het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

riwi

Ik heb mijn Asus RTX3060ti TUF gaming kaart wel in OC mode staan, kwa fan instelling maar verder niet ge overklokt volgens mij. Ik heb hem liever wat stiller tenzij ik niet voldoende power heb om de content te draaien.

Gisteren met de capture kaart ge-experimenteerd verder. Nu de PC tussen de versterker en de projector gezet.
De Dune speelt dan OK, maar de audio sync is zo ver ernaast dat de Arcam met 250ms niet voldoende ruimte heeft om het in sync te krijgen. Ik denk dat 260ms wel genoeg zou zijn geweest dus het scheelt niet veel.
En de Oppo speelt in het menu 4k60 en de Next doet 4k50 dus die kunnen niet door de capture kaart. De Oppa zou ik terug kunnen zetten naar 4k24, maar met de Next kan dat niet volgens mij.

Ik heb het weer terug bekabeld zoals het was en een aflevering van House of Dragons gekeken met kodi/dsplayer :)

bessiboy

Quote from: riwi on October  7, 2022, 08:59:21
Ik heb mijn Asus RTX3060ti TUF gaming kaart wel in OC mode staan, kwa fan instelling maar verder niet ge overklokt volgens mij. Ik heb hem liever wat stiller tenzij ik niet voldoende power heb om de content te draaien.

Gisteren met de capture kaart ge-experimenteerd verder. Nu de PC tussen de versterker en de projector gezet.
De Dune speelt dan OK, maar de audio sync is zo ver ernaast dat de Arcam met 250ms niet voldoende ruimte heeft om het in sync te krijgen. Ik denk dat 260ms wel genoeg zou zijn geweest dus het scheelt niet veel.
En de Oppo speelt in het menu 4k60 en de Next doet 4k50 dus die kunnen niet door de capture kaart. De Oppa zou ik terug kunnen zetten naar 4k24, maar met de Next kan dat niet volgens mij.

Ik heb het weer terug bekabeld zoals het was en een aflevering van House of Dragons gekeken met kodi/dsplayer :)

Is wel kl*te met die audiosync, heb dezelfde avr als jou, vraag me af als de audiosync bepaald wordt door de combi hdcp stripper+capture card. Neem aan dat je in je mediaplayers geen bijkomende delay kan instellen?
Of kan matantz of lexicon meer audiosync correction geven dan arcam? Dacht dat lexicon toch ook gewoon Harmann achterliggend was.
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

williams

De lipsync komt puur door videoprocessor i.c.m. madVR en vandaar dat ik wat terughoudend bent met de combi madVR en Apple tv .
Met mijn Zidoo en de Oppo doe ik dan ook de sync in de players .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: bessiboy on October  7, 2022, 10:10:39
Is wel kl*te met die audiosync, heb dezelfde avr als jou, vraag me af als de audiosync bepaald wordt door de combi hdcp stripper+capture card. Neem aan dat je in je mediaplayers geen bijkomende delay kan instellen?
Of kan matantz of lexicon meer audiosync correction geven dan arcam? Dacht dat lexicon toch ook gewoon Harmann achterliggend was.
Mijn Marantz AV7704 gaat tot 500ms audio delay

hifiman

Quote from: bessiboy on October  7, 2022, 10:10:39
Is wel kl*te met die audiosync, heb dezelfde avr als jou, vraag me af als de audiosync bepaald wordt door de combi hdcp stripper+capture card. Neem aan dat je in je mediaplayers geen bijkomende delay kan instellen?
Of kan matantz of lexicon meer audiosync correction geven dan arcam? Dacht dat lexicon toch ook gewoon Harmann achterliggend was.
Videoprocessor zorgt voor ongeveer 180ms vertraging volgens de maker (uiteraard afhaneklijk van systeem waar het op draait), dus dat vereist ongeveer een zelfde hoeveelheid delay in de audio.

bessiboy

Quote from: hifiman on October  7, 2022, 13:24:17
Videoprocessor zorgt voor ongeveer 180ms vertraging volgens de maker (uiteraard afhaneklijk van systeem waar het op draait), dus dat vereist ongeveer een zelfde hoeveelheid delay in de audio.

Goh ja ga eens proberen met de shield en de zappiti geen idee of je daar een delay kan instellen.
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

williams

QuoteVideoprocessor zorgt voor ongeveer 180ms vertraging volgens de maker (uiteraard afhaneklijk van systeem waar het op draait), dus dat vereist ongeveer een zelfde hoeveelheid delay in de audio.   

Denk dat je hier madVR dan ook nog bij moet optellen.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

QuoteMijn Marantz AV7704 gaat tot 500ms audio delay   
Ga er vanavond ook nog is naar kijken met mijn Marantz  :)
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: williams on October  7, 2022, 15:33:01
Denk dat je hier madVR dan ook nog bij moet optellen.
Uiteraard, maar dat getal weten we , plusminus 20-40 ms erbij, afhankelijk van je settings en hardware bij 24fs.

williams

Quote.   Uiteraard, maar dat getal weten we , plusminus 20-40 ms erbij, afhankelijk van je settings en hardware bij 24fs.     

Kan wel kloppen wat je zegt daar ik op mijn Zidoo 225 ms moest invullen bij audio delay om het synchroon te krijgen 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Hoi Ronald even een vraagje omtrent de audiosync in de Marantz moet lipsync hier uit staan of aan  als je een audiodelay instelt ?
Ik heb namelijk het gevoel dat met lipsync on de Marantz dit zelf probeert te corrigeren .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

lipsync is een HDMI feature. Ik geloof uit hdmi 2.0 maar kan ook 1.4 zijn.
Die moet door beide apparaten geimplementeerd zjin die feature dan zou het kunnen werken (auto lipsync) maar ik heb het nog nooit werkend gezien.

hifiman

Quote from: williams on October  7, 2022, 16:35:45
Hoi Ronald even een vraagje omtrent de audiosync in de Marantz moet lipsync hier uit staan of aan  als je een audiodelay instelt ?
Ik heb namelijk het gevoel dat met lipsync on de Marantz dit zelf probeert te corrigeren .
Volgens mij moet het aanstaan om uberhaupt die delay in te kunnen stellen maar zal vanavond ook eens kijken cq mee spelen.

williams

Heb dit gevonden op het avs voor de mensen die met 2 versies van madVR willen draaien .
Bv 1 versie voor videoprocessor (113) en 1 versie met KodiDSplayer ( 159 )

QuoteI managed to have two different versions of MadVR running side by side under the same user account. As Claw pointed out, MadVR can parse the settings from either the registry or the Settings.bin file. However, what I learned is that the registry version number is only edited if you make changes to your MadVR config. So in order to have two different versions running you should:

a. Open your 113 version and make all config changes you wish.
b. Delete the registry node HKCU\Software\madshi
c. Open your 141 version (should be in another folder) and make all config changes you wish.
d. Once again, delete HKCU\Software\madshi

Now your local settings.bin for each specific version of MadVR will be used, until you make any config changes again (if you do, make sure to delete the registry key again). You can validate that by opening each madHcCtrl.exe and validating that the settings for each version will stick.

The last step is to make sure the right version of MadVR is always used: 113 for VideoProcessor, 141 for MPC-HC.Here, I just used a bat file to run the proper "install.bat" (found in each MadVR folder). So, if I want to launch VP, I have a script that calls the 113 version of install.bat followed by videoprocessor.exe. Rinse and repeat for MPC-HC, but using the install.bat from 141 instead.   



Heb er zelf nog niets mee gedaan maar denk dan ook dat dit iets is voor de IT boys hier in het topic ( Riwi ,Hifiman ) 😉
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Aangezien de Shield geen native auto resolutie kan draaien ga ik maar een Atv4k halen denk ik. Deze kan dit wel toch?
Nu heb ik niets aan de upscale van 1080p naar 4k met de Shield.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

Gisterenavond hier nog wat aan het testen geweest en het lukt me hier vooralsnog niet om een goed locked signaal in videoprocessor te krijgen met de Apple TV 🙁
Ik heb de Apple TV met HDMI op mijn Marantz zitten en vanuit hier met HDMI uitgang zone 2 naar de input van de caputerkaart en dan de htpc naar de JVC .
Heb dan ook sterk het gevoel dat de Apple TV een EDID maakt met de Marantz en dan vervolgens er ook 1 probeert te maken met de capturekaart wat resulteerd in een conflict.
De Zidoo daarentegen geeft geen problemen en speelt dan ook erg mooi .

Denk dan ook dat ik de Apple TV blijft afspelen via de hdfury met de LLDV hack wat ook erg mooi is en dit dus een stabielere oplossing is en ook praktische daar mijn kinderen veel YouTube kijken met dus content van 50 en 60 frames .

Voor mezelf ga ik nu een set up maken van .

- Kodi DSplayer > madVR > laatste versie
- Zidoo > Videoprocessor > 113 versie
- Apple TV 4K > HDfury > LLDV hack
- Alle bronnen > JVC  SDR , HDR , Tonemapping .

Met bovenstaande set up heb ik bijna alle mogelijkheden kwa afspelen afgedekt 😉
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: williams on October  8, 2022, 08:56:45
Heb dit gevonden op het avs voor de mensen die met 2 versies van madVR willen draaien .
Bv 1 versie voor videoprocessor (113) en 1 versie met KodiDSplayer ( 159 )



Heb er zelf nog niets mee gedaan maar denk dan ook dat dit iets is voor de IT boys hier in het topic ( Riwi ,Hifiman ) 😉
Ik zou zelf eerder voor een dual boot gaan. Maar met een scriptje dit regelen kan ook...

williams

Quote.    Aangezien de Shield geen native auto resolutie kan draaien ga ik maar een Atv4k halen denk ik. Deze kan dit wel toch?
Nu heb ik niets aan de upscale van 1080p naar 4k met de Shield.....

Met de Apple TV kun je inderdaad native resoluties aanmaken .
Maar ik kan je daar nog geen positief advies ingeven kwa de problemen die ik hier mee had .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: williams on October  8, 2022, 09:14:28
Gisterenavond hier nog wat aan het testen geweest en het lukt me hier vooralsnog niet om een goed locked signaal in videoprocessor te krijgen met de Apple TV 🙁
Ik heb de Apple TV met HDMI op mijn Marantz zitten
Ik heb gister exact hetzelfde geprobeerd en  ook geen lock kunnen krijgen wat ik ook probeerde... Wel heel benieuwd of tie het wel zou doen met de Declink Quad, maar ja om nou effe 600 euri uit te geven om dat te testen...

williams

Quote.    Ik zou zelf eerder voor een dual boot gaan. Maar met een scriptje dit regelen kan ook...

Ja dual boot hadden we het afgelopen week al over maar misschien is de andere oplossing een gebruiksvriendelijke met switchen .
We hebben weer een avondvullend programmaatje zullen wel maar zeggen .😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Quote.     Ik heb gister exact hetzelfde geprobeerd en  ook geen lock kunnen krijgen wat ik ook probeerde... Wel heel benieuwd of tie het wel zou doen met de Declink Quad, maar ja om nou effe 600 euri uit te geven om dat te testen...   

Dat vind ik ook iets te veel om zo even te testen en ik moet zeggen de LLDV is een mooi alternatief .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

bessiboy

Quote from: williams on October  8, 2022, 09:14:28
Gisterenavond hier nog wat aan het testen geweest en het lukt me hier vooralsnog niet om een goed locked signaal in videoprocessor te krijgen met de Apple TV 🙁
Ik heb de Apple TV met HDMI op mijn Marantz zitten en vanuit hier met HDMI uitgang zone 2 naar de input van de caputerkaart en dan de htpc naar de JVC .
Heb dan ook sterk het gevoel dat de Apple TV een EDID maakt met de Marantz en dan vervolgens er ook 1 probeert te maken met de capturekaart wat resulteerd in een conflict.
De Zidoo daarentegen geeft geen problemen en speelt dan ook erg mooi .

Denk dan ook dat ik de Apple TV blijft afspelen via de hdfury met de LLDV hack wat ook erg mooi is en dit dus een stabielere oplossing is en ook praktische daar mijn kinderen veel YouTube kijken met dus content van 50 en 60 frames .

Voor mezelf ga ik nu een set up maken van .

- Kodi DSplayer > madVR > laatste versie
- Zidoo > Videoprocessor > 113 versie
- Apple TV 4K > HDfury > LLDV hack
- Alle bronnen > JVC  SDR , HDR , Tonemapping .

Met bovenstaande set up heb ik bijna alle mogelijkheden kwa afspelen afgedekt 😉

😂😂 en ik die dacht dat we onder ons hier eventjes een echte envy gebouwd hadden muv de nls. 😉

@william begrijp ik het goed dat er toch nog een kleine nuance is in de cableflow die maximus aangaf? Ik las dat jij van HDMI2 out op je maràntz  naar je decklink gaat en wellicht dan van de HDMI 1 out op marantz naar de stripper en dan door naar de projector? De pc zit dan zoals alle andere bronnen op een input van de avr?
Ik dacht dat je alle bronnen behalve de pc op de avr aansloot en dan van hdmi1 out naar de stripper vandaar naar de decklink en dan rechtstreeks van de graphics naar de projector en dat de pc dus niet meer op een HDMI out van de avr zat.

Kevin
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

maximus79

Wat ik lees op Avs is dat ze daar veel met de atv draaien hem op 4k30 instellen en verder geen problemen hebben. Ik ga niet overal op maat  oplossingen voor zoeken en gebruiken. De VP moet gewoon alles kunnen verwerken wat betreft 24hz spull. Dune werk voor mij nu al "goed genoeg" behoudens de aangegeven problemen wat betreft ratio's.
Nu nog een streamer die allee native uitstuurd.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

Quote.      😂😂 en ik die dacht dat we onder ons hier eventjes een echte envy gebouwd hadden muv de nls. 😉

@william begrijp ik het goed dat er toch nog een kleine nuance is in de cableflow die maximus aangaf? Ik las dat jij van HDMI2 out op je maràntz  naar je decklink gaat en wellicht dan van de HDMI 1 out op marantz naar de stripper en dan door naar de projector? De pc zit dan zoals alle andere bronnen op een input van de avr?
Ik dacht dat je alle bronnen behalve de pc op de avr aansloot en dan van hdmi1 out naar de stripper vandaar naar de decklink en dan rechtstreeks van de graphics naar de projector en dat de pc dus niet meer op een HDMI out van de avr zat.   



Het bouwen is niet zo spannend maar het stabiel krijgen en houden wel 😊

Gisteren was de HDMI flow met testen dus alles bronnen. via de Marantz en dan met HDMI via output monitor 2 naar de htpc met de kaart op de input en dan via de grafische kaart naar de jvc .
Maar dit gaf dus een onstabiele aansluit voor de Apple TV .
Om het simpel te houden had ik de HDCP stripper er nog tussenuit gelaten .

Voor nu heb ik dus werkend mijn Zidoo en mijn Oppo .
Zal vanavond de keten nog wat kleiner maken met de Apple TV en dus zonder receiver gelijk in mijn pc doen om te kijken of ik dan wel het signaal gelocked krijg .
En ik zal dan ook is kijken wat mijn Panna gaat doen , maar daar verwacht ik ook problemen mee omdat dit ook een menu heeft in 60 frames zoals Riwi hierboven ook had .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Quote.   Wat ik lees op Avs is dat ze daar veel met de atv draaien hem op 4k30 instellen en verder geen problemen hebben. Ik ga niet overal op maat  oplossingen voor zoeken en gebruiken. De VP moet gewoon alles kunnen verwerken wat betreft 24hz spull. Dune werk voor mij nu al "goed genoeg" behoudens de aangegeven problemen wat betreft ratio's.
Nu nog een streamer die allee native uitstuurd.   


Ja dat had ik ook al gelezen dat het daar wel werkt dus we hebben nog huiswerk laten we maar zeggen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.