het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angelo41

bij een 1080 film heb ik nu dit

bij een uhd dit

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

reza

Met het afspelen van HDR content lijkt het niet helemaal goed te gaan, aangezien ik jou ingevoerde hoeveelheid nits niet terug zie in het scherm.
Als je bv 100 nits invoerd en daarna bv 600 zie je dan verschil in het beeld?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on May 30, 2019, 13:09:51
Met het afspelen van HDR content lijkt het niet helemaal goed te gaan, aangezien ik jou ingevoerde hoeveelheid nits niet terug zie in het scherm.
Als je bv 100 nits invoerd en daarna bv 600 zie je dan verschil in het beeld?
ga ik straks eens testen. huishoudwerk nu efkes bezig. met 3 kids hier in huis soms crazy.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


riwi

Quote from: angelo41 on May 30, 2019, 11:06:22
dit nu eens als vb genomen maar wat moet je invuln als je op de map zelf klikt zie fotos bij command line?

Met die regel kan MadVR een extern programma aanroepen als dat profiel actief wordt. Dat kan dan bv. een programmaatje zijn die aan de JVC projector vertelt dat ie naar User mode 3 voor HDR moet switchen, en naar user mode 4 voor SDR. Of andere domotica achtige zaken.
Ik gebruik dat niet.

Ik speel idd alleen met de projetor. Er hangt achter de versterker ook wel een TV, maar die gebruik ik eigenlijk niet voor de HTPC. Ik merk soms ook dat de HTPC daarvan in de war raakt als ik die gebruik.

Als je tijdens het afspelen kijkt naar MadVR settings dan zie je dat 1 van de profielen vet gedrukt is. Dat is de actieve. Zo weet je ook zeker dat de script rule gewerkt heeft. In mijn voorbeeld plaatje was SDR actief toen ik het screenshot nam.

angelo41

bij een 1080 film is sdr actief (vetgedrukt) en bij de uhd is hdrtosdr2020 actief zo te zien. wel gebeurt er niks als je het aantal nits veranderd. ofwel komt het door mijn tv dit?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

het beeld bij 1080 of uhd blijft te donker vind ik. zit nu wa te spelen bij beide profielen met de instellingen maar eerste zicht nie teveel resultaat

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

output video in hdr moet of mag dit aanstaan?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


riwi

Quote from: angelo41 on May 30, 2019, 15:51:25
output video in hdr moet of mag dit aanstaan?

Ik heb in de projector een aparte mode die SDR met rec2020 kleuren heet. Dat heb jij in de TV niet.
HDR materiaal heeft rec2020 kleuren meestal. Jouw TV zal als hij SDR ontvangt in rec709 mode springen. En als de TV HDR ontvangt zal hij rec2020 kleuren verwachten.
Als je dus geen SDR2020 mode in de TV hebt kan je "output video in HDR format" beter aanzetten als je HDR materiaal speelt.

Eigenlijk is de naam van je MadVR profiel dan niet meer juist :) Omdat je niet HDR to SDR mapt. Maar HDR naar "HDR met minder dynamiek" aangepast op de capaciteit van de TV. Maargoed dat is maar een naampje. Kan je ook hatseflats noemen als je wil :)

angelo41

@riwi is het mogelijk om eens alle instellingen te tonen onder u hdrtosdr map en sdr map aub. bij mij zal dit wel nie kloppen maar van daaruit kan ik misschien hier verder werken dan. thxs alvast

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

al doende leert men he [emoji3] [emoji3] [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

ook wel raar als ik het aantal nits aanpas bij bv hdr dat ie blijft   1000 nits tonen bij ctrl j
moet dringend eens testen op de pj denk ik
hopelijk flipt ie dan niet want daar heb ik ook een sdr en hdr profiel. [emoji23][emoji23][emoji23]
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

maximus79

Quote from: angelo41 on May 30, 2019, 16:13:29
ook wel raar als ik het aantal nits aanpas bij bv hdr dat ie blijft   1000 nits tonen bij ctrl j
moet dringend eens testen op de pj denk ik
hopelijk flipt ie dan niet want daar heb ik ook een sdr en hdr profiel. [emoji23][emoji23][emoji23]
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Je wil dynamische tonemapping? Dan zal je de beta build versie van madvr moeten downloaden.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

angelo41

Quote from: maximus79 on May 30, 2019, 16:45:26
Je wil dynamische tonemapping? Dan zal je de beta build versie van madvr moeten downloaden.
geen idee en ook niet wat dynamische tonemapping is of doet. [emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji33][emoji33][emoji33][emoji33][emoji41][emoji41]twas omdat reza zei van verander eens de nits en dat heb ik gedaan maar zie idd geen verschil in beeld en ook niet bij ctrl j

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

komt niet goed over he maar totale leek[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

Output in HDR video moet AFgevinkt staan anders schakelt je tv gelijk om naar de hdr mode en dit wil je niet met hdr naar sdr tonemapping .
Als je dit afvinkt dan wordt her beeld ook helderder waarschijnlijk .
Mocht dit niet zo zijn dan moeten we ook de video en pc levels nalopen bij je .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams


Tip: To get the most out of HDR profiles, you should create a blank folder in the madVR installation folder named "ShowHdrMode". This will show the active real display peak nits in the OSD and some additional HDR source metadata.

Dit is ook belangrijk om te zien hoeveel nits actief is in het menu van madvr .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on May 30, 2019, 17:23:18
Output in HDR video moet AFgevinkt staan anders schakelt je tv gelijk om naar de hdr mode en dit wil je niet met hdr naar sdr tonemapping .
Als je dit afvinkt dan wordt her beeld ook helderder waarschijnlijk .
Mocht dit niet zo zijn dan moeten we ook de video en pc levels nalopen bij je .
ok thxs ga ik straks weer even afvinken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

Quote from: williams on May 30, 2019, 17:30:15
Tip: To get the most out of HDR profiles, you should create a blank folder in the madVR installation folder named "ShowHdrMode". This will show the active real display peak nits in the OSD and some additional HDR source metadata.

Dit is ook belangrijk om te zien hoeveel nits actief is in het menu van madvr .
zal ik doen die map. [emoji106] [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41


williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on May 30, 2019, 18:54:35
Je hebt het nog druk zo  ;D
zeker weten. met die map showhdrmode wil ie geen tekentjes voor en achter bijplaatsen. kan niet in bestandsnamen of zoiets

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

Quote from: williams on May 30, 2019, 18:54:35
Je hebt het nog druk zo  ;D
jullie ook met uitleg geven aan een noob[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


riwi

Quote from: williams on May 30, 2019, 17:23:18
Output in HDR video moet AFgevinkt staan anders schakelt je tv gelijk om naar de hdr mode en dit wil je niet met hdr naar sdr tonemapping .
Als je dit afvinkt dan wordt her beeld ook helderder waarschijnlijk .

Maar als de TV geen SDR/Rec2020 profiel heeft, dan kloppen de kleuren niet meer volgens mij.
De PC stuurt SDR/rec2020, maar de TV staat in een mode die rec709 verwacht.

Volgens mij mag je deze "pass video as HDR" alleen disablen als je een SDR/Rec2020 profiel in de weergever hebt. En de meeste TV's hebben dat niet.


---

Ik draai nu UHD HDR "Field of Dreams" naar de TV. Als ik het vinkje "pass video as HDR" aan zet dan gaat de TV naar rec2020 kleuren automatisch. Maar het beeld is erg donker zelfs met de nits op 100.
Als ik het vinkje weg haal (dus SDR stuur) dan moet ik de TV handmatig op Rec2020 zetten anders zijn de kleuren flets. Maar het beeld in SDR (met nits setting=100) is wel mooi helder.

angelo41

Quote from: williams on May 30, 2019, 17:23:18
Output in HDR video moet AFgevinkt staan anders schakelt je tv gelijk om naar de hdr mode en dit wil je niet met hdr naar sdr tonemapping .
Als je dit afvinkt dan wordt her beeld ook helderder waarschijnlijk .
Mocht dit niet zo zijn dan moeten we ook de video en pc levels nalopen bij je .
word niet specifiek helderder. heb beetje aangepast nu per profiel bij calibratie en color en gamma bv op 1.80 gezet en pure power curve en is iets beter maar nog al dat niet hoor en als je met moeite weet wat je aan het veranderen bent. [emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk