het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

williams

Het is belangrijk dat je in je hele keten de video en pc levels goed hebt staan .
De tutorial van hifiman kun je hiervoor gebruiken .
Zelf heb ik ook een aantal posts terug mijn settings hier door gegeven .
Hierbij ook nog een linkje om je op weg te helpen .
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=259188
Hiermee moet het lukken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

darkrunner

Thx al een stukje doorgenomen een hoop werk.

Logica is eingelijk ver te zoeken als je anno 2019 ziet hoe ongebruiks vriendelijk Kodi out of the box wel niet is voor Hdr juist weer te geven

Benieuwd als alles ingesteld is hoe het gaat zijn tov bv Plex want vond gisteren wat ik bij Plex player zag er eigenlijk best zeer goed uitzien + amper iets moeten doen qua instellingen.

maximus79

Quote from: darkrunner on April 25, 2019, 10:16:44
Thx al een stukje doorgenomen een hoop werk.

Logica is eingelijk ver te zoeken als je anno 2019 ziet hoe ongebruiks vriendelijk Kodi out of the box wel niet is voor Hdr juist weer te geven

Benieuwd als alles ingesteld is hoe het gaat zijn tov bv Plex want vond gisteren wat ik bij Plex player zag er eigenlijk best zeer goed uitzien + amper iets moeten doen qua instellingen.
Denk dat het belangrijk is om eerst je doel einden helder te hebben. Wil je daadwerkelijk HDR weergeven of getonemapped naar SDR met behulp van MADVR?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

QuoteDenk dat het belangrijk is om eerst je doel einden helder te hebben. Wil je daadwerkelijk HDR weergeven of getonemapped naar SDR met behulp van MADVR?

Wat is je weergever een tv of een beamer ?
Mocht je met een beamer draaien dan is de tonemapping van hdr naar  sdr de weg te gaan .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

darkrunner

Weergever= 4K UHD Android TV, projector is miss weer voor volgend jaar tegen dan is de Madvr envy er hopelijk.


Quote from: maximus79 on April 25, 2019, 11:00:01
Denk dat het belangrijk is om eerst je doel einden helder te hebben. Wil je daadwerkelijk HDR weergeven of getonemapped naar SDR met behulp van MADVR?
Hdr via de Netflix app werkt zeer goed en beeld is meer dan prima dus daar ligt het niet aan kan ook Motion uitzetten ,,probleem is met windows 10 als ik HDR color aanzet ik die idiote motion troep er gratis bij krijg ik kan dit via men tv dan ook niet uitzetten zelf niet als ik de tv in Spel/Pc zet (deze 2 tv settings hebben geen Motion) Dynamic/Film/Sport wel maar toch heb ik in windows HDR die motion dus ben ik lijkt me al verplicht tonemaping van HDR naar SDR te doen met Madvr als ik Kodi wil gebruiken

Rare is bij al die andere vernoemde players worden HDR/UHD film die ik niet in Window HDR afspeel gewoon normaal met de juiste kleuren weergegeven, enkel in Kodi dus niet
al aan het denken geweest om gewoon toch ma die €99 te betalen en weer naar Powerdvd te gaan, nu ga dadelijk clean install doen en dan eens met Madvr/Kodi aan de slag


reza

Ik denk niet dat je helemaal begrijpt waar Madvr voor gebruikt wordt. Het probleem waar jij mee worstelt ligt volgens mij aan je weergever en nog niet zo zeer aan Windows of wat dan ook.
Wat ik een beetje uit je verhaal begrijp is dat je geen motionflow wilt?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Met men weergever is niks mis...motionflow of de 20 andere namen ervoor wil ik absoluut niet maar staat los van het Kodi/Madvr verhaal.

Snap gewoonweg niet waarom al die andere spelers zonder tussenkomst van Madvr wel de goede kleuren kunnen weergeven in HDR en het bij Kodi een heel gedoe is vooraleer die dat kan.
kodi op gelimiteerde kleuren zetten gaf bij Hdr al een wat beter minder donker beeld maar vergeleken met die andere players nog steeds crap, alle out of the box doet de Win 10 standaard film/tv speler het zelf beter met Hdr materiaal...

Ik spreek nu wel over Kodi 18, ben er nu achter dat ik met Kodi 17.6 aan de slag moet, maar toch wat een gedoe...
Zonder die guides waarvoor dank trek je toch je haren uit van dat ding.


hayabusa

Quote from: darkrunner on April 25, 2019, 13:23:38
,,probleem is met windows 10 als ik HDR color aanzet ik die idiote motion troep er gratis bij krijg

op welke framerate staat win10 te spelen?
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

reza

Kodi op zich is inderdaad niet perse geschikt voor HDR. Maar als je niet perse hoeft te mappen dan gebruik je toch Plex of zo. Dat schilt echt een hoop gedoe en werkt volgens mij voor jou veel beter dan wat je met Kodi en Madvr verwacht.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Quote from: hayabusa on April 25, 2019, 16:04:26
op welke framerate staat win10 te spelen?
60 ook al op 59 en 24 gezet.

Edit: noemt blijkbaar soap opera effect waar ik op doel

Quote from: reza on April 25, 2019, 16:05:00
Kodi op zich is inderdaad niet perse geschikt voor HDR. Maar als je niet perse hoeft te mappen dan gebruik je toch Plex of zo. Dat schilt echt een hoop gedoe en werkt volgens mij voor jou veel beter dan wat je met Kodi en Madvr verwacht.
Met Plex heb je dan weer dat die geen subs auto Dl en je kan je subs en beeld ook niet verplaatsen zoals je dat met Kodi wel kan, eigenlijk met geen 1 player precies buiten Kodi.
Ga er vanavond en morgen eens mee aan de slag en heel die guides volgens

reza

Heb je die Eminent speler niet gekocht?
Want dat is gewoon plug en play.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Nee nog niet, en dan hang ik alsnog aan Kodi vast want met plex ofzo ben ik niks
Ma toch straf Eminent iets van een €89 is plug en play, een htpc (ex game pc) van €1500 met Kodi een hoop gedoe...

angelo41

de mijne is nu ook bijna klaar, maar ik had een vraag ivm de aansluiting? gebruiken jullie de displayport van de videokaart om naar de avr (denon) te gaan? of gewoon via hdmi? thxs

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


darkrunner

Via Hdmi aansluiten.

Madvr geef ik op, kijk Hdr materiaal wel via Vlc (geen gedoe) en de rest via Kodi.

angelo41

hier ga ik hem gebruiken voor plex, netflix, madvr

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Witalik

Quote from: darkrunner on April 25, 2019, 16:10:33
60 ook al op 59 en 24 gezet.

Edit: noemt blijkbaar soap opera effect waar ik op doel
Met Plex heb je dan weer dat die geen subs auto Dl en je kan je subs en beeld ook niet verplaatsen zoals je dat met Kodi wel kan, eigenlijk met geen 1 player precies buiten Kodi.
Ga er vanavond en morgen eens mee aan de slag en heel die guides volgens

Ik heb eigenlijk nog nooit de behoefte gehad om subs of beeld te verplaatsen ? Staan die niet goed op jou weergever dan ? 
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

darkrunner

Bij 21:9 film deed ik dat omdat ik dan de onderkant van de film gelijk liet vallen met.onderkant van men projectorscherm, bij men tv nog niet de behoefte gehad om het beeld of subs te verplaatsen omdat bij 21:9 de balken pikzwart zijn en niet zo storen als bij de projector.

reza

Ik heb geen optie in Kodi of Madvr om het geluid te syncen. Ik kan wel de ondertitel instellen maar het geluid niet? Iemand een tip?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Ik zag de optie gisteren geloof ik nog voorbij komen in Kodi .
Zal vanavond is kijken voor je .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Dat zou mooi zijn. In mijn geïnstalleerde Kodi lijkt het niet te zitten en ik heb het wel nodig aangezien bijna alle films lipsync problemen hebben :baaa:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Kijk is bij ds player in de audio decoder ,hier kun je auto  A/V sync correction aanvinken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

De optie lijkt niet in kodi 17.6 te zitten Will.
Werkt Madvr ook met een andere kodi?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Ja dat denk ik wel , maar heb je geen audio optie in je versterker ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.