassen en eens wisselen van user of hdrsim

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

als ik straks bij calibratie alles op 709zet zal ik toch mijn regel  van hdrtosdr2020 ook moeten veranderen in hdrtosdr709 toch?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

of anders gaat ie weer 2020 willen gebruiken en zullen de kleuren niet kloppen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


williams

Nee de regel kan je voor nu laten alleen rec 2020 terug zetten naar rec709 bij hdr en dan even kijken hoe het speelt .Her is niet ideaal maar voor nu een tijdelijke oplossing .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Een alternatief is toch om dat vinkje weer te zetten "Pass video as HDR" dan gaat de pj in rec2020/hdr mode.
Dat samen met de nits waarde van 100-200 zou het al kijkbaar moeten maken. En de kleuren kloppen dan tenminste.

williams

Hoi Ries de kleuren kloppen dan wel maar volgens mij klopt de gamma dan niet .
Maar dit kan Angelo gewoon proef onder vinden door te testen
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

straks testen guys. thxs thxs

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

Quote from: riwi on June  2, 2019, 13:52:09
Een alternatief is toch om dat vinkje weer te zetten "Pass video as HDR" dan gaat de pj in rec2020/hdr mode.
Dat samen met de nits waarde van 100-200 zou het al kijkbaar moeten maken. En de kleuren kloppen dan tenminste.
heb dit aangevinkt eens terug en dan heb ik direct groen beeld. pj springt direct op hdr stand en heb niet de mogelijkheid om een andere optie te kiezen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

Quote from: williams on June  2, 2019, 13:40:34
Nee de regel kan je voor nu laten alleen rec 2020 terug zetten naar rec709 bij hdr en dan even kijken hoe het speelt .Her is niet ideaal maar voor nu een tijdelijke oplossing .
dit heb ik nu veranderd en het is kijkbaar.het zal toch eens een andere projector worden als ik de zege krijg van de waf[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

ideaal zal het niet zijn natuurlijk, maar tzal moeten efkes.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


reza

Als het " kijkbaar" is, zou ik het er tussen uit halen.
Als het namelijk niks toevoegt moet je het niet doen lijkt mij. Ik zat zelf te twijfelen tussen jouw projector en de JVC die ik nu heb. De reden: HDR. Jouw machine geeft volgens de reviews HDR hartstikke mooi weer, dus daar hoef je dan niet perse Madvr voor te gebruiken.
De enige reden waarom ik Madvr gebruik is om mijn lamp te sparen. Ik kan nu HDR kijken met de juiste kleuren in lowlamp modes.
Maar "echte" HDR heeft nog steeds mijn voorkeur en kijk het liefst dus ook in die modes maar dan kost het wel extra uren op mijn lamp en die is behoorlijk prijzig.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

klopt mijn pj zet anders een heel mooi plaatje neer zowel met  sdr als hdr.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

ik dacht dat madvr nog meer toevoeging ging geven. daar gaat mijn investering van 1000 euro aan die htpc. [emoji33][emoji33]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

reza


Veel projectoren hebben moeite met de lichtopbrengst van HDR en de gamma curve.
Als jij vind dat het er mooi uitziet op je beamer moet je het gewoon zo houden, lijkt mij.
Bij mij ziet pure HDR er mooier uit dan als ik met Madvr speel (vind ik) vandaar dat ik beide opties nog gebruik.
Het upscalen van sdr content is ook echt wel heel goed. Je hebt dus veel mogelijkheden met de htpc.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on June  2, 2019, 21:03:28
Je kan het sowieso gebruiken om HD naar 4k te scalen. Dat doet het ook goed op Madvr.
Veel projectoren hebben moeite met de lichtopbrengst van HDR en de gamma curve.
Als jij vind dat het er mooi uitziet op je beamer moet je het gewoon zo houden, lijkt mij.
Bij mij ziet pure HDR er mooier uit dan als ik met Madvr speel (vind ik) vandaar dat ik beide opties nog gebruik.
Het upscalen van sdr content is ook echt wel heel goed. Je hebt dus veel mogelijkheden met de htpc.
hou ik in gedachten voor da upscalen. maar mijn shield geeft voorlopig toch het beste plaatje se op de pj.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

bij die upscaling, kan ik daar ook gewoon die 2 profielen die ik nu heb daar ook aanmaken?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


williams

Je investering in je pc is niet voor niks ,zelf vind ik de upscaling van madvr met 1080p naar 4k alleen al de moeite en dit moet naar mijn mening de shield weg spelen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on June  2, 2019, 22:30:06
Je investering in je pc is niet voor niks ,zelf vind ik de upscaling van madvr met 1080p naar 4k alleen al de moeite en dit moet naar mijn mening de shield weg spelen .
[emoji106] [emoji106] ga ik me even mee bezighouden ook. jullie horen me nog wel[emoji23][emoji23][emoji23][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106]. alvast bedankt mannen voor alle hulp tot nog toe,. maar ik kan gerust die 2 profielen daar aan maken dan alvast?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

reza

Je kan alles laten staan.
Misschien kan je nu wat dingen zoals chroma wat hoger zetten, om nog meer uit je upscaling te halen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on June  2, 2019, 22:47:49
Je kan alles laten staan.
Misschien kan je nu wat dingen zoals chroma wat hoger zetten, om nog meer uit je upscaling te halen.
[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

Quote from: williams on June  2, 2019, 22:30:06
Je investering in je pc is niet voor niks ,zelf vind ik de upscaling van madvr met 1080p naar 4k alleen al de moeite en dit moet naar mijn mening de shield weg spelen .
moet ik een speciaal profiel of regel daarvoor gebruiken(invullen). [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on June  3, 2019, 19:16:13
Nee hoor gewoon de tutorial  volgen van Hifiman .
ben ik nu aan het doorbladeren nog eens. maar die heeft zoveel verschillende profielen, regels, dak het niet snap. of kan ik gewoon mijn 2 profielen die ik al heb daar toevoegen? zoals riwi ook beschreef op zijn screenshot?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk