het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: Raymond187 on July  7, 2016, 12:06:38
16.1 nu een tijdje draaien, en geen issues meer. 1 of 2 x is Kodi vastgelopen. Verder helemaal prima.

Welke instellingen voro het beeld gebruik je?

Die van Nvidia of van de TV? Bij het Nvidia controlpanel kan je dit aangeven. Standaard is die van de TV.
Kijk das mooi  :pompom:

Ik snap je vraag over de settings niet echt... Wat voor settings heb je het over?

Raymond187

Nvidia control panel. Waar je de settings van de kaart kan instellen.

morca

Ik probeer f1 te kijken vanmiddag met kodi en jericho app..
Maar kan de live stream niet vinden tussen alle andere f1 stukjes die je kan bekijken.
Kan/wil iemand mij uitleggen hoe ik de juiste live stream vind zodat ik morgen kan kijken.


hifiman

Bij deze deel ik de 90 pagina's tellende installatie/configuratie van mijn 4K HTPC gebaseerd op Kodi/MadVR/Reclock met jullie. Veel plezier ermee  :threadclosed:  :headbanging:  :popcorn:


http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc-4k.pdf

Marco66

Quote from: hifiman on April 18, 2017, 14:50:45
Bij deze deel ik de 90 pagina's tellende installatie/configuratie van mijn 4K HTPC gebaseerd op Kodi/MadVR/Reclock met jullie. Veel plezier ermee  :threadclosed:  :headbanging:  :popcorn:


http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc-4k.pdf

Indrukwekkend verhaal, top.
Ga ik mij eens in verdiepen als ik de pc geupgrade heb voor 4k weergave.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

hifiman

Quote from: Marco66 on May 10, 2017, 19:53:23
Indrukwekkend verhaal, top.
Ga ik mij eens in verdiepen als ik de pc geupgrade heb voor 4k weergave.

Marco
:thumbs-up:  :headbanging:

hifiman


williams

Her is een mooi en duidelijk  tutorial geworden en ik gebruik dit regelmatig als naslag  :pompom:
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

hifiman


chocovla

Quote from: hifiman on October 30, 2017, 16:02:04
Geupdate document voor 4K HTPC op basis van windows 10.

http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc-4k.pdf

Erg fijn docje inderdaad. Gebruikte de oudere versie vaak als startconfig voor mijn htpc. Heb je de "oude" 1080p versie toevallig nog voor ons niet 4k'ers?
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

hifiman

Quote from: chocovla on April  7, 2018, 21:23:43
Erg fijn docje inderdaad. Gebruikte de oudere versie vaak als startconfig voor mijn htpc. Heb je de "oude" 1080p versie toevallig nog voor ons niet 4k'ers?
http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc.pdf

Alstu   ;D

chocovla

Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

hifiman

Nieuwe versie met daarin ook HDR -> SDR tonemapping met behoud van BT2020 grotere kleurruimte configuratie.

http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc-4k.pdf

Moondust

Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

williams

Hoi Hifiman het ziet er weer top uit en ikzelf gebruik het nog steeds als naslag .Alleen pagina 55 is nu overbodig geworden volgens mij .
gr.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: williams on October  8, 2018, 21:14:02
Hoi Hifiman het ziet er weer top uit en ikzelf gebruik het nog steeds als naslag .Alleen pagina 55 is nu overbodig geworden volgens mij .
gr.
Ah inderdaad, die moet er uit ja, thanks!

hifiman

Quote from: williams on October  8, 2018, 21:14:02
Hoi Hifiman het ziet er weer top uit en ikzelf gebruik het nog steeds als naslag .Alleen pagina 55 is nu overbodig geworden volgens mij .
gr.
Het betreffende screenshot en tekst verwijderd, tevens alle madvr TV screenshots verwijderd en de madvr projector screenshots in logischer volgorde gezet. Linkje naar document blijft hetzelfde als hierboven.

maximus79

Ik zit te denken om weer terug te gaan naar een htpc omdat ik een goede HDR-SDR conversie wil hebben en de Dune 4K pro maakt mijn nog steeds niet gelukkig. Is er ergens een overzicht wat de min specs/kosten zijn voor een 4k htpc?

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

hifiman

Quote from: maximus79 on October 14, 2018, 19:52:52
Ik zit te denken om weer terug te gaan naar een htpc omdat ik een goede HDR-SDR conversie wil hebben en de Dune 4K pro maakt mijn nog steeds niet gelukkig. Is er ergens een overzicht wat de min specs/kosten zijn voor een 4k htpc?
Stel een pc samen op basis van een GTX1070 videokaart met  8 Gb geheugen en een quad core cpu en je bent helemaal de man  ;D

simsatit

Je zou zelfs kunnen overwegen een dual core processor te nemen met hyper threading, de single core snelheid is daarvan al erg hoog en dat zou wat kunnen besparen, bespaar idd niet op de videokaart, een 1070GTX, voor 4K upscaling met hoge instellingen is goed, met een 1080GTX zit je helemaal op rozen.
8GB aan ddram 4 is ook voldoende, het blijft een HTPC, voeding hoeft niet zo heel groot te zijn, spaar je ook weer wat uit.
Rond de 900 euro helemaal af, moet je zeker kunnen redden op die wijze.
Uiteraard kun je nog verder besparen, dat zal dan iets ten koste van de prestaties zijn.
Met de nieuwe generatie Nvidea 280 kaarten zou een 2dehands 1070GTX of 1080GTX ook de kosten verder kunnen drukken, dan zou je op zo een 650 a 700 euro kunnen uitkomen als je goed prijzen vergelijkt.

Processor is voor video upscaling en UHD afspelen iets minder kritisch als de videokaart.

Verder hoef je niet het duurste moederbord te nemen, de b varianten van de chipssets zijn ook goed.
Neem WEL een SSD.
Verder is een NAS aan te raden of gewoon 10 tot 15 tb aan schijfruimte afhankelijk van je collectie, uiteraard gaat de prijs dan weer omhoog, succes!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

hifiman

Quote from: simsatit on October 16, 2018, 18:00:22
Je zou zelfs kunnen overwegen een dual core processor te nemen met hyper threading, de single core snelheid is daarvan al erg hoog en dat zou wat kunnen besparen, bespaar idd niet op de videokaart, een 1070GTX, voor 4K upscaling met hoge instellingen is goed, met een 1080GTX zit je helemaal op rozen.
8GB aan ddram 4 is ook voldoende, het blijft een HTPC, voeding hoeft niet zo heel groot te zijn, spaar je ook weer wat uit.
Rond de 900 euro helemaal af, moet je zeker kunnen redden op die wijze.
Uiteraard kun je nog verder besparen, dat zal dan iets ten koste van de prestaties zijn.
Met de nieuwe generatie Nvidea 280 kaarten zou een 2dehands 1070GTX of 1080GTX ook de kosten verder kunnen drukken, dan zou je op zo een 650 a 700 euro kunnen uitkomen als je goed prijzen vergelijkt.

Processor is voor video upscaling en UHD afspelen iets minder kritisch als de videokaart.

Verder hoef je niet het duurste moederbord te nemen, de b varianten van de chipssets zijn ook goed.
Neem WEL een SSD.
Verder is een NAS aan te raden of gewoon 10 tot 15 tb aan schijfruimte afhankelijk van je collectie, uiteraard gaat de prijs dan weer omhoog, succes!
+1 , met de opmerking dat bij de keuze van de voeding wel mee genomen dient te worden dat de videokaart aardig wat verstookt en beter een wat ruim bemeten voeding dan op het randje!

maximus79

Bedankt voor het meedenken!!
Quote from: hifiman on October 16, 2018, 20:51:22
+1 , met de opmerking dat bij de keuze van de voeding wel mee genomen dient te worden dat de videokaart aardig wat verstookt en beter een wat ruim bemeten voeding dan op het randje!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

simsatit

Misschien kan iemand mij helpen met een voor mij bizar probleem,

ik heb een HTPC met een GTX1070, speel met MPC-HC en Madvr.
In Nvidea control panel alles op 'door speler laten bepalen' ingesteld.
In Madvr en LAV video decoder alles correct (?) ingevoerd qua instellingen voor kleurruimte, exclusive window etc.

Het probleem is dus het volgende:
ik krijg een veel donkerder beeld met de HTPC dan met de bluray speler.
Sommige (donkere) scenes zijn onkijkbaar met hetzelfde content afgespeeld op de HTPC.
Heb overal gekeken naar instellingen, gelezen op Doom9 forum, AVS, hier, ik snap niet hoe dit kan.

Heeft er iemand hier dit probleem eerder aan de hand gehad?
Ik baal er goed van want op zich doet de 4K upscaling het waanzinnig.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.