het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

roelk79

ik gebruik om dit moment windows 10 en heb de laatste ati drivers er op staan.
Het veranderen van output heeft niet zoveel effect. Wel merk ik dat het iets stabieler is als ik de output freq van de film gelijk is met de beamer freq. 24hz = 24hz, 50hz = 50hz.
Maar dan doet SVP ook minder. Als SVP moet gaan converteren van 24 naar 60 of naar 50 dan gaat het vaak mis. Maar het gebeurt ook wel eens met 24p materiaal op 24hz.... het blijft bij mij gewoon vrij onstabiel allemaal. Terwijl Madvr met Lav filters en FFdshow prima loopt. Zouden er nog conflicterende instellingen kunnen zijn die het geheel onstabiel maken? of zijn er juist bepaalde setting die ik voor goed gebruik van SVP juist aan of uit moet zetten?
homecinema: JVC N5, Blackdiamond G3 106", Marantz AV 7702mk2, Arcam FMJ P7, HDI Dune 3.0, HTPC (Madvr) front Elac 210ce jet, center Elac cc400, rear Elac 203.2, roof Elac WS 1665 sub: BK Monolith, Synology ds1513+,

Stereo: versterker Musical Fidelity A308, DAC Zodiac Antelope, Bluesound node 1,Siltech FTM3 G3, MIT-MH 750, Elac FS210A, HTPC, 55" LG Oled C7

roelk79

Quote from: Witalik on August 30, 2015, 15:11:18
Waarom zou je dan nog iets met MADVR willen doen ?

Omdat MADVR juist heel veel mooit beeldverbeteringen toevoegd, en daar wil ik graag gebruik van maken.  ;D Maar wellicht bedoel je SVP.... die zou ik toch ook graag willen gebuiken om het geheel vloeiender te laten lopen. Maar mogelijk zijn daar ook goede alternatieven voor.
homecinema: JVC N5, Blackdiamond G3 106", Marantz AV 7702mk2, Arcam FMJ P7, HDI Dune 3.0, HTPC (Madvr) front Elac 210ce jet, center Elac cc400, rear Elac 203.2, roof Elac WS 1665 sub: BK Monolith, Synology ds1513+,

Stereo: versterker Musical Fidelity A308, DAC Zodiac Antelope, Bluesound node 1,Siltech FTM3 G3, MIT-MH 750, Elac FS210A, HTPC, 55" LG Oled C7

denrei

Iemand een idee om SVP met Netflix te laten werken?

Ik heb overal gezocht en weet dat het eigenlijk niet ondersteund wordt als player (https://www.svp-team.com/wiki/SVP:Video_players) maar wellicht hebben jullie een creative oplossing?

hifiman

Ik zie/lees dit topic voor het eerst en vind het Smooth Video Project mega interessant  :pompom:

Ben van plan ook eens te kijken hoe dat er op mijn JVC HD350 uitziet. Het roept echter ook een paar vragen op, zoals wat is een goede NFS client voor windows en welke windows versie gebruiken jullie? Jammer dat het niet onder linux draait, maar dat gaat in de toekomst goedkomen las ik.

Even snel gerekend, voor 400-450 euro moet ik een systeempje kunnen bouwen op basis van een 6 core 3,5 GHz CPU met 8GB RAM en een SSD voor het OS. Weet nog even niet of ik dat er voor over heb...

Moondust

Bij SVP zeggen ze het volgende over de videokaart.

QuoteThe shortest answer is: any modern low-mid-level video card (at approx. $100-150 price level) should be good enough for all video related task (video decoding, frame interpolation and post-processing) at the same time. But don't forget about raw CPU power.

See more detailed answer on GPU Compatibility page.
Dit lijkt echter wel achterhaalde informatie, zeker als ik de GPU Compatability pagina bekijk. Het zou kunnen dat Intels igpu tegenwoordig snel genoeg is om voor "mid-level" door te gaan. Ik zal eens kijken hoe mijn Nvidia GTX970 belast wordt in 1080p en met mijn SVP-settings.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

hifiman

Quote from: Moondust on September 24, 2015, 15:07:44
Bij SVP zeggen ze het volgende over de videokaart.
Dit lijkt echter wel achterhaalde informatie, zeker als ik de GPU Compatability pagina bekijk. Het zou kunnen dat Intels igpu tegenwoordig snel genoeg is om voor "mid-level" door te gaan. Ik zal eens kijken hoe mijn Nvidia GTX970 belast wordt in 1080p en met mijn SVP-settings.
Ik zie het ja, er is helaas niet echt een up to date lijstje te vinden met aanbevolen hardware a la 2015. Die GTX970 is geen goedkoop beestje zie ik, ik hoop met iets simpelers (lees goedkopers) toe te kunnen.

Moondust

@Audioloog Ik ga voor je testen wat de gpu-load is dit weekend. Stay tuned.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

hifiman

Quote from: Moondust on September 25, 2015, 08:54:58
@Audioloog Ik ga voor je testen wat de gpu-load is dit weekend. Stay tuned.
Thanks! Het jeukt om hier aan de slag te gaan dus ik ga waarschijnlijk alvast vandaag een mooie Fractal HTPC kast halen.  :D

denrei

Quote from: Audioloog on September 24, 2015, 14:31:35
Ik zie/lees dit topic voor het eerst en vind het Smooth Video Project mega interessant  :pompom:

Ben van plan ook eens te kijken hoe dat er op mijn JVC HD350 uitziet. Het roept echter ook een paar vragen op, zoals wat is een goede NFS client voor windows en welke windows versie gebruiken jullie? Jammer dat het niet onder linux draait, maar dat gaat in de toekomst goedkomen las ik.

Even snel gerekend, voor 400-450 euro moet ik een systeempje kunnen bouwen op basis van een 6 core 3,5 GHz CPU met 8GB RAM en een SSD voor het OS. Weet nog even niet of ik dat er voor over heb...

Ik zat ook te denken om een systeempje in elkaar te zetten. Heb echter weinig ervaring met de specs die SVP en overige filters nodig hebben. Aangezien ik via een beamer kijk, wil ik de hoogst mogelijke prestaties halen, HD formaat, onder 1000euro.

Wat denken jullie van dit systeem, is dit een goede setup?

Processor          Intel Core i7-4790 Boxed                        € 310
Videokaart        ASUS R9 270X 2GD5                              € 140
Moederbord      MSI H81I                                                  €   70
Werkgeheugen  Crucial Ballistix 8Gb                                  €   46
Opslag              SSD                                                          €   40
Behuizing         Sharkoon QB One                                   €   40
PSU                  Seasonic S12II-Bronze 520W                 €   64
Ventilatoren     be quiet! Pure Wings 2, 120mm              €   30
Totaal                                                                              € 740

hifiman

Quote from: Audioloog on September 25, 2015, 09:15:21
Thanks! Het jeukt om hier aan de slag te gaan dus ik ga waarschijnlijk alvast vandaag een mooie Fractal HTPC kast halen.  :D
Correctie: ik heb de knoop al doorgehakt, ik ga de kast straks halen. Ik heb nog een moederbord met quadcore AMD 3 GHz cpu, voeding, 8 GB RAM en een SSD. Dus met alleen een(hele mooie) kast ben ik voor 150 euro alvast in businness  :headbanging:

Moondust

SVP is CPU-heavy, dus als je ergens in investeert, doe dat dan in een CPU. In mijn beleving zit je bij AMD dan fout. AMD's zijn geen match voor Intels. Denk op zijn minst aan een krachtige i5.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

hifiman

Quote from: Moondust on September 25, 2015, 10:07:30
SVP is CPU-heavy, dus als je ergens in investeert, doe dat dan in een CPU. In mijn beleving zit je bij AMD dan fout. AMD's zijn geen match voor Intels. Denk op zijn minst aan een krachtige i5.
Ik neem je opmerking zeker ter harte, maar dat wordt voor mij stap 2, dit heb ik liggen en ik kan in elk geval aan de slag met de software, installeren, configureren, testen. Heb gelijk een videokaart met Nvidia Geforce GTX750 gehaald.

high-q

Quote from: Moondust on September 25, 2015, 10:07:30
SVP is CPU-heavy, dus als je ergens in investeert, doe dat dan in een CPU. In mijn beleving zit je bij AMD dan fout. AMD's zijn geen match voor Intels. Denk op zijn minst aan een krachtige i5.

En voor de mensen die daarna nog met MadVR aan de slag willen, check ook welke specs minimaal zijn voor je videokaart. In tegenstelling tot SVP draait ook heavy op je videokaart.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

hifiman

Wat mij niet helemaal duidelijk is. Enerzijds lees ik dat MPC-HC (meegeleverd met SVP) als external player in kodi geconfigureerd dient te worden. Anderzijds lees ik dat er speciale build van Kodi (Isengard DSplayer release) benodigd is.

Is het nou het een of het ander, of dien je DSPlayer release te gebruiken met MPC-HC als external player?

Edit: ik ben er al uit

hifiman

Kan het kloppen dat SVP profile 1.5M een beter resultaat geeft dan 2M ? O zou 2M betere resultaten moeten geven qua smoothness en minmale artifacten?

Moondust

Quote from: Moondust on September 25, 2015, 08:54:58
@Audioloog Ik ga voor je testen wat de gpu-load is dit weekend. Stay tuned.
Ik heb de gpu load van mijn MSI Gaming GTX970 gemonitord tijdens het afspelen van HD-materiaal (720p en 1080p x264 encoderingen en 1080p remuxen). De load zit ongeveer tussen de 12% en 22%. De GTX970 doet het dus op zijn sloffen. En waarschijnlijk wordt niet alle load veroorzaakt door SVP, maar dat kan ik nergens nazien. Hoe dan ook, ik vermoed dat zelfs een instapkaart als de GTX950 de klus al kan klaren met SVP. Het belangrijkste is de CPU. Mijn i7 2600K (alweer wat jaartjes oud) trekt gemiddeld zo'n 50-60% op mijn settings. De settings verder opschroeven levert problemen op bij de lastige scenes die ff een piek veroorzaken. Nu hou ik ruimte over om die pieken op te vangen. Een ideale scene om je hardware te testen is de beroemde vogelscene uit Planet Earth. In die scene vliegen er duizenden vogels in het beeld voorbij en krijgt de hardware op z'n donder. Als je systeem de vogelscene doorstaat zal die hoogstwaarschijnlijk alles doorstaan. Ik heb de vogelscene in HD kwaliteit niet meer, dus kan het niet testen met mijn huidige hardware.

Quote from: Audioloog on October  9, 2015, 10:33:51
Kan het kloppen dat SVP profile 2M een beter resultaat geeft dan 1.5M ? O zou 2M betere resultaten moeten geven qua smoothness en minmale artifacten?
Het komt altijd neer op de balans tussen smoothness en artifacten. 2M geeft de minste smoothness, maar tevens de minste artifacts. En aan de andere kant geeft Uniform de meeste smoothness maar ook de meeste artifacts. Persoonlijk vind ik 1.5M de beste balans geven. Het beeld loopt tamelijk vloeiend en de artifacts blijven beperkt tot verschijning bij snelle beelden waar een hoog contrast een rol speelt. Kwestie van de mogelijke standen uitproberen en vaststellen wat jou de prettigste kijkervaring geeft.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

hifiman

Ik vergiste mij in mijn vraagstelling (nu gecorrigeerd in eerdere post), ik bedoelde dat ik vind datg 1.5m er beter uitziet dan 2m. Gisteravond ben ik de hele avond aan het testen en beoordelen geweest.

Ik gebruik nu dus ook 1.5m SVP profiel, dat vind ik persoonlijk het beste resultaat geven. Sterker nog, met 1m en 2m kan ik niet leven, ik stoor me dan aan of de artefacten of het onrustige beeld. Uniform vind ik niks en adaptive wisselt maar geeft voor mij teveel artefacten. Dit zal mogelijk ook te maken hebben met welke weergever er gebruikt wordt en een smaak kwestie zijn, in elk geval is 1.5m voor mij verreweg de fijnste methode.

Frames interpolation mode
    Off - disables the FRC for current profile. Can be useful for creating special profiles for video format UHD 4K, or hardware backlight SVPlight
    Uniform - the most "honest" mode in which the maximum smoothness for the specified target frame rate is achieved. The number of frames of the original video, in the output is minimal that gives the most visibility of artifacts.

The following options retain all the original frames, and differ in the amount and uniformity of interpolated frames:
    2m (every original frame twice) - the largest number of repeats the original frame, minimal smoothness
    1m (every original frame once) - each original frame is repeated once
    1.5m (like 1m but with different intermediate frames times)
    Adaptive - automatically switches modes on the basis of the analysis of the resulting quality of FRC for a given scene

De overige settings (van het 1.5m profiel) zijn dusdanig gefinetuned dat mijn CPU het trekt.  Als ik bijvoorbeeld "decrease grid step" aan zou zetten dan gaat dat goed met 720p materiaal, maar met 1080p materiaal krijg ik af en toe een 100% cpu (en dus beeld haperingen). Gemiddeld heb ik nu met mijn 8 core 4 GHz FX-8320 AMD processor een load van pakweg 30-35% , maar met uitschieters tot bijna 100% dus. Die vogelscene heb ik wel maar dan op BD, eens kijken of ik die kan rippen.

roelk79

Zie zojuist dat SVP 4.0 uitgekomen is.

https://www.svp-team.com/wiki/Download

Benieuwd naar jullie ervaringen. Zelf zal ik hem ook gaan testen. V3.17 kreeg ik maar niet aan de praat en V4 (technische preview) deed het al beter. Benieuwd wat de definitieve versie te bieden heeft.
homecinema: JVC N5, Blackdiamond G3 106", Marantz AV 7702mk2, Arcam FMJ P7, HDI Dune 3.0, HTPC (Madvr) front Elac 210ce jet, center Elac cc400, rear Elac 203.2, roof Elac WS 1665 sub: BK Monolith, Synology ds1513+,

Stereo: versterker Musical Fidelity A308, DAC Zodiac Antelope, Bluesound node 1,Siltech FTM3 G3, MIT-MH 750, Elac FS210A, HTPC, 55" LG Oled C7

hifiman

Quote from: roelk79 on October 11, 2015, 12:52:30
Zie zojuist dat SVP 4.0 uitgekomen is.

https://www.svp-team.com/wiki/Download

Benieuwd naar jullie ervaringen. Zelf zal ik hem ook gaan testen. V3.17 kreeg ik maar niet aan de praat en V4 (technische preview) deed het al beter. Benieuwd wat de definitieve versie te bieden heeft.
Yep, ik had hem dezelfde avond nog geprobeerd  :angel:

Ik krijg betere resultaten met versie 3.1.7 dan met versie 4, versie 4 geeft bij mij meer artefacten.  Maar dat komt ongetwijfeld omdat ik in 3.1.7 specifieke settings gekozen heb (1.5M profile ipv adaptive) hetgeen met deze versie van 4 nog niet mogelijk is. Dat kan vanaf de 2 November release wel.

Wat lukt er niet met 3.1.7 dan? Werkt bij mij wel out of the box.

Moondust

Ja, dit is een tussenversie, in november komt de definitieve versie. Overigens verwacht ik niet echt veel minder artifcts te kunnen krijgen. Dat zou me in ieder geval zeer positief verrassen. In 3.1.7 en eerdere versies heb ik telkens geprobeerd binnen een hoofdsetting (1.5M) met zwaardere instellingen minder artifacts te krijgen, maar een duidelijk visueel verschil tussen default waarden en hogere waarden is me nooit echt opgevallen. Het werd alleen zwaarder voor de CPU.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

hifiman

Ik verwacht zowiezo geen verschil in kwaliteit tussen versie 3 en 4, wel is er aandacht besteed aan het meer plug & play maken (qua settings).

Voor wie er wat aan denkt te hebben, ik heb een pdfje met screenshotjes en omschrijving van al mijn settings (SVP/Kodi/MadVR, enz..).


roelk79

Ben zeker geïnteresseerd in je pdfje met settings. Op de 1 of andere manier krijg ik 3.17 niet stabiel. systeem loopt vaak vast, verschillende dingen geprobeerd.
Gisteren ook SVP 4 geïnstalleerd en dat loopt heel vloeiend, al blijf ik bij met name bewegende personen een soort van digitale blokjes om de persoon heen zien als ze sneller bewegen, meer mensen daar last van? Lijkt wel een beetje op ghosting. Heb artefact masking op low,medium en high gezet maar dat doet weinig, ook de het instellen op max kwaliteit verandert weinig aan die artefacts.
homecinema: JVC N5, Blackdiamond G3 106", Marantz AV 7702mk2, Arcam FMJ P7, HDI Dune 3.0, HTPC (Madvr) front Elac 210ce jet, center Elac cc400, rear Elac 203.2, roof Elac WS 1665 sub: BK Monolith, Synology ds1513+,

Stereo: versterker Musical Fidelity A308, DAC Zodiac Antelope, Bluesound node 1,Siltech FTM3 G3, MIT-MH 750, Elac FS210A, HTPC, 55" LG Oled C7

hifiman

Quote from: roelk79 on October 12, 2015, 15:00:01
Ben zeker geïnteresseerd in je pdfje met settings. Op de 1 of andere manier krijg ik 3.17 niet stabiel. systeem loopt vaak vast, verschillende dingen geprobeerd.
Gisteren ook SVP 4 geïnstalleerd en dat loopt heel vloeiend, al blijf ik bij met name bewegende personen een soort van digitale blokjes om de persoon heen zien als ze sneller bewegen, meer mensen daar last van? Lijkt wel een beetje op ghosting. Heb artefact masking op low,medium en high gezet maar dat doet weinig, ook de het instellen op max kwaliteit verandert weinig aan die artefacts.
Het vastlopen kan ik je helaas niet mee helpen...

Wat jij beschrijft heb ik ook, daarom heb ik gekozen voor 1.5m profiel dan zie ik dat soort gekkigheid niet meer.

Degenen die het pdfje willen: http://www.ronaldverlaan.com/download/htpc.pdf

Moondust

@Audioloog
Gebruik je wel MPC-HC als external player in Kodi? Zo ja, is dat makkelijk in te stellen? Een paar jaar geleden was dat wat ingewikkeld kan ik me herinneren en heb ik ervan afgezien toen. Zo nee, hoe krijg je SVP aan de praat met de internal player van Kodi?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

hifiman

Quote from: Moondust on October 12, 2015, 16:38:24
@Audioloog
Gebruik je wel MPC-HC als external player in Kodi? Zo ja, is dat makkelijk in te stellen? Een paar jaar geleden was dat wat ingewikkeld kan ik me herinneren en heb ik ervan afgezien toen. Zo nee, hoe krijg je SVP aan de praat met de internal player van Kodi?
Ik gebruik de speciale DSPLAYER build van Kodi. Ik gebruik dus geen MPC-HD maar DSPLAYER. Voordeel is een betere Kodi integratie.