het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angelo41

straks even gezinstijd.we geven niet op allezins das een feit.

williams

Zal vanavond een foto maken van de profielen en de rule erbij .
De kunst van de 2 profielen ( sdr en hdr ) is dat deze omschakelen en zo kun je verschillende waardes invoeren voor bv scaling , hdr , gamma enz .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on May 29, 2019, 11:10:42
Zal vanavond een foto maken van de profielen en de rule erbij .
De kunst van de 2 profielen ( sdr en hdr ) is dat deze omschakelen en zo kun je verschillende waardes invoeren voor bv scaling , hdr , gamma enz .
super, word dit dan ook omgeschakeld voor tv en pj? of ist gewoon sdr en hdr profiel voor op tv en pj

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

williams

Dit is inderdaad alleen een profiel voor het omschakelen tussen sdr en hdr .
Je zult verder dan op je tv of beamer zelf de juiste input moeten pakken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on May 29, 2019, 11:31:07
Dit is inderdaad alleen een profiel voor het omschakelen tussen sdr en hdr .
Je zult verder dan op je tv of beamer zelf de juiste input moeten pakken .
ok ga het voorlopig dan ook zo houden ts sdr en hdr voor beide. na het zien van je foto dan eens een poging doen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


riwi

Quote from: williams on May 29, 2019, 11:10:42
De kunst van de 2 profielen ( sdr en hdr ) is dat deze omschakelen en zo kun je verschillende waardes invoeren voor bv scaling , hdr , gamma enz .

Ik heb dat nu wel voor de display sectie : 1 profiel met HDR-to-SDR en 1 profiel met SDR
In het HDR-to-SDR profiel heb ik dan ingesteld 250 nits, HDR mapping met pixelshaders, en this display is already calibrated for rec2020
Voor de TV kan je dan evt zeggen output video in HDR format (vinkje onderin).

In het SDR profiel heb ik dan niks ingesteld bij HDR , en this display is already calibrated for rec709

En dan in het bovenste level : if (HDR) then HDR-to-SDR else SDR

Maar ik moet dat ook nog doen voor de processing, scaling en rendering niveaus.

Want ik denk dat de stotteringen bij HDR bij mij komen van te hoge Chroma/Luma/Scaling/Processing bij UHD/HDR materiaal. Met HD/SDR materiaal draait het wel goed met alles op High, maar met UHD/HDR materiaal zie ik haperingen. Ik had ook dingen als anti ringing, etc aangezet. Dat werkt dan voor HD/SDR materiaal wel OK, maar met UHD/HDR trekt ie het niet helemaal.

hifiman

Quote from: riwi on May 29, 2019, 13:25:33
Want ik denk dat de stotteringen bij HDR bij mij komen van te hoge Chroma/Luma/Scaling/Processing bij UHD/HDR materiaal. Met HD/SDR materiaal draait het wel goed met alles op High, maar met UHD/HDR materiaal zie ik haperingen. Ik had ook dingen als anti ringing, etc aangezet. Dat werkt dan voor HD/SDR materiaal wel OK, maar met UHD/HDR trekt ie het niet helemaal.
Hetgeen toch simpel te verifieren valt door naar de rendertijd te kijken?

riwi

Quote from: hifiman on May 29, 2019, 13:42:20
Hetgeen toch simpel te verifieren valt door naar de rendertijd te kijken?

De rendertijd bleef gewoon rond de 21ms de hele tijd. Geen dropped frames of duplicated frames. Interval voor duplicated staat dan op 1h06 ongeveer.  Meer een soort stottering in bewegende dingen in beeld. Misschien tgv sharpening, ringing reductie, banding onderdrukking oid dat MadVR uitvoert.
Er is een sectie met vinkjes waar je dingen kan uitzetten om performance te winnen. Die had ik laatst allemaal uit gezet (had ik bij williams gezien). Misschien dat het hem daar in zit.
Vanavond nog even verder mee puzzelen.

O ja en die tip van je : zet je settings.bin weer terug :) Dat is een goede : die zal ik eens backuppen als het weer netjes draait :)

williams

Hierbij wat voorbeelden van profielen en de rules die daarbij horen.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

en nog een voorbeeld
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on May 29, 2019, 20:44:48
Hierbij wat voorbeelden van profielen en de rules die daarbij horen.
bij iedere instelling van je nits heb je dan dezelfde regel if hdr else 7090?

dit word heel moeilijk[emoji848][emoji848][emoji848][emoji848]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

williams

hier zie je dat ik zelfs 3 profielen voor de scaling hebt aangemaakt
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Quoteij iedere instelling van je nits heb je dan dezelfde regel if hdr else 7090?
dit is van een oude situatie toen ik per film een verschillende nits waarde gaf ,kun je dus negeren .
gewoon nu een waarde tussen de 100 en 300 invoeren bij hdr .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Quote from: angelo41 on May 29, 2019, 20:49:33
bij iedere instelling van je nits heb je dan dezelfde regel if hdr else 7090?

dit word heel moeilijk[emoji848][emoji848][emoji848][emoji848]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Niet bij iedere instelling. Gewoon 1x bij scaling.
Williams heeft heel veel features er bij gezet maar die zijn voor jou niet van belang.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

ik ga voorzichtig eens 1 regel testen bij hdr en zien of het mij lukt. want nogmaals ben een totale leek in al die termen en instellingen.ben al blij dat ik eens van niels wat geleerd heb voor de 2 profielen op mijn pj aan te maken. amai moeilijke bevalling da we zeggen hier.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

Quote from: reza on May 29, 2019, 21:05:11
Niet bij iedere instelling. Gewoon 1x bij scaling.
Williams heeft heel veel features er bij gezet maar die zijn voor jou niet van belang.
bij die ene regel zou ie al moeten switchen ts sdr en hdr dan?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

ik veronderstel dat sdr 7090 is en hdr bt2020?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


williams

bij calibratie beginnen met de profielen ,1voor sdr rec709 en de andere voor hdr rec2020 .
mocht dit lukken dan kan je hier van uit meerdere profielen maken en dan zijn de mogelijkheden onbeperkt bijna .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on May 29, 2019, 21:30:10
bij calibratie beginnen met de profielen ,1voor sdr rec709 en de andere voor hdr rec2020 .
mocht dit lukken dan kan je hier van uit meerdere profielen maken en dan zijn de mogelijkheden onbeperkt bijna .
ga inderdaad die ene regel al eens proberen(morgen) en zien wat dit geeft. thxs thxs man.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


riwi

En mijn uitleg plaatje met wat tekst erin geplakt:



Mijn haperende beelden met HDR zijn nu weer gefixed. Zo even wat uitgebreider testen.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: riwi on May 29, 2019, 23:10:45
En mijn uitleg plaatje met wat tekst erin geplakt:



Mijn haperende beelden met HDR zijn nu weer gefixed. Zo even wat uitgebreider testen.
jij gebruikt ook enkel je projector met je htpc zo te zien. en ook 2 profielen? hdr en sdr?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

angelo41

Quote from: riwi on May 29, 2019, 23:10:45
En mijn uitleg plaatje met wat tekst erin geplakt:



Mijn haperende beelden met HDR zijn nu weer gefixed. Zo even wat uitgebreider testen.
dit nu eens als vb genomen maar wat moet je invuln als je op de map zelf klikt zie fotos bij command line?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

als ik nu eens via de pj ga kijken moet ik dan waarschijnlijk via display nog eens een profiel aanmaken veronderstel ik? en dan projector aanvinken

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

met vallen en opstaan en veel vragen te stellen komt het ooit goed[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk