het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

bessiboy

Heb zelf ook de avr390... vreemde is dat met een normale versie van Kodi dit niet het geval is. Ga nog eens proberen met een andere versie van lab filters dan
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

bessiboy

audio probleem is ondertussen opgelost. blijkbaar stond onder het player menu in kodi de filter settings toch niet op internal filter SANEAR maar op wasapi en mijn AVR. voor mij was dat stukje van de guide beetje onduidelijk maar alle streams komen nu perfect door. :-)
However ben opnieuw een paar dagen aan het testen/proberen VP aan de praat te krijgen maar zonder echt succes. heb het gevoel dat ik eindeloos andere combinaties heb geprobeerd maar zonder echt resultaat werkend resultaat.

De eerste tekening heb ik geprobeerd omdat ik een italiaans forumlid op AVS deze opzet zag gebruiken en volgens het beste werkte maar dit geeft wel beeld maar in alle streaming apps krijg ofwel HDCP error ofwel laat de serie/film niet, de startup menu enz wel maar vanaf het ogenblik je de film wil starten error message. in netflix geeft ie heel specifiek de HDCP error code aan. prime/disney/hbo geeft ie gewoon de melding dat het niet lukt.
2de tekening heb ik gisteren kunnen testen, dit lukte eerste niet en na een aantal keer toestellen aan/uit kabels in/uit VP rebooten etc ineens wel beeld en ook getonemapped via MadVR. enkel geen geluid maar daar zie ik als ik op AVS kijk dat de meeste allemaal hun 2de HDMI out van de AVR gebruiken naar HDMI op de PJ om zo het geluid over te krijgen. Hadden jullie hier niet een setup waar dan niet nodig was. Voor mij is het trekken van een 2de kabel heel moeilijk (trekbuis van meer dan 12M om niet te spreken dat ik dan opnieuw een 15M fiber hdmi kabel moet kopen voor loutere testdoeleinden.
3de tekening heb ik nog niet kunnen proberen maar dacht dat maximus in die setup werkte. als het me lukt probeer ik vanavond even.

groeten
kevin

Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

maximus79

Bij mij loopt het zo, Bron(Dune/Shield)-->Processor(MC-10)-->Processor(MC-10) HDMI2 out-->Splitter-->Capture card(Deck mini)-->Madvr(RTX 3060TI)-->Projector(JVC N5).

En HDMI 1 out vanuit processor loopt gewoon zoals altijd.

Quote from: bessiboy on October 27, 2022, 13:03:15
audio probleem is ondertussen opgelost. blijkbaar stond onder het player menu in kodi de filter settings toch niet op internal filter SANEAR maar op wasapi en mijn AVR. voor mij was dat stukje van de guide beetje onduidelijk maar alle streams komen nu perfect door. :-)
However ben opnieuw een paar dagen aan het testen/proberen VP aan de praat te krijgen maar zonder echt succes. heb het gevoel dat ik eindeloos andere combinaties heb geprobeerd maar zonder echt resultaat werkend resultaat.

De eerste tekening heb ik geprobeerd omdat ik een italiaans forumlid op AVS deze opzet zag gebruiken en volgens het beste werkte maar dit geeft wel beeld maar in alle streaming apps krijg ofwel HDCP error ofwel laat de serie/film niet, de startup menu enz wel maar vanaf het ogenblik je de film wil starten error message. in netflix geeft ie heel specifiek de HDCP error code aan. prime/disney/hbo geeft ie gewoon de melding dat het niet lukt.
2de tekening heb ik gisteren kunnen testen, dit lukte eerste niet en na een aantal keer toestellen aan/uit kabels in/uit VP rebooten etc ineens wel beeld en ook getonemapped via MadVR. enkel geen geluid maar daar zie ik als ik op AVS kijk dat de meeste allemaal hun 2de HDMI out van de AVR gebruiken naar HDMI op de PJ om zo het geluid over te krijgen. Hadden jullie hier niet een setup waar dan niet nodig was. Voor mij is het trekken van een 2de kabel heel moeilijk (trekbuis van meer dan 12M om niet te spreken dat ik dan opnieuw een 15M fiber hdmi kabel moet kopen voor loutere testdoeleinden.
3de tekening heb ik nog niet kunnen proberen maar dacht dat maximus in die setup werkte. als het me lukt probeer ik vanavond even.

groeten
kevin
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

bessiboy

Dus jij hebt dan toch ook 2 HDMI kabels richting pj lopen? Bij mij zit normaal op HDMI1 out de pj.

Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

maximus79

Quote from: bessiboy on October 27, 2022, 17:38:46
Dus jij hebt dan toch ook 2 HDMI kabels richting pj lopen? Bij mij zit normaal op HDMI1 out de pj.

Ja, heb mijn huidige setup intact gelaten en Hdmi 2 gebruik ik voor VP. Ideaal vind ik zelf....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Ik heb bij mij in LAV video filter ipv de D3D11 mode de Copy-Back optie gekozen. En de bijbehorende setting in Kodi gevonden zodat ik nu de ondertitels binnen het 21x9 vlak heb ipv deels in en net iets onder het 21x9 vlak. Ik had altijd dat de ondertitels half van het doek vielen. Op zich niet zo erg omdat ik meestal zonder ondertitels draai. Maar met bezoek willen de mensen toch vaak de titels zien.
Het kost iets performance volgens mij vandaar dat ik het met de vorige RTX2060 kaart niet had aangezet. maar nu met de RTX3060ti heb ik weer vermogen over dus kan het aan.

maximus79

Vandaag komt de nieuwe Atv 4k binnen hier, eens kijken of die beter wil samen spelen met VP dan de Shield...
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

hifiman

Quote from: maximus79 on November 10, 2022, 10:25:19
Vandaag komt de nieuwe Atv 4k binnen hier, eens kijken of die beter wil samen spelen met VP dan de Shield...
Wishfull thinking, maar deel vooral je ervaringen  :angel:

maximus79

Quote from: hifiman on November 10, 2022, 12:02:04
Wishfull thinking, maar deel vooral je ervaringen  :angel:

We gaan het zien, sowieso vond ik voor puur streaming de ATV beter in het verleden dan de shield. En beneden kan ik de shield weer goed gebruiken, daar gebruik ik nu nog een super trage versie van android tv op de tv zelf.....dus hij blijft sowieso.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

hifiman

Quote from: maximus79 on November 10, 2022, 12:26:34
We gaan het zien, sowieso vond ik voor puur streaming de ATV beter in het verleden dan de shield. En beneden kan ik de shield weer goed gebruiken, daar gebruik ik nu nog een super trage versie van android tv op de tv zelf.....dus hij blijft sowieso.
En terecht, de ATV is een super spelert! (op het feit dat tie geen losless atmos doet na). Met VP kreeg ik er geen beeld uit, dus ben benieuwd naar jouw ervaringen.

maximus79

Quote from: hifiman on November 10, 2022, 12:30:51
En terecht, de ATV is een super spelert! (op het feit dat tie geen losless atmos doet na). Met VP kreeg ik er geen beeld uit, dus ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Hij doet het! Nu even afwachten als ik rustig dingen ga kijken wat voor problemen ik misschien tegen ga komen.

Heb trouwens wel 1 probleem, niet specifiek atv gerelateerd want op de shield gebeurde het zelfde. Heb een serie op hbomax welke  blijkbaar 50hz is....de atv switched toch daar naar toe ook al heb ik hem op 4k 30hz staan dus eigenlijk zou hij er niet overheen mogen. Krijg daarom geen beeld met vp.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

hifiman

Quote from: maximus79 on November 10, 2022, 21:01:19
Hij doet het! Nu even afwachten als ik rustig dingen ga kijken wat voor problemen ik misschien tegen ga komen.

Heb trouwens wel 1 probleem, niet specifiek atv gerelateerd want op de shield gebeurde het zelfde. Heb een serie op hbomax welke  blijkbaar 50hz is....de atv switched toch daar naar toe ook al heb ik hem op 4k 30hz staan dus eigenlijk zou hij er niet overheen mogen. Krijg daarom geen beeld met vp.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk
Dat bedoelde ik dus....

maximus79

Quote from: hifiman on November 10, 2022, 22:33:01
Dat bedoelde ik dus....
Wat bedoelde je? Jij kreeg toch helemaal geen beeld?


7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

hifiman

Quote from: maximus79 on November 10, 2022, 22:57:27
Wat bedoelde je? Jij kreeg toch helemaal geen beeld?
Omdat ik teste met 50 fps materiaal , maar met de apple tv op 24,25 of 30 fps ingesteld.

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Quote from: hifiman on November 11, 2022, 08:40:48
Omdat ik teste met 50 fps materiaal , maar met de apple tv op 24,25 of 30 fps ingesteld.

Gefixt! Alles doet het nu naar behoren!! :pompom: :headbanging: :clapping: Met behulp van het AVSforum.

Heb de pc op 2160p60 gezet en laat madvr schakelen tussen de verschillende framerates.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

hifiman

Quote from: maximus79 on November 12, 2022, 17:12:08
Gefixt! Alles doet het nu naar behoren!! :pompom: :headbanging: :clapping: Met behulp van het AVSforum.

Heb de pc op 2160p60 gezet en laat madvr schakelen tussen de verschillende framerates.
Ok dan, dat is goed nieuws :-)

maximus79

Quote from: hifiman on November 12, 2022, 19:52:43
Ok dan, dat is goed nieuws :-)
Ja echt top, ik heb nu echt alles goed werkend. Alles loopt smooth zowel via de Dune en met de Atv voor streaming!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Weer een poging gedaan voor een 3dlut, dit kwam er als resultaat uit. Geen idee of ik nu alles goed gedaan heb maar het zet er goed uit. Verschil is niet heel groot met de normale calibratie.
Hier ook 2 foto's voor en na, ik weet foto's is ruk.
1e foto voor, 2e na


7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Ik zie nu al dat je meting niet goed is, daarom krijg je ook geen "goed" resultaat. Je projector kan minimaal 85% P3 halen, dus de 74 die je nu hebt heeft invloed op je kalibratie.
Dat had ik de laatste keren ook steeds waardoor ik er eigenlijk klaar mee was.
Totdat ik het een paar weken geleden nog een keer probeerde en een fantastisch plaatje er voor terug kreeg. Ik had een meeting gedaan met 86 %P3  dat is volgens mij wel het maximale  wat we uit onze N5 kunnen halen maar het scheelt echt in je beeld.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on November 24, 2022, 15:34:21
Ik zie nu al dat je meting niet goed is, daarom krijg je ook geen "goed" resultaat. Je projector kan minimaal 85% P3 halen, dus de 74 die je nu hebt heeft invloed op je kalibratie.
Dat had ik de laatste keren ook steeds waardoor ik er eigenlijk klaar mee was.
Totdat ik het een paar weken geleden nog een keer probeerde en een fantastisch plaatje er voor terug kreeg. Ik had een meeting gedaan met 86 %P3  dat is volgens mij wel het maximale  wat we uit onze N5 kunnen halen maar het scheelt echt in je beeld.
Had nu een p3 3dlut geselecteerd in Displaycal en had de JVC color space op auto laten staan.
Denk dat ik de color space p3 moet sectoren moet de JVC?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on November 24, 2022, 16:39:39
Klopt  :thumbs-up:
Nou nog maar eens proberen dan.....
Jij ziet veel verschil tussen je normale calibratie en de 3dlut begrijp ik?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2