het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angelo41

Quote from: reza on June  1, 2019, 22:14:34
Die moet je omzetten!
Welke opties heb je daarin?
weet nie of ik dit kan in de pj?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

bij color settings heb ik enkel dit

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

dat zal nu het probleem zijn met die conversie wil ie 2020 houden maar de pj schakelt in 709 automatisch.en dit kan ik op hzt eerste zicht nie veranderen naar 2020.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41


angelo41

misschien moet ik die conversie niet doen dan? maarja welke regel moet je dan ingeven bij madvr?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Wij moeten onze projector ook in een andere modes zetten anders kloppen de kleuren niet.
Net zoals bij jou, geen paniek :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on June  1, 2019, 22:29:46
Je moet in je beeld modes HDR-sim kiezen!
toevallig had ik dit al eens op hdr sim gezet maar heb dan niet bij info gekeken of er toch 2020 doorkwam

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

die kleuren waren toen inderdaad wel beter. even checken nu

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

we komen der [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


reza

En?
Ook moet je nog even kijken hoe je pc levels staan in je projector.
En de hoeveelheid nits moet je even op 100of 200 zetten anders heb je een heel donker beeld.
Of jij vind dat mooi, dat mag natuurlijk ook :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

net getest en ie blijft bij hdr sim 709 tonen. pfff

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

pc levels? die staan op

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

of moet ik dit ook aanzetten in madvr? report bt2020 to display?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on June  1, 2019, 23:45:34
Hoe speelt madvr met gewoon sdr en rec 709 op de optoma ?
deze speelt goed,betere kleuren dan met de hdr. daarnet nog de color space op auto gezet maar blijft 709 sdr tonen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

terwijl ie in madvr wel alles netjes toont. ggrrrrr

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

kzit met een bottleneck denk ik de pj[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


williams

Ik heb zojuist even in de manual gekeken van de optoma uhd51 en ik krijg het gevoel dat je bij deze beamer niet de mogelijkheid hebt om zelf rec2020 kleuren filter in en uit te schakelen .
Alleen bij een hdr signaal gaat de optoma automatische in de HDR stand met de hierbij passende kleurendriehoek van rec2020 en gammacurve .
Wat we willen met de tonemapping vanuit MADvr is dat we een signaal uitsturen met de kleurendriehoek rec2020 maar met een gewone gammacurve van 2,2 / 2,4 in sdr .
Wat er nu gebeurd is .
A- De optoma ontvangt een HDR signaal met rec2020 met een sdr gamma .
B- De optoma ontvangt een SDR signaal met rec2020 met een sdr gamma

In beiden gevallen klopt het dus niet wat de optoma gaat weergeven daar je niet zelf het rec2020 filter kunt inschakelen bij sdr .
Voor nu zou ik even in madvr bij calibratie van de tonemapping NIET rec2020 aanvinken maar rec 709 en kijken hoe het dan speelt op de optoma .
Wel de optoma dan even in een gewone sdr stand zetten Natural of Cinema en geen HDR .
Op deze manier kun je wel van het hdr met tonemapping genieten maar dan wel zonder de grotere kleuren driehoek ( rec2020 ) .
Je kunt je zelfs afvragen of de optoma zelfs de mogelijkheid heeft om de gehele rec2020 kleurendriehoek te weergeven ik denk zelf van niet ,dus je wint of verliest er niet zo veel mee .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Even nog ter aanvulling pc of video levels hebben niets met de kleuren rec 709 en rec2020 te maken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on June  2, 2019, 00:14:19
Ik heb zojuist even in de manual gekeken van de optoma uhd51 en ik krijg het gevoel dat je bij deze beamer niet de mogelijkheid hebt om zelf rec2020 kleuren filter in en uit te schakelen .
Alleen bij een hdr signaal gaat de optoma automatische in de HDR stand met de hierbij passende kleurendriehoek van rec2020 en gammacurve .
Wat we willen met de tonemapping vanuit MADvr is dat we een signaal uitsturen met de kleurendriehoek rec2020 maar met een gewone gammacurve van 2,2 / 2,4 in sdr .
Wat er nu gebeurd is .
A- De optoma ontvangt een HDR signaal met rec2020 met een sdr gamma .
B- De optoma ontvangt een SDR signaal met rec2020 met een sdr gamma

In beiden gevallen klopt het dus niet wat de optoma gaat weergeven daar je niet zelf het rec2020 filter kunt inschakelen bij sdr .
Voor nu zou ik even in madvr bij calibratie van de tonemapping NIET rec2020 aanvinken maar rec 709 en kijken hoe het dan speelt op de optoma .
Wel de optoma dan even in een gewone sdr stand zetten Natural of Cinema en geen HDR .
Op deze manier kun je wel van het hdr met tonemapping genieten maar dan wel zonder de grotere kleuren driehoek ( rec2020 ) .
Je kunt je zelfs afvragen of de optoma zelfs de mogelijkheid heeft om de gehele rec2020 kleurendriehoek te weergeven ik denk zelf van niet ,dus je wint of verliest er niet zo veel mee .
thxs voor alle info. ga ik straks eens aanpassen bij calibratie. bij alle 2 de profielen dan  709 zetten? bij sdr en hdrtosdr2020.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

of bestaat er geen andere regel die ik zou kunnen uitvoeren?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41