het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

The Luggage

Quote from: reza on March  6, 2021, 12:14:07
Ik ben dus eigenlijk ook wel benieuwd naar de nieuwste versie, alleen de "time clock" is natuurlijk wel ruk.

Op AVS staat een suggestie om de datum van je pc aan te passen voor 1 programma (en zo de tijdslimiet te omzeilen):

https://www.avsforum.com/threads/madvr-player-support-thread.2215490/post-60555695

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Hmmmmm dan wellicht toch eens wat nieuwers dan 113 proberen inderdaad  :clapping:

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

The Luggage

De discussie in het topic van AVS gaat mijn pet ver te boven. Als ik het goed begrijp, zijn ze momenteel nog volop custom curves aan het ontwikkelen en testen.

Ik las ook dat beta 129 en 130 mogelijk wel wat problemen geven. Madshi heeft in de meest recente beta ook iets aangepast om custom curves beter te kunnen vergelijken. Mogelijk is dat ook nadelig voor degenen die gewoon een film willen kijken.

Het lijkt mij daarom misschien het meest interessant om te starten met beta 128.

Je hebt dan de optie om een of meerdere custom curves te laden (te vinden in het AVS topic). Maar blijkbaar heeft Madshi ook al een soort eerste versie van automatisering ontwikkeld, de optie "same steepness curves". Ik dacht gelezen te hebben dat door te kiezen voor deze optie je minder kans had op flickering in het beeld.

Manni en NeoXP hebben beiden hun instellingen voor deze optie gepost:

https://www.avsforum.com/threads/improving-madvr-hdr-to-sdr-mapping-for-projector.2954506/post-60536716

https://www.avsforum.com/threads/improving-madvr-hdr-to-sdr-mapping-for-projector.2954506/post-60536119

Mogelijk zijn de custom curves nog beter, maar als ik het goed begrijp is de same steepness al een verbetering ten opzichte van versie 113.

Ik hoop het een van de komende weken zelf eens te kunnen testen.

The Luggage

Ik heb beta 128 geïnstalleerd en kort wat HDR materiaal kunnen testen, met settings gebaseerd op die van Manni (zoals vermeld in de link hierboven).

Ik ben absoluut geen expert maar voor mij het zag er wel erg goed uit.

Beta 128 is hier te vinden:

http://madshi.net/madVRhdrMeasure128.zip

Voor degenen die toch meteen de meest recente beta (130) zouden gebruiken: blijkbaar kan Windows Defender dat (ten onrechte) als een virus beschouwen.

buckler

Ja ik ben het zeker met je eens. Ik poste het net in Werner zijn MadVR Envy pre order topic dat deze nieuwe software echt een dikke plus is en een flinke stap vooruit.
Kan af en toe niet geloven wat ik zie, geweldig.
De upscaling was al heel erg goed ,zo goed dat je eigenlijk geen verschil ziet tussen blu ray en uhd, maar nu met de dtm 2.0 tonemapping is het echt smullen.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Quote from: reza on March  6, 2021, 12:14:07
Ik heb mijn htpc verkocht toen ik de N5 haalde, omdat ik de DTM van JVC goed genoeg, misschien wel net zo goed vond als madVR. Daar kom ik na een aantal maanden wel op terug. Ik zie steeds meer "foutjes"in de tonemapping van JVC die bij madVR 113 er niet in zitten. Ik ben dus eigenlijk ook wel benieuwd naar de nieuwste versie, alleen de "time clock" is natuurlijk wel ruk.

Als ik weet eens een gekke bui heb, koop ik een nieuwe htpc voor madVR, want het speelt wel mooier. Alleen het gebruik is vergelijk met de FA is een stuk minder aantrekkelijk..

Hey Reza kan je hier wat specifieker uitleggen waar en wanneer je deze fouten ziet...
Is/zijn deze 'fouten' te zien in specifieke scenes en/of alleen te zien met patronen/scenes van een calibratie-disc of zijn het scenes uit films van waar je op voorhand al weet dat daar de jvc de 'mist' in gaat/ging?

Ik moet zeggen dat wanneer ik een 4k/HDR film opzet mij niet kan herinneren dat de jvc ergens zó de fout ingaat dat dit bij is opgevallen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Hoi Leo,

Ja dat kan ik zeker!
Zoals een ieder van van ons wil je met HDR een hoop licht hebben op je scherm.
Op de JVC heb je een aantal functies om dat te bereiken. Het beste ( om veel licht te krijgen ) is uiteraard om op high lamp modes te draaien. Maar in de JVC kan je natuurlijk ook nog tweaken.

Als je de theater optimizer uit zet en dan standje 2 kiest heb je het meeste licht tot je beschikking.
Als je dit kiest zie je bv met Tarzan of Avangers Infiniti war met buiten scènes dat de JVC klipt en er geen wolken meer in de lucht  te zien zijn.

Als je bv de theater optimizer aanzet en dan op de low modes draait zie je duidelijk dat er heel veel wolken in de lucht zitten. Dan doet de JVC wat die moet doen en doet het dan goed. Alleen zit je dan echt naar een zeer donker plaatje te kijken en dat wil ik sowieso niet. Met madVR vul je gewoon in hoeveel nits je hebt en dan is het klaar. Je hebt dan gewoon alle helderheid van je lamp tot je beschikking zonder dat het beeld klipt. 
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Oke duidelijk...
Ik zal tzt deze scenes ook eens 'tegen het licht'  :D gaan houden.

Ik wil dit toch graag nog ff van je weten...;
Zijn dit scenes waar in jij zelf in die films zag en dacht van héé...wacht is even dit klopt niet...,of zijn dit scenes die op fora's al besproken werden en die jij gelezen had want dan ben je op voorhand al beïnvloed.

Maar goed dit neemt niet weg dat de jvc hier nog steeds de mist in gaat... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Nou Leo, het begon met de film: the Mauritanian.    ( goeie film trouwens ). Maar daar maakte de JVC een potje van zeg...
Met bepaalde scènes waarin ze op Cuba in een restaurant zitten vlakbij een raam daar ging het echt helemaal mis. Je weet zelf, als je eenmaal iets hebt gezien dan blijf je het zien.
En dat is nu dus het geval :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Je kan het wel goed krijgen met de JVC maar dan moet je op de donkerste stand gaan draaien. En dat is dus eigenlijk wat je ( ik ) niet wil. Dan kan ik net zo goed "pure HDR" kijken. Wat op de N serie nog donkerder wordt.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Ik denk dat jij de enige bent die op dit moment minder geniet van zijn N-serie als je een film opzet... :tounge2:
Óf je bent lekker kritisch en dat is een goede eigenschap  ;)

Btw ik wil en hou van 'veel' licht... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hifiman

Quote from: reza on March 14, 2021, 12:16:37
Zoals een ieder van van ons wil je met HDR een hoop licht hebben op je scherm.
Nee hoor, ik vind teveel licht helemaal niet mooi op een projector.   :P

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Ik draai op low lamp en TO op high, ik stoor me nooit dat ik denk oeps hier gaat het helemaal mis, word niet uit de film gehaald ofzo. Dat gezegd te hebben, als Madvr dtm echt weer een stap gemaakt heeft dan zal het zeker beter zijn dan de Dtm van de jvc nu. Heb alleen ook mijn htpc verkocht......[emoji28]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

angelo41

Misschien  2 kandidaten om mijn htpc te kopen[emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787].

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


papaleo

Quote from: hifiman on March 14, 2021, 13:05:47
Nee hoor, ik vind teveel licht helemaal niet mooi op een projector.   :P
Ik ook niet... ;)
En zoals Reza al aangaf zeker niet op je projector... :tounge2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels


reza

Quote from: angelo41 on March 14, 2021, 13:48:12
Misschien  2 kandidaten om mijn htpc te kopen[emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787].

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk



Ligt aan je prijs. Ik bouw er 1 onder de 500 euro..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on March 14, 2021, 14:26:11
Ligt aan je prijs. Ik bouw er 1 onder de 500 euro..
Dat ga niet lukken dan. [emoji106][emoji106][emoji106]De videokaart alleen al kost plus  400 euro.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

williams

QuoteHoi Leo,

Ja dat kan ik zeker!
Zoals een ieder van van ons wil je met HDR een hoop licht hebben op je scherm.
Op de JVC heb je een aantal functies om dat te bereiken. Het beste ( om veel licht te krijgen ) is uiteraard om op high lamp modes te draaien. Maar in de JVC kan je natuurlijk ook nog tweaken.

Als je de theater optimizer uit zet en dan standje 2 kiest heb je het meeste licht tot je beschikking.
Als je dit kiest zie je bv met Tarzan of Avangers Infiniti war met buiten scènes dat de JVC klipt en er geen wolken meer in de lucht  te zien zijn.

Als je bv de theater optimizer aanzet en dan op de low modes draait zie je duidelijk dat er heel veel wolken in de lucht zitten. Dan doet de JVC wat die moet doen en doet het dan goed. Alleen zit je dan echt naar een zeer donker plaatje te kijken en dat wil ik sowieso niet. Met madVR vul je gewoon in hoeveel nits je hebt en dan is het klaar. Je hebt dan gewoon alle helderheid van je lamp tot je beschikking zonder dat het beeld klipt.
   

Hoi Reza hou er wel rekening mee dat als je een setting veranderd ( bv high lamp mode )in de optimizer dat je iedere keer weer op set moet drukken daar de jvc dan eerst weer de algoritmes moet laden met de info bv van de high lamp mode .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

QuoteJa ik ben het zeker met je eens. Ik poste het net in Werner zijn MadVR Envy pre order topic dat deze nieuwe software echt een dikke plus is en een flinke stap vooruit.
Kan af en toe niet geloven wat ik zie, geweldig.
De upscaling was al heel erg goed ,zo goed dat je eigenlijk geen verschil ziet tussen blu ray en uhd, maar nu met de dtm 2.0 tonemapping is het echt smullen.
 

ik ga ook mijn pc met madVR weer is afstoffen om te kijken wat de verbeteringen zijn met tonemapping .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Quote from: williams on March 14, 2021, 17:24:20
Hoi Reza hou er wel rekening mee dat als je een setting veranderd ( bv high lamp mode )in de optimizer dat je iedere keer weer op set moet drukken daar de jvc dan eerst weer de algoritmes moet laden met de info bv van de high lamp mode .

goeie tip maar daar heeft het mijn inziens niks mee te maken.
Want de settings blijven wel gewoon staan, maar proberen kan natuurlijk altijd.
Het zou eigenlijk ook vreemd zijn dat de FA net zo goed zou zijn als madVR.
Prima oplossing de DTM van JVC voor de meeste, maar sommige kritische kijkers zien dingen die andere minder zien.
Daar weet jij toch alles van Will.  ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"