het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: simsatit on January 17, 2019, 13:10:36
Misschien kan iemand mij helpen met een voor mij bizar probleem,

ik heb een HTPC met een GTX1070, speel met MPC-HC en Madvr.
In Nvidea control panel alles op 'door speler laten bepalen' ingesteld.
In Madvr en LAV video decoder alles correct (?) ingevoerd qua instellingen voor kleurruimte, exclusive window etc.

Het probleem is dus het volgende:
ik krijg een veel donkerder beeld met de HTPC dan met de bluray speler.
Sommige (donkere) scenes zijn onkijkbaar met hetzelfde content afgespeeld op de HTPC.
Heb overal gekeken naar instellingen, gelezen op Doom9 forum, AVS, hier, ik snap niet hoe dit kan.

Heeft er iemand hier dit probleem eerder aan de hand gehad?
Ik baal er goed van want op zich doet de 4K upscaling het waanzinnig.
Staan de video levels wel op 0-255 in de driver instellingen van de videokaart ?

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

simsatit

Quote from: hifiman on January 17, 2019, 16:44:10
Staan de video levels wel op 0-255 in de driver instellingen van de videokaart ?

Er zijn 3 plekken waar ik de levels kan instellen, mijn instellingen zijn als volgt:

LAV video decoder: 16-235
Madvr, devices, properties: 0-255
Nvidea control panel, change resolution: 3: use default color settings

Het vage is als ik LAV op 0-255 zet en Madvr op 16-235, de donkerte dan weg is, maar volgens mij kloppen die instellingen niet, is dit niet weird??

Wat bedoel je met de driver instellingen?
In de Gdorce GTX 1070 properties is een tabje colour management, maar daar zie ik de optie niet tussen staan.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: williams on January 17, 2019, 19:52:09
Hoi Simon staat je JVC ook op auto bij videoinstellingen ?

Hoi William, ja input en colour beide op auto staan.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: simsatit on January 17, 2019, 23:01:10
Wat bedoel je met de driver instellingen?
In de Gdorce GTX 1070 properties is een tabje colour management, maar daar zie ik de optie niet tussen staan.
De properties van de videokaart inderdaad. Staat als het goed is gewoon bij de resolutie ergens, niet bij colour instellingen.

simsatit

Quote from: hifiman on January 18, 2019, 13:54:32
De properties van de videokaart inderdaad. Staat als het goed is gewoon bij de resolutie ergens, niet bij colour instellingen.

In mijn versie van Nvidea control panel kun je alleen limited of full kiezen als je de Nvidea settings gebruikt, maar in verband met EFS (exclusive full screen mode) wil je toch dat de instellingen van de W10 gebruikt worden, zodat er 10 bit kleur diepte gebruikt wordt?
Wat trouwens met de laatste W10 build ook al niet meer gaat (bij mij op info JVC screen staat RGB 8 bit).
Eigenlijk ook allemaal wel weer vaag dus, dan moet je display port gebruiken om de 10 bit te kunnen gebruiken maar dan heb je geen audio, dan kun je HDMI gebruiken voor audio maar dan ziet je video kaart weer 2 displays met alle narigheid van dien..

Maw, ik ben wat dat betreft teleurgesteld in de GTX 1070, begreep dat de TI versie van de 1080 wel gewoon 10 bit over HDMI uitstuurt, spijt van dat ik die niet aangeschaft heb.

Wat is jullie idee van bovenstaande? werkt 10 bit dithering/kleurdiepte bij jullie wel?
Welke build van W10 gebruiken jullie, en kan daar nog de kleurdiepe gekozen worden (in mijn build niet, alleen res en refresh rate)
Staat bij jullie de Nvidea settings voor bit depth op aangevinkt of door de player laten bepalen aangevinkt?

William, ik draai inderdaad inmiddels met bijzonder grote tevredenheid met een X7900, wat een beeld..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

hifiman

Ik draai ook met een GTX1070 en werkt uit de kunst op 12 bit (10 bit was geen keuze optie) in 4K resolutie. Denk toch echt dat je instellingen niet kloppen qua video levels ergens in de keten.

Ik gebruik madvr om UHD films te tonemappen naar SDR m.b.v. BT2020 kleurruimte , de JVC geeft dan netjes 12 bit aan en het ziet er pico bello uit!

williams

Zal vanavond is kijken welke windows10 versie erop staat bij me .
Zelf draai in gewoon alles in 8 bit en dit ziet er gewoon erg goed uit .Madshi de ontwikkelaar van Madvr geeft hier de voorkeur aan .Zal de link met de achterliggende reden hier van is opzoeken voor je .Het had met het dittering ordenend verhaal te maken .
Ook met Windows 10 zit er geen verschil kwa beeld of je exclusief draait of Windows mode .
De Nvidea kaart moet wel op fullrange staan zodat alle pc of video levels erdoor heen kunnen ,ik noem dit zelf de laatste draaideur in de videoketen die zover mogelijk open moet staan .
Zet de jvc is op videolevel enhanced en kijk wat er dan gebeurd.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Hier een linkje naar een topic over madvr setting .
Hier kan je alles vinden over de pc video instellingen en 8 bit versus 10/12 bit .

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=259188
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Ben met Madvr aan het experimenteren, als ik voor tone mapping kies in combo met mijn tw9300, waar moet ik dan mijn tw9300 op zetten? Gewoon op de gekalibreerde sdr setting?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

[quoteBen met Madvr aan het experimenteren, als ik voor tone mapping kies in combo met mijn tw9300, waar moet ik dan mijn tw9300 op zetten? Gewoon op de gekalibreerde sdr setting? ][/quote]

Ja dat klopt gewoon een sdr setting nemen met een kleuren profiel van rec2020  en een gamma setting tussen 2,2 en 2,4.
Met welke grafische kaart draai je op je pc ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Quote from: williams on February 24, 2019, 09:41:28
[quoteBen met Madvr aan het experimenteren, als ik voor tone mapping kies in combo met mijn tw9300, waar moet ik dan mijn tw9300 op zetten? Gewoon op de gekalibreerde sdr setting? ]

Ja dat klopt gewoon een sdr setting nemen met een kleuren profiel van rec2020  en een gamma setting tussen 2,2 en 2,4.
Met welke grafische kaart draai je op je pc ?

Ben nu met mijn laptop bezig om het resultaat te zien, zodat ik kan overwegen of ik een htpc weer ga bouwen. Zit een gtx 1050 kaart in de laptop die het niet trekt maar ik kan wel het resultaat zien. Wil straks draaien met een RTX 2060 kaart, die moet toch voldoende zijn voor de laatste builds met die nieuwe HDR/SDR settings?
Weet alleen niet of ik nou alle setting goed heb staan in die laatste build en zag vanochtend alweer een nieuwe build voorbij komen met weer andere settings mogelijkheden. Ook weet ik niet wat ik bij de diverse nits instellen moet neer zetten voor het beste resultaat.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Als ik aan geef in MADVR dat mijn projector REC706 gekalibreerd is heb ik last van black crush, iemand die weet hoe dit komt? Als ik aan geef dat hij niet gekalibreerd heb ik daar geen last van, alleen kloppen de kleuren dan minder. 
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

[quoteBen nu met mijn laptop bezig om het resultaat te zien, zodat ik kan overwegen of ik een htpc weer ga bouwen. Zit een gtx 1050 kaart in de laptop die het niet trekt maar ik kan wel het resultaat zien. Wil straks draaien met een RTX 2060 kaart, die moet toch voldoende zijn voor de laatste builds met die nieuwe HDR/SDR settings?
Weet alleen niet of ik nou alle setting goed heb staan in die laatste build en zag vanochtend alweer een nieuwe build voorbij komen met weer andere settings mogelijkheden. Ook weet ik niet wat ik bij de diverse nits instellen moet neer zetten voor het beste resultaat.][/quote]

Ik weet niet of dit moment de RTX2060 ondersteunt wordt door Madvr ,zou als ik jouw was die vraag even in het madvr topic op het avs neerleggen .
Zelf draai ik op dit moment met een gtx 1070 kaart en dit gaat goed met redelijk hoge settings .

Op MP staan aardig wat GTX1080 kaarten te koop en hier kom je aardig mee weg ,scheelt weer hoop centjes.

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

[quoteAls ik aan geef in MADVR dat mijn projector REC706 gekalibreerd is heb ik last van black crush, iemand die weet hoe dit komt? Als ik aan geef dat hij niet gekalibreerd heb ik daar geen last van, alleen kloppen de kleuren dan minder. 

