het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: home@the movies on April  1, 2019, 15:59:46
Kijk zo draait de economie alweer op volle toeren  ;D ik hoop alleen dat het geen hel gaat worden om alles aan de praat te krijgen. Ik heb al in geen 20 jaar nog een pc aangeraakt, enkel voor het kalibreren gebruik ik er eentje.

Ronald/hifiman had een mooie pdf gemaakt met klik-voor-klik uitleg over de installatie stappen : http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc-4k.pdf
Naast de links van Maximus naar avs etc. natuurlijk.

williams

Ik draai nu al een tijdje met MadVR i.c.m. Kodidsplayer en dit is echt stabiel tenzij ik echt op het max gaat zitten van wat mijn grafischekaart aankan maar dit is logisch.
Het is de kunst om de rendertijd in madVR in de gaten te houden en niet boven de 30 te gaan zitten zodat je nog een buffertje over hebt voor films met  scene's met een hoge bittrate.

Buiten dat Madvr erg mooie plaatjes met de tonemapping op het beeld kan toveren (zoals de meesten bij Werner hebben gezien) kan dit programma veel meer en de meeste winst zit in het upscalen van 1080p materiaal naar 3160p resolutie en hier heb je dan ook de meeste rekenkracht nodig .
De kwaliteit van het upscalen is zo goed dat je denkt dat de bron 4K is.

Voor de mannen hier met een JVC beamer heeft madvr nog wat andere mooie trucs aan board ,waaronder automatisch de lens memory activeren tussen 16/9 en 235/1 ,subtitels in het active beeld zetten,zoomfuncties ,omlaten schakelen tussen verschillende users settings.
De mogelijkheden zijn zo divers vooral als je profielen gaat aanmaken in madVR.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

QuoteRonald/hifiman had een mooie pdf gemaakt met klik-voor-klik uitleg over de installatie stappen : http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc-4k.pdf
Naast de links van Maximus naar avs etc. natuurlijk.

Houd wel rekening dat hierin nog niet het hoofdstuk met de tonemapping is meegenomen .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

Quote from: williams on April  1, 2019, 20:52:37
Houd wel rekening dat hierin nog niet het hoofdstuk met de tonemapping is meegenomen .
`

Waar kunnen we dat terugvinden?

hifiman


williams

QuoteWaar kunnen we dat terugvinden?

Maximus79 heeft op de vorige pagina een linkje staat naar het avs met wat handige tips van onkyoman
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Pinda13

ik spreek uit ervaring dat dat madvr echt top is. Ik speel met een nieuwste generatie nuc en zelfs hdr tonemapping naar sdr lukt. Weliswaar moet ik de resolutie naar 1080p zetten en niet 2160p dus is het nog steeds niet het juiste zoals het bedoelt is, maar dan nog vind ik het een grote vooruitgang tov de standaard instellingen. Het was in het begin wel even priegelen, maar met de handleiding van hifiman erbij is het zeker te doen. Daarna ,zoals inderdaad is aangegeven, het punt zoeken waarbij het mooiste en het soepelst verloopt. Ik ben er 2 dagen mee bezig geweest in totaal. Misschien dat ik zelfs een htpc ga bouwen naast de nuc of naar de nieuwe zotac ga. Met afstellen vind ik mpc hc fijner werken dan kodi.
" no loss of fine detail "

darkrunner

Ga die pdf over Madvr toch eens moeten gaan uitpluizen, nu zit ik met een AMD RX580 en een Vega 64 en een GTX 1070 waarvan ik de RX580/Vega eigenlijk een betere kaart vind qua beeld kwaliteit
Is er ergens een linkje die uitlegt hoe je RX/Vega te tweaken voor Madvr?

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Nou..
Ik hoor nu ook officieel bij de club. Na zelf een aantal dagen te hebben gekloot en een hoop frustratie.
Heeft Hifiman mij uit mijn lijden verlost :clapping:
Binnen anderhalf uur was het gefixed! Hartstikke bedankt, jammer dat ik vanavond/vannacht en morgen ochtend tot drie moet werken. Ik zal dus nog eventjes geduld moeten hebben om het thuis te bekijken maar het resultaat was bij jouw al fantastisch.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Quote from: reza on April 13, 2019, 23:02:23
Nou..
Ik hoor nu ook officieel bij de club. Na zelf een aantal dagen te hebben gekloot en een hoop frustratie.
Heeft Hifiman mij uit mijn lijden verlost :clapping:
Binnen anderhalf uur was het gefixed! Hartstikke bedankt, jammer dat ik vanavond/vannacht en morgen ochtend tot drie moet werken. Ik zal dus nog eventjes geduld moeten hebben om het thuis te bekijken maar het resultaat was bij jouw al fantastisch.

Toch niet voor een leek?
Het houdt mij nog tegen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Ik ben leeker dan leek. Ik praat absoluut geen computer taal en was al op weg. Maar er waren allerlei zaken waar ik echt niet uitkwam.
Nu ik heb gezien wat Hifiman heeft gedaan, viel het eigenlijk best wel mee. En als het draait draait het schijnbaar..
Ik ga er voor de rest niet mee klooien, misschien met het aantal nits maar dat zag er best wel plug and play uit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on April 14, 2019, 10:18:10
Mischien een idee voor een workshop  ;D
klinkt goed[emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


pameijer

Quote from: williams on April 14, 2019, 10:18:10
Mischien een idee voor een workshop  ;D
Mss grappig bedoeld, maar ik denk dat hier best animo voor kan zijn! Van mijn kant iig wel  :clapping:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

darkrunner


reza

Lijkt me ook leuk indd.
Volgens mij zijn Hifiman en Williams de Nederlandse Madvr pioneers. Dus die kunnen er een hoop over vertellen/laten zien.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

als die dat zien zitten uiteraard? dan ben ik van de partij.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


riwi

Ik heb win 10 pro geinstalleerd met de RTX2060 kaart er in. Alles draait, Kodi / madVR en DSPlayer ook.
Maar ik krijg de resolutie niet hoger dan 1920x1080. Op een of andere manier heb ik niet het nvidia control panel erbij gekregen en hij (windows) ziet als scherm nog het oude iiyama scherm (dat max 1920x1080 kan) dat ik gebruikt heb tijdens de installatie.

MadVR ziet wel dat er een Arcam apparaat aan hangt met een display daarachter.

Ik heb gewoon een HDMI kabel tussen de PC en de Arcam gehangen. Ik heb beeld op de 4k Sony TV en op de 4k JVC projector. Maar het blift max 1920x1080.
Iemand tips?

darkrunner

Wat is eigenlijk de reden dat vele voor een RTX2060 gaan voor een Htpc? men Gtx 1070 is in games zelf nog sneller maar wat kan een RTX tov een Gtx/Amd RX/Vega meer voor Htpc?

hifiman

Quote from: riwi on April 14, 2019, 23:15:18
Ik heb win 10 pro geinstalleerd met de RTX2060 kaart er in. Alles draait, Kodi / madVR en DSPlayer ook.
Maar ik krijg de resolutie niet hoger dan 1920x1080. Op een of andere manier heb ik niet het nvidia control panel erbij gekregen en hij (windows) ziet als scherm nog het oude iiyama scherm (dat max 1920x1080 kan) dat ik gebruikt heb tijdens de installatie.

MadVR ziet wel dat er een Arcam apparaat aan hangt met een display daarachter.

Ik heb gewoon een HDMI kabel tussen de PC en de Arcam gehangen. Ik heb beeld op de 4k Sony TV en op de 4k JVC projector. Maar het blift max 1920x1080.
Iemand tips?
Zal toch een driver kwestie zijn, Wellicht dat win10 deze kaart nog niet ondersteund en je zelf de driver moet installeren, of had je dat al gedaan? Normaliter heb je na een standaard installatie van een nvidia driver gewoon dat nvidia control panel ter beschikking.

hifiman

Quote from: darkrunner on April 15, 2019, 07:39:26
Wat is eigenlijk de reden dat vele voor een RTX2060 gaan voor een Htpc? men Gtx 1070 is in games zelf nog sneller maar wat kan een RTX tov een Gtx/Amd RX/Vega meer voor Htpc?
Of tie meer kan betwijfel ik maar hij kost een stuk minder dus dat lijkt me aardige reden om voor deze kaart te kiezen.

darkrunner

Minder dan? Een vega of een 1060 of de nieuwe 1660 is nog goedkoper, doe nu alles met een rx 580 die ooik een stuk onder de prijs van een Rtx zit

Nu de Rtx is geen slechte kaart maar zoek even de meerwaarwe voor Htpc tov de rest.

riwi

Quote from: hifiman on April 15, 2019, 07:56:40
Zal toch een driver kwestie zijn, Wellicht dat win10 deze kaart nog niet ondersteund en je zelf de driver moet installeren, of had je dat al gedaan? Normaliter heb je na een standaard installatie van een nvidia driver gewoon dat nvidia control panel ter beschikking.

Ik heb niks handmatig geinstalleerd kwa nvidia drivers. Gewoon onder device manager bij de hardware een Update driver gekozen en dan zegt ie dat ik al de nieuwste heb. Ik heb met de mediacreation tool ook een erg recent installatie stickie gemaakt natuurlijk.

Quote from: darkrunner on April 15, 2019, 08:03:19
Minder dan? Een vega of een 1060 of de nieuwe 1660 is nog goedkoper, doe nu alles met een rx 580 die ooik een stuk onder de prijs van een Rtx zit

Nu de Rtx is geen slechte kaart maar zoek even de meerwaarwe voor Htpc tov de rest.

Een 1060 schijnt niet snel genoeg te zijn, de 1660 is goedkoper en ook minder snel las ik.
Wat  MadVR gebruikt zijn de cuda cores, dwz de rekenpower en niet de hardware matige openGL functies. Dus het gaat kwa specs om het aantal cores, de klokfrequentie ervan en evt de snelheid van het geheugen.
Je kan in MadVr ook zien hoe lang de rekentijd is per frame. En aangezien je 24 beeldjes per seconde wil zien mag dat niet langer duren dan 40ms per beeld. En om wat reserve te hebben eigenlijk max 30ms. Hoe sneller de kaart dat kan hoe zwaarder het algoritme mag zijn terwijl je toch onder de 30ms blijft per frame.
Voor mij telde ook het geluid dat de kaart maakt. Ik dacht dat een nieuwere nvidia chip vast koeler zou zijn dan een oudere. Deze MSI Ventus RTX2060 was 375 euro. De 1070's zijn niet heel veel goedkoper. De 1660 is ong. 100 euro goedkoper, maar als ik daarmee niet 4k materiaal met NGU scaling en NGU chroma upscaling kan gebruiken met een render tijd < 30ms dan heb je er niks aan.
En wie weet wat voor "luxere" algoritmes nog worden bij bedacht in de toekomst. Beetje GPU power over is niet erg :) Maar 900 euro voor een RTX2080 was met toch iets te gek  :laugh:

darkrunner

Oke net ook nog wat na gelezen een Gtx 1060 is toch min aan te raden en voor NGU high al vrij nipt.

Gelukkig is de Amd RX580/Vega wel geschikt kan ik men Gtx 1070 in de Game pc houden, kijk ook liever films/Netflix op men RX580.