het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.


simsatit

Naja, dan post ik zelf maar even :D

Xmbc met mpc-hc nog niet aan de praat maar de rest wel.

Settings in SVP:

FI: 1m
Shader: 13
Motion vector i mode:Bicubic
Target frame rate: to screen fresh rate
Motion vectors grid: 8 px. small 0
Decrease grid step: By 2 with loc ref
Search radius: Large
Motion vector prec: Half pixel
Wide search: Average
Artifacts masking: Disabled
Proc of scene changes: Blend adjacent frames
Decrease frame size: To screen size
Blend frames to screen refresh rate: niet aangevinkt

Total CPU usage rond de 75 to max 90 % met ingewikkelde scenes.
Draai nu met mijn I52500K oced op 4.6ghz.

Speelt goed 8) totaal geen motion stuttering O0 zijn alleen wel wat lichte artifacts te zien (ghosting) rond mensen is het zichtbaar, enig idee hoe deze nog wat te temperen?

Wat vragen:

1: Hoe artifacts eventueel nog iets te verlagen zonder beeldkwaliteit te verliezen (ik kan er nu mee leven hoor)
2: Zijn er nog instellingen van belang in Madrvr, heb nu alles ongewijzigd zoals het komt bij SVP instalatie.
3: Moet ik in FFdshow iets aanpassen aan de standaard instellingen, heb nu alles ongewijzigd zoals het komt bij SVP instalatie.
4: Reclock moet ik nog in verdiepen, zijn daar nog dingen van belang (heb nu wederom alles standaard gehouden).
5: Om beste audio playback te verkrijgen kan ik beter bitstream doen? (heb een Onkyo PRSC886)

Okay, aardig wat vragen maar denk dat anderen ook baat kunnen hebben bij de antwoorden :bigsmile:
Het is namelijk jammer als er niet meer mensen gebruik maken van deze mooie FI techniek toepasbaar voor je HTPC.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

high-q

Quote from: simsatit on December  3, 2012, 13:55:29
Okay, aardig wat vragen maar denk dat anderen ook baat kunnen hebben bij de antwoorden :bigsmile:
Het is namelijk jammer als er niet meer mensen gebruik maken van deze mooie FI techniek toepasbaar voor je HTPC.

Een vraagje aan jou dan: Ben je tevreden met het resultaat en merk je veel verschil? Ben het met je eens dat mensen met een HTPC veel kunnen hebben aan deze info, maar ik denk eerlijk gezegd dat maar weinig mensen zo'n dikke processor in hun dedicated htpc hebben zitten.

Zelf heb ik deze:

http://ark.intel.com/products/33910/Intel-Core2-Duo-Processor-E8400-6M-Cache-3_00-GHz-1333-MHz-FSB

Maar ben bang dat deze in combinatie met mijn ATI HD5450 lang niet krachtig genoeg is om gebruik te maken van deze FI Techniek 
als ji al rond de 75% van je CPU-Usage zit :nopompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

simsatit

Quote from: high-q on December  3, 2012, 16:15:50
Een vraagje aan jou dan: Ben je tevreden met het resultaat en merk je veel verschil? Ben het met je eens dat mensen met een HTPC veel kunnen hebben aan deze info, maar ik denk eerlijk gezegd dat maar weinig mensen zo'n dikke processor in hun dedicated htpc hebben zitten.

Zelf heb ik deze:

http://ark.intel.com/products/33910/Intel-Core2-Duo-Processor-E8400-6M-Cache-3_00-GHz-1333-MHz-FSB

Maar ben bang dat deze in combinatie met mijn ATI HD5450 lang niet krachtig genoeg is om gebruik te maken van deze FI Techniek 
als ji al rond de 75% van je CPU-Usage zit :nopompom:

Ik ben bang dat je gelijk hebt...
Ik heb een Radeon 7880 overclocked gpu en zit nu op 4.6ghz (kan nog hoger maar laat het zo) en zit met mijn settings soms echt op 92% CPU load...
Mijn CPU blijft wel onder de 60C maar ik heb een flinke koelsysteem in mijn pc.
Je bent van de schokkerige weergave af, maar als je aan het htpc gebeuren begint is het wel zweten, voor dat je alles doorhebt.... pfff.
Ik ben er ook NOG LANG niet uit, hopelijk komen er nog wat expert tips.
Ik blijf iig mijn vorderingen wel posten, misschien heeft iemand er nog wat aan.

Greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

skank1

Vraagje, weet iemand hoe je avfilter juist instelt icm lav filters?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

mimic

Ik wil dit topic graag eventjes gebruiken voor een wellicht simpele vraag.

Vanaf welke Nvidia Geforce serie kan ik ongehinderd fullhd 3D naar mijn beamer sturen?
KEF LS50W - Velodyne DD12

audi-s3

Als beste HTPC kaart zal ik nu de Gforce GTX 660TI nemen, met de huidige jinc Madvr kan deze kaart het probleemloos aan. !!

uiteraard is een 430 ook goed, maar als je het beste wil dan de 660ti

mimic

Dan is de kaart een veelvoud waard van mijn hele pc :)

Dan toch maar een media player, ik heb even door dit topic gespit. Lijkt me mooi met mijn JVC maar ik meen te lezen dat je dan gewoon een hele dikke pc nodig hebt. Dat is kosten technisch niet aantrekkelijk voor me.

Tx
KEF LS50W - Velodyne DD12

simsatit

Het ligt er erg aan, de pc hoeft echt niet zo duur te zijn, als je ziet wat voor beeldkwaliteit je krijgt en de hoeveelheid mogelijkheden en instellingen, ik denk dat weinig media players daaraan kunnen tippen.
Ik heb een 2500k voor 140 € gekocht nieuw via marktplaats.
Dit is een quad core en laat zich makkelijk overklokken tot 4.8ghz!
Het goedkoopste z77 pro boord erbij en je hebt al een flitsende combi!
GPU is minder belangrijk, een recente Ati van +- 100€ is snel zat voor video.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

THX-UltraII

simsatit, waar audi-S3 op doelt is het algoritme jinc waarvoor een (zeer) zware gpu nodig is. Ik had eerst de 560gtx maar jinc draait daarmee niet goed dus ben puur en alleen om die reden overgestapt op een GTX680. Bovendien helpt de zware gpu svp frame ook nog een (aardig) handje en kan ik op 1,5M50% spelen met andere settings op bij hoogste kwaliteit.

mimic

Wat zijn de belangrijkste beeld aspecten die verbeterd zijn tov een media player bij jullie?
KEF LS50W - Velodyne DD12

simsatit

Quote from: THX-ultraII on January 31, 2013, 12:42:53
simsatit, waar audi-S3 op doelt is het algoritme jinc waarvoor een (zeer) zware gpu nodig is. Ik had eerst de 560gtx maar jinc draait daarmee niet goed dus ben puur en alleen om die reden overgestapt op een GTX680. Bovendien helpt de zware gpu svp frame ook nog een (aardig) handje en kan ik op 1,5M50% spelen met andere settings op bij hoogste kwaliteit.

@THX;

Dat is zeker met de nieuwe update van svp dat 1.5M, is dit de moeite van updaten waard of heb jij de 1.5M via een andere wijze in svp geimplementeerd?
Hoe verminder jij de artifacts, welke settings gebruik je?

Is het trouwens voor mij nog interessant om Jinc te gebruiken??
Ik heb een hd7870 1.1 ghz editie.


Mimic:
ik ervaar zeer positieve dingen, bij mij is het beeld eigenlijk niet beter geweest.
De FI van svp werkt, er zijn alleen wel wat artifacts maar deze prefereer ik boven de schokkerige weergave van 24p.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Moondust

Ik was net serieus aan het overwegen om mijn high-end game-htpc (i7 2600K, GTX680) te verkopen en voor een simpel Dune HD mediaspelertje te gaan toen ik dit topic tegenkwam. Ik heb even een klein jaartje niet opgelet en nu zijn er ineens FI-technieken voor de PC. Geweldig! Ik gebruik nu XBMC 12.0 (Frodo), maar een vloeiender beeld wil ik wel heeeeel graag, dus ik ga svp dit weekend gelijk uitproberen. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Mijn insteek is om het mooiste plaatje uit mijn hardware te persen.

[edit]
Net SVP gedownload. Waarom zit er eigenlijk ReClock in de package? Heb je toch niet nodig als je output op 60Hz?
[/edit]
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

mimic

Quote from: simsatit on January 31, 2013, 19:30:53


Mimic:
ik ervaar zeer positieve dingen, bij mij is het beeld eigenlijk niet beter geweest.
De FI van svp werkt, er zijn alleen wel wat artifacts maar deze prefereer ik boven de schokkerige weergave van 24p.

Dat klinkt goed, maar wat word er dan beter?

P. S. Ik heb mijn media player altijd op 1080P @60Hz staan en gebruik van FI in de JVC. Ik las hier net ergens dat niet op die manier hoort? Beetje offtopic denk ik
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Quote from: simsatit on January 31, 2013, 19:30:53


Mimic:
ik ervaar zeer positieve dingen, bij mij is het beeld eigenlijk niet beter geweest.
De FI van svp werkt, er zijn alleen wel wat artifacts maar deze prefereer ik boven de schokkerige weergave van 24p.

Dat klinkt goed, maar wat word er dan beter?

P. S. Ik heb mijn media player altijd op 1080P 60Hz staan en gebruik van FI in de JVC. Ik las hier net ergens dat niet op die manier hoort? Beetje offtopic denk ik
KEF LS50W - Velodyne DD12

Moondust

Ik heb nu een paar uren gerommeld met SVP en ik moet zeggen dat ik er nogal dubbel in sta. Positief: weg judder en zo vloeiend als ik nog nooit heb gezien (erg mooi). Negatief: best veel artifacts.
Ik heb gewoon SVP geinstalleerd en de default waarden gebruikt. Mijn CPU (i7 2600K) load zit rond de 30-40%, GPU (GTX680) weet ik niet. Ik zou graag de vloeiendheid behouden en de artifacts zoveel mogelijk verminderen. Wat kan ik doen om dat te bereiken? Ik weet niet welke settings in de profielen beter zijn dan andere.

Ik lees dat jinc alleen handig is bij scalen. Klopt dat? Zit jinc standaard in MadVR en is het geactiveerd?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

audi-s3

Als je het lastig vind om e.a. in te stellen kan je ook de Kawaii Codec installeren, hierin zitten alle codes verwerkt en krijg je bij installatie al de keuze welke settings je wilt gebruiken (standaard, beter, nog beter ect.... ) Je Madvr instellingen worden gelijk goed gezet. en draaien maar. totaal geen artifacts aanwezig.

ik zet trouwens de pc op 24hz !

http://haruhichan.com/forum/showthread.php?7545-KCP-Kawaii-Codec-Pack

Moondust

Quote from: audi-s3 on February  2, 2013, 09:50:32
Als je het lastig vind om e.a. in te stellen kan je ook de Kawaii Codec installeren, hierin zitten alle codes verwerkt en krijg je bij installatie al de keuze welke settings je wilt gebruiken (standaard, beter, nog beter ect.... ) Je Madvr instellingen worden gelijk goed gezet. en draaien maar. totaal geen artifacts aanwezig.
Wat moet ik dan doen?
1. Alle codecs, SVP en MPC-HC uninstallen
2. Kawaii Codec installeren
3. SVP installeren (maar hoe? want je wil geen dingen dubbel installeren)

Quote from: audi-s3 on February  2, 2013, 09:50:32ik zet trouwens de pc op 24hz !
Wat bedoel je met de pc op 24Hz zetten? Beeldscherm op 24Hz? De video wil je toch op 60Hz afspelen? Dus dan zou je het scherm met een 60Hz-signaal moeten aansturen toch?

