het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


cardas49

Quote from: Moondust on February 21, 2013, 19:15:01
Waarvan wordt volgens jou het geluid door Reclock slechter?

Als de sample rate of clock van een PCM stream aangepast wordt door reclock, leidt de kwaliteit er onder. Is een inherent gevolg van resampling. Of het hoorbaar is, is een ander verhaal. Ik kan niet zeggen dat ik verschil kan horen tussen een onbewerkte PCM stream, en 1 welke door reclock behandeld is. Maar voor mijn gemoedsrust vermijd ik elke vorm van resampling als deze niet nodig is.

In het geval van bitstreaming is het wel goed hoorbaar wanneer reclock er tussen zit, aangezien reclock niet veel kan met een gecodeerd signaal van nullen en eenen. Het enige wat reclock dan doet is data packets droppen wat zich uit in hoorbare pauzes,  hickups / plopjes in het geluid. Bitstreamen icm reclock is daardoor zo goed als onbruikbaar.

Het idee dat met PCM + reclock + wasapi de beste audiokwaliteit bereikt wordt zet ik verder een groot vraagteken bij. Met de komst van SVP kun je mijns inziens het beste bitstreamen met een geluidsinterface die bitperfect uit kan sturen om de beste audio en video kwaliteit te bereiken op een HTPC. Alleen als je 25fps films als 24fps wil afspelen (verhelpen van PAL speedup issue) zou PCM + reclock + wasapi nu nog  een goed plan zijn.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

simsatit

@Mark235

Ik gebruik het SVP pakket, dus mpc-hc met madrvr, ffdshow en reclock.
Stel ik wil bitstreamen, moet ik reclock er dan uitgooien?
Hoe dat het best te doen? Hoe zorg ik er voor dat ik de meest onaangetaste stream krijg naar mijn receiver?
Lipsync nog een probleem zonder reclock?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

cardas49

Als je gaat bitstreamen zou ik reclock inderdaad niet gebruiken.

Zorg dat je een geluidskaart + audio driver hebt welke bitperfect kan uitsturen naar je receiver. Ik stuur DTS en AC3 audio zelf over een coax kabel en gebruik daar een simpele geluidskaart voor met Dogberts' bitperfect C-media driver. Of de Nvidia en ATI videokaarten bitperfect uitsturen over HDMI weet ik niet.

Qua instellingen in MPC-HC heb je keus. Ik gebruik zelf LAV audio als extern filter zoals in het plaatje hieronder. De LAV filters worden standaard ook meegeleverd met SVP. Let erop dat je dit externe filter  als "preferred" instelt. Je zou ook Ffdshow als extern filter kunnen gebruiken. Is een kwestie van voorkeur. Met ffdshow heb je meer vrijheid qua instellingen, maar zelf had ik die niet nodig.  Als je alleen AC3 en DTS passthrough nodig hebt kun je ook de S/PDIF passthrough optie van MPC-HC zelf gebruiken onder internal filters.

Lipsync heb ik geen issues mee wanneer mijn beamer op 60Hz staat. Op 24Hz wel, dus die refresh rate gebruik ik daarom ook niet.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

simsatit

Ah ok.
ik heb een ati vga, ik speel alleen full br rips en wil de hd audio formaten intact naar de receiver sturen.
heb al eens gezocht maar ben er nog niet achter wat de beste config daar voor is.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

cardas49

Ik zou bovenstaande config gebruiken. Je hebt dan in ieder geval al passthrough voor je HD geluidsformaten. En even uitzoeken of je ati kaart bitperfect uit kan sturen of niet.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

simsatit

en dan reclock deinstaleren?
kwam wel vooringesteld bij svp, geen probleem als ik dit er tussenuit haal?

Thanks voor de instellingen btw, vanavond even checken!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

cardas49

Reclock is optioneel in de SVP installer. Dus die zou je zonder problemen moeten kunnen de-installeren. Je kan ook alles verwijderen, inc alle settings, en dan SVP opnieuw installeren zonder reclock om zeker te zijn.

Quote from: simsatit on February 22, 2013, 10:25:15
en dan reclock deinstaleren?
kwam wel vooringesteld bij svp, geen probleem als ik dit er tussenuit haal?

Thanks voor de instellingen btw, vanavond even checken!
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

THX-UltraII

MPC-HC als externe speler in XBMC werkt prima.

