het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

angelo41

gevonden. was waarschijnlijk met het wisselen van tv naar pj. want de eerste instellingen ben ik kwijt ook. word weer stuk opnieuw begin.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

nog vlug een eerste beeld. nu zie je wel het aantal nits terug

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

het lijkt of de twee profielen samen actief zijn. of zie ik nie goed?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

nu het beeld is al veel beter en helderder dan op tv nu. zal nog beetje leren worden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

wel wa korrelig beeld

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

wat doet ie hier met die hdr film juist? want bij pj opties zie ik sdr terwijl het een hdr film is?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


williams

je moet bij calibratie 2 profielen maken ,het lijkt net of je nu 2 profielen versterkers hebt .
maar zo te zien ben je aardig op weg ,verder zie ik dat de refreshrate niet op 23,976 staat maar op 23,980 vandaar dat je een repeat frame hebt om de 4 a 5 minuten .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

een paar pagina's terug draaide je ook met rgb full i.p.v. limted .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

hierbij nog mijn keten met de video en pc levels .
Nvidia:         Kleuruitvoer              RGB
                   8 Bit
                   Dynamische bereik    Full

MAdvr         TV Levels (16-235)
                  8 Bit

Jvc             Videolevels   Standaard


Kodi            DS Player  Videodecoder   RGB outputlevels   Tv  (16-235)

Lav Filter                                                                       Tv (16-235)


Ik heb alles op 8 bits staan daar dit minder color banding geeft als 10 of 12 bits en zo lopen er ook gelijk  wat minder bitjes door je HDMI kabel heen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

het probleem zat hem met te wisselen naar projector. plots had ik alles dubbel etc etc. heb nu die dubbele gewist ook. zal nog even nvidia paneel ook checken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

zie het nu ook van die 23.98 dat zal van het nvidia paneel zijn dat ook veranderd is met te wisselen naar pj

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

komt ooit goed[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


reza

Quote from: angelo41 on May 31, 2019, 21:42:43
wel wa korrelig beeld

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk



Hoe groot is die file die je hebt van C Marvel?
Ik denk dat dat het probleem is. Deze film heb ik nog niet goed voorbij zien komen..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on May 31, 2019, 22:30:00
Hoe groot is die file die je hebt van C Marvel?
Ik denk dat dat het probleem is. Deze film heb ik nog niet goed voorbij zien komen..
die file is 15gb.maar het gekke is heb nu weer wa veranderd van regel zoals william zn vb en bij sdr c marvel speelt ie goed en is sdr profiel actief. maar speel ik die uhd hdr af heb ik plots groen beeld. [emoji33][emoji33][emoji33][emoji33][emoji99][emoji33][emoji33]zie wa fotos

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

ik wil een hdr film dat ie ook hdr blijft en een sdr dat ie da blijft ook. pf met die regel van riwi heb ik wel goed beeld bij hdr maar dan toont ie sdr. of doet ie een conversie van hdr naar sdr dan misschien??

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

angelo41

dat vraagteken op eerste foto bij denon da klopt toch ook nie denk ik?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

morgen nog even die regel weer aanpassen zoals riwi beschreef en zien wat dit geeft bij hdr. groen of goed beeld. waf wil nu ook wa tv kijken. [emoji106][emoji106][emoji106][emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


reza

Quote from: angelo41 on May 31, 2019, 22:48:09
ik wil een hdr film dat ie ook hdr blijft en een sdr dat ie da blijft ook. pf met die regel van riwi heb ik wel goed beeld bij hdr maar dan toont ie sdr. of doet ie een conversie van hdr naar sdr dan misschien??

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Klopt.
Dat is de bedoeling hè! :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

met die regel nu van enkel hdr heb ik dus groen beeld.heb wel die bt2020 er nie bijgezet. misschien is dit  wel het probleem.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


reza

Als je de conversie doet moet je natuurlijk niet vergeten om het juiste profiel in je projector te selecteren anders worden je kleuren heel vreemd.
Dat is dan het bt2020 profiel. Niet je HDR profiel kiezen anders krijg je ook hele rare kleuren.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on May 31, 2019, 23:19:49
Als je de conversie doet moet je natuurlijk niet vergeten om het juiste profiel in je projector te selecteren anders worden je kleuren heel vreemd.
Dat is dan het bt2020 profiel. Niet je HDR profiel kiezen anders krijg je ook hele rare kleuren.
je doet me nu denken daaraan. ms stond ie idd op het verkeerde profiel. morgen nog eens wa regels veranderen en wa verder testen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


reza

Goed bezig. :tounge:

Je screenshot van HDR--sdr was volgens mij helemaal goed. Om te testen of de conversie ook werkt kan je dan spelen met het hoeveelheid nits zoals ik al eerder schreef. Even kijken wat het beeld met bv 500 en 100 nits doet. Daar moet echt wel behoorlijk wat licht verschil in zitten.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

word nog een lange weg. [emoji33]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

william ik heb nu even je regel overgenomen bij hdr en beeld blijft groen bij een hdr film. hdr profiel is actief ook. sdr profiel werkt wel goed.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

projector toont ook mooi hdr weer, maar waarom in gods naam is da beeld groen grrrrrrr

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk