het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman


hifiman

Quote from: riwi on April 15, 2019, 11:11:08
Ik heb niks handmatig geinstalleerd kwa nvidia drivers. Gewoon onder device manager bij de hardware een Update driver gekozen en dan zegt ie dat ik al de nieuwste heb. Ik heb met de mediacreation tool ook een erg recent installatie stickie gemaakt natuurlijk.
In dat geval zou ik zelf nog de nvidia driver installeren en als die het wel doet er verder niet over wakker liggen...

riwi

Quote from: hifiman on April 15, 2019, 16:03:02
In dat geval zou ik zelf nog de nvidia driver installeren en als die het wel doet er verder niet over wakker liggen...

Heb de nvidia control panel nu werkend. Alleen wil de PC geen 3840x2160 uitsturen naar de Arcam. Custom resolution geprobeerd, maar krijg ik met de JVC ook niet werkend (out of range). Gisteren naar de Arcam + TV wel een custom res 3840x2160 aangemaakt, maar in de timing sectie werkt Auto niet en als je handmatig dingen invult (front porch, active pixels, back porch etc.) dan wil de projector niet syncen.
Met de Arcam ertussen blijft de PC stug 1080p uitsturen.

Heb ook die upscaling en chroma upscaling op NGU gezet in MadVR, maar als ik in Kodi ctrl-j druk zie ik gewoon andere algoritmes die actief zijn.
Als ik Kodi mijn media laat scannen herkent ie maar de helft, als het me al lukt om uberhaupt Kodi op een aanwezige SMB share te laten kijken.

Kortom... wie weet binnen kort een RTX2060 kaart op de 2de hands marks te koop :) Of een Arcam AV860. In ieder geval geen Oppo of Dune want die spelen gewoon prima.

maximus79

Quote from: riwi on April 17, 2019, 16:17:58
Heb de nvidia control panel nu werkend. Alleen wil de PC geen 3840x2160 uitsturen naar de Arcam. Custom resolution geprobeerd, maar krijg ik met de JVC ook niet werkend (out of range). Gisteren naar de Arcam + TV wel een custom res 3840x2160 aangemaakt, maar in de timing sectie werkt Auto niet en als je handmatig dingen invult (front porch, active pixels, back porch etc.) dan wil de projector niet syncen.
Met de Arcam ertussen blijft de PC stug 1080p uitsturen.

Heb ook die upscaling en chroma upscaling op NGU gezet in MadVR, maar als ik in Kodi ctrl-j druk zie ik gewoon andere algoritmes die actief zijn.
Als ik Kodi mijn media laat scannen herkent ie maar de helft, als het me al lukt om uberhaupt Kodi op een aanwezige SMB share te laten kijken.

Kortom... wie weet binnen kort een RTX2060 kaart op de 2de hands marks te koop :) Of een Arcam AV860. In ieder geval geen Oppo of Dune want die spelen gewoon prima.
Ik heb een Arcam avr360 en een rtx2060, heb nergens last van......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

Quote from: reza on April 14, 2019, 14:51:47
Lijkt me ook leuk indd.
Volgens mij zijn Hifiman en Williams de Nederlandse Madvr pioneers. Dus die kunnen er een hoop over vertellen/laten zien.

Wij willen gerust onze ruimtes en toestellen ter beschikking stellen om dit eventueel te organiseren, dus als iemand zich hiervoor geroepen voelt, geef een gil.
Zo leer ik zelf ook nog wat bij ;D ;)

Gr
Werner

maximus79

Wat voor meerwaarde heeft zo een 3DLUT voor madvr ten opzichte van de keuze dat de projector gekalibreerd is. Waar zit de winst? Iemand die dat hier gebruikt? Ik zit te denken om in de toekomst de auto cal te gaan gebruiken op de JVC.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Quote from: maximus79 on April 17, 2019, 16:30:29
Ik heb een Arcam avr360 en een rtx2060, heb nergens last van......

In je sig staat Arcam AVR390 ?

Maar geeft bij jou de PC niet aan dat de max resolutie die de Arcam ondersteunt 1920x1080 is?
Ik heb niets dan problemen met de Arcam kwa HDMI. Ook omdat er 2 weergevers aan hangen, waarvan er 1 altijd in standby staat (dwz of de TV of de projector).

Ik krijg morgen een draadloos toetsenbord + muis binnen. Dan is het makkelijker configureren want ik kan het scherm op de TV amper lezen vanaf waar de PC met tobo ligt. Misschien dat ik vanavond de installatie stick van windows nog eens erin steek en dan van 0 opnieuw beginnen.
Maar na 2 a 3 avonden knoeien met dat nare Windows 10 heb ik er al bijna genoeg van.

maximus79

Quote from: riwi on April 17, 2019, 17:10:23
In je sig staat Arcam AVR390 ?

Maar geeft bij jou de PC niet aan dat de max resolutie die de Arcam ondersteunt 1920x1080 is?
Ik heb niets dan problemen met de Arcam kwa HDMI. Ook omdat er 2 weergevers aan hangen, waarvan er 1 altijd in standby staat (dwz of de TV of de projector).

Ik krijg morgen een draadloos toetsenbord + muis binnen. Dan is het makkelijker configureren want ik kan het scherm op de TV amper lezen vanaf waar de PC met tobo ligt. Misschien dat ik vanavond de installatie stick van windows nog eens erin steek en dan van 0 opnieuw beginnen.
Maar na 2 a 3 avonden knoeien met dat nare Windows 10 heb ik er al bijna genoeg van.

Ja sorry typo.

Nee bij mij geeft hij gewoon 4k resoluties weer.
Je hebt je Arcam neem ik aan op passthrough staan?
Ik heb helemaal geen hdmi problemen met de Arcam........jouw Arcam zou niet anders daarin moeten zijn. Laatste firmware erop?

Als de andere weergever afkoppelt, werkt het dan wel?

Ik gebruik zelf hdmi out 2 (die zonder arc).
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Quote from: maximus79 on April 17, 2019, 17:23:37
Als de andere weergever afkoppelt, werkt het dan wel?

Ik gebruik zelf hdmi out 2 (die zonder arc).

Ik heb nu een HD Fury tussen de Arcam en de projector. Die zet ik dan op matrix stand zonder output. Dat geeft het effect alsof je de HDMI kabel trekt.
Ik heb HDMI1 met Arc naar de TV, want ik wilde geluid van de TV via ARC in de Arcam hebben. via SPDIF had ik lipsync issues.

Heb de PC nu op input STB gezet. En gisteren op de Game input. Weet niet of er verschil is tussen de inputs van de Arcam. De Dune en Oppo geven prima 2160p60 weer over de Arcam naar zowel de TV als de projector. Scaling in de Arcam staat op bypass. Dus mijn Humax kabel ding geeft 1080i50 weer en dat gaat ook zo naar de TV/Projector.

In windows zie ik een display device AVR6. En dan kan je geen resoluties kiezen hoger dan 1920x1080 in de PC.
Als ik de TV direct op de PC aansluit kan je op de PC wel de normale UHD resoluties selecteren, en die speelt ie dan ook. Maar dan heb je geen geluid afgezien van het getjilp door de tv speakertjes.

Ik geef het nog niet op hoor. Maar het gaat wel tegen staan  :nopompom:

home@the movies

Quote from: maximus79 on April 17, 2019, 17:01:24
Wat voor meerwaarde heeft zo een 3DLUT voor madvr ten opzichte van de keuze dat de projector gekalibreerd is. Waar zit de winst? Iemand die dat hier gebruikt? Ik zit te denken om in de toekomst de auto cal te gaan gebruiken op de JVC.

Een 3D Lut is een heel uitgebreide calibratie die op honderden punten aanpassingen maakt.
In de projector zelf kan je voor de grey scale maar 2 punten kiezen, eentje voor de lage ire en eentje voor de hoge ire waarden. Ook in het sms kan je maar op één punt corrigeren en loet je dus af en toe een compromis maken als de projector niet helemaal lineair is.
Met een Lut zijn dit dus enorm veel punten waar hij correcties gaat maken, hetzelfde is waar voor de kleurendriehoek, gamma.


home@the movies

QuoteIk geef het nog niet op hoor. Maar het gaat wel tegen staan 

Ik hoop dat ik binnenkort niet hetzelfde moet schrijven, ze zijn nog aan mijn pc aan het werken dus ik kan verder nog niets uittesten.

maximus79

Quote from: home@the movies on April 17, 2019, 18:05:46
Een 3D Lut is een heel uitgebreide calibratie die op honderden punten aanpassingen maakt.
In de projector zelf kan je voor de grey scale maar 2 punten kiezen, eentje voor de lage ire en eentje voor de hoge ire waarden. Ook in het sms kan je maar op één punt corrigeren en loet je dus af en toe een compromis maken als de projector niet helemaal lineair is.
Met een Lut zijn dit dus enorm veel punten waar hij correcties gaat maken, hetzelfde is waar voor de kleurendriehoek, gamma.

Ok, maar wat is de daadwerkelijke zichtbare meerwaarde?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Quote from: home@the movies on April 17, 2019, 18:08:35
Ik hoop dat ik binnenkort niet hetzelfde moet schrijven, ze zijn nog aan mijn pc aan het werken dus ik kan verder nog niets uittesten.

Zeg wat voor pc zijn ze aan het bouwen voor je, dat mag wel een supersonisch ding worden..... ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

Quote from: maximus79 on April 17, 2019, 18:11:51
Ok, maar wat is de daadwerkelijke zichtbare meerwaarde?

Tja je weet zelf ook wel dat dit een vraag is waar verschillende antwoorden op kunnen komen hé  ;) ;D
De JVC's zijn zeer goed te krijgen zonder gebruik van een LUT, kan het beter? ja altijd, ga je het zien? net zoals voor de ene persoon een speaker kabel van 150 Euro een wereld van verschil maakt en voor de ander geen enkel hoorbaar resultaat.

reza

Ik ga af van de dynamische tonemapping.
1. De rendering is veels te hoog geworden waardoor het beeld hakkelt.
2. Ik heb nog niet echt het verschil kunnen zien.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Het speelt wel heel erg mooi hoor.
Ik durf nu al wel te beweren dat het beter speelt als mijn Panasonic...
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: maximus79 on April 17, 2019, 18:12:59
Zeg wat voor pc zijn ze aan het bouwen voor je, dat mag wel een supersonisch ding worden..... ;D

Tja, het is iemand die het voor zijn hobby doet, het was een bestaande PC dus hij moest hier en daar wat extra aanpassingen doen.
Wacht maar als hij klaar is, je zal het wel horen, maak al maar wat tijd vrij voor mij  ;) ;D ;D ;D

maximus79

@Reza
Snap niet wat je bedoelt met je 2 posts ....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

Quote from: maximus79 on April 17, 2019, 19:16:41
@Reza
Snap niet wat je bedoelt met je 2 posts ....

LOL, ik heb het ook al twee keer gelezen ik snap hem eigenlijk ook niet helemaal ;D

maximus79



Quote from: home@the movies on April 17, 2019, 19:16:17
Tja, het is iemand die het voor zijn hobby doet, het was een bestaande PC dus hij moest hier en daar wat extra aanpassingen doen.
Wacht maar als hij klaar is, je zal het wel horen, maak al maar wat tijd vrij voor mij  ;) ;D ;D ;D

Laat maar weten komt goed.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Quote from: maximus79 on April 17, 2019, 19:16:41
@Reza
Snap niet wat je bedoelt met je 2 posts ....

In de beta heb je dynamische HDR mapping (zoals jij hem gebruikt). Reza stapt daar van af
In de versie van williams (soulnight) lees je je film in en mapt ie dynamisch op die manier.
Ik denk dat Reza nu het dynamische achterwege laat en gaat voor een vast HDR mapping naar een bepaalde max nits waarde.

Tenminste dat las ik tussen de regels door.

Mijn windows opnieuw erop gezet terwijl de PC direct aan de TV hangt, en nu kreeg ik de nvidia control panel wel gelijk. Nu staat ie op 2160p ook. Straks via de Arcam testen. Eerst nog Kodi weer installeren.  ::)


maximus79

Quote from: riwi on April 17, 2019, 20:00:48
In de beta heb je dynamische HDR mapping (zoals jij hem gebruikt). Reza stapt daar van af
In de versie van williams (soulnight) lees je je film in en mapt ie dynamisch op die manier.
Ik denk dat Reza nu het dynamische achterwege laat en gaat voor een vast HDR mapping naar een bepaalde max nits waarde.

Tenminste dat las ik tussen de regels door.

Mijn windows opnieuw erop gezet terwijl de PC direct aan de TV hangt, en nu kreeg ik de nvidia control panel wel gelijk. Nu staat ie op 2160p ook. Straks via de Arcam testen. Eerst nog Kodi weer installeren.  ::)
Ok beter, hopelijk gaat het vanaf nu wel goed verder! Je moet Kodi DSplayer hebben he maar dat zal je wel weten.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Riwi gaat door voor de koelkast :D

Zo ingewikkeld was mijn post nu toch ook weer niet :wacko:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

Quote from: riwi on April 17, 2019, 17:52:30
Ik heb nu een HD Fury tussen de Arcam en de projector. Die zet ik dan op matrix stand zonder output. Dat geeft het effect alsof je de HDMI kabel trekt.
Ik heb HDMI1 met Arc naar de TV, want ik wilde geluid van de TV via ARC in de Arcam hebben. via SPDIF had ik lipsync issues.

Heb de PC nu op input STB gezet. En gisteren op de Game input. Weet niet of er verschil is tussen de inputs van de Arcam. De Dune en Oppo geven prima 2160p60 weer over de Arcam naar zowel de TV als de projector. Scaling in de Arcam staat op bypass. Dus mijn Humax kabel ding geeft 1080i50 weer en dat gaat ook zo naar de TV/Projector.

In windows zie ik een display device AVR6. En dan kan je geen resoluties kiezen hoger dan 1920x1080 in de PC.
Als ik de TV direct op de PC aansluit kan je op de PC wel de normale UHD resoluties selecteren, en die speelt ie dan ook. Maar dan heb je geen geluid afgezien van het getjilp door de tv speakertjes.

Ik geef het nog niet op hoor. Maar het gaat wel tegen staan  :nopompom:

Ik herken heel veel van de jouw aangebrachte symptomen ivm 4k weergeven via Kodi vanaf een Windows 10 pc naar mijn JVC via mijn surround processor. Dit terwijl andere bronnen gewoon wel werkte. Na een paar weken aanmodderen was ik er gewoon klaar mee met die pc. Heb dan voor 100€ een Vero 4K Kodi box gekocht en dat werkte direct incl. 4k op dezelfde installatie. Ik heb niks aan een bron met kuren ook al zou die beter beeld geven.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

hifiman

Quote from: reza on April 17, 2019, 19:12:56
Ik ga af van de dynamische tonemapping.
1. De rendering is veels te hoog geworden waardoor het beeld hakkelt.
2. Ik heb nog niet echt het verschil kunnen zien.
Argument 1 is een kwestie van je settings goed zetten zodat de rendertijd binnen de perken blijft. Maar gezien argument 2 , tsja...  ;D