het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Moondust

Quote from: mark235 on February 22, 2013, 09:13:01
Als de sample rate of clock van een PCM stream aangepast wordt door reclock, leidt de kwaliteit er onder. Is een inherent gevolg van resampling. Of het hoorbaar is, is een ander verhaal. Ik kan niet zeggen dat ik verschil kan horen tussen een onbewerkte PCM stream, en 1 welke door reclock behandeld is. Maar voor mijn gemoedsrust vermijd ik elke vorm van resampling als deze niet nodig is.

Als ik selecteer "Original speed" en "slave reference clock to audio" en via WASAPI uitstuur, dan bemoeit Reclock zich bij mijn weten niet met het geluid en stuurt het bit exact door naar de receiver. ReClock hoeft dan geen snelheidsaanpassingen te doen, dus resamplen zou ook zinloos zijn.

Quote from: mark235 on February 22, 2013, 09:13:01
In het geval van bitstreaming is het wel goed hoorbaar wanneer reclock er tussen zit, aangezien reclock niet veel kan met een gecodeerd signaal van nullen en eenen. Het enige wat reclock dan doet is data packets droppen wat zich uit in hoorbare pauzes,  hickups / plopjes in het geluid. Bitstreamen icm reclock is daardoor zo goed als onbruikbaar.

Ik gebruik al heel lang ReClock voor bitstreaming en hoor nooit drops, hickup en plopjes. Sterker nog, het werkt vloeiend en perfect. Het geluid is fantastisch en ik zie ook in het Reclock scherm tijdens het afspelen dat er geen correctie op het geluid actief is.

Quote from: mark235 on February 22, 2013, 09:13:01
Het idee dat met PCM + reclock + wasapi de beste audiokwaliteit bereikt wordt zet ik verder een groot vraagteken bij. Met de komst van SVP kun je mijns inziens het beste bitstreamen met een geluidsinterface die bitperfect uit kan sturen om de beste audio en video kwaliteit te bereiken op een HTPC. Alleen als je 25fps films als 24fps wil afspelen (verhelpen van PAL speedup issue) zou PCM + reclock + wasapi nu nog  een goed plan zijn.

Volgens mij kan het wel en dat is hier goed en uitgebreid uitgelegd/toegelicht.

Heb je bronnen waaruit je claim blijkt dat PCM + Reclock + wasapi niet bit exact kan zijn?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Moondust

Quote from: THX-ultraII on February 27, 2013, 08:59:08
MPC-HC als externe speler in XBMC werkt prima.

SVP in combinatie met JRiver ook.

Kan je me verwijzen naar guides waarin dat wordt uitgelegd hoe dat allemaal in te stellen?

Quote from: simsatit on March  3, 2013, 17:14:29
Ik heb reclock eruit gegooid, nstellingen gebruikt in lav audio filters en het dtshdmasteraudio licht netjes op op mijn onkyo 5007, het geluid is zeer goed ook

Nu ga je alleen nat bij PCM streams. Die worden niet bit exact meer aangeboden aan je receiver vanwege resampling door de Windows Mixer. Maar goed, PCM streams komen op blurays nauwelijks meer voor.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

cardas49

Quote from: Moondust on March 13, 2013, 09:05:57
Als ik selecteer "Original speed" en "slave reference clock to audio" en via WASAPI uitstuur, dan bemoeit Reclock zich bij mijn weten niet met het geluid en stuurt het bit exact door naar de receiver. ReClock hoeft dan geen snelheidsaanpassingen te doen, dus resamplen zou ook zinloos zijn.

Met die instellingen kan Reclock inderdaad geen kwaliteitsverlies tot gevolg hebben. Maar waarom is deze app dan noodzakelijk? Voor de ondersteuning van WASAPI?

Quote from: Moondust on March 13, 2013, 09:05:57
Ik gebruik al heel lang ReClock voor bitstreaming en hoor nooit drops, hickup en plopjes. Sterker nog, het werkt vloeiend en perfect. Het geluid is fantastisch en ik zie ook in het Reclock scherm tijdens het afspelen dat er geen correctie op het geluid actief is.

Als Reclock geen correctie doet op een bitstream, zal je inderdaad ook geen geluidsartefacten horen.

Quote from: Moondust on March 13, 2013, 09:05:57
Volgens mij kan het wel en dat is hier goed en uitgebreid uitgelegd/toegelicht.

