het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: scoc on April 17, 2019, 23:34:27
Ik herken heel veel van de jouw aangebrachte symptomen ivm 4k weergeven via Kodi vanaf een Windows 10 pc naar mijn JVC via mijn surround processor. Dit terwijl andere bronnen gewoon wel werkte. Na een paar weken aanmodderen was ik er gewoon klaar mee met die pc. Heb dan voor 100€ een Vero 4K Kodi box gekocht en dat werkte direct incl. 4k op dezelfde installatie. Ik heb niks aan een bron met kuren ook al zou die beter beeld geven.
Het hangt blijkbaar nogal van welke processor af, ik heb met mijn Marantz SR7011 nergens last van..

Tabcam

Quote from: riwi on April 14, 2019, 23:15:18
Ik heb win 10 pro geinstalleerd met de RTX2060 kaart er in. Alles draait, Kodi / madVR en DSPlayer ook.
Maar ik krijg de resolutie niet hoger dan 1920x1080. Op een of andere manier heb ik niet het nvidia control panel erbij gekregen en hij (windows) ziet als scherm nog het oude iiyama scherm (dat max 1920x1080 kan) dat ik gebruikt heb tijdens de installatie.

MadVR ziet wel dat er een Arcam apparaat aan hangt met een display daarachter.

Ik heb gewoon een HDMI kabel tussen de PC en de Arcam gehangen. Ik heb beeld op de 4k Sony TV en op de 4k JVC projector. Maar het blift max 1920x1080.
Iemand tips?

Welke Arcam heb je? Ik had ook flinke 4k problemen met de AVR550. Van alles geprobeerd zoals nieuwe kabels maar het bleek een ingang te zijn (stb) die de 4k niet doorgeeft. Nu gebruik ik de bd ingang en heb geen problemen meer. Ook automatische omschakeling naar HDR10 in kodi gaat goed   :pompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

darkrunner

Ben eingelijk zeer tevreden van het 4K plaatje wat ik in Win10 via Kodi 18 krijg, was hier en daar wel wat instellingen aanpassen maar beeld via men RX580/Marantz SR 7013 op men Tv is top.

Hdr: nog niks met Madvr gedaan, gisteren eens Potplayer geïnstalleerd en HDR ziet er via deze speler toch echt wel top uit.


reza

Quote from: hifiman on April 18, 2019, 00:02:08
Argument 1 is een kwestie van je settings goed zetten zodat de rendertijd binnen de perken blijft. Maar gezien argument 2 , tsja...  ;D

Ja je zou denken van wel. Echter heb ik alles terug gezet wat je volgens mij terug kan zetten naar low.
Zelfs de lav filters heb ik terug gezet maar de rendering blijft te hoog? Het is natuurlijk een beta versie..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79



Quote from: reza on April 18, 2019, 08:40:10
Ja je zou denken van wel. Echter heb ik alles terug gezet wat je volgens mij terug kan zetten naar low.
Zelfs de lav filters heb ik terug gezet maar de rendering blijft te hoog? Het is natuurlijk een beta versie..

Gebruik je DXVA2 copy back? Probeer eens D3D11, dit scheelt aanzienlijk in rendering.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

QuoteGebruik je DXVA2 copy back? Probeer eens D3D11, dit scheelt aanzienlijk in rendering.

Dit klopt D3d11 is duidelijk beter hier in , alleen hiermee vervallen dan een aantal functies , waaronder de lensmemory aansturing of subtitels verplaatsen .
Maar om te proberen kan geen kwaad .
Zelf denk ik dat het probleem ergens ander ligt , want bij mij draait het wel goed .
Anders de beta eraf
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Hij staat bij mij al op d3d11..
Madvr lijkt ook niet te reageren als ik bv de hoeveelheid nits wil veranderen. 600 tegenover 100 maakt geen verschil in het beeld?
Ik denk dan ook dat als ik de Croma bv minder zet bv op low dat die dat ook niet ziet waardoor de rendering ook niet naar beneden gaat.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Quote from: reza on April 18, 2019, 10:46:40
Hij staat bij mij al op d3d11..
Madvr lijkt ook niet te reageren als ik bv de hoeveelheid nits wil veranderen. 600 tegenover 100 maakt geen verschil in het beeld?
Ik zie met de beta een duidelijk verschil in helderheid als ik dergelijke verschillende nits waarden invoer. Er klopt dus iets niet, het zou wel degelijk moeten uitmaken.

maximus79

Quote from: reza on April 18, 2019, 10:46:40
Hij staat bij mij al op d3d11..
Madvr lijkt ook niet te reageren als ik bv de hoeveelheid nits wil veranderen. 600 tegenover 100 maakt geen verschil in het beeld?
Ik denk dan ook dat als ik de Croma bv minder zet bv op low dat die dat ook niet ziet waardoor de rendering ook niet naar beneden gaat.
Maak eens een screenshot na ctrl-j ingedrukt te hebben.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Klopt. Bij het opzetten van de bèta versie hadden we al moeite.  Er waren steeds twee files die niet wilde.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Dat was na de installatie verder geen probleem meer .
Stuur inderdaad is een screenshot van madvr , want ik vermoed dat je de nits in het verkeerde profiel aanpast .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Ik zal vanavond wat foto's maken.
Maar ik heb de nits waarde in alle bronnen geprobeerd, dus die van Ronald en die van jou ook.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: reza on April 18, 2019, 11:29:27
Klopt. Bij het opzetten van de bèta versie hadden we al moeite.  Er waren steeds twee files die niet wilde.
Vergeten een uninstall te doen alvorens de beta files erover heen te kopieren?

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

QuoteVergeten een uninstall te doen alvorens de beta files erover heen te kopieren?
Nee het was niet zo'n probleem ,er waren 2 stuks dll file's die eerst niet overschreven wilden worden .
Later met het instaleren van de laatste lav filters en het opnieuw opstarten van de htpc van Reza had madvr een nieuw profiel van mijn jvc rs420 aangemaakt die er voorheen niet was.
Dit profiel werkte gewoon met de nits setting van de tonemapping , alleen het oude profiel was natuurlijk grijs/ afgevinkt daar we natuurlijk nu bij mij thuis waren .
Dit oude profiel werkte dan ook niet met de nits regeling , maar dit is ook logisch .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Quote from: TabCam on April 18, 2019, 07:44:37
Welke Arcam heb je? Ik had ook flinke 4k problemen met de AVR550. Van alles geprobeerd zoals nieuwe kabels maar het bleek een ingang te zijn (stb) die de 4k niet doorgeeft. Nu gebruik ik de bd ingang en heb geen problemen meer. Ook automatische omschakeling naar HDR10 in kodi gaat goed   :pompom:.

Een AV860 prepro van Arcam. Ik zal vanavond nog eens een andere input testen. Ik zal hem omwissleen met de Dune en dan zowel de Dune als de PC testen, of er nog 4k uit komt.

reza

De leukigheid is er zo wel heel snel weer van af of niet Richard? Dit is alles wat je niet wilde :unhappy:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Bij mij draait ie nu ook.
Na de tip van TabCam hierboven en nogmaals van Teejoo dat er iets mis is met de STB input van de Arcam heb ik hem op een andere input gezet en nu detecteert de PC wel een 2160p60 display achter de Arcam.

Ik heb niet een Beta maar de gewone release van MadVR 0.92.17. Ik heb in Kodi de filters op "internal" gezet en op Direct3D11.
Deze guide gevolgd : https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=259188

Gisteravond een bluraytje gekeken met de NGU scaling (Luma op high, Chroma op medium) en dat zag er goed uit. Rendertijden zo rond de 19-22ms per frame.
HDR ook geprobeerd. Ik heb onder het display profiel in de HDR sectie "Tonemap HDR using Pixel Shaders" op  250 nits gezet en aangevinkt dat ie de peak brightness moet meten. Ik had ook nog die "Highlight Recovery" op Low gezet. Ik weet niet of het zo goed staat kwa HDR, daar moet ik me nog verder in verdiepen. Het zag er goed uit allemaal. Stukken gekeken van Alien Covenant en van Bumblebee.
Ik weet niet zeker meer maar bij een bepaalde setting had ik dat het blacklevel slechter werd. Volgens mij met de "Output HDR as HDR" setting. Dus ik ben terug gegaan naar SDR2020 mode.

Verder stoei ik nog met Kodi. Die heeft media gescanned en ingelezen, maar hij herkent maar delen. En nu lijkt ie niks uit de library meer af te kunnen spelen. Ik zou die hele library weg willen mikken en gewoon via "Files" gaan, maar met "clean library" blijft het nog allemaal bestaan.

hifiman

Goed om te lezen Richard!

Je kunt de kodi database wegmikken door de database files te deleten, ze worden dan opnieuw aangemaakt als je kodi start. Zie ook blz 93 van mijn documentje.

riwi

Quote from: hifiman on April 22, 2019, 14:01:45
Je kunt de kodi database wegmikken door de database files te deleten, ze worden dan opnieuw aangemaakt als je kodi start. Zie ook blz 93 van mijn documentje.

Thanks. Heb ik gedaan. Was ook weer wat settings kwijt zoals je schreef (las ik pas achteraf  ;) )
En die hardware monitor geinstalleerd. Ook leuk.

Andere skins uitgeprobeerd, maar kon net mijn weg vinden in de standaard skin, dus die maar weer terug gezet.

darkrunner

Windows  films en tv, vlc player, potplayer, plex media player
Allen geven standaard als ik een Hdr film start de juiste kleur

Kodi pff wat een gedoe

Vandaag eens aan de slag gaan met Madvr.

reza

Je hebt het dan ook over de conversie van HDR naar sdr? Want daar gaat het natuurlijk over :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Geen idee Reza, weet alleen als ik bv The shape of water UHD of Tomb raider 4K HDR (tv geeft aan HDR beeld} met al die spelers afspeel ik met Win10 HDR color en zelf uit (tv geeft aan dan geen HDR_beeld} ik goed beeld en goede kleur heb, joost mag weten waarom dit niet zo met Kodi is, alle kom zelfs windows zijn player kan dit...

Begin weer te snappen waarom ik vroeger Powerdvd en Total media theater gebruikte ipv Kodi