SVP in combinatie met JRiver ook.

simsatit

hoe heb je mpc-hc aan de praat gekregen thx? mij lukte het niet met het dll bestand.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

THX-UltraII

Quote from: simsatit on February 27, 2013, 11:47:57
hoe heb je mpc-hc aan de praat gekregen thx? mij lukte het niet met het dll bestand.
dll bestand? Je moet advancedsettings en playercorefactory aanmaken.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

THX-UltraII

Mocht iemand nog een kaart zoeken die perfect geschikt is voor madVR+SVP frame:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131319.0

Je kan op Jinc4 draaien met madVR en hoogste settings SVP Frame mits je er een goede CPU bij gebruikt.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Spollie

Quote from: simsatit on February 28, 2013, 12:09:42
Mooie kaart hoor.

Inderdaad, en binnenkort is het de mijne 8)

Ben nu een beetje met JRiver aan het spelen, best aardig pakket. Beter dan XMBC naar mijn mening. Heeft iemand SVP al aan de praat gekregen met JRiver? Zo ja, hoe dan precies?

simsatit

Quote from: mark235 on February 22, 2013, 10:05:34
Als je gaat bitstreamen zou ik reclock inderdaad niet gebruiken.

Zorg dat je een geluidskaart + audio driver hebt welke bitperfect kan uitsturen naar je receiver. Ik stuur DTS en AC3 audio zelf over een coax kabel en gebruik daar een simpele geluidskaart voor met Dogberts' bitperfect C-media driver. Of de Nvidia en ATI videokaarten bitperfect uitsturen over HDMI weet ik niet.

Qua instellingen in MPC-HC heb je keus. Ik gebruik zelf LAV audio als extern filter zoals in het plaatje hieronder. De LAV filters worden standaard ook meegeleverd met SVP. Let erop dat je dit externe filter  als "preferred" instelt. Je zou ook Ffdshow als extern filter kunnen gebruiken. Is een kwestie van voorkeur. Met ffdshow heb je meer vrijheid qua instellingen, maar zelf had ik die niet nodig.  Als je alleen AC3 en DTS passthrough nodig hebt kun je ook de S/PDIF passthrough optie van MPC-HC zelf gebruiken onder internal filters.

Lipsync heb ik geen issues mee wanneer mijn beamer op 60Hz staat. Op 24Hz wel, dus die refresh rate gebruik ik daarom ook niet.

Thanks.
Wat zijn de instellingen bij de andere tabbladen van lav audio filter?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Ik heb reclock eruit gegooid, nstellingen gebruikt in lav audio filters en het dtshdmasteraudio licht netjes op op mijn onkyo 5007, het geluid is zeer goed ook
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

cardas49

De opties onder mixing en format kun je op default laten staan als je bitstreamed.

Quote from: simsatit on March  3, 2013, 16:38:37
Thanks.
Wat zijn de instellingen bij de andere tabbladen van lav audio filter?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Een vooruitgang tov van de vorige instellingen met Reclock?

Quote from: simsatit on March  3, 2013, 17:14:29
Ik heb reclock eruit gegooid, nstellingen gebruikt in lav audio filters en het dtshdmasteraudio licht netjes op op mijn onkyo 5007, het geluid is zeer goed ook
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

wat doet chroma upsampling, jinc?
ik speel eigenlijk alleen 1080p files, hebben dit soort toevoegingen dan nog nut?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

THX-UltraII

Ik heb nog een snelle kaart liggen die goed te gebruiken is met madVR en SVP:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131688.0

Wellicht is er iemand die er nog een zoekt.

cardas49

Quote from: simsatit on March  4, 2013, 12:24:02
wat doet chroma upsampling, jinc?
ik speel eigenlijk alleen 1080p files, hebben dit soort toevoegingen dan nog nut?

Waar staan deze instellingen?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

simsatit

Quote from: THX-ultraII

Je kan op Jinc4 draaien met madVR en hoogste settings SVP Frame mits je er een goede CPU bij gebruikt.

Mark,
vandaar mijn vraag, ik weet het zelf namelijk ook niet ;-)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

cardas49

Op Doom9 wordt Jinc beschreven als een anti-ringing algorithm. Staat blijkbaar ergens in de MadVR instellingen. Ik heb niet het idee dat anti ringing hard nodig is in svp, maar ik ga er ook eens mee testen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup