het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

darkman76

Er begin zich een patroon te vormen. Het is echt een sink probleem. en gebeurt alleen als de sample rate van het nummer hoger is dan het nummer ervoor.

Ook staat er nog een andere error met het oog op exclusieve modus. Maar die lost xbmc zelf op. Lijkt het.

Ik heb foobar geprobeerd maar vond de interface niet geweldig. Beetje het winamp van een paar jaar terug. Jriver heb ik ook aan zitten denken maar dat is betaalde software. Plus dat ik zowel films als muziek in een applicatie wil met een goede ipad afstand bediening. In het totaal plaatje lijkt xbmc dan toch de beste oplossing.
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

high-q

Na nu een tijdje gewend te zijn aan MPC-HC + madVR en SVP, had ik gister even iets vreemds. Had een goede rip binnen van Iron Man 3 (13gb) en was vrij teleurgesteld met wat ik zag: Beeld kwam erg flets en washed out over en het geluid klonk niet goed. Eventjes dacht ik dat mijn receiver of projector niet goed was of iets dergelijks.

Na de config even doorgenomen te hebben, kwam ik erachter dat al mijn settings niet meer goed stonden. Grafische output stond op limited RGB, madVR startte niet op met MPC-HC en het geluid werd PCM doorgegeven ipv passthrough. Nadat ik settings weer goed had gezet en een reboot had gedaan, was ik weer tevreden.

Toch een wereld van verschil ten opzichte van de "default" settings! 8)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

cardas49

Dat is wel apart. Ik ga gelijk mijn settings ook nakijken vanavond.

Keek gisteren dezelfde film, aan de size te zien ook dezelfde rip ;D
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Moondust

Quote from: high-q on August 25, 2013, 18:33:17
Na nu een tijdje gewend te zijn aan MPC-HC + madVR en SVP, had ik gister even iets vreemds. Had een goede rip binnen van Iron Man 3 (13gb) en was vrij teleurgesteld met wat ik zag: Beeld kwam erg flets en washed out over en het geluid klonk niet goed. Eventjes dacht ik dat mijn receiver of projector niet goed was of iets dergelijks.

Na de config even doorgenomen te hebben, kwam ik erachter dat al mijn settings niet meer goed stonden. Grafische output stond op limited RGB, madVR startte niet op met MPC-HC en het geluid werd PCM doorgegeven ipv passthrough. Nadat ik settings weer goed had gezet en een reboot had gedaan, was ik weer tevreden.
Ik heb dat ook een keer gehad, maar had daarvoor aardig wat zitten klooien met nieuwe versie van allerlei filters, codecs, etc. dus heb het daarop gegooid.

Quote from: high-q on August 25, 2013, 18:33:17
Toch een wereld van verschil ten opzichte van de "default" settings! 8)
Ja hè, je merkt pas hoe goed het eigenljik is als het ineens weg is. Ik vindt het zo ontzettend fijn dat ik nooit meer hikjes, gestotter en jerking zie. De paar artifactjes en het zeer zeldzame geval dat de film gaat haperen als gevolg van teveel cpuload neem ik voor lief.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

high-q

Quote from: Moondust on September 26, 2013, 16:26:42
Ik heb dat ook een keer gehad, maar had daarvoor aardig wat zitten klooien met nieuwe versie van allerlei filters, codecs, etc. dus heb het daarop gegooid.

Ik denk dat het achteraf te maken heeft gehad met iets in de keten waar ik een update voor had gedaan.

Quote from: Moondust on September 26, 2013, 16:26:42
Ja hè, je merkt pas hoe goed het eigenljik is als het ineens weg is. Ik vindt het zo ontzettend fijn dat ik nooit meer hikjes, gestotter en jerking zie. De paar artifactjes en het zeer zeldzame geval dat de film gaat haperen als gevolg van teveel cpuload neem ik voor lief.

Helemaal mee eens. Vind het echter nog steeds jammer dat ze deze functionaliteit niet meenemen in XBMC. Ik weet dat MPC kan instellen als external player, maar dan ben ik een stukje functionaliteit van de interface kwijt en ik vind de audio engine van XBMC persoonlijk beter.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Moondust

high-q, wat vind je beter aan de audio engine? Met MPC-HC kan je toch ook je audio via WASAPI zuiver naar de receiver sturen?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

high-q

Dat klopt, misschien moet ik het even toelichten wat mijn probleem is:

Ik heb een receiver die erg gevoelig is voor signalen die vanuit de htpc komen wanneer er wordt geswitched van audio-stream. Het switchen van audiostream resulteert bij mij in erg harde kraakgeluiden, tikken en soms knallen over de speakers en sub. Hoogst waarschijnlijk komt het omdat de output vanuit MPC-HC tijdens het wisselen van audiostream niet ge-mute wordt. In XBMC heb ik hier tot aan 90% minder last van. Concreet houdt dat in dat ik af en toe een keer een klein tikje over de speakers of een zacht plopje over de sub hoor, in ieder geval beduidend minder "ruis" dan via MPC-HC.

Mocht het zijn dat jij hier een antwoord voor hebt, laat het dan even weten. Mijn workaround is nu dat ik, bij elke handeling waarbij gelocked moet worden op de audiostream, de recveiver handmatig op mute zet zodat ik geen last heb van akelige bijgeluiden :nopompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Moondust

Ow, op die manier. Tsja, dat is een vervelend probleem en ik snap je spagaat. Aan de ene kant wil je mooi vloeiend beeld, maar zit je met het geplop en gekraak. Aan de andere kant heb je minder geplop en gekraak, maar is de vloeiendheid van het beeld niet optimaal. heb je al gekeken naar een firmwareupdate van je receiver?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

high-q

Helaas heb inderdaad van een receiver met issues. Ander "probleem" is dat deze naar mijn mening geweldig klinkt als je een film aan slingert en verder gewoon overal van af blijft. Firmware zal ik nog eens checken, tijdje geleden was ik nog helemaal up to date.

Beeld is niet alleen vloeinder, madvr geeft wat meer saturatie aan de kleuren (als ik het zo mag omschrijven) :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Syphon

Heb nu toch raars . Als ik het geluid harder of zachter doe in een film of met muziek spoelt de muziek terug of een films spoelt terug. Net twee keer het hele muziek door gegaan maar kan niks vinden. Dit probleem is alleen in XBMC. Heb een Yamaha receiver.

high-q

Quote from: Syphon on October 21, 2013, 10:54:59
Heb nu toch raars . Als ik het geluid harder of zachter doe in een film of met muziek spoelt de muziek terug of een films spoelt terug. Net twee keer het hele muziek door gegaan maar kan niks vinden. Dit probleem is alleen in XBMC. Heb een Yamaha receiver.

Mapping van je toetsen niet goed?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Syphon

Zal er is naar kijken echter is dit alleen binnen XBMC het geval en pas sinds twee dagen. VLC doet het gewoon prima.

high-q

Daarom denk ik ook dat het de mapping van je toetsen (in xbmc) is.
Je gebruikt toetsen neem ik aan?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Syphon

Quote from: high-q on October 21, 2013, 12:44:15
Daarom denk ik ook dat het de mapping van je toetsen (in xbmc) is.
Je gebruikt toetsen neem ik aan?

Toetsenbord/muis van Logitech. Zal vanavond een herinstallatie doen om te kijken of het aan de instellingen ligt.

high-q

Quote from: Syphon on October 21, 2013, 13:53:11
Toetsenbord/muis van Logitech. Zal vanavond een herinstallatie doen om te kijken of het aan de instellingen ligt.

Of even je keyboard.xml bekijken of er iets niet klopt:

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keymap

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge


Syphon


mimic

Quote from: THX-ultraII on September 17, 2012, 11:42:55


Wat betreft de FI op de JVCs. Die is bij 23,976 content idd niet te gebruiken omdat je te veel artifacts krijgt. Bij 60fps materiaal heb je dat probleem niet en ziet het wel wel goed uit. Echter, film is natuurlijk 23,976fps. Oplossing is 'simpel' (ja, daar komt ie weer :)): FI via SVP Smooth Video via een HTPC van 23,976 naar 60fps in een milde vorm (artifact free) en daarna de lichtste FI mode op de JVC aanzetten. Resultaat: volledig artifact free beeld met motion flow waar je je vinger bij aflikt  ;D


Zou iemand eens willen uitleggen hoe ik dit ga aanpakken? Ik heb een snelle laptop met hdmi en een JVC X35. De FI op de JVC vind ik teveel artifacts geven maar de motion flow is wel gaaf :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

cardas49

Installeer onderstaande software op je laptop:

http://www.svp-team.com/

Pak een player waar je films mee wil kijken op je laptop. Ik gebruik zelf Media Player Classic Home Cinema (wordt ook meegeinstalleerd met SVP). Maar je kan SVP ook in andere players gebruiken.

Zet een filmpje aan op de laptop en controleer of SVP zijn on-screen melding geeft en FI toepast.

Daarna in de SVP instellingen (zie taskbar icoon rechts onderin bij de klok) alle profielen in SVP nalopen (480P, 720P 1080P etc) en frame interpolation op de laagste stand zetten. In de JVC zet je FI ook op de laagste stand.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

mimic

Poging 1 was niet zo`n succes, de laptop lijkt het niet aan te kunnen ( ook al zijn er meerdere core`s nauwelijks gebruikt volgens de SVP monitor )
KEF LS50W - Velodyne DD12

thebest106


mimic

KEF LS50W - Velodyne DD12

THX-UltraII

Quote from: mark235 on December 16, 2013, 09:29:48
In de JVC zet je FI ook op de laagste stand.
Nee, je gebruik OF svp OF FI van je display device zelf, niet beide. Geeft fouten/artifacts.

hdnoob

Quote from: THX-ultraII on December 18, 2013, 16:46:34
Nee, je gebruik OF svp OF FI van je display device zelf, niet beide. Geeft fouten/artifacts.

Zou de FI van je display niet intelligent genoeg zijn om op te merken dat er geen interpolatie nodig is omdat er geen zelfde frames aangevoerd worden? 

Ik gebruik trouwens ook de een of de ander en niet allebei.


mimic

Ik gebruik dan alleen FI op de laptop. Framerate lijkt het probleem niet, dat loopt wel. Ik lijk veel last te hebben van "lijnen" in het beeld bij snelle bewegingen, tearing noemen we dat?
KEF LS50W - Velodyne DD12