][/quote]


Heb je het juiste kleurenprofiel (rec2020) aan staan in je epson ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Quote from: williams on February 24, 2019, 11:16:17
[quoteBen nu met mijn laptop bezig om het resultaat te zien, zodat ik kan overwegen of ik een htpc weer ga bouwen. Zit een gtx 1050 kaart in de laptop die het niet trekt maar ik kan wel het resultaat zien. Wil straks draaien met een RTX 2060 kaart, die moet toch voldoende zijn voor de laatste builds met die nieuwe HDR/SDR settings?
Weet alleen niet of ik nou alle setting goed heb staan in die laatste build en zag vanochtend alweer een nieuwe build voorbij komen met weer andere settings mogelijkheden. Ook weet ik niet wat ik bij de diverse nits instellen moet neer zetten voor het beste resultaat.]

Ik weet niet of dit moment de RTX2060 ondersteunt wordt door Madvr ,zou als ik jouw was die vraag even in het madvr topic op het avs neerleggen .
Zelf draai ik op dit moment met een gtx 1070 kaart en dit gaat goed met redelijk hoge settings .

Op MP staan aardig wat GTX1080 kaarten te koop en hier kom je aardig mee weg ,scheelt weer hoop centjes.

Ok bedankt, de RTX 2060 word ondersteund. De 1080 is 2e hands duurder dan de 2060.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

[quoteOk bedankt, de RTX 2060 word ondersteund. De 1080 is 2e hands duurder dan de 2060.

][/quote]

Ik heb wel het gevoel dat een 1080 sneller is dan een RTX2060
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Quote from: williams on February 24, 2019, 11:17:57

Heb je het juiste kleurenprofiel (rec2020) aan staan in je epson ?

Madvr stuurde rec706 uit bij mij..?? Gebruik jij ook die laatste builds waar een grote verbetering in zit voor HDR tone mapping?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

[quoteMadvr stuurde rec706 uit bij mij..?? Gebruik jij ook die laatste builds waar een grote verbetering in zit voor HDR tone mapping?][/quote]

Nee ik gebruik vooralsnog niet de laatste Madvr maar een oudere versie i.c.m. het tooltje van soulnight.
Hiermee wordt een measurement gemaakt van de film en dan per scene en de hoeveelheid nits die daar bij hoort ,vervolgens. als je dan de film afspeelt wordt de tonemapping aangeppast per scene.
Wat je dan afspeelt is een dynamische manier van tone mapping daar waar het eerst statisch was.
Je krijgt dan dat de tonemapping werkt zoals HDR+ met een erg mooi plaatje.

Met de laatse versies van Madvr willen ze hetzelfde bereiken maar dan met een live meting van de tonemapping ,maar dit is nog niet perfect daar ze maar een paar frames vooruit kunnen kijken per scene.
Voor mezelf blij ik nu even met de tool meten van soulnight tot Madvr een definitieve versie uitbrengt .
Het meten met het tooltje duurt ongeveer 15 tot 20 minuten afhankelijk van de lengte van de film en de snelheid van je grafische kaart.

Mocht je hier gebruik van willen maken dan stuur ik je wel een linkje naar het avs forum waar de tool wordt beschreven .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79



Quote from: williams on February 24, 2019, 16:44:59
[quoteMadvr stuurde rec706 uit bij mij..?? Gebruik jij ook die laatste builds waar een grote verbetering in zit voor HDR tone mapping?]

Nee ik gebruik vooralsnog niet de laatste Madvr maar een oudere versie i.c.m. het tooltje van soulnight.
Hiermee wordt een measurement gemaakt van de film en dan per scene en de hoeveelheid nits die daar bij hoort ,vervolgens. als je dan de film afspeelt wordt de tonemapping aangeppast per scene.
Wat je dan afspeelt is een dynamische manier van tone mapping daar waar het eerst statisch was.
Je krijgt dan dat de tonemapping werkt zoals HDR+ met een erg mooi plaatje.

Met de laatse versies van Madvr willen ze hetzelfde bereiken maar dan met een live meting van de tonemapping ,maar dit is nog niet perfect daar ze maar een paar frames vooruit kunnen kijken per scene.
Voor mezelf blij ik nu even met de tool meten van soulnight tot Madvr een definitieve versie uitbrengt .
Het meten met het tooltje duurt ongeveer 15 tot 20 minuten afhankelijk van de lengte van de film en de snelheid van je grafische kaart.

Mocht je hier gebruik van willen maken dan stuur ik je wel een linkje naar het avs forum waar de tool wordt beschreven .

Ok interessant, ja graag.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2