het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Ik ben momenteel bezig met kodi 16 (nog niet officieel gereleased) i.c.m. svp 4 pro en madvr, reclock. Kodi blijkt met deze versie mijn GPU over de zeik te helpen met als gevolg stotterende video. Als ik de HW acceleratie uitzet werkt het wel maar dan hou ik toch nog wat issues. To be continued :P

hifiman

Is ondertussen opgelost door de video kaart te upgraden van een Geforce GTX750 naar een GTX960  :P

Ik draai nu met kodi 16 (rc4) dsplayer, SVP 4 en de bijbehorende madvr versie. Hiermee is het ondertitel issue opgelost (deed het vaak pas na even geswitched te hebben van exclusive mode naar windowed mode  en terug, werkt nu gewoon gelijk zoals het hoort.

Verder nog smoothere video , maar dat komt door mijn nieuwe video kaart, de oude was blijkbaar net niet krachtig genoeg, daar ik nu voor het eerst een echt vloeiend bewegende lijn heb bij de SVP tearing test.  :pompom:

Binnenkort zet ik mijn aangepaste versie van mijn "handleiding" neer ter download.

hifiman

Wel ios het zo dat development van dsplayer halverwege kodi 16 developement gestopt is. Kodi 16 zal dus de laatste dsplayer versie zijn.

Waarschijnlijk ga ik als kodi 17 uitkomt overstappen op MPC-HC i.c.m. met Kodi.

hifiman


Moondust

Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

hifiman

En weer een nieuwe versie met wat meer uitleg erbij en een voorbeeld hoe profiles in madvr te selecteren op basis van een rule, bijvoorbeeld om automatich een film met zwarte balken anamorpisch te stretchen.

http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc2.0.pdf (versie 14 maart 2016)

riwi

Mooi document. Duidelijk zo. Handig voor iedereen die er mee aan de slag wil.

Zag er ook goed uit met madVR bij jou. Jammer dat de SVP wat hikte. Misschien is de AMD 8 core toch niet sterk genoeg of hij produceert bij volle belasting net te veel warmte.

hifiman

Quote from: riwi on March 15, 2016, 20:55:08
Mooi document. Duidelijk zo. Handig voor iedereen die er mee aan de slag wil.

Zag er ook goed uit met madVR bij jou. Jammer dat de SVP wat hikte. Misschien is de AMD 8 core toch niet sterk genoeg of hij produceert bij volle belasting net te veel warmte.
Thanks  :angel:

De day after heb ik het uitgezocht, het is het moederbord dat het niet trekt (4+1 phase met 8 core cpu), vermoedelijk werden de voltage regulators op het bord te heet. Ik heb een ander (3x zo duur :P ) bord gekocht met 8+2 phase. Helaas heb ik daar boot issues mee die ik niet opgelost krijg, dus ik ga vandaag proberen het bord om te ruilen voor weer een ander 8+2 phase bord. En dan kan ik eens gaan kijken hoe het dan draait. Overigens heb ik al min of meer besloten voortaan zonder SVP te draaien vanwege de artefacten waar ik maar niet aan kan wennen. Maar ok ik zal het nog een kans geven als al mijn hardware issues opgelost zijn.  :blink:

hifiman

Met de laatste versie van MadVR (0.90.16) en de volgende instellingen:

- chroma upscaling NNEDI3 - 64 neurons
- upscaling refinement: crispen edges 1.0 + enhance detail 1.0
- image enhancements: crispen edges 1.0

heb ik nu echt een waanzinnig mooi beeld uit de HTPC :-) :inlove:  :pompom:

Overigens ben ik gestopt met smooth video project. Hoe mooi ik het vloeiende beeld ook vond, ik kan niet wennen aan de (onvermijdelijke) artefacten en speel nu met de frame interpolate van de projector op standje low. Voor mij het beste comrpromis.

Raymond187

Welk programma zou je aanraden als je een PJ gaat gebruiken op je HTPC?

hifiman

Quote from: Raymond187 on March 25, 2016, 14:15:55
Welk programma zou je aanraden als je een PJ gaat gebruiken op je HTPC?

Ik gebruik als basis Kodi DSplayer, dat is een speciale versie van Kodi.

Samen met reclock en madvr als de audio en video renderer.

Dit bedien ik dan via irule op de ipad, er komt geen muis of toetsenbord aan te pas.

http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc2.0.pdf

Raymond187

Ik gebruik nu Gotham, omdat Kodi alleen issues geeft op met mijn HTPC.

Alles draait nu top, maar als het ff meezit hangt morgen een groot scherm en PJ in de kamer. Ik lees dat APPs als MadVR ed. wel nuttig zullen zijn als je met een PJ gaat afspelen.

Mjahh...mijn HW is vrij verouderd

i5 760
VGA = GTX 460 OC 1GB

hifiman

Quote from: Raymond187 on March 25, 2016, 15:17:14
Ik gebruik nu Gotham, omdat Kodi alleen issues geeft op met mijn HTPC.

Alles draait nu top, maar als het ff meezit hangt morgen een groot scherm en PJ in de kamer. Ik lees dat APPs als MadVR ed. wel nuttig zullen zijn als je met een PJ gaat afspelen.

Mjahh...mijn HW is vrij verouderd

i5 760
VGA = GTX 460 OC 1GB
Welke issues had je dan? Ik moet zeggen dat sinds kodi 16 ik geen enkel issue meer heb, met versie 15 had ik er nog wel enkele zoals vastlopers tijdens vooruitspoelen en ondertitels die het soms wel soms niet deden.

Een GTX750 zou prima zijn voor MadVR, ik draai zelf momenteel met een GTX960 maar mijn vorige GTX750 voldeed ook al prima.

Gerbrand

Hoi,

Ik gebruik al een tijden JRiver + MadVR. Mijn huidige set-up (GT430 kaartje) komt niet verder dan Lanczos scaling.

Nu heb ik een andere projector en wil proberen of ik ook naar 4K kan scalen. Hoeft niet perse "NEDI" te zijn. Heb ik dan aan een 750GT kaartje genoeg? De processor is ook vrij oud (Core2DUO). Gaat dat goed of moet ik de hele boel upgraden?

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Raymond187

Quote from: Audioloog on March 25, 2016, 15:56:41
Welke issues had je dan? Ik moet zeggen dat sinds kodi 16 ik geen enkel issue meer heb, met versie 15 had ik er nog wel enkele zoals vastlopers tijdens vooruitspoelen en ondertitels die het soms wel soms niet deden.

Een GTX750 zou prima zijn voor MadVR, ik draai zelf momenteel met een GTX960 maar mijn vorige GTX750 voldeed ook al prima.
Sommige films geen geluid. Sowieso niet met DolbyTrueHD. Films stoppen met afspelen of Kodi hangt. Gotham werkt zonder issues.....tot sinds vorige week. Bij opstarten staat alles stil, onderin het scherm blijft de tekst stil staan, tot ik de muis over het scherm beweeg.

Zal eens kijken wat zo,n kaartje kost, want op mijn huidige VGA kaart zitten ook  2 FANs, waarvan er 1 niks meer doet. Opzich geen probleem, aangezien de airflow optimaal is in de kast. De cores zijn 22gr in idle.

hifiman

Sinds kodi 16 heeft kodi bij mij niet meer "gehangen", truehd doet het altijd en films die stoppen heb ik nog nooit gehad. Misschien toch maar eens upgraden?  :popcorn:

Sjettepet

Quote from: Audioloog on March 25, 2016, 14:12:27
...

Overigens ben ik gestopt met smooth video project.

....

Heel verstandig! Had dat nog effect op de problemen met het MB die je eerder beschreef? Of heb je SVP verlaten nadat je je MB had geupgrade?
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

hifiman

Quote from: Sjettepet on April 14, 2016, 10:31:05
Heel verstandig! Had dat nog effect op de problemen met het MB die je eerder beschreef? Of heb je SVP verlaten nadat je je MB had geupgrade?
Ik heb eerst het moederbord vervangen/geupgrade zodat ik SVP als ik dat ooit weer zou willen stabiel kan draaien, maar het bevalt me eigenlijk prima zonder! De clear motion drive in low stand op de JVC werkt best goed en het scheelt mij een hoop onrust (tweaken) en irritatie (artefacts). Voor mij dus voorlopig even geen SVP meer  :popcorn:

Jimmy Conway

Hoi Audioloog.
Probeer bij je Nvidia configuratie scherm van je GTX960 eens in te stellen:
3D instellingen beheren -->DSR Factoren --> 4.00x (native resolution)
3D instellingen beheren -->DSR Vloeiendheid --> 100%

Ik vond het resultaat vrij goed. Bijna alle micro judder weg bij beginscene Prometheus en Oblivion.
MPC-HC+MADVR.

Succes!

hifiman

Quote from: Jimmy Conway on July  2, 2016, 00:19:34
Hoi Audioloog.
Probeer bij je Nvidia configuratie scherm van je GTX960 eens in te stellen:
3D instellingen beheren -->DSR Factoren --> 4.00x (native resolution)
3D instellingen beheren -->DSR Vloeiendheid --> 100%

Ik vond het resultaat vrij goed. Bijna alle micro judder weg bij beginscene Prometheus en Oblivion.
MPC-HC+MADVR.

Succes!
Dank voor de tip, maarre ik neem aan dat dit alleen voor 3D geldt??

riwi

Hier staat wat over DSR : http://www.geforce.com/whats-new/articles/dynamic-super-resolution-instantly-improves-your-games-with-4k-quality-graphics

Lijkt op upscalen naar 4k voor de bewerking. Dus ik denk niet alleen voor 3D video. De 3D slaat meer op de Direct3D games waar dit voor bedoeld is, dwz 2D beeld van een 3D wereld.

hifiman

Quote from: riwi on July  2, 2016, 14:53:33
Hier staat wat over DSR : http://www.geforce.com/whats-new/articles/dynamic-super-resolution-instantly-improves-your-games-with-4k-quality-graphics

Lijkt op upscalen naar 4k voor de bewerking. Dus ik denk niet alleen voor 3D video. De 3D slaat meer op de Direct3D games waar dit voor bedoeld is, dwz 2D beeld van een 3D wereld.
Dank voor de uitleg en link Richard!! Interessant genoeg wat mij betreft om vanavond eens uit te proberen :-)

hifiman

Quote from: Jimmy Conway on July  2, 2016, 00:19:34
Hoi Audioloog.
Probeer bij je Nvidia configuratie scherm van je GTX960 eens in te stellen:
3D instellingen beheren -->DSR Factoren --> 4.00x (native resolution)
3D instellingen beheren -->DSR Vloeiendheid --> 100%

Ik vond het resultaat vrij goed. Bijna alle micro judder weg bij beginscene Prometheus en Oblivion.
MPC-HC+MADVR.

Succes!
Ik heb het gisteren uitgeprobeerd en heb geen verschil kunnen waarnemen.. Ik ga binnenkort nog eens testen met de beginscenes die je hierboven noemt!

hifiman

Quote from: Audioloog on July  3, 2016, 08:55:16
Ik heb het gisteren uitgeprobeerd en heb geen verschil kunnen waarnemen.. Ik ga binnenkort nog eens testen met de beginscenes die je hierboven noemt!
Ik kan met de beste wil van de wereld geen verschil zien op mijn JVC X500 met 250 cm breed scherm... Het kan aan mij liggen natuurlijk  :P

Raymond187

Quote from: Audioloog on April 14, 2016, 09:36:57
Sinds kodi 16 heeft kodi bij mij niet meer "gehangen", truehd doet het altijd en films die stoppen heb ik nog nooit gehad. Misschien toch maar eens upgraden?  :popcorn:
16.1 nu een tijdje draaien, en geen issues meer. 1 of 2 x is Kodi vastgelopen. Verder helemaal prima.

Welke instellingen voro het beeld gebruik je?

Die van Nvidia of van de TV? Bij het Nvidia controlpanel kan je dit aangeven. Standaard is die van de TV.