Ik ben benieuwd naar jouw SVP-instellingen + systeemkenmerken. Kan je die posten? Ik zal mijn bevindingen dit weeekend ook posten.

En in het algemeen heb ik nog de vraag hoe je 1.5M kan instellen? Ik zie alleen 1M en 2M in SVP. En ik hoor ook verhalen over PotPlayer. Is die te prefereren boven MPC-HC?

Argghhh, wat een verwarring allemaal nu ik hier weer induik. Ik hoop dat e.e.a. wat duidelijker wordt voordat ik weer een paar honderd uur heb gespendeerd aan experimenteren en tweaken. Maar goed, de eerste indrukken maken het wel de moeite waard, want het is echt veel vloeiender. Alleen die verdomde artifacts, die moeten nog weg. ;-)
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

simsatit

Mooi Moondust dat je hier ook mee bezig bent, zie mijn settings eerder in dit topic, van andere heb ik (helaas) nog geen settings gezien, ook niet van de ts......
Whatever, leuk dat je hier post en ik ben benieuwd naar je bevindingen!
Bij mij staat het idd ook op 1m, 1.5 heb ik gelezen op het svp forum kun je wel verkrijgen maar daar moet je wat instellingen voor veranderen in (ik geloof) dll files.
Zoek even op het svp forum, moet je zo kunnen vinden dat draadje.
Bij mij is er ook wat artifacts rond personen in bepaalde scenes maar ik prefereer dit boven de judder, het is een compromis zeg maar.
Met 1.5m zou je wel iets minder artifacts moeten hebben.
Als er al FI op je pj zit (Mimic) dam moet je die (geloof ik) op de laagste stand zetten, dan schijnt het het best te werken, dus FI pj + FI svp.
Mijn jvc hd-350 heeft geen FI ;)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: audi-s3 on February  2, 2013, 09:50:32
Als je het lastig vind om e.a. in te stellen kan je ook de Kawaii Codec installeren, hierin zitten alle codes verwerkt en krijg je bij installatie al de keuze welke settings je wilt gebruiken (standaard, beter, nog beter ect.... ) Je Madvr instellingen worden gelijk goed gezet. en draaien maar. totaal geen artifacts aanwezig.

ik zet trouwens de pc op 24hz !

http://haruhichan.com/forum/showthread.php?7545-KCP-Kawaii-Codec-Pack


Ja ok, maar dat is dus niet met FI, maw geen svp.
Dus vind ik het niet raar dat je geen artifacts hebt want je hebt ook geen FI ;)
Als je die Kawaii codec neemt kun je svp er dan overheen zetten? misschien ga ik dat eens proberen.
Jinc, is dat een goede toevoeging? of alleen interessant voor niet native 1080p files?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Moondust

Quote from: simsatit on February  2, 2013, 22:51:37
Mooi Moondust dat je hier ook mee bezig bent, zie mijn settings eerder in dit topic, van andere heb ik (helaas) nog geen settings gezien, ook niet van de ts......
Whatever, leuk dat je hier post en ik ben benieuwd naar je bevindingen!
Bij mij staat het idd ook op 1m, 1.5 heb ik gelezen op het svp forum kun je wel verkrijgen maar daar moet je wat instellingen voor veranderen in (ik geloof) dll files.
Zoek even op het svp forum, moet je zo kunnen vinden dat draadje.
Bij mij is er ook wat artifacts rond personen in bepaalde scenes maar ik prefereer dit boven de judder, het is een compromis zeg maar.
Met 1.5m zou je wel iets minder artifacts moeten hebben.
Als er al FI op je pj zit (Mimic) dam moet je die (geloof ik) op de laagste stand zetten, dan schijnt het het best te werken, dus FI pj + FI svp.
Mijn jvc hd-350 heeft geen FI ;)

Ik heb een Pioneer Kuro 60-inch en ben me er niet van bewust dat daar FI op zit. Dus gewoon de FI via SVP.
Vanavond met mijn zoon Raiders of The Lost Ark (1080p mkv) gezien op de standaard settings (default) van SVP, maar ik heb toch behoorlijk wat artifacts voorbij zien komen. De smoothness is heerlijk, vooral bij pan shots, geen stottertje te zien, maar ik wil toch echt minder artifacts zien, want in sommige gevallen zag het er echt niet uit en was de ghosting echt heel prominent aanwezig. Nu is SVP volgens mij nog volop in ontwikkeling, dus mijn hoop is dat het in de loop der tijd telkens nog beter wordt. Wat me ook opviel is dat de CPU-load echt amper boven de 30% uitkomt. Genoeg ruimte dus nog voor rekenkracht om artifacts weg te krijgen. Ik ga de komende tijd experimenteren met verschillende settings, al heb ik wel begrepen dat alle default settings voor de beste beeldkwaliteit zorgen. Meer bevindingen volgen nog.

P.S. Ik wil PotPlayer nog gaan proberen, goede verhalen over gelezen. Hier staat een goede step-by-step-install-guide.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Moondust

@THX-UltraII en Audi-s3
Ik ben erg benieuwd naar de software (player, codecs, jinc, etc.) die jullie gebruiken en jullie SVP instellingen. Zouden jullie die voor mij kunnen posten hier? Alvast hartelijk dank.

Is er trouwens ook een manier om de videos zelf om te zetten naar 59.94 of 60fps? Dus geen realtime. Wellicht dat daarvoor methoden zijn waarbij artifacten achterwege blijven.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

audi-s3

Ik heb ook weken lopen rommelen met codecs ect.. uiteindelijk de Kawaii codec geinstalleerd en de standaard settings gebruikt ( hoogste tier ) . vrijwel alle films speel ik nu af via MPC-HC . Alleen voor 3D gebruik ik PowerDVD

Ik gebruik onder MPC ook geen Shaders voor beeld verbetering, alles speelt soepel af op mijn X35.

heb als HTCP een Core i3 , windows 7 , 8gb, samsung 256gb SSD , en een 660 TI

Moondust

Quote from: audi-s3 on February  3, 2013, 15:22:56
Ik heb ook weken lopen rommelen met codecs ect.. uiteindelijk de Kawaii codec geinstalleerd en de standaard settings gebruikt ( hoogste tier ) . vrijwel alle films speel ik nu af via MPC-HC . Alleen voor 3D gebruik ik PowerDVD

Ik gebruik onder MPC ook geen Shaders voor beeld verbetering, alles speelt soepel af op mijn X35.

heb als HTCP een Core i3 , windows 7 , 8gb, samsung 256gb SSD , en een 660 TI

Maak je wel of geen gebruik van SVP? Uit je posts kan ik dat niet opmaken. En als je wel SVP gebruikt, hoe combineert dat dan met de Kawaii codec pack? Eerst Kawaii installeren en daarna SVP?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

simsatit

Volgenst mij gebruikt hij geen svp maar fi op x35, een i3 gaat dat ook niet trekken svp.
Voor minimale artifacts moet je geen 1m of 2m hebben, persoonlijk geeft mij dit nig steeds te veel judder, ik kies voor soepelle pans, helaas krijg je dan onheroepelijk artifacts.
Het is wel te hopen dat in updates van svp dit verder gereduceerd kan worden.
Dat Kawaii codec kan iemand daar nog iets nuttigs over zeggen hoe dat presteerd tov de complete svp install met mpc-hc?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.