het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Is het bij elke film evenveel? Je kunt dit checken door per film te corrigeren in kodi tijdens het afspelen.

reza

Het lijkt bij elke film indd evenveel.
Ik ga een andere Kodi installeren. Hier ligt het probleem, dat weet ik bijna wel zeker.
In mijn eminent speler die draaide op Kodi had ik die optie namelijk wel gewoon.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Hoi Reza tijdens het afspelen even je muis bewegen en vervolgens zie je rechtsonder een knop met settings en hierin kun je bij audio en subtiele de sync aanpassen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

gebruiken de meeste hier kodi dsplayer met madvr of ook mpc be met madvr? en het bouwen gaat verder hier vandaag[emoji106][emoji106][emoji106]

mobo en ram zitn er al in.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on May 25, 2019, 16:18:23
De DS player is the way to go!
Veel plezier met bouwen.
thxs, dan gaan we deze gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


riwi

Quote from: angelo41 on May 25, 2019, 11:42:55
gebruiken de meeste hier kodi dsplayer met madvr of ook mpc be met madvr? en het bouwen gaat verder hier vandaag[emoji106][emoji106][emoji106]

mobo en ram zitn er al in.

Ik heb naast Kodi DSplayer ook MPC HC op de PC staan. Beide gebruiken Madvr, maar meestal speel ik met Kodi af.

angelo41

is misschien ook nog een mogelijkheid om ze alle 2 naast elkaar te gebruiken. [emoji106]

weet wel nie of je met mpc direct aan u nas ook kan zoals kodi?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

riwi

Ik heb onder windows gewoon share koppelingen gemaakt naar mijn nassen. Dwz het zijn gewoon drive letters onder windows. Die kan je bereiken met iedere app.

Let wel dat MPC HC met zn eigen LAV filters komt. Evenals Kodi-DSplayer met eigen LAV filters komt. Je moet dus goed doorhebben welke instellingen (in LAV) voor welke player zijn.

Maargoed, kodi kan ik bedienen met de telefoon kore of yatse app. Met MPC HC moet ik met de muis naar een file navigeren om deze te spelen. Dat is minder handig dus.

angelo41

Quote from: riwi on May 25, 2019, 22:43:09
Ik heb onder windows gewoon share koppelingen gemaakt naar mijn nassen. Dwz het zijn gewoon drive letters onder windows. Die kan je bereiken met iedere app.

Let wel dat MPC HC met zn eigen LAV filters komt. Evenals Kodi-DSplayer met eigen LAV filters komt. Je moet dus goed doorhebben welke instellingen (in LAV) voor welke player zijn.

Maargoed, kodi kan ik bedienen met de telefoon kore of yatse app. Met MPC HC moet ik met de muis naar een file navigeren om deze te spelen. Dat is minder handig dus.
goeie tip van die shares aan te maken in windows zelf.
en voor de htpc ga ik zo mini toetsenbord gebruiken, dus nie zo heel lastig om te navigeren naar mijn shares. heb nu op mijn vaste pc mpc al keer getest vandaar mijn twijfel ts kodi en mpc voor op de htpc. pc is klaar nu met te bouwen, morgen w10 installen en de tutorial doorlopen van hifiman eens.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

ben benieuwd hoe dit gaat werken tegenover mijn shield en q10 player.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41


angelo41

vandaag eens heel die tutorial doorlopen voor madvr met dsplayer maar klopt iets niet se. mega zwarte balk onderaan in kodi en de film stottert ook.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

williams

Het lijk erop of je in de zoomfunctie iets ingesteld hebt bij madvr dat het beeld naar boven schuift .
Hifi man  gebruikt dit om het beeld te vullen met zijn 235/1 cinemascoopescherm ,maar dit is voor jouw niet van toepassing .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

met mpc speelt ie wel goed maar die geeft dan weer geen atmos door hier. wat een werk en totaal ne leek daarin.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

Quote from: williams on May 27, 2019, 18:19:16
Het lijk erop of je in de zoomfunctie iets ingesteld hebt bij madvr dat het beeld naar boven schuift .
Hifi man  gebruikt dit om het beeld te vullen met zijn 235/1 scopescherm ,maar dit is voor jouw niet van toepassing .
ja de eerste 2 sec ist beeld goed dan schuift ie omhoog

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

zal het straks even bekijken. thxs

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


williams

Het is inderdaad geen plug and play maar hier zit voor mij ook een beetje de fun .
Maar het komt goed gewoon even tijd insteken
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

net bekeken bij zoom en had zoals hifiman iets aangevinkt move to top of zoiets. nu stottert ie wel nog de film? balken zn al goed oef

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


maximus79

Quote from: angelo41 on May 27, 2019, 18:25:55
net bekeken bij zoom en had zoals hifiman iets aangevinkt move to top of zoiets. nu stottert ie wel nog de film? balken zn al goed oef

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Welke videokaart heb je?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

angelo41

om de 3 sec flikkert mijn beeld zo wa. rtx 2060 gigabyte

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

Quote from: angelo41 on May 27, 2019, 19:34:28
om de 3 sec flikkert mijn beeld zo wa. rtx 2060 gigabyte

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
speel ik bv youtubefilm af via mpc heb ik geen geflikker

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

is de uhd versie van cold pursuit

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk