het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

Quote
Ik kom vaak bij Williams en Hifiman en daar ben ik altijd zeer onder de indruk van de beeld kwaliteit. Ik krijg mijn htpc in mei, de grafische kaart die ik heb gekocht van mijn maatje kan pas in mei zijn computer verlaten :unhappy:
Dus nog even genieten van andermans spullen

Nog even wachten dan Reza tot het zover is ,tot dan ben je altijd welkom .

Gisteren Fantastic Beast deel 2 een stuk gekeken en toen kwam er weer een grote smile op mijn gezicht .
Wat een contrast en diepte in het beeld niet normaal .
Ik betrap mezelf er ook op dat ik nu bijna alles in hdr met de tonemapping wilt kijken .
Als je terug gaat naar een blu ray dan lijkt het beeld wat zeker nog erg mooi is toch wat platter met minder diepte in het beeld .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

maximus79

Quote from: nielvm on March 18, 2019, 18:47:00
Manier om aan frame interpolatie te doen via pc om een vloeiender beeld te krijgen.
Die optie is er toch ook met madvr? Ik gebruik hem overigens niet.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

nielvm

Quote from: maximus79 on March 18, 2019, 17:38:37
Ook al heb je geen krachtige pc, kan je wel een test voor je zelf doen met MADVR. Ook al loopt het voor geen meter, je krijgt wel een beeld wat je kan gaan verwachten, heb ik ook gedaan met mijn laptop en daarna een HTPC gebouwd.

Beeld met HDR is van zulke aard nu dat ik twijfel of ik nog wel geen upgraden met de projector.....

Ik besef net weer dat ik met mijn pc geen hdr kan uitsturen (generatie 4 CPU en geen grafische kaart). Lijkt mij dan niet mogelijk om uit te proberen, of wel?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

maximus79

Quote from: nielvm on March 18, 2019, 20:18:59
Of stuurt madvr een sdr signaal uit?  :plain:
Madvr kan beide uitsturen, maar met de tonemapping stuurt hij sdr uit.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Vandaag eens een kans gegeven met de tonemapping van madvr. Ik heb alle instellingen gezet volgens hetgeen hier gepost werd. Aangezien mijn pc geen hdr of bt2020 kan doorgeven, wordt alles naar sdr bt709 gemapped.

Voorlopig ben ik niet echt overtuigd. Kan uiteraard aan de beperkingen van de huidige pc liggen, maar het ziet er voorlopig echt wel beter uit met mijn huidige settings op de tw9300. Daar ben ik trouwens sinds kort overgestapt op een calibratie in natural mode. Je boet een klein beetje in op de kleurendriehoek, maar de verdubbeling in lichtoutput opent toch wel een hoop extra mogelijkheden.

Mogelijks zou een voldoende krachtige htpc wél een voordeel kunnen opleveren, maar helaas zie ik met de huidige tests daar niets van die daarop zouden wijzen. De investering in een grafische kaart (en voeding) om het uit te proberen is me wat te groot.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

maximus79

Quote from: nielvm on March 19, 2019, 13:09:44
Vandaag eens een kans gegeven met de tonemapping van madvr. Ik heb alle instellingen gezet volgens hetgeen hier gepost werd. Aangezien mijn pc geen hdr of bt2020 kan doorgeven, wordt alles naar sdr bt709 gemapped.

Voorlopig ben ik niet echt overtuigd. Kan uiteraard aan de beperkingen van de huidige pc liggen, maar het ziet er voorlopig echt wel beter uit met mijn huidige settings op de tw9300. Daar ben ik trouwens sinds kort overgestapt op een calibratie in natural mode. Je boet een klein beetje in op de kleurendriehoek, maar de verdubbeling in lichtoutput opent toch wel een hoop extra mogelijkheden.

Mogelijks zou een voldoende krachtige htpc wél een voordeel kunnen opleveren, maar helaas zie ik met de huidige tests daar niets van die daarop zouden wijzen. De investering in een grafische kaart (en voeding) om het uit te proberen is me wat te groot.

Ja toch naar natural, laatst toen ik dat opperde was het vloeken in de kerk.....

Als je geen verschil ziet of als het er nu beter met een custom gamma curve uit ziet dan gaat er ergens wat mis.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

nielvm

Custom gamma curve heb ik al afgeleerd. De vooraf ingestelde (-)1 of (-)2 zijn bruikbaar, maar met custom gamma's ziet het er altijd wel ergens onnatuurlijk uit vind ik.

Bij het gebruiken van de natural mode is het vooral belangrijk om te kijken naar de saturatiepunten van de kleuren. 100% saturatie haal je niet, maar als de saturatiepunten tot pakweg 80% juist zitten, valt het allemaal best wel mee qua kleur. Met de cinema modi heb ik al een mooier "pop" gevoel ervaren, maar ik krijg dat niet zodanig ingesteld dat de kleuren doorheen de hele film natuurlijk blijven ogen. Vroeg of laat ziet een huidskleur er verbrand uit en dan is het weer zoeken naar een betere instelling. Met de natural mode ziet alles er standaard natuurlijker uit  :baaa:

Nogmaals twijfel ik er niet aan dat een htpc een verbetering kan zijn - ik zal het ongetwijfeld nog wat gaan uittesten - maar voorlopig zie ik niet wat het voor mij de moeite waard kan maken.

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

Seeing is echt believing.

Ik denk ook echt dat de instellingen die je hebt gebruikt niet goed waren.
In het begin was ik ook sceptisch en eigenlijk anti.
Maar als het goed is afgesteld en het werkt dus goed, WAUW.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: reza on March 19, 2019, 14:00:37
Seeing is echt believing.

Ik denk ook echt dat de instellingen die je hebt gebruikt niet goed waren.

Maar nielvm heeft geen grafische kaart erin. Dus dan kan je veel minder doen in MadVR.
Grootste verbetering is volgens mij de NGU scaling en de chroma upscaling, en de mapping natuurlijk voor HDR materiaal.
Maar ik zag bij hifiman ook met bluray SDR materiaal al een forse verbetering met de PC/Kodi/DSplayer/Madvr boven het afspelen met de Dune bv.
SVP had toen te veel haperingen om echt acceptabel te zijn zelfs met een 6core AMD processor. Maargoed de frameinterpolatie van de JVC projector is goed genoeg. Dat hoef je niet extern te doen.

Ik heb nog een PC staan die weinig doet met een i3-7100, 16G geheugen, SSD etc. Moet alleen nog een RX2060 of GTX1660 kaart erin kopen, en windows 10 regelen op een of andere manier.

hifiman

Quote from: riwi on March 19, 2019, 16:02:27
SVP had toen te veel haperingen om echt acceptabel te zijn zelfs met een 6core AMD processor. Maargoed de frameinterpolatie van de JVC projector is goed genoeg. Dat hoef je niet extern te doen.
Sterker nog het is een 8 core en die trok het niet of wel maar dan was de kwaliteit minder dan wat de jvc er zelf van maakt  :D

Quote from: riwi on March 19, 2019, 16:02:27
Ik heb nog een PC staan die weinig doet met een i3-7100, 16G geheugen, SSD etc. Moet alleen nog een RX2060 of GTX1660 kaart erin kopen, en windows 10 regelen op een of andere manier.
Je gaat ook madvr doen? Cool!  :thumbs-up: :pompom:

nielvm

Mijn pc haperde inderdaad fel met de settings die haar aanbevolen worden, maar als ik pauzeer op een frame, heb ik dan niet de "volle" kwaliteit die ik dan kan beoordelen?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

hifiman

Quote from: nielvm on March 19, 2019, 16:22:57
Mijn pc haperde inderdaad fel met de settings die haar aanbevolen worden, maar als ik pauzeer op een frame, heb ik dan niet de "volle" kwaliteit die ik dan kan beoordelen?
Nee niet echt, want dan zie je (het ontbreken van) allerlei bewegings artefacten niet.

riwi

Quote from: hifiman on March 19, 2019, 16:12:25
Je gaat ook madvr doen? Cool!  :thumbs-up: :pompom:
Ik zit er wel aan te denken :) Lijkt me zeker als er straks de N5 hangt hier, wel mooi om mee te experimenteren.

Quote from: nielvm on March 19, 2019, 16:22:57
Mijn pc haperde inderdaad fel met de settings die haar aanbevolen worden, maar als ik pauzeer op een frame, heb ik dan niet de "volle" kwaliteit die ik dan kan beoordelen?
Ik weet het niet. Misschien wel inderdaad. Worden er van de nvidia kaart alleen de cuda cores (rekenkracht) aangesproken of ook specifieke hardwarematige acceleratie functies voor beeld bewerking?


reza

De panna 9000 samen met de N serie schijnt ook heel mooi te zijn.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Hi iedereen,

Ik ben op zoek naar iemand die MAdvr op zijn HTPC heeft draaien en die even wil uitlenen voor onze shoot out tussen de nieuwe JVC HDR projectoren op 30 en 31 Maart, uiteraard vooral de dynamische toonmapping functie .
Uiteraard is een vorm van vergoeding voor de moeite bespreekbaar, ik hoor het graag al er mensen zijn die zich aangesproken voelen.
Alvast dank bij voorbaat.

Quote
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=171642.0

maximus79

Quote from: home@the movies on March 20, 2019, 23:52:23
Hi iedereen,

Ik ben op zoek naar iemand die MAdvr op zijn HTPC heeft draaien en die even wil uitlenen voor onze shoot out tussen de nieuwe JVC HDR projectoren op 30 en 31 Maart, uiteraard vooral de dynamische toonmapping functie .
Uiteraard is een vorm van vergoeding voor de moeite bespreekbaar, ik hoor het graag al er mensen zijn die zich aangesproken voelen.
Alvast dank bij voorbaat.

Quote
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=171642.0

PM
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Pinda13

@hifiman, zou jij nog een keer de 1080p handleiding willen posten? Ik heb een gigabyte brix bri5h-8250 met 16gb en ssd m.2 pro erin. Enige bottelneck is de GPU. Op zich niet erg, want ik wil eerst handig worden met 1080p materiaal. En eventueel later een andere htpc. Ik heb nu ook niet echt een high end beamer staan, maar een leuke xiaomi laser beamer die geen native 4k heeft, wat weer niet uitmaakt als je hdr naar sdr gaat proberen maar toch.. Je htpc 4k pdf staat nog wel online maar zoals gevraagd de 1080p editie niet. Alvast bedankt!

Nu heb ik de volgende instellingen overgenomen van avs forum:
Chroma: NGU sharp (verhigh)
Downscaling: SSIM 2D 100%+ AR+LL
Image upscaling: Jinc3 + AR
Image doubling: off
Upscaling refinement: off
Artifact removal - debanding: low/medium
AR-deringing: off
Image enhancements: crispen edges (1.0) + AR
Dithering: error diffusion 2.

Na dit mpc aan en gpu gaf rond de 95% aan als werk, maar het beeld verliep vloeiend en het beeld was al een flinke verbetering dan wat ik gewend was. Het enige is dat het beeld behoorlijk donker is. Het zelfde wat ik in dit topic heb gelezen bij simsatic. Hebben hier meer mensen last van en hoe opgelost?

Quote from: simsatit on January 17, 2019, 23:01:10
Er zijn 3 plekken waar ik de levels kan instellen, mijn instellingen zijn als volgt:

LAV video decoder: 16-235
Madvr, devices, properties: 0-255
Nvidea control panel, change resolution: 3: use default color settings

Het vage is als ik LAV op 0-255 zet en Madvr op 16-235, de donkerte dan weg is, maar volgens mij kloppen die instellingen niet, is dit niet weird??

Wat bedoel je met de driver instellingen?
In de Gdorce GTX 1070 properties is een tabje colour management, maar daar zie ik de optie niet tussen staan.

Quote from: hifiman on January 18, 2019, 13:54:32
De properties van de videokaart inderdaad. Staat als het goed is gewoon bij de resolutie ergens, niet bij colour instellingen.
" no loss of fine detail "

hifiman

Quote from: Pinda13 on March 21, 2019, 11:24:04
@hifiman, zou jij nog een keer de 1080p handleiding willen posten?
Helaas, die heb ik onlangs in het kader van opruiming voorgoed gewist....