Dit blog is interessant, maar ben wel benieuwd of het gegeven dat reclock een noodzakelijke schakel is in een configuratie is om bitperfect uit te kunnen sturen naar de receiver, ook elders bevestigt worden. Wordt hier op het reclock forum ook over gesproken? Ik heb dit uitgangspunt nog niet eerder gehoord.

Quote from: Moondust on March 13, 2013, 09:05:57
Heb je bronnen waaruit je claim blijkt dat PCM + Reclock + wasapi niet bit exact kan zijn?

Nee, en ik ontken ook niet dat dat kan. Ik zie alleen niet hoe Reclock een noodzakelijke schakel voor bitperfect weergave is. Volgens mij bereik je dat op driver niveau zoals bijv bij de C-media bitperfect drivers
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Gerbrand

Quote from: mark235 on March 13, 2013, 10:20:07
Met die instellingen kan Reclock inderdaad geen kwaliteitsverlies tot gevolg hebben. Maar waarom is deze app dan noodzakelijk? Voor de ondersteuning van WASAPI?

Ja, maar met deze instellingen zal je je beeld nooit helemaal vrij van frame drops/repeats krijgen. Het idee van reclock is nou juist dat je je audio resampled om te compenseren voor verschillen tussen audio en videoclock.

Ik gebruik zelf overigens de videoclock optie van JRiver. Je krijgt dan DTS-MA -> PCM -> resampled -> PCM uit. Geen kwaliteitsverlies (alleen een decompressie) mits de resampler zijn werk goed doet. Als je denkt dat de resampler niet goed werkt, dan zit je automatisch met frame drops opgescheept.



Gerbrand


Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

cardas49

Quote from: Gerbrand on March 13, 2013, 14:04:19
Ja, maar met deze instellingen zal je je beeld nooit helemaal vrij van frame drops/repeats krijgen. Het idee van reclock is nou juist dat je je audio resampled om te compenseren voor verschillen tussen audio en videoclock.

Met SVP heb je dat probleem ook niet.

Quote from: Gerbrand on March 13, 2013, 14:04:19
Ik gebruik zelf overigens de videoclock optie van JRiver. Je krijgt dan DTS-MA -> PCM -> resampled -> PCM uit. Geen kwaliteitsverlies (alleen een decompressie) mits de resampler zijn werk goed doet.

Volgens mij treedt daar wel verlies op, namelijk bij het reclocken en resamplen van de PCM stream. Of je het hoort is een andere vraag. Ook levert software decoding op een HTPC vaak een mindere prestatie dan decoding op de receiver, al geld dat niet altijd, en is dat eigenlijk weer een aparte discussie.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

VlisChris

Even inbreken in dit topic; ik weet zelf duidelijk te weinig van HTPC's af om hier iets te snappen wat er voorbij komt.
Maar in welke mate is de informatie in en uit dit topic interessant om het tot een sticky te maken? Opzich een kleine moeite. Hopelijk zijn er dan ook wat mensen die zin hebben om eventuele vragenstellers te (blijven) beantwoorden :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

cardas49

Klinkt goed. Wil best vragen beantwoorden.

Zou ook handig zijn als iemand tzt een guide in dit topic beschrijft wat de "beste" beeld + geluid instellingen zijn voor de apps in de topic titel, of een indexje maakt met links naar andere guides.  Moet er alleen wel eerst consensus komen over wat die instellingen dan precies zijn.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Quote from: Moondust on March 13, 2013, 09:05:57
Volgens mij kan het wel en dat is hier goed en uitgebreid uitgelegd/toegelicht.

Ik zie nu ook op het Doom9 forum hier eea over. Ik ga er binnenkort even goed voor zitten, en testen.

http://forum.doom9.org/showpost.php?p=1534720&postcount=188
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

VlisChris

Quote from: mark235 on March 18, 2013, 11:39:55
Klinkt goed. Wil best vragen beantwoorden.

Zou ook handig zijn als iemand tzt een guide in dit topic beschrijft wat de "beste" beeld + geluid instellingen zijn voor de apps in de topic titel, of een indexje maakt met links naar andere guides.  Moet er alleen wel eerst consensus komen over wat die instellingen dan precies zijn.

Kijk. Dat zijn de betere berichten. Ik ga er straks naar kijken om hem sticky te maken en in het centrale overzicht op te nemen.
Zit nu op mijn telefoon en dan is dat niet heel praktisch.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Moondust

Quote from: mark235 on March 13, 2013, 10:20:07Met die instellingen kan Reclock inderdaad geen kwaliteitsverlies tot gevolg hebben. Maar waarom is deze app dan noodzakelijk? Voor de ondersteuning van WASAPI?

Voor zover mijn kennis reikt puur en alleen voor WASAPI, maar als ik de link naar de guide van Doom9 volg dan lees ik dat compatibiliteit ook een rol schijnt te spelen.

Quote from: mark235 on March 13, 2013, 10:20:07Dit blog is interessant, maar ben wel benieuwd of het gegeven dat reclock een noodzakelijke schakel is in een configuratie is om bitperfect uit te kunnen sturen naar de receiver, ook elders bevestigt worden. Wordt hier op het reclock forum ook over gesproken? Ik heb dit uitgangspunt nog niet eerder gehoord.

Voor bitstreaming (alleen gecomprimeerde streams als DTS-HD, TrueHD, AC3 en DTS) is Reclock niet nodig. Windows kan niets wijzigen aan gecomprimeerde streams, dus deze blijven volledig untouched. Echter, voor ongecomprimeerde streams (PCM) is Reclock wel nodig om via WASAPI bit exact door te sturen naar de receiver.

Ik ben geen expert, slechts een na-aper. Ik heb vele uren gelezen over configuraties van HTPC's en heb al tig problemen ervaren en overwonnen. De configuratie die ik nu al een tijdje gebruik komt zo goed als overeen met die van het Doom9 topic. Ik gebruik er alleen SVP bij om het vloeiender te krijgen.

Ik wil overigens graag vragen blijven beantwoorden in dit topic. Een aparte guide maken lijkt me niet zo zinnig, omdat dat dubbel werk is. Er zijn zijn zat goede guides op het inet te vinden, zoals voornoemde Doom9 guide.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

simsatit

goed plan dit topic een sticky te maken!
een goed geconfigureerde htpc is best een complex werkje..

vraagje: hoe kan ik er nu zeker van zijn dat ik bit perfect bitstreaming heb, zonder dat W7 of een of andere audio driver er tussen zit?

Dit is mijn config:
mpc-hc met madrvr, lav audio, haali splitter en ffdshow video (geen ffdshow audio).
verder W7, realtek audio driver (hdaudio) en een hd audio driver van ati radeon (ik heb een hd7880).
In W7 geluidsinstellingen - weergave apparaten, kun je verschillende dingen instellen: namelijk; hoeveel speakers je hebt (blijkbaar herkend W7 dat niet) en welke bitrate je wilt (standaard 16 bit 44.8. ) als ik dat op 24bit 192 zet lijkt er toch echt meer volume te zijn met de hdaudio streams.
ik zal dit eerdaags eens proberen te meten.
Ik ben een beetje wantrouwend of ik nu wel het optimale systeem heb.
heeft er iemand ideeën hierover?

thanks!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

cardas49

Quote from: Moondust on March 18, 2013, 17:11:32
Voor bitstreaming (alleen gecomprimeerde streams als DTS-HD, TrueHD, AC3 en DTS) is Reclock niet nodig. Windows kan niets wijzigen aan gecomprimeerde streams, dus deze blijven volledig untouched. Echter, voor ongecomprimeerde streams (PCM) is Reclock wel nodig om via WASAPI bit exact door te sturen naar de receiver.

Geloof dat je helemaal gelijk hebt. Voor PCM is ReClock dan toch inderdaad the way to go
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Quote from: Moondust on March 18, 2013, 17:11:32
Een aparte guide maken lijkt me niet zo zinnig, omdat dat dubbel werk is. Er zijn zijn zat goede guides op het inet te vinden, zoals voornoemde Doom9 guide.

Sure, maar een overzicht met links naar de betere guides in de startpost is misschien wel handig. Kan iedereen makkelijk eea terugvinden zonder het topic door te graven.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Quote from: simsatit on March 18, 2013, 20:24:59
goed plan dit topic een sticky te maken!
een goed geconfigureerde htpc is best een complex werkje..

vraagje: hoe kan ik er nu zeker van zijn dat ik bit perfect bitstreaming heb, zonder dat W7 of een of andere audio driver er tussen zit?

Dit is mijn config:
mpc-hc met madrvr, lav audio, haali splitter en ffdshow video (geen ffdshow audio).
verder W7, realtek audio driver (hdaudio) en een hd audio driver van ati radeon (ik heb een hd7880).
In W7 geluidsinstellingen - weergave apparaten, kun je verschillende dingen instellen: namelijk; hoeveel speakers je hebt (blijkbaar herkend W7 dat niet) en welke bitrate je wilt (standaard 16 bit 44.8. ) als ik dat op 24bit 192 zet lijkt er toch echt meer volume te zijn met de hdaudio streams.
ik zal dit eerdaags eens proberen te meten.
Ik ben een beetje wantrouwend of ik nu wel het optimale systeem heb.
heeft er iemand ideeën hierover?

thanks!

De instelling in het advanced tabje bij het sound device in control panel is alleen een default keuze. Het is niet zo dat alle streams dan daarnaar gedownsampled worden. Weet je zeker dat je verschil in volume hoort? Misschien even met een db meter testen voor de zekerheid?

Verder maakt het volgens mij niet veel uit of je het Realtek of Ati audio device pakt?

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

simsatit

Er zijn best wat vragen geweest betreffende de vele mogelijkheden en de vele verschillende instellingen van de software in dit (sticky) HTPC topic.

Pas geleden ben ik zelf overgestapt op de HTPC en vond het (zeker in het begin) maar moeilijke materie.
Inmiddels ben ik wat verder en deel bij deze mijn ervaringen tot nu toe.
Misschien zijn deze posts een goed startpunt voor andere geinteresseerde medeforummers die met de HTPC aan de slag willen.

Natuurlijk hoop ik ook zo dit draadje weer leven in te blazen en...
...

jullie instellingen ook te weten te komen   :D


'We' gaan natuurlijk voor de 100% perfecte instellingen  :headbanging:  zonder deze geheim te houden........

........
........    >> toch!! :yin-yang:  ::)

P.S. als er onwaarheden staan of jullie betere instellingen hebben cq tips, tricks of toevoegingen of vragen, fire away!! :D



de hardewaren (mijn HT-PC setup) waar de zachtewaren op draaien:

(moederbord):
Asrock Z75 pro chipset met 8gb 1600mhz gegeheugen.

(processor):
intel i5 2500K cpu  met Gelid koeler, CPU overklokt op 4.7ghz met Asrock extreme tuner progje.

(let wel, om met SVP te draaien is deze CPU toch wel het minimale om de maximale instellingen te kunnen hebben)

(videokaart):
Powercolour Ati Radeon HD7870 Ghz edtition, licht overklokt (ca 5%) met MSI Afterburner progje.

(Home theater processor):
dit kan van alles zijn, ik heb een: Onkyo receiver, hdmi van de HTPC naar de Onkyo, ik doe HD-audio via bitstreaming.


De zachte waren;

al deze progjes zijn freeware, respect aan de programeurs!!! _o_ :


(mediaplayer):
MPC-HC 32bit (64bit werkt niet goed samen met madVR begrijp ik)

(FI > frame interpolatie, om smoothness in het beeld te krijgen):
SVP 3.1.4 > www.svp-team.com

(home cinema control):
madVR

(externe filters in MPC-HC):
haali splitter
lav splitter
lav video decoder
lav audio decoder
ffdshow rawvideo


Bovenstaande filters moeten worden geinstaleerd in de mediaplayer (MPC-HC).

Als je via SVP-team het komplete pakket met MPC-HC download, dan zijn daar in al veel van de filters automatisch geinstaleerd.
De filters moeten alleen nog wel worden geselecteerd in MPC-HC om ze te activeren en dienen ook nog geconfigureerd te worden met de (beste :D) instellingen.

In het opties scherm van MPC-HC, staat het tabblad external filters, hier moeten de filters geselecteerd worden.
Standaard staan er wat andere, met remove filter kun je die verwijderen, met add filter kun je de bovenstaande filters selecteren uit de lijst en alles op 'prefer' zetten.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Plaatje 1:
De internal filters staan bij mij allemaal uit, ik begreep dat 'we' alleen externe filters willen gebruiken, but correct me if i'm wrong :lookaround:

Plaatje 2:
output video: madVR

VRAAG: waar hebben jullie audio renderer op staan, ik heb deze nu op system default, jullie??
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Als je dubbelklikt op de externe filters in het lijstje, komen de instellingen van die filters tevoorschijn.
Voor de LAV audio en LAV video filters zijn dit mijn instellingen:
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Tot zover.

Later zou ik de Haali instellingen, SVP instellingen en de madVR instellingen nog verder willen bekijken.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

high-q

Quote from: THX-ultraII on January 31, 2013, 12:42:53
Ik had eerst de 560gtx maar jinc draait daarmee niet goed dus ben puur en alleen om die reden overgestapt op een GTX680. Bovendien helpt de zware gpu svp frame ook nog een (aardig) handje en kan ik op 1,5M50% spelen met andere settings op bij hoogste kwaliteit.

Ben een nieuwe HTPC aan het samenstellen op basis van een i5/i7 proc en zit me hierbij af te vragen of het uit maakt welke GTX680 kaart ik zou moeten aanschaffen. Maakt bijvoorbeeld merk  of het geheugen op de kaart ook uit of gaat het puur om de GK104 GPU?

Uiteindelijke doel is om ten volle de functionaliteit van MadVR + SVP te gaan gebruiken icm MPC-HC. Probeer nu ook zo veel mogelijk info te halen uit het 900+ pagina's tellende DOOM9 MadVRtopic.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

simsatit

Quote from: high-q on April 14, 2013, 19:23:43

Uiteindelijke doel is om ten volle de functionaliteit van MadVR + SVP te gaan gebruiken icm MPC-HC. Probeer nu ook zo veel mogelijk info te halen uit het 900+ pagina's tellende DOOM9 MadVRtopic.



Zo een gtx680 is wel een mooie kaart.. meer geheugen is natuurlijk het best, de kaarten worden alleen wel schrikbarend duur met >4gb geheugen...
Ik denk dat het een beetje overkill is, al snap ik dat sommige mensen gewoon alles uit hun setup willen halen.
Dat doe ik ook, alleen dan met een high-end budget machine.. haha, ja het kan ;-)
De CPU is nogal belangrijk, een i7k is toch wel prettig, je zult namelijk graag willen overklokken met SVP, ik draai nu op 4,7ghz (i5 2500k), dit loopt heel mooi al;-)
post je je bevindingen? ook qua instellingen? ;-) ben benieuwd!

Ik gebruik trouwens (nog) geen Jinc, maar draai ook SVP op 1.5 met alleen de motion vector grid niet op de allerhoogste instelling, verder alles max.
Bij mij staat 4-taps in madVR.

Wat doet Jinc 8-taps nu echt voor het beeld ten opzichte van de max instellingen van madVR?   Hier ben ik wel benieuwd naar..


>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

high-q

Quote from: simsatit on April 14, 2013, 22:38:37

Zo een gtx680 is wel een mooie kaart.. meer geheugen is natuurlijk het best, de kaarten worden alleen wel schrikbarend duur met >4gb geheugen...
Ik denk dat het een beetje overkill is, al snap ik dat sommige mensen gewoon alles uit hun setup willen halen.
Dat doe ik ook, alleen dan met een high-end budget machine.. haha, ja het kan ;-)
De CPU is nogal belangrijk, een i7k is toch wel prettig, je zult namelijk graag willen overklokken met SVP, ik draai nu op 4,7ghz (i5 2500k), dit loopt heel mooi al;-)
post je je bevindingen? ook qua instellingen? ;-) ben benieuwd!

Ik gebruik trouwens (nog) geen Jinc, maar draai ook SVP op 1.5 met alleen de motion vector grid niet op de allerhoogste instelling, verder alles max.
Bij mij staat 4-taps in madVR.

Wat doet Jinc 8-taps nu echt voor het beeld ten opzichte van de max instellingen van madVR?   Hier ben ik wel benieuwd naar..

Bedankt voor de tips! Ik heb een groot deel van de antwoorden op mijn vragen gisteravond nog in onderstaand topic gevonden:

http://www.avsforum.com/t/1458550/svp-1080p-animation-omg

In het Doom9 topic staat ook ontzettend veel info, maar ik kan daar pas mee aan de slag als de setup er daadwerkelijk is. Vind het op zich wel fijn dat ik mee eerst kan verdiepen in de materie voordat ik er mee los ga. HTPC's en codecs zijn voor mij niet nieuw, maar MadVR + SVP wel.

Mijn huidige HTPC gaat al een jaar of vijf mee. Intussen wel het een en ander aan upgrades gehad, zoals een SSD en een low budget videokaart voor bitstreaming en 24p, maar dat waren de kosten niet. Als de volgende setup weer zo lang mee gaat, dan heb ik het extra geld voor de duurdere onderdelen wel voor over. Los van het HT gebeuren is dit natuurlijk ook een hobby, maar dat hoef ik in dit topic gelukkig niet uit te leggen ;)

Momenteel inderdaad een i7k in gedachten met een Z77 moederbord en 2x 4gb dual channel 1866mhz geheugen. Welke GTX680 het zou worden moet ik dan nog even uitzoeken. Overigens hoef ik niet alles per se nieuw als ik het voor een leuke prijs op MP kan vinden.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

simsatit

Ik heb mijn moederbord en kast en cpu ook splinternieuw voor iets meer dan de halve prijs kunnen scoren op marktplaats! dit was natuurlijk wel pure mazzel.. voor de rest op tweakers goed gezocht.

Nu dus een complete htpc incl 24" ips scherm voor minder dan 800€.
ik heb een radeon hd7880 ghz editie 2gb, voor gamen zeer goed en voor htpc gebruik ook.

Het is idd een leuke hobby, bedankt voor de links, zal daar ook zeker even neuzen.
ben benieuwd naar je resultaten!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

high-q

Quote from: high-q on April 15, 2013, 08:39:16
Momenteel inderdaad een i7k in gedachten met een Z77 moederbord en 2x 4gb dual channel 1866mhz geheugen.

Afgelopen weekend in ieder geval bovenstaande onderdelen alvast binnen gekregen. De processor is vanwege overklok mogelijkheden de Intel i7 3770k Sandy Bridge geworden. Na, om verschillende redenen, een ongelooflijk lange installatie heb ik gister aan de hand van onderstaande guide en instellingen een begin gemaakt:

http://myanimelist.net/forum/?topicid=516729


Qua instellingen heb ik madVR ingesteld volgens de high-preset.

@Sim:
Moet zeggen dat deze guide behoorlijk verschilt van welke instellingen jij gebruikt. Ik ga die van jou ook nog eens proberen, want met de 10bit testfile zag ik met deze instellingen weinig verschil.
SVP kan ik waarschijnlijk pas mee beginnen als ik ook een high-end videokaart heb en dat kan vanwege de prijs nog wel even duren. Zit me nu nl af te vragen of een AMD HD7970 GHZ edition zo veel minder is dan een GTX680. Ik heb de tests en vergelijkingen met games gelezen, maar vraag me af tot in hoeverre dat uit maakt voor de doelen die we hier proberen te bereiken.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

thebest106

Ha high-q

Ik draai zelf MAD-vr en svp op een AMD A10-5800k zonder een losse videokaart (ik maak dus gewoon gebruik van geïntegreerde GPU).
Deze is alleen overgeclocked door OC-genie II omdat ik een mini-ITX bordje heb en deze kunnen geen hoge voltages aan, waardoor het systeem bij een lichte overclock al instabiel wordt.

Dus ik dacht dat moet jou op je i7 3770k ook met gemak lukken, maar na een beetje research kwam ik erachter dat de geïntegreerde GPU toch wel stappen achterloop op degene die in de A10 verwerkt is. Toch presteert je CPU wel vele malen beter (3X) dus misschien dat SVP toch wel moet lukken. Dit zal dan natuurlijk wel moeten met aangepast instelling moeten, maar je krijgt dan toch in ieder geval al een zeer goed beeld van wat mogelijk is.

Bij deze mijn instellingen:
MAD-VR
croma up; Bicubic 60 (AR)
Image up; Softcubic 50 (AR)
Image dw: catmull-rom (AR)

SVP:
Alles default (Ik draai meestal 1M en soms 1.5M ligt aan de artifacts)
Ik heb bij SVP wel open-CL aanstaan (dit wil zeggen dat ik meer rekenkracht van de GPU gebruik om de CPU te ontlasten dit zal bij jou geen nut hebben)

Gr, John

high-q

Hey John,

Bedankt voor het delen van je settings. Zal vanavond eens een poging wagen. Viel me gisteren trouwens behoorlijk tegen wat mogelijk is met de integrated graphics van Intel Ik ben erg benieuwd wat voor veranderingen SVP gaat brengen in de huidige situatie. Denk trouwens dat ik alles wat ik nu aan renderers geinstalleerd heb ga verwijderen en het via het pakketje van SVP ga doen.

Zal mijn bevindingen wel even posten.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge