het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maximus79

Weet iemand wat hier fout gaat? Madvr detecteert eerst een 70mm en verplaatst het beeld naar boven en na een minuut switched hij naar 35mm en het beeld zakt weer.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

timster

Ik wil eens kijken naar een oude pc op marktplaats voor een paar 100 euro. Misschien daar toch eens mee aan de slag om te kijken of ik MadVR aan de gang kan krijgen met de handleiding van hifiman. Begint toch een beetje te jeuken na die mooie beelden hier allemaal.

Wat zou een beetje een geschikte videokaart zijn. De meeste kaarten van vroeger kunnen toch ook al behoorlijk goed met 4K beelden overweg toch? GTX 1050 of 1060 ofzo?

bessiboy

Quote from: timster on October  5, 2022, 15:23:48
Ik wil eens kijken naar een oude pc op marktplaats voor een paar 100 euro. Misschien daar toch eens mee aan de slag om te kijken of ik MadVR aan de gang kan krijgen met de handleiding van hifiman. Begint toch een beetje te jeuken na die mooie beelden hier allemaal.

Wat zou een beetje een geschikte videokaart zijn. De meeste kaarten van vroeger kunnen toch ook al behoorlijk goed met 4K beelden overweg toch? GTX 1050 of 1060 ofzo?

Ikzelf heb een 1080ti en heb toch het gevoel dat ik al een beetje moet opletten afhankelijk van de settings.

Kevin
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

williams

QuoteWat zou een beetje een geschikte videokaart zijn. De meeste kaarten van vroeger kunnen toch ook al behoorlijk goed met 4K beelden overweg toch? GTX 1050 of 1060 ofzo?     

1050 of 1060 is toch iets te ligt ben ik bang daar de laatste jaren madVR iets meer is gaan vragen van de GPU , zou dan minimaal inzetten op 1070 of zelfs nog een stapje hierboven.

Reza draait op dit moment ook met een gtx 1070 maar weet niet of hij iets heeft moeten afvinken om het goed te laten draaien .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

En als je ooit met de VP wil gaan draaien heb je nog meer juice nodig.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

QuoteWeet iemand wat hier fout gaat? Madvr detecteert eerst een 70mm en verplaatst het beeld naar boven en na een minuut switched hij naar 35mm en het beeld zakt weer.


Weet niet zeker of het de oorzaak is maar je hebt een gat in je rule staan 😊
Er staat kleiner dan 1.9 en groter dan 2.2 dus je mist nog 0.3 😉.
Je kunt beter invullen   if ( AR <2.2)  then "16/9 " else "21/9 "
Staat niet helemaal goed gespeld voor de rule maar puur als voorbeeld .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Hoi Tim,

1070 is wel het minimale wat je wilt hebben in je htpc. Dit draait goed maar met UHD tonemapping kan ik niet voluit alle settings gebruiken. Waar Jeroen, of Williams bijvoorbeeld op high kunnen draaien moet ik dat doen op low. Zie je dat verschil in het beeld? Dat weet ik niet maar het is altijd fijn als je iets hoger je settings kan zetten.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

timster

Ah oke, dan gaat de HTPC wel weer een wat duurder grapje worden om uit te proberen  :dry:

riwi

Ik heb net mijn RTX2060 verkocht voor 210 euro, die deed het nog prima mits de settings niet te hoog waren.
Nu met de RTX3060ti kunnen de settings hoger maar ik zie daar niet veel verschil in. Maar ik kijk meestal ook gewoon en zit niet de hele tijd naar fouten te speuren.

Een voordeel met de iets lagere settings is dat ik de RTX3060ti helemaal niet meer hoor blazen met de PC kast dicht.

Je zou de RTX3070 uit je gamePC kunnen halen ;)

timster

Haha ja maar dan heb ik geen videokaart in mijn PC ;-) Mag ook nog wel graag gamen af en toe :P


angelo41

Gelukkig zijn de videokaart prijzen weer wat genormaliseerd.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk


maximus79

Quote from: williams on October  5, 2022, 15:53:38

Weet niet zeker of het de oorzaak is maar je hebt een gat in je rule staan [emoji4]
Er staat kleiner dan 1.9 en groter dan 2.2 dus je mist nog 0.3 [emoji6].
Je kunt beter invullen   if ( AR <2.2)  then "16/9 " else "21/9 "
Staat niet helemaal goed gespeld voor de rule maar puur als voorbeeld .
Thanx, dat was het blijkbaar.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Welke software hebben jullie geinstalleerd voor die Decklink mini recorder 4k kaart ?
Installeren jullie dat hele "desktop Video 12.4" pakket ? Of haal je ergens de drivers op? Ik kan die bij BlackMagic design niet vinden.

Ik kan ook de internet toegang open zetten voor de HTPC en dan windows laten zoeken.

hifiman

Quote from: riwi on October  5, 2022, 23:31:36
Welke software hebben jullie geinstalleerd voor die Decklink mini recorder 4k kaart ?
Installeren jullie dat hele "desktop Video 12.4" pakket ? Of haal je ergens de drivers op? Ik kan die bij BlackMagic design niet vinden.

Ik kan ook de internet toegang open zetten voor de HTPC en dan windows laten zoeken.
Klopt, het desktop video 12.4 pakket!

riwi

OK het draait nu maar het is ook tijd om te gaan slapen.

Ik heb nog geen geluid. De capture kaart haalt de audio eraf denk ik

Dune -> capture kaart PC ingang -> RTX3060ti PC uitgang -> versterker -> HDFury -> projector

De meesten hebben de PC op de uitgang van de versterker.
Dat kan ik morgen nog uitproberen. Maar ik wil ook (de andere) bronnen op de TV af kunnen spelen.

maximus79

Quote from: riwi on October  6, 2022, 00:14:44
OK het draait nu maar het is ook tijd om te gaan slapen.

Ik heb nog geen geluid. De capture kaart haalt de audio eraf denk ik

Dune -> capture kaart PC ingang -> RTX3060ti PC uitgang -> versterker -> HDFury -> projector

De meesten hebben de PC op de uitgang van de versterker.
Dat kan ik morgen nog uitproberen. Maar ik wil ook (de andere) bronnen op de TV af kunnen spelen.

Je zal je routing moeten veranderen aangezien de Decklink geen geluid ondersteund.

Bronnen -> avr/processor -> splitter/HDfury -> decklink -> RTX3060ti PC uitgang -> projector.

Eigenlijk moet je gewoon alles laten zitten zoals het zat en dan je extra hdmi poorten gebruiken.
Dus vanuit je avr/processor met hdmi2 uit naar de Decklink (via splitter/hdfury) en vanuit je videokaart naar hdmi2 van je weergever.

Zo doe ik het, dan blijft je "orginele" setup bestaan en draait VP er naast als ware.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Ja dat snap ik.
Ik wist niet van dit punt dat de capture kaart geen audio ondersteunt.

Dat betekent wel dat ik geen Kodi/dsplayer meer kan gebruiken zonder weer kabels om te steken. Want als de PC 'achter' de versterker hangt dan krijg ik geen audio meer uit de PC.

Tevens moet de PC dan altijd aan. Ook als ik op de projector naar bv de Ziggo Next wil kijken voor bv F1, voetbal etc. De Ziggo Next is ook mijn Netflix, Viaplay en youtube speler.

En de HD Fury zit er bij mij tussen omdat de Arcam versterker de projector niet mag 'zien' als ik naar de TV kijk. Anders onderbreekt de Arcam elke minuut het beeld even.

Ik ga er nog eens over nadenken ;) En misschien toch maar niet via de capture kaart spelen  :sigh:

maximus79

Quote from: riwi on October  6, 2022, 11:11:39
Ja dat snap ik.
Ik wist niet van dit punt dat de capture kaart geen audio ondersteunt.

Dat betekent wel dat ik geen Kodi/dsplayer meer kan gebruiken zonder weer kabels om te steken. Want als de PC 'achter' de versterker hangt dan krijg ik geen audio meer uit de PC.

Tevens moet de PC dan altijd aan. Ook als ik op de projector naar bv de Ziggo Next wil kijken voor bv F1, voetbal etc. De Ziggo Next is ook mijn Netflix, Viaplay en youtube speler.

En de HD Fury zit er bij mij tussen omdat de Arcam versterker de projector niet mag 'zien' als ik naar de TV kijk. Anders onderbreekt de Arcam elke minuut het beeld even.

Ik ga er nog eens over nadenken ;) En misschien toch maar niet via de capture kaart spelen  :sigh:

Ja maakt het wat lastiger.

Misschien heb je hier nog wat aan.

http://videoprocessor.org/install
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

timster


maximus79



Quote from: timster on October  6, 2022, 12:10:55
Is er geen goedkoop apparaat die dit allemaal automatisch doet :tounge2: [emoji23] [emoji23]

Als je goedkoop weg laat wel ja...... [emoji1787]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

timster


maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman